Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hardy Heron beta. Support en Ondersteuning  (gelezen 80971 keer)

osteenbergen

• Gast
Hardy Heron beta. Support en Ondersteuning
« Reactie #300 Gepost op: 2008/04/22, 21:51:46 »
Met het toevoegen van de kerneloptie nohpet ziet hij nu wel de capaciteit goed.. vooruitgang :D..

Nu nog het percentage voor hoeveel hij geladen is en dat hij ziet of hij een adapter heeft of niet

Via google zie ik mensen zeggen dat nohpet voor 64 bit kernel is en voor 32 die ik gebruik zou het hpet=disable moeten zijn maar die werkt niet.

Heb btw een MSI S271, heb veel speculaties gelezen over ACPI/DSDT en andere verbazinwekkende theorien

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #301 Gepost op: 2008/04/23, 18:12:49 »
De systeembelastingmeter geeft in Hardy een compleet verkeerd beeld van de beschikbare schijfruimte.... Deze fout zal vermoedelijk ook in de meter van de finale versie zitten. Ach ja, het is maar een kleinigheid.

Offline Georingo

• Lid
    • Bellen voor het goede doel
« Reactie #302 Gepost op: 2008/04/23, 19:12:04 »
op de valreep werkt de kernel .16 nu ook bij mij. Geen HAL problemen meer! Op naar morgen...

osteenbergen

• Gast
« Reactie #303 Gepost op: 2008/04/23, 19:36:20 »
Me ACPI / Battery probleem is niet opgelost nog maar heb wel een work around .. beetje aparte maar tot nu toe werkt hij

de MSI S271 heeft kennelijk een microsoft DSDT (soort table van waar acpi wat kan vinden ofzo) deze ben ik nu aan het herporgrammeren zodat hij door de intel compiler kan..

Maar de workaround is:
Sluit niet de pc af maar gebruik hibernate. Doe hierna een rmmod battery && modprobe battery en wacht even. Nu werkt alles naar behoren.. heb nog nietmeerdere hibernates na elkaar getest maar al 2 keer werkte het goed met 1 hibernate met daartussen een shutdown..

Offline SirX

• Lid
« Reactie #304 Gepost op: 2008/04/23, 19:37:12 »
Iemand enig idee vanf hoe laat de definitieve versie morgen te downloaden is?

Andere vraag: ik probeerde net een upgrade naar de RC uit te voeren vanaf 7.10. De eerste processen lopen goed, maar nadat hij een half uur heeft gedownload krijg ik foutmeldingen dat ik geen internetverbinding zou hebben en dat de upgrade wordt afgebroken. Bij de 2e poging gaat ie niet nogmaals een half uur downloaden (kennelijk bewaart hij die download ergens?) maar geeft ie direct die melding. Een upgrade lijkt dus niet te lukken. Iemand een idee?

Offline krommenek

• Lid
« Reactie #305 Gepost op: 2008/04/23, 20:10:16 »
Hoi,

Heb nu in eens problemen met Open FTD. DEze start wel, maar sluit direct weer af. Heb al opnieuw geinstalleerd maar geen succes.

Iemand een idee?

Greetz,
Eric

« Reactie #306 Gepost op: 2008/04/23, 22:14:01 »
Heb daarnet weer wat updates binnengehaald.  Omdat scrollkeeper lastig deed over een of andere tikfout in een doc-bestand, heb ik de X-server herstart...  Een mens wordt wat driester als ie denkt te weten wat ie doet.
En ik merk dan dat Ubuntu er wéér een stap op vooruit is gegaan: we zullen vast nooit meer of alleszins veel minder vaak de vraag krijgen "wat doe ik als de computer zegt: 'dpkg was interrupted, you must manually run dpkg --configure -a', want wat bleek: hij begint gewoon zelf verder te installeren waar ie gebleven was !  Ik hoorde m'n harde schijf nog ratelen en dacht dat dit nog bij het herstarten hoorde.  Ik start de update-manager en hij zegt :nog 49 updates (waren er dus al 20 geïnstalleerd), 'k wil klikken op "updates installeren", zegt 'm "failed to get exclusive lock, blablabla."
Had niks anders runnen, dus denk ik, laat 'm nog maar eens controleren op updates, zegt ie nou "nog 7 updates".  bleek dus dat hij gewoon zelf weer verdergegaan was.

Is dat nou mooi, of is dat mooi ?  :lol:
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #307 Gepost op: 2008/04/24, 08:22:01 »
Hallo, weet iemand vanaf hoe laat ik hardy kan downen vandaag?

grtn, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Coast

• Gast
« Reactie #308 Gepost op: 2008/04/24, 08:33:50 »
Citaat van: frankje
Hallo, weet iemand vanaf hoe laat ik hardy kan downen vandaag?

grtn, Frank
Vraag ik mij ook af, want ik moet zo naar school. En dan vraag ik me af of ik ff via school dan Ubuntu moet downloaden of het beste tot vanmiddag kan wachten.

Dit is mijn allereerste Ubuntu-release (kwam van 7.10 toen die al een tijdje uit was), maar de kribbels voor 8.04 beginnen te komen, de beta's waren goed!

Offline Kees3

• Lid
« Reactie #309 Gepost op: 2008/04/24, 08:42:51 »
In de RC wilde mijn resolutie nog steeds niet hoger dan 800x600, terwijl de Gutsy live-cd gewoon 1600x1200 doet. Heb het hardwaretest programma gedaan, en aangegeven dat het fout ging, dus hoop dat het nog opgelost is.

zambo

• Gast
« Reactie #310 Gepost op: 2008/04/24, 08:43:40 »
Hallo,

Zopas gezien dat de startpagina in Firefox verandert is.  De Google zoekmachine is daar nu in geintigreerd.  Jammer genoeg wel de Engelse Google.  Weet er iemand hoe dit kan verandert worden naar de Belgische Google?

Dank bij voorbaat.

Offline DarkStar

• Lid
    • Mijn persoonlijke website
« Reactie #311 Gepost op: 2008/04/24, 08:44:05 »
@frankje & Coast: de finale versie is meestal pas te downloaden in de late namiddag / avond. Hou er ook rekening mee dat er bijzonder veel mensen zitten te wachten op de nieuwe release, dus het downloaden kan misschien moeizaam gaan. Er staan hier ergens op het forum tips om de nieuwe release zo snel mogelijk binnen te halen (via bittorrent, andere mirrors,...)

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Offline Dave

• Lid
« Reactie #312 Gepost op: 2008/04/24, 08:45:00 »
gezien alle commotie op het forum moeten er nog heel wat updates voor de rc komen dan vandaag of morgen.
ben wel benieuwd of dat inderdaad zo zal zijn.

Coast

• Gast
« Reactie #313 Gepost op: 2008/04/24, 09:38:48 »
De RC draait niet goed op mijn computer. Ik krijg dan een HAL fout, en dan slaat die zo'n beetje vast.

Daarnaast krijg ik mijn gedraade netwerkverbinding niet aangesloten, terwijl dat wel goed ging in Beta2 en 7.10. En mijn geluid pakt 8.04 RC niet.

Dus mijn mening is dat de Beta2 zelfs beter draaide dan RC. (Beta2 draait, RC niet :P).
Daarom wacht ik op de FR, zodat ik kan kijken of die beter is!

En het langzame downloaden, maakt mij niet zoveel uit. Mijn internet is toch al niet zo snel (150 kb/s), en ik zet hem gewoon 's nachts dan aan en ga slapen :P. (mijn pc staat 24/7 aan :P)

Offline Mij

• Lid
« Reactie #314 Gepost op: 2008/04/24, 09:57:59 »
Citaat van: Coast
De RC draait niet goed op mijn computer. Ik krijg dan een HAL fout, en dan slaat die zo'n beetje vast.

Daarnaast krijg ik mijn gedraade netwerkverbinding niet aangesloten, terwijl dat wel goed ging in Beta2 en 7.10. En mijn geluid pakt 8.04 RC niet.

Dus mijn mening is dat de Beta2 zelfs beter draaide dan RC. (Beta2 draait, RC niet :P).
Daarom wacht ik op de FR, zodat ik kan kijken of die beter is!

En het langzame downloaden, maakt mij niet zoveel uit. Mijn internet is toch al niet zo snel (150 kb/s), en ik zet hem gewoon 's nachts dan aan en ga slapen :P. (mijn pc staat 24/7 aan :P)
Volgens mij is het HAL-probleem opgelost. En nu hebben mensen ook geen problemen met de laatste kernel :)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #315 Gepost op: 2008/04/24, 11:35:25 »
Citaat van: doan
Volgens mij is het HAL-probleem opgelost. En nu hebben mensen ook geen problemen met de laatste kernel :)
Klopt. Sinds eergisteren.  :-)

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #316 Gepost op: 2008/04/24, 11:47:54 »
heb net hardy geinstalleerd, dwz de RC versie: 149 updates
geen bijzonderheden verder. de installatieprocedure is verbeterd, eenvoudiger. met nog steeds een kleine bottleneck bij het partitioneren. dat zou nog ietsje eenvoudiger kunnen imo.
het zichtbaar maken van andere schijven/partities is verbeterd. aanklikken + passwd.
tja die firefox beta lijkt mij sneller. het opstarten van het systeem is niet merkbaar sneller, de tendens was steeds sneller. enfin prima, so far so good.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #317 Gepost op: 2008/04/24, 11:52:43 »
hmm toch iets geks: geheugen
1034840k total,  1016760k used, lijkt me niet fris......
(swap is actief)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #318 Gepost op: 2008/04/24, 11:56:36 »
Grub, gelukkig.  :-)

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #319 Gepost op: 2008/04/24, 12:05:09 »
bij systeemmonitor wordt een andere waarde weergegeven, wat geheugengebruik betref, dan in TOP.
anderen ook deze ervaring?

Jakkus

• Gast
« Reactie #320 Gepost op: 2008/04/24, 12:12:30 »
Mijn eerste post op het forum, maar ik wilde het toch delen:
http://ftp.uni-kl.de/pub/linux/ubuntu.iso/8.04/

Hij is er :)

Coast

• Gast
« Reactie #321 Gepost op: 2008/04/24, 12:27:23 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: doan
Klopt. Sinds eergisteren.  :-)
Hoe kan ik die Hal-probleem dan updaten? Ik heb zelfs geen internet erdoor!

En wat is de HAL dan?
En nu heb ik RC erop staan; kan ik het beste RC eerst verwijderen en FR installeren? Of gwn updaten?

« Reactie #322 Gepost op: 2008/04/28, 09:10:14 »
De beta-versie van Hardy heron draaide prima op mijn systeem totdat ik mijn oude videokaart (16mb) verving voor een GeForce N6200 (256mb). Vanaf dat moment gaat er het een en ander fout: Als ik de drivers voor de videokaart in wil schakelen wordt Compiz automatisch uitgeschakeld en andersom. Heb geprobeerd met Nvidia-settings wat te veranderen maar die wijzigingen werken niet meer als ik het systeem opnieuw opstart. Dan start ie zelfs op in low-graphics mode.
Ten lange leste toch maar weer Gutsy gibbon op m'n systeem geinstalleerd en ja hoor alles werkt weer zoals het hoort.
Ligt het nou aan Hardy heron, aan mijn systeem of doe ik zelf iets verkeerd?

Toevoeging 1-5-2008: Eigenwijs als ik ben heb ik toch de vele tips op dit forum gelezen en nog een keer Hardy Heron geinstalleerd. Met name tip 16: Fouten (bugs) in Ubuntu 8.04 (met oplossing) op de site http://computertip.googlepages.com/ubuntulinux waren erg waardevol.

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #323 Gepost op: 2008/04/28, 09:50:29 »
Je had mischien een sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg kunnen doen na het verwisselen van de kaart. NVidia is eigenlijk bijna nooit een probleem. behalve soms als ie héél nieuw is.

« Reactie #324 Gepost op: 2008/04/28, 10:01:03 »
Heb ik ook geprobeerd, haalde niets uit.

Toevoeging 1-5-2008: Eigenwijs als ik ben heb ik toch de vele tips op dit forum gelezen en nog een keer Hardy Heron geinstalleerd. Met name tip 16: Fouten (bugs) in Ubuntu 8.04 (met oplossing) op de site http://computertip.googlepages.com/ubuntulinux waren erg waardevol.