Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Maya 8.5 kleuren  (gelezen 584 keer)

madmesh

• Gast
Maya 8.5 kleuren
« Gepost op: 2008/03/18, 12:30:54 »
Ik heb Maya 8.5 draaien op mijn laptop onder Ubuntu Studio 7.10

Helaas is de tekst in Maya's interface zo goed als onleesbaar,dit komt onder andere omdat de kleur van de vensters in Maya erg dicht ligt bij de kleur van de tekst. Nou heb ik geprobeerd om in Maya zelf de kleuren van de interface te veranderen maar dit gaat niet, blijkbaar is dit (gedeeltelijk) gekoppeld aan het "Theme" van het systeem (zie link en quote). Wat je aan kleuren in Maya kunt veranderen is voornamelijk het grid van de 3D viewport, selectie/highligh kleurtjes, etc.

http://forums.cgsociety.org/archive/index.php/t-162670.html
Citaat
Yup, in linux maya is not able to take over the gui's color by default and cause of that it uses separate config file for it. In Windows it adapts currently used windows scheme nicely. Tho I can remember that some time ago someone asked from me how to handle those same text boxes. If you find it out, let us know ;)
Ze hebben het over een config file waar je dat zou kunnen aanpassen, weet iemand wat hier mee bedoeld word?

madmesh

• Gast
Maya 8.5 kleuren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/18, 23:25:05 »
niemand?

Offline Gijsbert

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Maya 8.5 kleuren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/18, 23:45:43 »
Draai je Maya onder Wine? Misschien moet je dan onder Wine  windows kleuren/fonts etc configureren.
En een virtuele machine is ook geen optie voor je?
En het laatste wat ik kan bedenken is een bestaand programma zoals Blender of k3d,
maar misschien heb je dat al geprobeerd. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ubby

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Maya 8.5 kleuren
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/19, 09:19:05 »
Maya is ook voor Linux.
O.a. Dreamworks maakt hier gebruiken van met als OS Redhat.

Is het een config file van het programma Maya zelf of een die in Ubuntu zit.
Want als het van Maya zelf is kan het zijn dat ze het bij Autodesk (de maker van de software) of op een forum voor Maya het wel weten.

Misschien dat er iets over staat op dit forum (is wel Engels):
http://forum.simplymaya.com/