Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows Media Player Firefox Plugin.  (gelezen 8879 keer)

Windows Media Player Firefox Plugin.
« Gepost op: 2008/03/08, 22:22:27 »
Heren (de dames zijn toch allang naar bed), Als ik de site  http://www.memritv.org/clip/en/1704.htm  bezoek en ik wil een video zien, dan krijg ik op strenge toon te horen dat ik eerst een Windows Media Player Firefox Plugin dien te installeren alvorens het feest kan beginnen. Hoe los ik dit op, want ook deze site gaat er weer blindelings vanuit dat iedereen Windows heeft. Wanneer zouden ze nu eindelijk eens leren dat de wereld groter is dan Microsoft. Help.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/08, 22:27:42 »
Klik eens op de link om de video direct in windows media player af te spelen.
Vervolgens opent hij hem bij gewoon in mplayer.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/08, 23:04:08 »
Citaat van: siegi
Klik eens op de link om de video direct in windows media player af te spelen.
Vervolgens opent hij hem bij gewoon in mplayer.
Ja  bij mij speelt hij hem dan af , goede tip van Siegi.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/08, 23:42:25 »
Als ik op de tweede link klik, speelt hij niet af. Ik heb Totem geïnstalleerd. Kan ik daarnaast ook Mplayer installeren?

Offline joop13

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/09, 01:32:55 »
Bij mij start VLC direct op met het filmpje!   :D Klik dan gewoon op starten met WMP dan start het bij mij nog een keer in VLC
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/09, 03:57:51 »
Beste Siegi, ik ben naar de site gegaan die je opgaf en heb alles uitgevoerd wat daar stond, inclusief de aangeraden add-on MediaPlayerConnectivity 0.8.3. Vervolgens naar de onderaan de pagina opgegeven testsite van Linspire om alles te proberen. Bij Office Compatibility werkte alles behalve Disc image file. Bij Web Compatibility werkte ook alles behalve .torrentBittorrent File (kon iets niet vinden). Bij Graphics Compatibility werkte ook alles, maar bij Audio- en Video Compatibility waren er problemen. Alles van Real Player deed het niet en ook bij de rest kreeg ik veel foutmeldingen. Bijvoorbeeld de melding: Couldn't resolve name for AF-INET6: volgt de naam van de website die aanstaat, b.v. die van Linspire zelf; Linspire.com.  Ook verscheen vaak een venster met de tekst: gnome_screensaver_control(). Ook kreeg ik regelmatig een venster met als opschrift: .wmx MS Media Type.wmx en daaronder de tekst: afspeellijst 'file:///tmg/ThemeSong 100_1.wmx' kan niet gelezen worden, mogelijk is deze beschadigd. Er is dus nog wat op te lossen over. Graag je goede raad.

« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/09, 04:52:05 »
Nog wat meldingen:
Als ik video's aanklik, krijg ik soms de melding:

Fout in Video ActiveX Object.
Uw browser kan deze video niet afspelen. Klik op OK om de ontbrekende Video ActiveX Object te downloaden en te installeren.

Omdat dit natuurlijk voor Windows bedoeld is, lukt dat niet. Klik ik toch op OK, dan krijg ik een venster met de tekst:

U hebt gekozen om het volgende bestand te openen:
setup.exe
Dit is een BIN file van: http://viewmpgdevice.com
Wilt u dit bestand opslaan.

Er ontbreekt dus nog iets. Wat is de Linux versie en waar vind ik die.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/09, 12:04:08 »
Active x kan je zowiezo niet gebruiken onder linux.
Op de link die ik je gegeven had staan verschillende methodes uitgelegd. Ik had er best bijgeschreven dat je alleen 1 van de twee bovenste kon gebruiken.

« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/09, 22:36:21 »
Jazeker, ik heb de commando-versie uitgevoerd. Er is dus geen Linux variant voor ActiveX?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #10 Gepost op: 2008/03/09, 23:17:27 »
Citaat van: HermanDegenhart
Jazeker, ik heb de commando-versie uitgevoerd. Er is dus geen Linux variant voor ActiveX?
Godzijdank niet. ActiveX is een gruwel qua veiligheid.

Volg deze handleiding eens:
http://computertip.googlepages.com/multimediainubuntulinux

« Reactie #11 Gepost op: 2008/03/10, 13:15:01 »
Pjotr123, de plugins die mij op de door jou geadviseerde pagina worden aangeraden, had ik al geïnstalleerd. Wat niet was geïnstalleerd waren de GStreamer Dirac video plugin en de GStreamer fluendo MPEG2 demuxing plugin. Is het verstandig deze ook te installeren, of gaan die alleen maar in de weg zitten?
Het gaat er dus om om in Ubuntu films af te spelen die om ActiveX vragen.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #12 Gepost op: 2008/03/10, 13:35:06 »
Die zou ik niet installeren. Je hebt er niks aan en waarschijnlijk levert het alleen maar problemen op.
Als je toevallig het pakket gstreamer0.10-fluendo-mp3 hebt geïnstalleerd, zou ik die ook verwijderen. Daar heb ik in het verleden wat problemen mee gehad en je hebt het niet nodig.

belg

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 2008/03/10, 13:47:34 »
Waarom niet de totem-mozilla plugin eruit knikkeren en de mozilla-mplayer gebruiken....die speelt bovenstaande allemaal moeiteloos af.

« Reactie #14 Gepost op: 2008/03/10, 14:03:34 »
Maar mijn beste Belg, dat had ik allang gedaan. Niet boos worden hoor.

belg

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 2008/03/10, 14:47:33 »
Als je in firefox in de adresbalk " about:plugins"  intikt, kom je erachter welke plugin firefox daadwerkelijk gebruikt.
Verder zou ik de mediaplayerconnectivity plugin verwijderen, iig alles zodanig configureren dat je alleen de mplayer plugin overhoudt. Heb je verder al wel de w32codecs geinstalleerd?

Offline siegi

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 2008/03/10, 14:57:36 »
Even mijn tekst vanuit het andere gesloten draadje.
Citaat van: siegie
ik probeerde juist met firefox 3 naar die site (http://viewmpgdevice.com) te gaan deze hield mij tegen met de melding suspected attack site.
Bij verder zoeken naar deze website kwam ik dit tegen http://bharath-m-narayan.blogspot.com/2008/03/zlob-trojan-distributing-sites.html .

Dus blijf gewoon weg van die website hij installeert een trojan, dat is ook de reden waarom er gebruik word gemaakt van active X
Wat kun je verder eigenlijk nog niet afspelen?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #17 Gepost op: 2008/03/10, 16:39:50 »
Allemachtig, een trojan. Nou, gelijk ons punt bewezen: ActiveX is een gruwelijk onveilig wanproduct.  :-)

@HermanDegenhart: wees dus maar blij, dat je Linux draait.....

« Reactie #18 Gepost op: 2008/03/10, 18:42:32 »
Heren, ik beloof plechtig mijn leven te zullen beteren.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #19 Gepost op: 2008/03/25, 20:10:03 »
http://www.memritv.org/clip/en/1704.htm

grappig, tgaat om dezelfde site zie ik.
krijg heel even beeld en dan de melding over die plugin.
Hoe kun je nu afdwingen om in vlc te openen. staat als standaard ingesteld.