Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit? - In foto en film  (gelezen 2146058 keer)

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #1775 Gepost op: 2007/12/01, 17:11:23 »
Speedboy: eerst en vooral, dat ziet er niet uit alsof het door de interne lib van mplayer wordt gerenderd. Is het toevallig een .ssa of .ass ondertiteling? of DVD ondertiteling? of gebruik je SSA/ASS ook voor gewone ondertitels? Kijk eens bij Opties -> Voorkeuren -> Ondertitels -> SSA/ASS library (oeps, dat paneeltje moet ik blijkbaar nog voor een stukje vertalen.. heb al een maandje de vertaling niet meer bijgewerkt)

En dan nog een tip: Indien je hardwarematige videoversnelling gebruikt (bv. via XVideo of OpenGL) gebeurt de herschaling van de video (en dus ook van de ondertitel die als het ware in de video wordt gebrandt) door de hardware. Dit zorgt ervoor dat de ondertitel een beetje uitgerokken wordt. Bij softwarematige videoversnelling wordt de video softwarematig geschaald, en wordt de ondertitel er pas na het herschalen gewoon bovenop geplakt.. geeft soms een beter resultaat van de ondertitel.. maar je processor doet dan wel meer werk, en XVideo herschaalt in sommige gevallen beter (hoewel dat bij mplayer eigenlijk niet te merken is.. bij VLC of GStreamer (Totem) bijvoorbeeld wel..)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Speedboy

• Gast
« Reactie #1776 Gepost op: 2007/12/01, 18:06:06 »
Citaat van: profoX
Speedboy: eerst en vooral, dat ziet er niet uit alsof het door de interne lib van mplayer wordt gerenderd. Is het toevallig een .ssa of .ass ondertiteling? of DVD ondertiteling? of gebruik je SSA/ASS ook voor gewone ondertitels? Kijk eens bij Opties -> Voorkeuren -> Ondertitels -> SSA/ASS library (oeps, dat paneeltje moet ik blijkbaar nog voor een stukje vertalen.. heb al een maandje de vertaling niet meer bijgewerkt)

En dan nog een tip: Indien je hardwarematige videoversnelling gebruikt (bv. via XVideo of OpenGL) gebeurt de herschaling van de video (en dus ook van de ondertitel die als het ware in de video wordt gebrandt) door de hardware. Dit zorgt ervoor dat de ondertitel een beetje uitgerokken wordt. Bij softwarematige videoversnelling wordt de video softwarematig geschaald, en wordt de ondertitel er pas na het herschalen gewoon bovenop geplakt.. geeft soms een beter resultaat van de ondertitel.. maar je processor doet dan wel meer werk, en XVideo herschaalt in sommige gevallen beter (hoewel dat bij mplayer eigenlijk niet te merken is.. bij VLC of GStreamer (Totem) bijvoorbeeld wel..)
Het is een .srt ondertiteling en ik gebruik die SSA/ASS bibliotheek. Uitvoerdriver van video is xv.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #1777 Gepost op: 2007/12/01, 18:07:06 »
Citaat van: Speedboy
Het is een .srt ondertiteling en ik gebruik die SSA/ASS bibliotheek. Uitvoerdriver van video is xv.
Simpel. Schakel die SSA/ASS bibliotheek dan uit voor niet-ssa/ass ondertitels.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline peter6

• Lid
« Reactie #1778 Gepost op: 2007/12/01, 20:55:59 »
Nou dit is mijn pc'tje! Heb trouwens ook de splashscreens aangepast. Het theme dat ik d.m.v. Emerald heb geinstalleerd is het Darkglass theme. (via gnome-look)

Je moet niet dronken dat ik denken ben

Bandicoot

• Gast
« Reactie #1779 Gepost op: 2007/12/01, 21:57:11 »
Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar doe het toch maar hier. Ik was erg ontevreden over de de standaard fontrendering van Ubuntu (en ook linux in het algemeen, vaak veel te wazig of blurry) niet alleen op de desktop maar de weergave van Firefox voor sommige paginaś vond ik helemaal beroerd . Ben daarom naarstig op zoek geweest op het internet of het ook anders kon, en heb het uiteindelijk gekregen zoals ik het graag wilde hebben. Nu blijft het natuurlijk een kwestie van smaak hoe je je fonts wil , dus waar ik nu zeer tevreden over ben zal een ander misschien spuuglelijk vinden. Toch maar ff een screenshotje van een webpagina gemaakt zoals het er nu bij mij uit ziet onder Ubuntu met Firefox (ben er echt blij mee zoals het er nu uitziet)

BroodjeUbuntu

• Gast
« Reactie #1780 Gepost op: 2007/12/01, 22:26:45 »
Citaat van: Bandicoot
Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar doe het toch maar hier. Ik was erg ontevreden over de de standaard fontrendering van Ubuntu (en ook linux in het algemeen, vaak veel te wazig of blurry) niet alleen op de desktop maar de weergave van Firefox voor sommige paginaś vond ik helemaal beroerd . Ben daarom naarstig op zoek geweest op het internet of het ook anders kon, en heb het uiteindelijk gekregen zoals ik het graag wilde hebben. Nu blijft het natuurlijk een kwestie van smaak hoe je je fonts wil , dus waar ik nu zeer tevreden over ben zal een ander misschien spuuglelijk vinden. Toch maar ff een screenshotje van een webpagina gemaakt zoals het er nu bij mij uit ziet onder Ubuntu met Firefox (ben er echt blij mee zoals het er nu uitziet)

[url]http://img98.imageshack.us/img98/5714/schermafdrukmozillathunwn9.th.png[/url]
Misschien heb je hier wat aan:

http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/directdoen/

p.s. welk Firefox thema is dat?

Bandicoot

• Gast
« Reactie #1781 Gepost op: 2007/12/01, 22:36:17 »
Euh, zoals ik al in mijn, ik geeft het toe lang verhaal, zei ben ik heel tevreden met zoals het er nu uitziet, heb dus de tip over een minimale grote in firefox zetten niet meer nodig, helpt ook niet trouwens want daardoor krijg je heel veel letterdoorloop op pagina's. Dat de letters zo klein zijn in firefox heeft te maken met het niet correct detecteren van je DPI settings (die trouwens door xorg ook vaak verkeerd worden gezet). Heb mijn DPI in Xorg geforceerd op 96 DPI zodat die gelijk was aan mijn font dpi, vervolgens in about:config in config de dpiwaarde die standaard staat op -1 op 0 gezet (en daarme firefox gedwongen mijn desktop DPI over te nemen) Ik heb nu totaal geen last van kleine letters in Firefox en heb dan ook geen minimale grootte ingesteld ..alles wordt nu goed weergegeven).

Mijn FF theme is NOIA  2 extreme

Offline AmpLiF1eR

• Lid
« Reactie #1782 Gepost op: 2007/12/03, 19:36:34 »

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #1783 Gepost op: 2007/12/03, 19:38:51 »
lol Sabayon ... leuke audi trouwens.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

BroodjeUbuntu

• Gast
« Reactie #1784 Gepost op: 2007/12/04, 14:33:31 »

http://squak.nl/Schermafdruk-1.png

Ik ben weer van kde naar gnome geswitched zonder spijt :) , zo mooi heb ik nog nooit mijn vista desktop kunnen krijgen.

« Reactie #1785 Gepost op: 2007/12/04, 15:02:00 »
okee, na 'n beetje rommelen heb ik dit als resultaat gekregen:

alleen vind ik m'n bovenste panel nog ontiegelijk lelijk, dus die ga ik ook nog even aanpassen denk ik.

Bandicoot

• Gast
« Reactie #1786 Gepost op: 2007/12/04, 18:37:18 »
Toch maar weer wat anders er van gemaakt:

Plaatjes zijn clickable

« Reactie #1787 Gepost op: 2007/12/04, 19:03:30 »
@Bandicoot: welk GTK thema gebruik je daar?
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

« Reactie #1789 Gepost op: 2007/12/04, 19:40:41 »
thanx
mijn desktopje ook maar meteen ff aanpassen , ben dat standaart ubuntu studio thema ondertussen ook al wel weer beu maar iets wat er op lijkt kan nog wel even....
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Bandicoot

• Gast
« Reactie #1790 Gepost op: 2007/12/04, 20:12:01 »
opgelost ..

« Reactie #1791 Gepost op: 2007/12/05, 19:31:21 »
Citaat van: Bandicoot
deze: http://www.gnome-look.org/content/show.php/NoName?content=70396
Dank!

ik heb de mijn ook veranderd naar dit thema :)
Mvg Desert_Eagle

Monstroxus

• Gast
« Reactie #1792 Gepost op: 2007/12/06, 07:49:24 »
Dit is mijn getweakte pendrivelinux usb stick installatie. Lekker handig een linux installatie op een usb-tje. Kan ook op worden gesaved enzo.

Sancho

• Gast
« Reactie #1793 Gepost op: 2007/12/06, 20:03:37 »
@ Bandicoot: Hoe doe je dat om zo alles van uit dat Ubuntu tekentje te starten? En welke dock heb jij :)

Grtz

« Reactie #1794 Gepost op: 2007/12/06, 20:21:32 »
Dit is mijn desktop, simpel maar effectief(althans voor mij.

en met een beetje Compiz

[img=http://img145.imageshack.us/img145/8175/schermafdrukrh3.th.png]

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Bandicoot

• Gast
« Reactie #1795 Gepost op: 2007/12/06, 20:26:21 »
Alles vanuit ubuntu teken: rechtermuisknop op bijv. systeem dan kiezen voor verwijderen van paneel. Vervolgens rechter muisknop op paneel en dan toevoegen aan paneel en bij hulpmiddelen kiezen voor Hoofdmenu.

Mijn dock is Awn ( Avant window navigator)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #1796 Gepost op: 2007/12/07, 02:50:58 »
Citaat van: Gijsbert
Dit is mijn desktop, simpel maar effectief(althans voor mij.

[url]http://img233.imageshack.us/img233/7084/schermafdruk1wa0.png[/url]

en met een beetje Compiz

[img=http://img145.imageshack.us/img145/8175/schermafdrukrh3.th.png]

Met vriendelijke groet,

Gijs
Nice :)
Kan je een linkje plaatsen naar je achtergrond?

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1797 Gepost op: 2007/12/07, 12:09:06 »
Die eerste vind ik zeer mooi waarschijnlijk omdat ik een groot honden en wolven liefhebber ben.
Grtz Tom
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #1798 Gepost op: 2007/12/07, 13:56:27 »
Aan Johanvd, hierbij de link naar de achtergrond. http://www.bergoiata.org/fe/divers14/10.htm hij staat bijna onderaan de directe link naar het plaatje werkt niet.
Ik heb tot nu toe vanaf Dapper drake een wolf als achtergrond gehad, ik vind het mooie dieren. Deze vindt ik het mooiste tot nu toe.
Ik heb de werkbalk kleuren ook aangepast, met de doorzichtigheid.
Ik wil alleen nog kijken of ik de werkbalken kan minimalizeren tot 1 menu starter.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #1799 Gepost op: 2007/12/07, 14:27:54 »
de mijne is maar gewoontjes...alleen de achtergrond en kleurtjes wat veranderd...ik hou niet zo van die docks en toestanden...ook geen kubus oid, enkel compiz aanstaan voor de wobly windows en window previews...