Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: compiz met ati restricted driver  (gelezen 750 keer)

tuxido_devito

• Gast
compiz met ati restricted driver
« Gepost op: 2008/04/06, 23:59:02 »
mijn pa is sinds vandaag overgestapt op linux maar kijkt graat uitzendingen van uitzendinggemist.nl. Dit werkt niet met de standaard driver en dus hebben we de restricted driver van ati genomen. Deze echter, werkt niet met compiz komen we achter:

Citaat
composite extension not available
Kan compiz draaien met de ati restricted driver die ubuntu voorshoteld? Of is er mischien een andere ati driver met compiz en video playback support?

mvg.

Sven

Offline siegi

• Lid
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/07, 21:25:30 »
Met xgl zou dit moeten lukken op de huidige driver, maar dit is niet zo'n mooie oplossing.
Volgens mij is er vanaf hardy een nieuwere ati driver geïntegreerd welke werkt met aiglx.

Offline Prosper

• Forumteam
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/07, 22:04:30 »
Je kan de Catalyst driver van ATI installeren: je hebt dan de meest recente driver (bij mij bvb:
Citaat
OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.
OpenGL renderer string: ATI Mobility Radeon X1400
OpenGL version string: 2.1.7412 Release
Het is ook niet zo'n evidente handleiding, want je moet eerst een deel desinstalleren en het kan al eens dat je enkel een commandlijn overhoudt en desnoods je grafische omgeving moet heropstarten door manueel de "vesa" driver in te vullen op de goede plaats in je xorg.conf...
Als je niet weet hoe je zo'n dingen doet, dan kun je beter drie weken wachten tot Hardy uitkomt.. :)
Ziehier de link, volg de tweede methode, en zorg ervoor dat je de "distributie-specifieke packages"genereert...

Succes, of veel geduld toegewenst. :cool:

Edit: ik heb de xserver-xgl gedesinstalleerd, want dat leverde conflicten.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

tuxido_devito

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/07, 23:22:44 »
of het een nastry trick is boeit mij niet, tot de tijd dat hardy stable is moet mijn pa en een ati driver hebben, en hij wil graag effecten. Hoe werkt die methode met xgl?

Offline siegi

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/07, 23:26:38 »
Ik zou dan bijna eerder adviseren hardy te gebruiken :p
Voor xgl, er word gesproken over een dirty trik omdat het resultaat niet echt goed is.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=3547899

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/08, 08:57:48 »
Voor het ogenblik is het kiezen met ATI: compiz of 3D acceleratie in andere toepassingen, maar niet beide. Ik heb gekozen voor het laatste. Volgens de geruchten die ik opvang, zal ik binnen twee weken niet meer moeten kiezen: verbetering in zicht.