Beste forumlezers,
Ik moet met spoed - loop al maanden achter! - een nieuwsbrief maken voor mijn gitaarvereniging. Ik heb hiervoor een oud exemplaar gebruikt dat in Word XP is opgemaakt. Dit heb ik geopend in OO, de inhoud ervan bijna helemaal gesloopt (teksten, plaatjes en foto's eruit), nieuwe teksten erin gezet (ging probleemloos) en dan... begint het probleem.
Als ik er foto's in plak, het OO-document hierna opsla in Word-formaat en later voor verdere bewerking in OO heropen,
dan zijn bijna alle foto's uit het document verdwenen! Op de plaats van de foto's staan wel 4 lijntjes in een vierkant en als ik op 1 daarvan druk komen de bekende groene vierkantjes (de handgrepen) tevoorschijn en zie ik dat het linkerlijntje wat dikker is dan de rest. Klik ik op het middelste groene vierkantje links en trek ik dit daarna met de muis naar rechts dan komt de foto weer tevoorschijn!!! Vervolgens probeer ik alles weer te herstellen, dus trek ik met de muis aan alle middelste groene vierkantjes op alle plaatsen waar eerst foto's stonden en nu 4 lijntjes, plaats opnieuw bijschriften onder de foto's en sla het document weer op in OO-formaat. Als ik het weer heropen dan... helaas weer het oude probleem: foto's weg, weer allemaal lijntjes enzovoorts. Het gekke is dat een paar oude fotootjes wel blijven staan, wat er ook gebeurt.
Wie kent dit verschijnsel en wie weet raad? Ik heb alles geprobeerd via de opties Verankering en Omloop, maar niets helpt me verder.
Alvast reuze bedankt voor jullie reactie.
John T