Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grub 2  (gelezen 1000 keer)

bartveg

• Gast
Grub 2
« Gepost op: 2008/02/23, 14:27:49 »
Ik zou graag GRUB2 willen gebruiken ipv de latency versie die standaard bij ubuntu zit. Kan iemand aangeven hoe ik dit goed doe zonder mijn compuer unbootable te maken??

Bart

Grub 2
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/23, 15:33:20 »
Waarom zou je dat willen? GRUB 2 is namelijk nog alpha.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Grub 2
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/23, 15:41:24 »
Grub 2 is nog niet betrouwbaar genoeg dus blijf je het beste bij de normale Grub.
Wat bedoel je precies met latency? Dat heeft niks met Grub te maken. Er is wel een low-latency kernel (real-time kernel), maar die is niet bedoeld voor normaal desktop gebruik. Die heb je alleen echt nodig als je veel aan audio/video bewerken doet en zelfs dan nog heeft het niet heel veel zin volgens mij, maar ik ben geen audio/video expert.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Grub 2
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/23, 15:48:20 »
Citaat van: bartveg
Ik zou graag GRUB2 willen gebruiken ipv de latency versie die standaard bij ubuntu zit. Kan iemand aangeven hoe ik dit goed doe zonder mijn compuer unbootable te maken??

Bart
Je bedoelt waarschijnlijk "legacy" in plaats van "latency"?

De Grub van Ubuntu is geen legacy-versie, hoor. Het is de officiƫle huidige stabiele versie. Zoals de anderen al schreven, wil je beslist niet je systeem toevertrouwen aan een instabiele alfaversie van Grub.

bartveg

• Gast
Grub 2
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/23, 16:09:15 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: bartveg

Bart
Je bedoelt waarschijnlijk "legacy" in plaats van "latency"?

De Grub van Ubuntu is geen legacy-versie, hoor. Het is de officiƫle huidige stabiele versie. Zoals de anderen al schreven, wil je beslist niet je systeem toevertrouwen aan een instabiele alfaversie van Grub.
Ja dat bedoel ik, legacy.
Ik heb op dit moment 0.97-29ubuntu4 en dat is wel de legacy kijk maar op de site.

iig wilde ik het omdat ik screenshots had gevonden van mooiere grub menutjes, iemand zei me toen dat je daar grub 2 voor nodig had, maar ik kom nu ook wat tegen over gfxboot

Grub 2
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/23, 16:10:45 »
ja met gfxboot kunt ge hele mooie dingen doen met uw grub...

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=208855
begin hier wel vanaf de laatste paginas te lezen, want de eerste post is al lang niet meer geupdate...