Nou, daar heb ik een heel ander beeld van. Het gaat nu over enkele jaren terug, hoor. Ik gebruikte toen Studio 8 van Pinnacle en daarmee werd 2 uur film vanop af TV toch gauw 20 tot 25 GB in avi. Apart maakte je daar dan Mpeg van. Daarna kon je met hetzelfde prog ook direct in Mpeg opnemen, en dan had je een file van 4 tot 5 GB, waarvan ik dan met Nero rewritable DVD's maakte van ongeveer dezelfde omvang. Wel DVD kwaliteit. Afspeelbaar in elke DVD-speler, bijv. in de boot. Maar wat je zegt: de omvang zal wel van de kwaliteit afhangen. Filmpje eenmaal gezien, volgende erop. Je kan inderdaad door de bitsnelheid te halveren twee films op een DVD persen, maar mooi is anders. Overigens is hier niets illegaals aan, met een DVD recorder doe je precies hetzelfde. Laatst nog een hele beschouwing in de ComputerTotaal over gelezen. Vroeger dacht ik er ook over een filmverzameling aan te leggen, maar omdat ik nooit of maar heel zelden voor een tweede keer naar een film keek dat idee maar laten varen.
Vr.groet, peter