Shappie:
Ik heb eerst een paar keer geprobeerd om ubuntu gutsy te installeren op een usb stick volgens een handleiding op
www.pendrivelinux.com maar het lukte telkens niet. (kon het niet "persistant" krijgen, ook al koos ik deze optie) Toen heb ik vervolgens volgens de handleiding op dezelfde site de "pendrivelinux" versie (getweakte Debian) erop gezet en dat werkt prima. Het mooie is dat:
a: de "installatie" kei gemakkelijk is. (5 minuutjes en klaar)
b: je het in elke windows pc kan stoppen, hoeft niet te rebooten, het loopt namelijk via een emulator.
c: je alles gewoon kan saven (persistant mode)
het minder mooie is dat:
a: diegene die de standaard look van deze versie heeft samengesteld geen smaak heeft naar mijn inziens, wallpaper (de dame erop ziet eruit als een feeks, vreselijk lelijk) de icoontjes, heel lelijk, en ook de window decorator is een lelijke ripoff van OSX.
- ik heb het volgende veranderd:
1) Wallpaper, in de wallpaper setting zie je de (in mijn ogen heel strakke wallpaper) "tentacles" wallpaper, deze is doorzichtig en je kan zelf de kleur bepalen, wat altijd leuk is)

2) Icoontjes, veranderd naar de "Gion" iconen set. Mooi strak en straalt klasse uit.

3) Window borders veranderd, naar MetaGrip. Een simpele strakke zwarte border.

Volgens mij werkt Compiz niet goed of helemaal niet via USB... dat is het enige... verder moet je zelf alle grote pakketten zelf installeren. (Open Office/Gimp etc) Het enige wat ik helaas niet kan tweaken is het GTK control thema, bijv. standaard is het een OSX achtige Clearlooks, is zou dit graag veranderen naar een ander GTK thema, maar dat lukt niet bij mij. Maar verder ben ik heel blij met mijn USB, lekker in mijn broekzak en stiekem af en toe in een Windows machine stoppen, vooral op het werk hehe. Ook bijv. op vakantie, als je je laptop niet wilt meenemen, kan je wel gewoon altijd een usb-tje met je meenemen met al je files enzo.
Alleen moet je oppassen dat als je afsluit, alle linux schermpjes automatisch gesloten zijn, anders loopt alles in de soep tijdens de volgende opstart. Dus volledig het linuxje laten afsluiten. Veel plezier! (de pc waarop je het probeert moet wel niet erg oud zijn anders loopt het niet goed) Wat ook leuk is bijv. zit nu op mijn werk, en flip met ALT TAB heen en weer tussen windows en linux, hehe. Niemand weet wat ik aan het doen ben. hehe.
Je moet tenminste een 1GB usb-tje hebben, dus 2GB is prima. (heb ik ook)
Hier kan je de thema's vinden, (zie "themes" aan de rechter kant) drag and drop in de thema manager om te installeren.
http://art.gnome.org/themes