Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit? - In foto en film  (gelezen 2146083 keer)

Offline shappie

• Lid
Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #1800 Gepost op: 2007/12/07, 20:23:15 »
Citaat van: Monstroxus
Dit is mijn getweakte pendrivelinux usb stick installatie. Lekker handig een linux installatie op een usb-tje. Kan ook op worden gesaved enzo.

[url]http://img527.imageshack.us/img527/8874/screenshotea6.th.png[/url]
Netjes!! Ik ga denk ik ook maar eens die linux versie op mijn usb stick proberen. Hoe groot wordt het ongeveer? Ik heb namelijk een 128mb en een 2 GB stick.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Monstroxus

• Gast
« Reactie #1801 Gepost op: 2007/12/08, 02:36:45 »
Shappie:

Ik heb eerst een paar keer geprobeerd om ubuntu gutsy te installeren op een usb stick volgens een handleiding op www.pendrivelinux.com maar het lukte telkens niet. (kon het niet "persistant" krijgen, ook al koos ik deze optie) Toen heb ik vervolgens volgens de handleiding op dezelfde site de "pendrivelinux" versie (getweakte Debian) erop gezet en dat werkt prima. Het mooie is dat:

a: de "installatie" kei gemakkelijk is. (5 minuutjes en klaar)
b: je het in elke windows pc kan stoppen, hoeft niet te rebooten, het loopt namelijk via een emulator.
c: je alles gewoon kan saven (persistant mode)

het minder mooie is dat:

a: diegene die de standaard look van deze versie heeft samengesteld geen smaak heeft naar mijn inziens, wallpaper (de dame erop ziet eruit als een feeks, vreselijk lelijk) de icoontjes, heel lelijk, en ook de window decorator is een lelijke ripoff van OSX.

- ik heb het volgende veranderd:

1) Wallpaper, in de wallpaper setting zie je de (in mijn ogen heel strakke wallpaper) "tentacles" wallpaper, deze is doorzichtig en je kan zelf de kleur bepalen, wat altijd leuk is)

2) Icoontjes, veranderd naar de "Gion" iconen set. Mooi strak en straalt klasse uit.

3) Window borders veranderd, naar MetaGrip. Een simpele strakke zwarte border.

Volgens mij werkt Compiz niet goed of helemaal niet via USB... dat is het enige... verder moet je zelf alle grote pakketten zelf installeren. (Open Office/Gimp etc) Het enige wat ik helaas niet kan tweaken is het GTK control thema, bijv. standaard is het een OSX achtige Clearlooks, is zou dit graag veranderen naar een ander GTK thema, maar dat lukt niet bij mij. Maar verder ben ik heel blij met mijn USB, lekker in mijn broekzak en stiekem af en toe in een Windows machine stoppen, vooral op het werk hehe. Ook bijv. op vakantie, als je je laptop niet wilt meenemen, kan je wel gewoon altijd een usb-tje met je meenemen met al je files enzo.  

Alleen moet je oppassen dat als je afsluit, alle linux schermpjes automatisch gesloten zijn, anders loopt alles in de soep tijdens de volgende opstart. Dus volledig het linuxje laten afsluiten. Veel plezier! (de pc waarop je het probeert moet wel niet erg oud zijn anders loopt het niet goed) Wat ook leuk is bijv. zit nu op mijn werk, en flip met ALT TAB heen en weer tussen windows en linux, hehe. Niemand weet wat ik aan het doen ben. hehe.

Je moet tenminste een 1GB usb-tje hebben, dus 2GB is prima. (heb ik ook)

Hier kan je de thema's vinden, (zie "themes" aan de rechter kant) drag and drop in de thema manager om te installeren.

http://art.gnome.org/themes

« Reactie #1802 Gepost op: 2007/12/08, 15:29:48 »
Citaat van: Nunslaughter
de mijne is maar gewoontjes...alleen de achtergrond en kleurtjes wat veranderd...ik hou niet zo van die docks en toestanden...ook geen kubus oid, enkel compiz aanstaan voor de wobly windows en window previews...

[url]http://img502.imageshack.us/img502/161/screen2yv3.th.jpg[/url]
Het is maar waar je vrolijk van wordt :) Kan je hier nu echt de hele tijd na kijken ?? :P :D

Sancho

• Gast
« Reactie #1803 Gepost op: 2007/12/08, 23:45:57 »
Citaat van: Bandicoot
Alles vanuit ubuntu teken: rechtermuisknop op bijv. systeem dan kiezen voor verwijderen van paneel. Vervolgens rechter muisknop op paneel en dan toevoegen aan paneel en bij hulpmiddelen kiezen voor Hoofdmenu.

Mijn dock is Awn ( Avant window navigator)
Ok bedankt !! :)

« Reactie #1804 Gepost op: 2007/12/09, 12:59:23 »
Citaat van: thijssie
Citaat van: Nunslaughter
de mijne is maar gewoontjes...alleen de achtergrond en kleurtjes wat veranderd...ik hou niet zo van die docks en toestanden...ook geen kubus oid, enkel compiz aanstaan voor de wobly windows en window previews...

[url]http://img502.imageshack.us/img502/161/screen2yv3.th.jpg[/url]
Het is maar waar je vrolijk van wordt :) Kan je hier nu echt de hele tijd na kijken ?? :P :D
ja liefst de hele dag :) en als het mijn achtergrond niet is, dan is het wel een poster of een dvd of ergens een webstek...ik ben echt een grote zombiefilmfan :)

Bandicoot

• Gast
« Reactie #1805 Gepost op: 2007/12/09, 13:13:56 »
En een metalfan ?? Of komt je nick niet hier: http://www.nunslaughter.com/  vandaan ?? ;)

Offline jw

• Lid
« Reactie #1806 Gepost op: 2007/12/09, 13:55:18 »
Zit nu ivm mijn desktopprobleempjes een paar dagen op de E500 compaq 900Mhz/256mb laptop met xubuntu. Toch werkt Xcfe wel erg leuk als je een beetje went. Zelfs het vensters slepen naar een ander blad werkt bijna net als in beryl.

http://img148.imageshack.us/my.php?image=screenshothz0.png

Offline shappie

• Lid
« Reactie #1807 Gepost op: 2007/12/10, 21:27:52 »
Monstroxus: Echt reuze bedankt!!! Ik ga dit even uitprinten of opslaan zodat ik het niet vergeet. Ik heb het deze week wel druk en ben ook nog jarig een vrijdag dus weet niet of het ervan komt maar aangezien het niet lang duurt ga ik het binnekort zeker testen!! En ik vind de thema's die je hebt gekozen wel mooi inderdaad. Dat zwart is gewoon simpel en toch wel mooi.

Ps. hoe moet ik het installeren? Er is een tutorial om het te installeren en dan bootable maken. Maar er is ook een aparte tutorial om het vanuit windows te draaien zonder herstarten. Welke moet ik doen? Moeten we beide of is de 2de hetzelfde alleen kan die ook in windows draaien? (het in windows draaien lijkt me namelijk erg handig)
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Monstroxus

• Gast
« Reactie #1808 Gepost op: 2007/12/11, 16:10:50 »
http://www.pendrivelinux.com/2007/09/19/portable-qemu-persistent-pendrivelinux/

gewoon deze link volgen, is heel gemakkelijk. Succes.

Offline shappie

• Lid
« Reactie #1809 Gepost op: 2007/12/11, 16:25:39 »
http://www.pendrivelinux.com/2007/09/19/portable-qemu-persistent-pendrivelinux/

gewoon deze link volgen, is heel gemakkelijk. Succes.
Ik heb net de andere gedaan :). Maar het werkt erg snel moet ik zeggen. Het is echt heel veel sneller dan een live-cd. En ik kan ook alles opslaan alleen niet in windows. Ik doe het nu gewoon via booten vanaf USB. Maar kan jij ook gewoon booten of alleen in windows?

Ps. ik kan tentacles wallpaper echt niet vinden op gnomeart.
EDIT: ik heb de wallpaper al gevonden. Hij zat er gewoon standaard in, dom van mij :).

Monstroxus

• Gast
« Reactie #1810 Gepost op: 2007/12/12, 02:07:07 »
Ik had beide versies geprobeerd, boot en direct via Windows. Ik heb uiteindelijk de laatste gekozen omdat dit handiger is, gewoon usb-tje erin en klaar. (vooral op het werk enzo is dat handig) Kan ik van linux naar windows switchen dmv Alt-Tab. Weet je de shortcuts al: bv. ctrl + alt + F = full screen enzo?

Monstroxus

• Gast
« Reactie #1811 Gepost op: 2007/12/12, 10:16:43 »
Ik ben nou HELEMAAL blij... wat heb ik gedaan, eventjes pendrivelinux geinstalleerd op een usb-tje (is kei simpel), en even netjes zo getweakt dat het mij goed bevalt. Toen heb ik via synaptic XFCE geinstalleerd want dit werkt VEEL sneller dan Gnome vooral via USB. Echt een zeer groot verschil, veel minder "lag". Na XFCE is geinstalleerd even uitloggen en dan in de session manager XFCE kiezen, en tadaa... lekker snel via het USB stickje het internet op, tekstverwerken met Abiword (lekker simpel, lekker snel, start binnen 2 seconden op via USB! Ik typ dit nu op mijn XFCE-tje) Tweaken maar, ander skinnetje, ander wallpapertje enzo.. genieten dus! Echt een aanrader!!! Doen! Leuk! En het is nog handig ook! Ik had mijn nog nooit verdiept in XFCE maar het is echt een lekker strak muisje! (hehehe) Vooral op USB.

Mensen, doen, is leuk!

« Reactie #1812 Gepost op: 2007/12/12, 12:43:06 »
ik heb die pendrivelinux ook eens geinstalleerd, ziet er heel goed uit en is superhandig...alleen dat de kernel die gebruikt word mijn wifi kaartje nog niet ondersteunt en mijn usb wifi stick die het in ubuntu out of the box doet, werkt hier niet...

dus zonder draadloos heb ik nog niks kunnen afhalen of echt uitproberen...

Offline shappie

• Lid
« Reactie #1813 Gepost op: 2007/12/12, 15:57:33 »
Op de site van pendrivelinux staan ook howto's voor ubuntu op je usb stick. Misschien dat een optie?

Monstroxus: Netjes hoor! Ik heb zelf eigenlijk helemaal geen last van lag of traagheid. Het loopt bij mij echt super snel. Ik heb dan ook zon extra snel SD kaartje gebruikt (20mb/s ofzo). Voor de rest lukt persistant niet helemaal en als ik de tutorial volg wil hij niet meer booten. Maar goed ik doe het dan wel zonder persistant (moet nog wat verder proberen enzo)

Monstroxus

• Gast
« Reactie #1814 Gepost op: 2007/12/13, 02:54:41 »
Mij lukte die Ubuntu USB niet (kan niet saven enzo terwijl ik wel de persistent versie had, vandaar dat ik de pendrivelinux versie heb gekozen, die werkt wel bij mij.)

Mooi strak he, lekker simpel ook een leuke wallpaper gevonden met dat muisje van XFCE.

Ik vroeg me af, zou het volgende werken?

De hele zooi (alle files) die op de USB staat, precies zo kopieren naar je harddrive of andere USB stick. Zou je dan het dan nog werken, zodat je je eigen getweakte versie kan verspreiden enzo? Snap je wat ik bedoel? Zou wel leuk zijn een mooi getweakte versie gaan verspreiden. Mijn eigen Monstrox linux versie! hahaha. Weet je wat? Ik ga het nu gelijk proberen, heb namelijk nog een USB stick liggen...

Monstroxus

• Gast
« Reactie #1815 Gepost op: 2007/12/13, 03:32:10 »
Ja het werkt, lachen, kan ik het op een server zetten ofzo...

Vincentt

• Gast
« Reactie #1816 Gepost op: 2007/12/13, 11:03:39 »
Ik ben nou HELEMAAL blij... wat heb ik gedaan, eventjes pendrivelinux geinstalleerd op een usb-tje (is kei simpel), en even netjes zo getweakt dat het mij goed bevalt. Toen heb ik via synaptic XFCE geinstalleerd want dit werkt VEEL sneller dan Gnome vooral via USB. Echt een zeer groot verschil, veel minder "lag". Na XFCE is geinstalleerd even uitloggen en dan in de session manager XFCE kiezen, en tadaa... lekker snel via het USB stickje het internet op, tekstverwerken met Abiword (lekker simpel, lekker snel, start binnen 2 seconden op via USB! Ik typ dit nu op mijn XFCE-tje) Tweaken maar, ander skinnetje, ander wallpapertje enzo.. genieten dus! Echt een aanrader!!! Doen! Leuk! En het is nog handig ook! Ik had mijn nog nooit verdiept in XFCE maar het is echt een lekker strak muisje! (hehehe) Vooral op USB.

Mensen, doen, is leuk!

[url]http://img65.imageshack.us/img65/1333/screenshot1je9.th.png[/url]
[url]http://img401.imageshack.us/img401/1949/screenshotip8.th.png[/url]
Je! Gebruikt! Nogal! Veel! Uitroeptekens! :P

Maar is het in zo'n geval niet veel makkelijker om Xubuntu van USB te draaien? Zelf doe ik dat ook op mijn 2GB stickie, werkt echt prima! Overigens niet mbv de tutorial van pendrivelinux, ik heb mijn eigen guide geschreven voor Feisty en zal er binnenkort ook nog maar een voor Gutsy schrijven.

Vincentt

• Gast
« Reactie #1817 Gepost op: 2007/12/13, 11:06:47 »
Mij lukte die Ubuntu USB niet (kan niet saven enzo terwijl ik wel de persistent versie had, vandaar dat ik de pendrivelinux versie heb gekozen, die werkt wel bij mij.)

Mooi strak he, lekker simpel ook een leuke wallpaper gevonden met dat muisje van XFCE.

Ik vroeg me af, zou het volgende werken?

De hele zooi (alle files) die op de USB staat, precies zo kopieren naar je harddrive of andere USB stick. Zou je dan het dan nog werken, zodat je je eigen getweakte versie kan verspreiden enzo? Snap je wat ik bedoel? Zou wel leuk zijn een mooi getweakte versie gaan verspreiden. Mijn eigen Monstrox linux versie! hahaha. Weet je wat? Ik ga het nu gelijk proberen, heb namelijk nog een USB stick liggen...
Ik weet niet of je dat ene van pendrivelinux gebruikt ofzo, maar als je Ubuntu vanaf USB draait (met twee partities waarvan een casper-rw) dan zou dit in principe niet lukken, omdat al je wijzigingen dan op die casper-rw partitie worden opgeslagen. Het is echter wel mogelijk om met Reconstructor ofzo een aangepaste LiveCD te maken en die vervolgens op je USB te zetten. Zelf heb ik ook zoiets gedaan, omdat Ubuntu 7.04 een bug had waardoor persistence (dus dat ie al je wijzigingen onthoudt) niet meer werkte. Om daar omheen te werken moest je dus de LiveCD aanpassen, waarna het wel weer werkte.

Monstroxus

• Gast
« Reactie #1818 Gepost op: 2007/12/13, 15:41:15 »
Oh, ik zou graag Xubuntu persistent op USB willen hebben, als je een werkende guide hebt, geef maar door, ben benieuwd! Wat al die andere guides werken niet bij mij.

Trouwens het werkt gewoon, de hele zooi saven en dan weer kopieren naar een andere stick, of zelfs gewoon naar de harde disk op een windows machine. Loopt prima. (het betreft hier wel de pendrivelinux versie)

Vincentt

• Gast
« Reactie #1819 Gepost op: 2007/12/13, 15:44:54 »
Oh, ik zou graag Xubuntu persistent op USB willen hebben, als je een werkende guide hebt, geef maar door, ben benieuwd! Wat al die andere guides werken niet bij mij.

Trouwens het werkt gewoon, de hele zooi saven en dan weer kopieren naar een andere stick, of zelfs gewoon naar de harde disk op een windows machine. Loopt prima. (het betreft hier wel de pendrivelinux versie)
Cool, dat is zo'n gevirtualiseerd ding?

Sancho

• Gast
« Reactie #1820 Gepost op: 2007/12/13, 15:46:05 »
Wordt heel die USB-stick dan gebruikt voor Linux?

Of kan je die nog gebruiken voor andere bestanden op te zwieren. VB: gewone word of mp3 bestanden van uit Windows/Linux (niet de Linux op de USB :))

Ander denk ik het ook eens uit te proberen, maar ik hoop dat wel nog mn USB voor andere dingen te kunnen gebruiken :)

En dan heb ik nog een vraagje: ik heb mn 2 balken van Ubuntu op transaparant gezet, maar als een programma actief is, vb Firefox nu, dan is dat balkje daarvan wit... Kan ik dat ergens aanpassen dat die ook transparant is?

Grtz

Vincentt

• Gast
« Reactie #1821 Gepost op: 2007/12/13, 15:50:05 »
Citaat van: Sancho
Wordt heel die USB-stick dan gebruikt voor Linux?

Of kan je die nog gebruiken voor andere bestanden op te zwieren. VB: gewone word of mp3 bestanden van uit Windows/Linux (niet de Linux op de USB :))

Ander denk ik het ook eens uit te proberen, maar ik hoop dat wel nog mn USB voor andere dingen te kunnen gebruiken :)

Grtz
Je kunt in theorie er nog meer bij gooien, maar dat betekent wel dat je minder ruimte hebt voor de distro zelf en alle instellingen, documenten en programma's die je er later nog op gooit. Met de methode die ik gebruik maak je een partitie voor de distro en een partitie voor de wijzigingen. In principe zou je daar nog een derde partitie bij kunnen doen, of gewoon de partitie voor de distro wat groter maken; die is namelijk ook leesbaar door Windows. Als je die USB stick alleen maar vanuit Linux hoeft te benaderen is het helemaal ideaal; dan kun je namelijk de partitie die gebruikt wordt voor de wijzigingen (waaronder dus je documenten) ook gewoon lezen als je gewoon op Linux zit.

Sancho

• Gast
« Reactie #1822 Gepost op: 2007/12/13, 16:49:30 »
Ok, das goed :)

Ik zal es zien hoe ik het ga aanpakken.. Ik wil gewoon nog de mogelijkheid hebben om bestanden te verplaatsen van computer die in Windows gemaakt zijn :) Heb geen zin om 4 GB te verliezen.

Of kun je dan soms in netwerk gaan als je opstart in Windows?

Welke linux is nu beste voor op USB te zetten? Ik lees verschillende dingen, maar wat zeggen de kenners hier? :)

Grtz

Vincentt

• Gast
« Reactie #1823 Gepost op: 2007/12/13, 16:58:32 »
Citaat van: Sancho
Ok, das goed :)

Ik zal es zien hoe ik het ga aanpakken.. Ik wil gewoon nog de mogelijkheid hebben om bestanden te verplaatsen van computer die in Windows gemaakt zijn :) Heb geen zin om 4 GB te verliezen.

Of kun je dan soms in netwerk gaan als je opstart in Windows?

Welke linux is nu beste voor op USB te zetten? Ik lees verschillende dingen, maar wat zeggen de kenners hier? :)

Grtz
Mwa, het wordt lastig om bestanden via het netwerk aan te bieden als het besturingssysteem niet draait...

En welke Linux het beste is? Tsja, dat hangt natuurlijk o.a. af van je voorkeur. Vooruit, voor sommige distro's moet je veel moeite doen, maar aangezien we hier op een Ubuntu forum zitten: Ubuntu/Xubuntu/Kubuntu/Edubuntu/whatever kunnen allemaal prima, alleen is Xubuntu misschien een betere optie omdat ie zo snel is - maar dat hangt natuurlijk ook af van de computer waar je het op gaat draaien. Ook neem Xubuntu zo'n 100 MB minder in op je USB ding.

Sancho

• Gast
« Reactie #1824 Gepost op: 2007/12/13, 17:07:08 »
Mm, ik dacht meer die Linux te installeren die je kan draaien terwijl Windows draait.. Of kunnen ze dat allemaal?

Ik denk gewoon een partitie van 500 mb aan te maken voor losse bestanden en 3,5 voor Linux. Zal wel genoeg zijn voo r beide denk ik :)

Grtz