Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Titelbalk weg  (gelezen 2218 keer)

Fleuris

• Gast
Titelbalk weg
« Gepost op: 2008/03/26, 19:41:40 »
Sinds ik mijn nieuwe monitor (Iiyama VisionMaster Pro 452) en daarmee ook een niewe resolutie gebruik, is mijn titelbalk weg! bij alle programmaś en toepassingen. ik heb geprobeerd de de oude resolutie weer in te stellen, maar dat helpt niet. verder heb ik bij andere instellingen gekeken, maar daar word ik ook niet veel wijzer van. Kan iemand mij helpen?

Offline Tom

• Lid
Titelbalk weg
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/26, 21:25:56 »
Bedoelt U een paneel weg en is dat één of allebeide?.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Fleuris

• Gast
Titelbalk weg
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/28, 18:52:19 »
eh nee, ik bedoel de titelbalk waar normaal "Firefox - Google" of "Evolution - Inbox" dus die (orange) balk waar de titel van het venster staat.

Titelbalk weg
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/28, 19:11:48 »
Draai je compiz ?
Doe dan eens in een terminal metacity --replace && compiz --replaceDENK IK TOCH... Wacht nog even op een bevestiging van iemand.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Fleuris

• Gast
Titelbalk weg
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/29, 16:53:09 »
geweldig! heel hartelijk bedankt. alles doet het weer :D

Titelbalk weg
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/01, 00:50:32 »
Ik heb hetzelfde probleem alleen draai Ubuntu 8.04..
hoe kan ik dit verhelpen??
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Fleuris

• Gast
Titelbalk weg
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/04, 16:38:02 »
hmm, bij mij lag het probleem aan de videokaart driver. de opensourcedriver deed helemaal geen extra effecten (dat is normaal) maar toen ik toch extra effecten wou, heb ik (via ubuntu) de nvidea driver geinstalleerd. en toen was mijn titelbalk opeens weg. toen heb ik dat scriptje van prosper gedraaid, en toen deed ie het weer, maar ZONDER effecten. toen heb ik een heleboel geklooid en naar de instellingen en drivers gekeken. en uiteindelijk heb ik de nvideadriver weer geinstalleerd, en toen deed ie het MET speciale effecten. ik gebruik zelf ook 8.04, maar hier deed ie het in een keer.

Ik weet niet echt een oplossing, maar wel dat het waarschijndelijk aan je videokaartdriver ligt. dus ik zou een kijken wat het kan zijn. tip: als je ook een niet-ondersteunde (zoals van nvidea) driver hebt, uninstalleer die dan eerst even, en probeer het dan nog een keer, op een anderemanier hem te installeren.

Kun je verder nog even wat ikstellening zeggen? dus of je ook extra effecten gebruikt en zo, en wat voor videokaart je hebt.