Sorry jongens, ik ben hier geen fan van.
Het is een slechte zaak voor Firefox en Open Source. Het is voor aanbieders van content namelijk een fluitje van een cent om Firefox te blokkeren. Ze kunnen firefox zelfs doorverwijzen naar een pagina die reclame maakt voor Windows Explorer. Het is al mooi zat dat je kranten via internet gratis kunt bekijken, als je hun inkomsten afpakt is dat het snel afgelopen.
Je kunt de opmars van Firefox dan wel vergeten.
Pffff..... Voor Internet Explorer kun je inmiddels ook advertentieblokkers installeren. Als je geen advertenties wil zien, dan hoef je ze ook niet te zien. Ongeacht welke browser ze je dwingen om te gebruiken.
Laten ze maar eens een lesje leren van Google. Als alle advertenties zo weinig opdringerig zouden zijn als in Google en Gmail, dan was er geeneens behoefte aan advertentieblokkers. De Google-advertenties laat ik dus ook gewoon door het filter komen; ze zijn immers niet hinderlijk.
Maar ze duvelen maar mooi op met hun schreeuwerig gekleurde, bewegende, pratende, kronkelende advertentierotzooi. Die onbeschaamde bende komt bij mij niet op het scherm.
Het is inmiddels bijna niet meer voor te stellen, maar toen ik in 1995 voor het eerst het WWW betrad, was reclame op webpagina's sowieso taboe. Als je dat toch deed, dan werd je platgebombardeerd met boze e-mails. Goede oude tijd.... :-)