Hallo, ik heb hier een Grafische kaart Van ATI, (Radeon 9200)
Opzich werkt alles hier wel goed maar een stuk trager dan in windows en ik denk dat de oorzaak hier bij mijn video kaart ligt..
Bijvoorbeeld, de Nintendo64 Emulators draaien veel sneller in windows, maar ook Phun draait sneller in windows terwijl dat een Open Source iets is. Hier in Ubuntu stotterd het allemaal heel erg.
Ook youtube filmpjes draaien heel traag als ik ze op full screen heb (stottert ook enorm) maar ik ben niet zeker of dat komt door Flash of door mijn video kaart.
Ik heb in het verleden ook veel problemen met deze videokaart gehad maar daar is toch best wel wat in verbeterd sinds 7.10.
Ik heb geprobeerd de officieele ATI driver te downloaden maar als ik hem probeer te installeren dan krijg ik:
sjoerd@sjoerd-desktop:~$ sudo '/home/sjoerd/Desktop/Persoonlijke map/Overig/ati-driver-installer-8.28.8.run'
[sudo] password for sjoerd:
Creating directory fglrx-install
Verifying archive integrity... All good.
Uncompressing ATI Proprietary Linux Driver-8.28.8.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
-e ==================================================
-e ATI Technologies Linux Driver Installer/Packager
-e ==================================================
./ati-installer.sh: 165: Syntax error: Bad substitution
Removing temporary directory: fglrx-install
sjoerd@sjoerd-desktop:~$
Ik vroeg me nou af Hoe is dit te installeren en als dit niet zo is zal de ondersteuning ook voor deze slecht ondersteunde ATI Kaarten in 8.04 verbeterd zijn, dit is namelijk een van de grote redenen dat ik Windows hier nog heb draaien, de games hier stotteren heel erg (niet allemaal, maar de meeste wel).
En ligt dit wel aan mijn videokaart of kan dat ook aan een tekort aan geheugen ofzo liggen?
Ik krijg gelukkig binnekort een nieuwe computer maar dat is al met een maand verlengt en verwacht hem na de meivakantie pas.. (dat is jammer want ik was van plan als ik een nieuwe had met 8.04 XP eraf te gooien maar helaas)
Dus:
Is het mogelijk om deze driver alsnog te installeren? En zo ja hoe...
Zal het met 8.04 flink verbeterd zijn zodat deze overbodig wordt.
En zal dit uberhaupt wel aan mijn driver liggen?
Bij voorbaat dank voor het antwoord