Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hardy Heron beta. Support en Ondersteuning  (gelezen 81219 keer)

booting

• Gast
Hardy Heron beta. Support en Ondersteuning
« Reactie #200 Gepost op: 2008/04/09, 13:45:58 »
Weet iemand hoe ik dvdstyler 1.6.1, de laatste versie aan de praat krijg onder Ubuntu 8.04. Ik heb het .deb pakket gedownload vanaf getdeb.net. Als ik wil installeren krijg ik deze melding: Error: Dependency is not satisfiable: mjpegtools. Ik heb uiteraard mjpegtools geinstalleerd, versie 1:1.8.0-0.2ubuntu5. Ook heb ik het wxsvg pakket geinstalleerd, dat op de site van dvdstyler te downloaden is.

Ik heb geen idee hoe ik dit op moet lossen. Ik gebruik dvdstyler om m'n dvd's te maken, in combinatie met kino 1.3.0, ook van getdeb, die overigens goed werkt onder Hardy.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #201 Gepost op: 2008/04/09, 15:52:04 »
Ik kan het verkeert voor hebben , maar persoonlijk zou ik toch maar oppassen met  programmas buiten het program van Hardy er op te zetten.
Het is nog Beta en misschien nog gevoelig daarvoor.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

gekky29

• Gast
« Reactie #202 Gepost op: 2008/04/09, 19:55:45 »
hoe krijg ik het splash screen in de goede resolutie ? :)

« Reactie #203 Gepost op: 2008/04/09, 19:58:37 »
Citaat van: gekky29
Kijk op deze doc : http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/handig/

Onder de titel: Opstarten duurt lang en het scherm blijft donker gedurende de opstart

Succes ;)

Offline tabasco

• Lid
« Reactie #204 Gepost op: 2008/04/09, 21:58:16 »
Citaat van: Dadio
Citaat van: gekky29
Kijk op deze doc : http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/handig/

Onder de titel: Opstarten duurt lang en het scherm blijft donker gedurende de opstart

Succes ;)
Ik heb dit op een andere manier moeten oplossen. Mijn scherm liet maar een gedeelte zien (een te groot virtueel scherm bij aanloggen. Ik heb de etc/X11/xorg.conf moeten aanpassen. Helemaal onderaan het bestand de waarde "Virtual"   "1280   1024" opgegeven. Misschien helpt dit bij jou?

Offline Mij

• Lid
« Reactie #205 Gepost op: 2008/04/10, 08:29:41 »
Iets vreemds: het lijkt erop dat update-manager maar 128 updates kan weergeven. Als ik update downloadt hij nl. 162 updates.  ( 2 ^ 7 )
edit:
nu doet hij het wel, na een afgebroken download gehad te hebben.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #206 Gepost op: 2008/04/10, 21:17:42 »
Zijn de kernel update 2.6.24-15  problemen nu al opgelost (Hal Error).
Had dat graag geweten.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #207 Gepost op: 2008/04/10, 21:20:25 »
Welke hal error?
Ik merk er niets van...

Offline Tom

• Lid
« Reactie #208 Gepost op: 2008/04/10, 21:40:37 »
Citaat van: siegi
Welke hal error?
Ik merk er niets van...
U niet maar een paar andere waaronder ik hadden dat wel.
Moesten altijd met de oudere kernel opstarten.
Ik heb toen Gutsy er terug opgezet , maar ben natuurlijk wel benieuwd of die andere hun probleem opgelost is.
Op de Lap loopt alles prima.

Offline Georingo

• Lid
    • Bellen voor het goede doel
« Reactie #209 Gepost op: 2008/04/11, 08:21:18 »
Bij mij geeft de -.15 kernel nog steeds dezelfde problemen met HAL. Het opstarten duurt eeuwig en niets geraakt aangekoppeld. Heb via de opstart-manager dan maar terug de -.14 kernel gekozen, en dan werkt Hardy echt zonder enig probleem!

Offline sveens

• Lid
« Reactie #210 Gepost op: 2008/04/11, 08:48:50 »
Waar kan ik de beta downloaden? Ik zie dat nergens terug eigenlijk

gr,

Stef

« Reactie #211 Gepost op: 2008/04/11, 10:11:16 »
Citaat van: sveens

gr,

Stef
@steff

Klik maar op deze link:
http://releases.ubuntu.com/releases/8.04/

groetjes, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline sveens

• Lid
« Reactie #212 Gepost op: 2008/04/11, 10:24:39 »
Citaat van: robertvroegop
Citaat van: sveens

gr,

Stef
@steff

Klik maar op deze link:
http://releases.ubuntu.com/releases/8.04/

groetjes, Robert.
Robert bedankt, ik had hem al gevonden. Ik ben een beetje lui. Eerst vragen en dan zoeken.

gr,

Stef

Offline Tom

• Lid
« Reactie #213 Gepost op: 2008/04/11, 10:42:24 »
Citaat van: Georingo
Bij mij geeft de -.15 kernel nog steeds dezelfde problemen met HAL. Het opstarten duurt eeuwig en niets geraakt aangekoppeld. Heb via de opstart-manager dan maar terug de -.14 kernel gekozen, en dan werkt Hardy echt zonder enig probleem!
Heeft U dat ook gemeld op Launchpad (error rapport).

« Reactie #214 Gepost op: 2008/04/11, 12:49:51 »
hebben nog mensen deze melding bij het update: niet alle updates kunnen geinstalleerd worden (hier wat info) en dan kan ik kiezen voor gedeeltelijke upgrade of sluiten.
gedeeltelijke upgrade heb ik nog niet geklikt, maar als ik op sluiten druk, zie ik dat deze pakketjes niet worden geupdate:
grub
initramfs-tools
udev

Offline Tom

• Lid
« Reactie #215 Gepost op: 2008/04/11, 13:06:00 »
Ja heb ik ook.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #216 Gepost op: 2008/04/11, 13:08:03 »
Citaat van: Georingo
Het gekke is  ik start nu ook op met de opstart manager maar in kernel -,12 .
Ik heb geen kernel -14.

Offline emargen

• Lid
« Reactie #217 Gepost op: 2008/04/11, 14:58:56 »
Evolution probleem:
sinds enige tijd staat onder evolution het Icoon "versturen en ontavngen" in het  "grijs" en dus kan ik geen mail meer ontvangen of versturen. Volledig verwijderen van evolution en opnieuw installeren heeft niet gewerkt. Thunderbird werkt wel! Heeft iemand enig idee??

« Reactie #218 Gepost op: 2008/04/12, 09:33:21 »
Citaat van: emargen
Evolution probleem:
sinds enige tijd staat onder evolution het Icoon "versturen en ontavngen" in het  "grijs" en dus kan ik geen mail meer ontvangen of versturen. Volledig verwijderen van evolution en opnieuw installeren heeft niet gewerkt. Thunderbird werkt wel! Heeft iemand enig idee??
Links onder in het venster van evolution staat een icoontje dat een stekkertje moet voorstellen. Is het stekkertje misschien uitgetrokken (dan staat daar ook een rood kruisje). Als dat zo is, gewoon op het icoontje klikken. Dan zal hij verbinding maken.

Offline Floyo

• Lid
« Reactie #219 Gepost op: 2008/04/12, 10:03:26 »
IK weet niet of dit in deze topic past maar ik heb een Imac g3 gekregen. Debian draait er niet  op, blijft om de een of andere reden hangen. Nou wou ik vragen of er in de toekomst nog weer een Ubuntu distro komt voor PowerPC's.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #220 Gepost op: 2008/04/12, 10:52:06 »
Volgens mij is die er al ..............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #221 Gepost op: 2008/04/12, 11:01:31 »
Wat zouden jullie me aanraden?
1) Installeer 6.06 op m'n server en upgrade
2) Installeer 8.04 beta op m'n server
3) Wacht tot de final release van 8.04

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

cad4linux

• Gast
« Reactie #222 Gepost op: 2008/04/12, 11:12:49 »
Optie 3

Offline Floyo

• Lid
« Reactie #223 Gepost op: 2008/04/12, 11:14:29 »
beste r0n die is er inderdaad wel, maar daarvan loopt de support bijna af. Ook heb ik al een inofficiĆ«le  release gedownload van 7.10 maar deze deed het niet. Ik dacht dan Hardy misschien weer ondersteuning zou krijgen voor PowerPC's. Ik zou dit handig vinden want Ubuntu werk makkelijker dan Debian en ik denk dat ik niet de enige ben.

Ik heb net deze link gevonden die verdacht veel lijkt op de download link op deze site. Hier staat alleen een Ubuntu 7.10
voor de Imac.

http://cdimage.ubuntu.com/ports/releases/7.10/release/

Waarom heeft Gutsy geen ondersteuning meer voor de PowerPC. Krijgt Hardy deze wel weer? Zijn er plannen voor of ben ik de enige die en werken Ubuntu op een Imac wil hebben?

« Reactie #224 Gepost op: 2008/04/12, 11:35:36 »
vandaag, 20mb updates erbij, maar krijg nog steeds de melding van die gedeeltelijke upgrade.

geen idee wat ik moet doen. de beschikbare pakketten toch installeren, of wachten tot alles beschikbaar is?

want er zijn nu wat dingen bijgekomen die ik niet kan installeren:
grub
initramfs-tools
linux-headers-generic
linux-image-generic
linux-restricted-modules-generic
udev

dit lijken mij toch belangrijke packages.