Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hardy Heron beta. Support en Ondersteuning  (gelezen 81192 keer)

Offline Hanssun

• Lid
Hardy Heron beta. Support en Ondersteuning
« Reactie #275 Gepost op: 2008/04/20, 10:57:54 »
Goedemorgen mensen , nog een paar dagen wachten en we kunnen Hardy Heron installeren , ik ben heel benieuwd wat het nieuwe systeem allemaal in petto hebt voor ons.

Gr Hans,

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #276 Gepost op: 2008/04/20, 11:17:43 »
Citaat van: pjotr123
Ik heb gelijk maar even op Launchpad gemeld,
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/ubuntu-restricted-extras/+bug/219684

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #277 Gepost op: 2008/04/20, 11:24:24 »
Citaat van: markba
lol

Nou, markba, er zitten ook een hoop verbeteringen in, hoor.... :-)

Ik ben blij met 8.04. En die paar minpuntjes: ik hoop dat Canonical die tijdig herstelt, maar anders vertellen we hier wel, hoe je die zelf kunt repareren.

Overigens: als je het met me eens bent over Java, dan kun jij (en ieder ander) dat natuurlijk mede ondersteunen op Launchpad: hoe meer stemmen, hoe krachtiger de petitie....  :-)

JimZ

• Gast
« Reactie #278 Gepost op: 2008/04/20, 17:37:18 »
Sun Java JRE versie 6 zit er toch gewoon in?

Ik heb hem zonder problemen vanuit Synaptic geïnstalleerd, zie tekst die ik heb gekopiëerd uit de lijst van Synaptic:

Sun Java(TM) Runtime Environment (JRE) 6 (architecture independent files)
The Sun Java Platform Standard Edition Runtime Environment (JRE) 6
 contains the Java virtual machine, runtime class libraries, and
Java application launcher that are necessary to run programs written
in the Java progamming language. It is not a development environment and
doesn't contain development tools such as compilers or debuggers.
For development tools, see the Java Development Kit JDK(TM) 6
(package sun-java6-jdk).

NOTE: You must accept Sun's EULA prior to successfully installing
this package

dus....... mis ik iets, ben ik gek????

Gr,
Jim

EDIT:

Weer eens voor m'n beurt gepraat, ik had wel Sun Java JRE 6 geïnstalleerd maar nog gans niet geprobeerd of het ook werkt.
Nee dus, krijg inderdaad de foute plugin aangeboden.

J.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #279 Gepost op: 2008/04/20, 18:50:04 »
@JimZ: de oplossing is, dat je eerst OpenJDK en de Icedtea plugin volledig verwijdert via Synaptic. Daarna pas Sun Java JRE en plugin installeren.

wilbert

• Gast
« Reactie #280 Gepost op: 2008/04/20, 20:42:43 »
Ik ben hardware info kwijt, is deze er niet meer of ligt dit aan mijn laptoppie

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #281 Gepost op: 2008/04/20, 21:14:26 »
Vandaag de hele dag geen updates gehad, en ik controleer toch om de paar uur.... Raar, want voor de RC was het ongeveer elk uur wel raak.

@wilbert: ik heb ook geen hardware info meer in het menu.

Offline Mij

• Lid
« Reactie #282 Gepost op: 2008/04/20, 21:19:24 »
Vandaag de hele dag geen updates gehad, en ik controleer toch om de paar uur.... Raar, want voor de RC was het ongeveer elk uur wel raak.

Dat was vorige release ook, hoewel wat minder, maar dat komt omdat dit een lts is. Hoop dat ze de kernel updaten naar een verbeterde versie, die van nu geeft (niet bij mij, maar bij veel mensen) veel problemen. Voor de rest is hardy superstabiel:) (bij mij dan :P )

Offline Tom

• Lid
« Reactie #283 Gepost op: 2008/04/20, 21:52:51 »

Ik heb mijn Duitse vrienden gevraagt , die hebben ook geen updates bekomen vandaag.
Zal maandag wel een smak komen.
grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #284 Gepost op: 2008/04/20, 21:57:19 »
Citaat van: arie
hier zit hardware info nog in het menu
vanmiddag 12 updates gehad
Hoy Arie welke Server gebruikt U.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #285 Gepost op: 2008/04/20, 22:08:48 »
Citaat van: wandarooze
hier zit hardware info nog in het menu
vanmiddag 12 updates gehad
Hoy Arie welke Server gebruikt U.
nl.archive.ubuntu.com
Dank U.
Gebruik zelf Aachen.
Grtz Tom.

JimZ

• Gast
« Reactie #286 Gepost op: 2008/04/20, 23:00:11 »
pjotr123 schreef:
Citaat
@JimZ: de oplossing is, dat je eerst OpenJDK en de Icedtea plugin volledig verwijdert via Synaptic. Daarna pas Sun Java JRE en plugin installeren.
Even gecheckt in Synaptic, OpenJDK en Icedteaplugin zijn niet geïnstalleerd (ook nooit geweest voor zover ik weet) Sun Java JRE 6 he ik zelf nageïnstalleerd.

Bij controle op de Java testwebsite van Sun wordt de GCJ Web Browser Plugin als eerste en de  GCJ Web Browser Plugin (using Open JDK) als tweede aangeboden.

Beide keuzes helpen echter niets komma niets. Dus geen Java in de browser tot nu toe.

in Synaptic staat wel de gcjwebplugin als geïnstalleerd aangegeven, de eerste van de drie, er zijn nog twee (blijkbaar nieuwere) versies beschikbaar maar als ik die probeer dan wil Synaptic ook Firefox weer opnieuw mee-installeren. Daar ben ik nog maar even niet aan begonnen.

Ik gebruik overigens wel de 64bit Hardy.

Gr,
Jim

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #287 Gepost op: 2008/04/20, 23:24:50 »
Ik heb gezaghebbende anderen horen zeggen, dat Sun Java JRE alleen werkt in 32-bits. Ik heb zelf 32-bits...

JimZ

• Gast
« Reactie #288 Gepost op: 2008/04/20, 23:31:55 »
pjotr123 schreef:
Citaat
Ik heb anderen horen zeggen, dat Sun Java JRE alleen werkt in 32-bits. Ik heb zelf 32-bits...
Tja, zou kunnen.....

Wonderlijk is dan wel dat die Java JRE van Sun gewoon in de pakketbronnen van Hardy64 zit, zelf heb ik behalve "http://www.virtualbox.org/debian gutsynon-free" geen extra bronnen toegevoegd.

Enfin, erg missen doe ik het niet dus we zien voorlopig wel.

Gr,
Jim

Offline markba

• Lid
« Reactie #289 Gepost op: 2008/04/21, 13:39:22 »
Citaat van: markba
lol

Nou, markba, er zitten ook een hoop verbeteringen in, hoor.... :-)

Ik ben blij met 8.04. En die paar minpuntjes: ik hoop dat Canonical die tijdig herstelt, maar anders vertellen we hier wel, hoe je die zelf kunt repareren.

Overigens: als je het met me eens bent over Java, dan kun jij (en ieder ander) dat natuurlijk mede ondersteunen op Launchpad: hoe meer stemmen, hoe krachtiger de petitie....  :-)
Een heel verhaal maak je er van, mijn enige bedoeling was om anderen inzage te geven in het bug-rapport, is wel zo netjes vond ik. Maar omdat je me persoonlijk aanspreekt, wil ik wel er inhoudelijk op ingaan.

Een voorstel om een pakket voorrang te geven boven een ander met soortgelijke functionaliteit is m.i. alleen gerechtvaardigd als dat andere pakket evidente problemen geeft. Zomaar, omwille van een enkele bug dit voorstel doen is niet opportuun; het is dan zaak om juist die ene bug op te lossen en niet om dan maar het gehele pakket niet meer te gebruiken, nogal rigoreus met mogelijk verstrekkender gevolgen die dan die ene bug ver zouden kunnen overstijgen.

Nu heb ik zelf geen (slechte) ervaring met open-jdk, dus heb ik dat even nagezocht: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/openjdk-6. Het blijkt dat er wel een aantal problemen zijn, maar, afgezien van Eclipse, gaan die niet over compatabiliteit met Java.  Bovendien zie ik geen bug terugkomen met het door jou geschetste probleem met 'chess on Yahoo Games'; hetzij is die bug niet aangemeld, hetzij staat deze verkeerd gerubriceerd.

Bovendien: launchpad is niet het platform voor een petitie; binnen de kortste keren zal je daar ook op gewezen worden door de moderator indien dat wel gebeurt: alleen relevante informatie voor het oplossen van de bug zelf is welkom. Voor petities is een andere infrastructuur in het leven geroepen, n.l. http://brainstorm.ubuntu.com/. Als je daar ditzelfde een voorstel staat en koppelt aan de bug, prima, dan kun je daar de terugkoppeling terugzien.

Omdat het op dit moment ontbreekt aan specifieke informatie omtrent de door jouw, officieus gemelde bug, ontbreekt de basis om in jouw verzoek mee te gaan om jouw voorstel te ondersteunen, even afgezien van het principiele bezwaar. Dat gezegd hebbende ga ik er van uit dat jouw bug dus wel degelijk bestaat (en voor jou persoonlijk erg lastig is!), alleen over de wijze van oplossing verschillen we van mening.

jelte

• Gast
« Reactie #290 Gepost op: 2008/04/21, 18:34:00 »
Zijn er al eventuele Systeemeisen bekend?

dit zou ik graag willen weten voordat ik het erop knikker

Offline Rulus

• Lid
« Reactie #291 Gepost op: 2008/04/21, 18:38:27 »
Jep, die kan je vinden in de documentatie.

Offline Roel1963

• Lid
« Reactie #292 Gepost op: 2008/04/22, 10:22:55 »
Weet iemand misschien al of bij 8.04 de handelingen meteen na installatie ongeveer hetzelfde zijn als bij 7.10?

Ik doel hierbij met name op multimedia etc.

Offline BlackBurn

• Lid
    • http://www.robmaas.eu
« Reactie #293 Gepost op: 2008/04/22, 10:33:42 »
Citaat van: Roel1963
Weet iemand misschien al of bij 8.04 de handelingen meteen na installatie ongeveer hetzelfde zijn als bij 7.10?

Ik doel hierbij met name op multimedia etc.
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik verwacht van wel, aangezien het beleid wat ze voeren betreffende OS en de restricties en de legaliteit van bijv. decss in verschillende landen.

edit: OS als in Open Source :D
Live to win, dare to lose
http://www.robmaas.eu

Offline markba

• Lid
« Reactie #294 Gepost op: 2008/04/22, 10:41:18 »
Citaat van: tabasco
Is dit geen alfabetisch geordende lijst?
Adobe Flash
B
C
D
E
F
Gnash Player
....
In Hardy is swfdec (alternatief voor Gnash, ook open source) bijgekomen in de RC, deze staat nu geheel bovenaan. De alphabetisch volgorde speelt dus (blijkbaar) geen rol, de ontwikkelaars hebben de beslissing genomen om swfdec bovenaan te zetten.

Ik heb swfdec eventjes uitgeprobeerd via Youtube en het werkt! Gnash doet het in ieder geval niet, dus mogelijk is swfdec een goede kandidaat voor het afspelen van flash. Iemand anders die swfdec wat steviger aan de tand heeft gevoeld?

zambo

• Gast
« Reactie #295 Gepost op: 2008/04/22, 16:25:50 »
Zopas een distributie upgrade gehad bij Hardy (nu nog RC1 en straks de volledige versie?)

Offline eendje

• Lid
« Reactie #296 Gepost op: 2008/04/22, 20:02:58 »
Citaat van: zambo
Zopas een distributie upgrade gehad bij Hardy (nu nog RC1 en straks de volledige versie?)
\

Geen RC1 alleen RC met updates. Donderdag final.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #297 Gepost op: 2008/04/22, 20:25:51 »
Intel Indeo 4 decoder’-plugin

Ik blijk deze te missen. Wat is dat en waar vind ik heb? hij laat zich niet automatisch installeren.

Offline BlackBurn

• Lid
    • http://www.robmaas.eu
« Reactie #298 Gepost op: 2008/04/22, 21:00:31 »
Ik kon het toch niet laten en wachten op de officiële release, dus toch maar de RC gedownload en tot nu toe werkt het allemaal erg goed. Ben eigenlijk niet anders gewend.

Alleen wel een foutje ontdekt met mijn geluidskaart, kreeg nml. net als bij 7.04 en 7.10 alleen geluid uit de hoofdtelefoon uitgang, na het aanpassen van de alsa-base met de volgende regel, werkte alles als een tierelier.

options snd-hda-intel enable=1 index=0 model=basic
Live to win, dare to lose
http://www.robmaas.eu

osteenbergen

• Gast
« Reactie #299 Gepost op: 2008/04/22, 21:45:38 »
Ik word een beetje gek van de acpi/hal combinatie in hardy.. ben al sinds alpha 1 bezig en heb deze fout er als enige nog niet uit gekregen, hopelijk kan iemand me helpen :)

Probleem:
/proc/acpi/battery/BAT1$ cat info
present:                 yes
design capacity:         2833 mAh
last full capacity:      12301 mAh <-- hoger dan design

/proc/acpi/battery/BAT1$ acpi -b
     Battery 1: charging, 0%, 05:20:00 until charged
Zit al een paar uur op netstroom en nogsteeds 0%

En voor als dit nog niet genoeg was lshal -m merkt niet op dat ik me AC eruit haal of erinsteek en zegt altijd dat het hij aan het opladen is

Geprobeerde oplossingen:
- Updaten totdat je er bij neervalt
- Herinstallatie (bij alpha 4/6 beta)
- Gutsy LiveCD (werkte alles prachtig)

Iemand suggesties?