Gisteren heb ik zoals zovelen de Ruige Reiger losgelaten op mijn systeem en ik heb nog twee problemen als beginneling. Ik wist dan ook niet goed waar te posten.
Het eerste is nog altijd de scanfunctie van de HP PSC 1610 die ik nog steeds niet aan de praat krijg, de printfunctie wel. Ik heb vroeger al eens een bericht gepost dat ik daarover iets gevonden had via Google en dat het misschien om een firmwarefout ging van de printer. Overtuigd ben ik niet. Maar goed, ik moet op termijn toch uitkijken naar een all-in-one-toestel en misschien is dat probleem(pje) dan van de baan.
Het tweede is een kleiner probleempje dat mij toch wat stoort bij Firefox 3.0 beta 5. Bij de eerste site die ik tegen kwam en die gebruikte maakte van flash, werd mij de vraag gesteld of ik de ontbrekende plugin wou installeren. Ik heb de eerste keuze dan aanvaard, namelijk swfdec. Maar nu, als ik een site tegenkom die daarvan gebruik maakt, krijg ik gewoon op de plaats waar de flashanimatie zou moeten starten, een grijs scherm met een grote zwarte startpijl en ik moet de animatie manueel activeren. Af en toe geeft dat foutmeldingen. Dat had ik bij de beta-versie van de Ruige Reiger niet en ik vraag mij af hoe dit kan opgelost worden.
Wellicht kent iemand van de gebruikers van dit forum de gouden tip om het laatste probleem (misschien ook het eerste) op te lossen.
Alvast zeer bedankt om een linuxbeginneling wat bij te staan ....