Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: De Ruige Reiger met een oud probleem en een nieuw probeempje  (gelezen 1541 keer)

De Ruige Reiger met een oud probleem en een nieuw probeempje
« Gepost op: 2008/04/25, 08:56:56 »
Gisteren heb ik zoals zovelen de Ruige Reiger losgelaten op mijn systeem en ik heb nog twee problemen als beginneling. Ik wist dan ook niet goed waar te posten.
Het eerste is nog altijd de scanfunctie van de HP PSC 1610 die ik nog steeds niet aan de praat krijg, de printfunctie wel. Ik heb vroeger al eens een bericht gepost dat ik daarover iets gevonden had via Google en dat het misschien om een firmwarefout ging van de printer. Overtuigd ben ik niet. Maar goed, ik moet op termijn toch uitkijken naar een all-in-one-toestel en misschien is dat probleem(pje) dan van de baan.

Het tweede is een kleiner probleempje dat mij toch wat stoort bij Firefox 3.0 beta 5. Bij de eerste site die ik tegen kwam en die gebruikte maakte van flash, werd mij de vraag gesteld of ik de ontbrekende plugin wou installeren. Ik heb de eerste keuze dan aanvaard, namelijk swfdec. Maar nu, als ik een site tegenkom die daarvan gebruik maakt, krijg ik gewoon op de plaats waar de flashanimatie zou moeten starten, een grijs scherm met een grote zwarte startpijl en ik moet de animatie manueel activeren. Af en toe geeft dat foutmeldingen. Dat had ik bij de beta-versie van de Ruige Reiger niet en ik vraag mij af hoe dit kan opgelost worden.

Wellicht kent iemand van de gebruikers van dit forum de gouden tip om het laatste probleem (misschien ook het eerste) op te lossen.

Alvast zeer bedankt om een linuxbeginneling wat bij te staan ....

Renetje

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/25, 09:28:13 »
Het probleempje met flash heb ik ook gehad. Ik heb toen de verkeerde flashplayer verwijderd en vervolgens de Adobe Flash plug-in geinstalleerd. Nu werkt alles weer naar behoren.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/25, 10:15:34 »
Daarop heb ik ook al wat gezocht, maar hoe verwijder ik de verkeerde flashplayer?
In Firefox bij de plugins (Bewerken ==> Voorkeuren) vind ik hem niet terug en via Ubuntu zelf (Installeren en verwijderen) ook niet.
Als ik dat nog weet, ben ik van het probleem af!

Offline SwaH

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/25, 10:26:43 »
In Synaptic (systeem>beheer>synaptic) staat swfdec wel. die moet je dus verwijderen. En daarna in Synaptic flashplugin-nonfree installeren. Succes!

« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/25, 11:07:50 »
OK, bedankt, ik zal het deze avond eens uitproberen en geef feedback.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/25, 11:09:05 »
Tip: maak je multimedia-ondersteuning in 1 x compleet:
http://computertip.googlepages.com/multimediainubuntulinux

« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/25, 11:32:45 »
Bedankt Pjotr123, ik vind het altijd plezierig om zoveel behulpzame mensen tegen te komen op dit forum.
Ik neem de pagina's door want ze zijn eigenlijk wel zeer interessant. Ik had er eigenlijk al eerder moeten op komen om eens te gaan kijken, want ik  kende deze hulppagina's van vroeger al.
Alleszins hartelijk bedankt en tot een volgende keer. Zal wellicht wel vlug gebeuren, zeker met nieuwelingen zoals ik ;-)

« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/25, 21:43:33 »
Alles is perfect verlopen! Firefox en flashplayer functioneren zoals het hoort!
Nogmaals bedankt.

eikelmuis

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/25, 22:12:02 »
Citaat van: pjotr123
Daar ben ik het helemaal mee eens maar dan kom ik op het volgende in FF3 kan ik een item niet installeren en dat is " Mediaplayer Connectivity" en dat werkte voorheen zo goed ik hoop daarom dat hij gauw voor FF3 beschikbaar is .
Of is er een alternatief,verders heb ik je lijsje afgewerkt.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/25, 22:51:32 »
Citaat van: eikelmuis
Citaat van: pjotr123
Daar ben ik het helemaal mee eens maar dan kom ik op het volgende in FF3 kan ik een item niet installeren en dat is " Mediaplayer Connectivity" en dat werkte voorheen zo goed ik hoop daarom dat hij gauw voor FF3 beschikbaar is .
Of is er een alternatief,verders heb ik je lijsje afgewerkt.
Komt wel goed.  :-)

Een maand geleden werkte er bijna nog geen enkele plugin. Stukje bij beetje worden ze allemaal voor FF3 geschikt gemaakt.