Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kwaliteit van dvd rip  (gelezen 1347 keer)

pieter27

• Gast
kwaliteit van dvd rip
« Gepost op: 2008/03/28, 10:48:02 »
ik heb eens gezocht op het forum maar niet gevonden.  Als ik verkeerd heb gezocht: enlighten me!

ik heb daarstraks acidrip, DVD::rip en thoggen afgehaald om een dvd te rippen.

Helaas ben ik bij allemaal niet tevreden over de kwaliteit van de .avi files. Als ik de geripte dvd wil afspelen, is het beeld niet scherp.

kent iemand goede alternatieven?

bedankt!!!

Offline patrick

• Lid
kwaliteit van dvd rip
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/28, 13:41:54 »
misschien K9copy zit in synaptic.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

pieter27

• Gast
kwaliteit van dvd rip
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/28, 13:57:06 »
of weet er iemand hoe het zit met de instellingen van acidrip? (iets met passes en zo?)

merci

gr
p

Offline Duckie

• Lid
kwaliteit van dvd rip
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/28, 15:28:07 »
Hoe speel je ze af? Dus met welk programma?
Als ik een dvd-rip afspeel met vlc dan is het beeld ook niet goed, maar als ik dan deinterlace op X zet is het beeld prima.

pieter27

• Gast
kwaliteit van dvd rip
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/28, 15:38:01 »
idd met vlc.
Hoe doe je dat: die interlace?

merci!

Offline Duckie

• Lid
kwaliteit van dvd rip
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/28, 15:43:35 »
Onder het afspelen van de film op Video klikken, bovenin het scherm van vlc.
Dan komt ie tevoorschijn. Je kunt eventueel ook nog andere opties proberen dan X.
Het is me wel opgevallen dat soms de ondertiteling wegvalt nadat ik de deinterlace aangezet heb, maar als je
de ondertitels dan even uit en weer aan zet doen die het ook weer.
Helaas is het me nog niet gelukt om de instellingen op te slaan, dus met iedere film moet ik het weer opnieuw doen.
Maar het is gelukkig maar een paar muisklikjes.

Offline Petervdw

• Lid
kwaliteit van dvd rip
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/28, 15:56:05 »
Aan pieter27
Even een vraagje, ik begrijp iets niet. Ga je van DVD files (vob, bup, ifo) avi files maken? Waarom? Ik leer graag wat bij.
Vr.groet, peter

Offline Tom4

• Lid
kwaliteit van dvd rip
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/28, 16:02:20 »
Citaat van: Petervdw
Aan pieter27
Even een vraagje, ik begrijp iets niet. Ga je van DVD files (vob, bup, ifo) avi files maken? Waarom? Ik leer graag wat bij.
Vr.groet, peter
Om de film op je pc op te slaan, zodat je hem dus kan bekijken vanaf je harde schijf en niet vanaf de DVD-schijf.
Is illegaal als je de originele DVD zelf niet in bezit hebt.

Offline Petervdw

• Lid
kwaliteit van dvd rip
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/28, 16:18:20 »
Maar avi files zijn toch heel groot? Kun je dan niet beter .mpg gebruiken of zo.
En dat hoeft helemaal niet illegaal te zijn. Nou ja, in ieder geval weer wat geleerd.
Bedankt.
Vr.groet, peter

kwaliteit van dvd rip
« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/28, 16:44:51 »
DVD: ongeveer 7 a 8 Gig
avi: 700 a 800 MB, hangt af van kwaliteit
mpg: 300 mb of zoiets? hangt natuurlijk ook af van kwaliteit

Ik heb al mijn CD's en DVD's ook geript en op externe schijf (die weer op lokale server) staan. Zo kan ik er altijd bij, en raakt het netwerk niet overbelast met afspelen. Bijkomend voordeel is dat als je DVD of CD stuk is, je altijd nog die geripte versie hebt.
Maar dat mag dus alleen als je het origineel inderdaad hebt. Artiesten mogen ook wel wat verdienen ;)
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Petervdw

• Lid
kwaliteit van dvd rip
« Reactie #10 Gepost op: 2008/03/28, 21:25:42 »
Nou, daar heb ik een heel ander beeld van. Het gaat nu over enkele jaren terug, hoor. Ik gebruikte toen Studio 8 van Pinnacle en daarmee werd 2 uur film vanop af TV toch gauw 20 tot 25 GB in avi. Apart maakte je daar dan Mpeg van. Daarna kon je met hetzelfde prog ook direct in Mpeg opnemen, en dan had je een file van 4 tot 5 GB, waarvan ik dan met Nero rewritable DVD's maakte van ongeveer dezelfde omvang. Wel DVD kwaliteit. Afspeelbaar in elke DVD-speler, bijv. in de boot. Maar wat je zegt: de omvang zal wel van de kwaliteit afhangen. Filmpje eenmaal gezien, volgende erop. Je kan inderdaad door de bitsnelheid te halveren twee films op een DVD persen, maar mooi is anders. Overigens is hier niets illegaals aan, met een DVD recorder doe je precies hetzelfde. Laatst nog een hele beschouwing in de ComputerTotaal over gelezen. Vroeger dacht ik er ook over een filmverzameling aan te leggen, maar omdat ik nooit of maar heel zelden voor een tweede keer naar een film keek dat idee maar laten varen.
Vr.groet, peter