hmm, bij mij lag het probleem aan de videokaart driver. de opensourcedriver deed helemaal geen extra effecten (dat is normaal) maar toen ik toch extra effecten wou, heb ik (via ubuntu) de nvidea driver geinstalleerd. en toen was mijn titelbalk opeens weg. toen heb ik dat scriptje van prosper gedraaid, en toen deed ie het weer, maar ZONDER effecten. toen heb ik een heleboel geklooid en naar de instellingen en drivers gekeken. en uiteindelijk heb ik de nvideadriver weer geinstalleerd, en toen deed ie het MET speciale effecten. ik gebruik zelf ook 8.04, maar hier deed ie het in een keer.
Ik weet niet echt een oplossing, maar wel dat het waarschijndelijk aan je videokaartdriver ligt. dus ik zou een kijken wat het kan zijn. tip: als je ook een niet-ondersteunde (zoals van nvidea) driver hebt, uninstalleer die dan eerst even, en probeer het dan nog een keer, op een anderemanier hem te installeren.
Kun je verder nog even wat ikstellening zeggen? dus of je ook extra effecten gebruikt en zo, en wat voor videokaart je hebt.