Ik ben aan een spelletje aan het programmeren en ik heb er 3d-modellen voor nodig. Uiteraard wil ik blender gebruiken. Nu is het probleem dat de engine die ik gebruik, geen blender-modellen kan importeren. Het andere probleem is dat als je op hun website vraagt "Hoe kan ik het beste modellen van blender importeren?" je zoeits gevraagd hebt als "Welke Linuxdistro is beter?" -- je wordt gewoonweg doodgestenigd dat je de zoveelste bent die het vraagt, en iedereen heeft er een andere mening over. Vandaar dat ik het hier vraag, en hier is men waarschijnlijk ook beter op de hoogte van de toestand van Blender?
Het formaat dat ik wil gebruiken moet een van de volgende zijn:
• ASE
• MD2
• MD3
• MD5
• 3DS Max (3DS)
• Wavefront (OBJ)
• MilkScape 3D (MS3D)
• Collada
Liefst een formaat dat zowel Morph als Bone-animatie heeft. Het mogen ook 2 formaten zijn, een Morph en een Bone-animatie (als er geen is die beide ondersteund). In de tweede geval zou ik graag met 3DS (Morph) en Collada (met bones) werken, omdat m'n spel hier al een beetje is op afgestemd (ik gebruikte vroeger 3ds Max, voordat ik naar Linux ging). Nu heb ik ooit ergens eens gehoord dat de 3ds exporter van Blender geen animatie ondersteund... Ik weet dat open source snel evolueert, dus is dit nog steeds zo, of zou 3ds bruikbaar zijn?
- SeySayux