Ik heb het inmiddels opgegeven... Die laptop van mijn moeder lust geen ubuntu. Ik weet dat de intel_rng module er de oorzaak van is dat deze bij het opstarten ongeveer de helft van de keren crashed. Als het systeem eenmaal is geïnstalleerd, dan is dat geen probleem meer, want dan kan ik die module blacklisten. Maar ook na het opstarten bij het installeren crashed de laptop regelmatig, ook als hij al langs die intel_rng module laden heen is. Ik heb het nu vier keer geprobeerd. Éénmaal was hij bijna klaar.. twee keer crashedte hij redelijk snel na het partitioneren. Dit was de vorige keer bij feisty ook het probleem, toen lukte het op een gegeven moment wel een keer. Maar ja, toen wist ik niet dat intel_rng module oorzaak was van vastlopers tijdens het opstarten. Dus die installatie heb ik op een gegeven moment er min of meer afgeknikkerd. Nu heb ik dus geen zin om het tien keer te gaan proberen.. Als Ubuntu niet wil, XP is zo slecht nog niet. Alternate cd had ik met feisty ook al geprobeerd, maar biedt geen soelaas.