Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Adblock is nu geschikt voor Firefox 3!  (gelezen 1641 keer)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Adblock is nu geschikt voor Firefox 3!
« Gepost op: 2008/04/12, 11:52:46 »
Adblock, de eenvoudige maar krachtige advertentieblokkeerder add-on voor Firefox, is nu beschikbaar voor Firefox 3! Hoera!  :-)

Dit is goed nieuws, niet alleen voor degenen die FF 3 draaien in Hardy, maar ook voor de mensen die FF 3 draaien in Gutsy (FF 3 is daarvoor ook beschikbaar via de pakketbronnen).

Pffff.... Ik heb me een tijdje moeten behelpen met Adblock Plus, maar geef mij maar de gewone Adblock... Veel makkelijker te bedienen. En minder systeemkracht voor nodig, niet te vergeten.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/12, 13:59:46 »
Bedankt staat er op.
Groet Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/12, 16:30:21 »
Tip voor de bediening van Adblock:

Je moet eerst je eigen filters samenstellen. Dat is even een kwartiertje werk, en dan heb je 90 % te pakken van de webstekken die je het meest bezoekt. Extra filterelementen toevoegen achteraf, kan natuurlijk altijd.

Voorbeeld:
- ga naar een gruwelijk door reclame verpeste webstek, zoals www.telegraaf.nl
- rechtsklik muis op Adblock rechtsonderin in Firefox, *en houd de rechtermuisknop ingedrukt!!!*
- beweeg de muispijl (met ingedrukte rechtermuisknop dus) naar List all blockable elements
- en knal maar weg wat je niet bevalt!
- tip: je kunt gebruik maken van het sterretje * om alles van een bepaalde bron in 1 keer voorgoed weg te blazen.
Voorbeeld:
http://*.doubleclick.net/*
http://www.laagstehypotheekofferte.nl/*

« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/12, 17:11:27 »
Bedankt voor deze tip, ik heb um meteen geïnstalleerd.
gr. Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/12, 17:32:02 »
en wat is er mis met adblock plus? is de gewone adblock makkelijker te bedienen? die dingen die ge hier zegt een post omhoog heb ik nog nooit moeten doen. gewoon installeren, dan firefox herstarten en dan even abonneren op bijvoorbeled easylist. ik heb nog nooit op een site reclame gezien. en moest er dan toch iets staan is het maar een kwestie van rechtse muisknop=>block this item.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/12, 18:18:44 »
Citaat van: Nunslaughter
en wat is er mis met adblock plus? is de gewone adblock makkelijker te bedienen? die dingen die ge hier zegt een post omhoog heb ik nog nooit moeten doen. gewoon installeren, dan firefox herstarten en dan even abonneren op bijvoorbeled easylist. ik heb nog nooit op een site reclame gezien. en moest er dan toch iets staan is het maar een kwestie van rechtse muisknop=>block this item.
Tja, één van de leuke dingen aan Linux is de enorme keuzevrijheid....  :-)

Speedboy

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/12, 19:42:55 »
Citaat van: Nunslaughter
Eigenlijk vind ik net het tegenovergestelde!  De plus is veel makkelijker te gebruiken in mijn ogen. Zoals jij al zegt gewoon installeren, herstarten, abo kiezen en het werkt.  Met de gewone moet je nog een hele hoop zelf doen.  Maar ik gebruik op dit moment beide (appart wel te verstaan :P) om te testen welke het browsen het minste vertraagd. :P

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/12, 20:04:11 »
Ben zelf ook gebruiker van de Plus-variant, inderdaad vanuit het gemak: installeren, vinkje zetten en klaar. Het vreemde is, dat juist deze pluigin niet in de repo zit: een aantal FF-extensies kun je via de alternatieve manier (gezien vanuit FF) installeren, ubuntu heeft een aantal extensies hiervoor 'uitverkoren'. Waarom niet gekozen is voor de Plus-versie is mij een raadsel.

Offline dude

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/12, 20:16:39 »
Sorry jongens, ik ben hier geen fan van.

Het is een slechte zaak voor Firefox en Open Source. Het is voor aanbieders van content namelijk een fluitje van een cent om Firefox te blokkeren. Ze kunnen firefox zelfs doorverwijzen naar een pagina die reclame maakt voor Windows Explorer. Het is al mooi zat dat je kranten via internet gratis kunt bekijken, als je hun inkomsten afpakt is dat het snel afgelopen.

Je kunt de opmars van Firefox dan wel vergeten.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/12, 20:56:33 »
Citaat van: dude

Het is een slechte zaak voor Firefox en Open Source. Het is voor aanbieders van content namelijk een fluitje van een cent om Firefox te blokkeren. Ze kunnen firefox zelfs doorverwijzen naar een pagina die reclame maakt voor Windows Explorer. Het is al mooi zat dat je kranten via internet gratis kunt bekijken, als je hun inkomsten afpakt is dat het snel afgelopen.

Pffff..... Voor Internet Explorer kun je inmiddels ook advertentieblokkers installeren. Als je geen advertenties wil zien, dan hoef je ze ook niet te zien. Ongeacht welke browser ze je dwingen om te gebruiken.

Laten ze maar eens een lesje leren van Google. Als alle advertenties zo weinig opdringerig zouden zijn als in Google en Gmail, dan was er geeneens behoefte aan advertentieblokkers. De Google-advertenties laat ik dus ook gewoon door het filter komen; ze zijn immers niet hinderlijk.

Maar ze duvelen maar mooi op met hun schreeuwerig gekleurde, bewegende, pratende, kronkelende advertentierotzooi. Die onbeschaamde bende komt bij mij niet op het scherm.

Het is inmiddels bijna niet meer voor te stellen, maar toen ik in 1995 voor het eerst het WWW betrad, was reclame op webpagina's sowieso taboe. Als je dat toch deed, dan werd je platgebombardeerd met boze e-mails. Goede oude tijd....  :-)

« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/12, 22:28:17 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: dude

Pffff..... Voor Internet Explorer kun je inmiddels ook advertentieblokkers installeren. Als je geen advertenties wil zien, dan hoef je ze ook niet te zien. Ongeacht welke browser ze je dwingen om te gebruiken.

Laten ze maar eens een lesje leren van Google. Als alle advertenties zo weinig opdringerig zouden zijn als in Google en Gmail, dan was er geeneens behoefte aan advertentieblokkers. De Google-advertenties laat ik dus ook gewoon door het filter komen; ze zijn immers niet hinderlijk.

Maar ze duvelen maar mooi op met hun schreeuwerig gekleurde, bewegende, pratende, kronkelende advertentierotzooi. Die onbeschaamde bende komt bij mij niet op het scherm.

Het is inmiddels bijna niet meer voor te stellen, maar toen ik in 1995 voor het eerst het WWW betrad, was reclame op webpagina's sowieso taboe. Als je dat toch deed, dan werd je platgebombardeerd met boze e-mails. Goede oude tijd....  :-)
En niet te vergeten, dat reklame-banners momenteel nogal eens door malwareverspreiders als aanvalsvector worden toegepast! :(
Nou denk ik niet, dat je daar met Linux veel last van zal hebben; maar toch...
Linux Mint 19.3 Mate