Mensen,
Een nieuwe printer gekocht. Oude Canon eruit (waardeloos in Linux), nieuwe HP erin. Ubuntu ziet hem en installeert hem netjes. Hij print ook - als de beste, kan ik wel zeggen. Ik kan zelfs ook de kwaliteit specificeren, indien ik dat wil (kon bij die ver*** Canon dus niet). Allemaal mooi dus :-)
Twee kleine dingetjes (ik ben perfectionist, helaas).
- Wanneer ik de printer aanzet teneinde een print te maken, duurt het onwaarschijnlijk lang voordat hij daadwerkelijk begint met printen (dat laatste doet hij dan wel weer onwaarschijnlijk snel). Waar kan dat aan liggen? Ik moet er trouwens bij vermelden: ik heb het ding nog niet in Windows geprobeerd.
- Ik krijg regelmatig een melding van het printericoontje, dat de inkt bijna op is (hetgeen echt onmogelijk is, omdat ik nog maar enkele printjes gemaakt heb). Mijn vermoeden is, dat dit met het vorige te maken heeft. Overigens kan ik nergens in een instellingen-venster terugvinden, waar ik de inkt kan meten (of kan aflezen). Ik dacht dat niet kon? Maar waar komen dan die meldingen vandaan? En waarom zijn het verkeerde meldingen?
Alvast bedankt voor het meedenken :-)