Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hardy Heron beta. Support en Ondersteuning  (gelezen 81385 keer)

Offline Tom

• Lid
Hardy Heron beta. Support en Ondersteuning
« Reactie #150 Gepost op: 2008/04/03, 11:11:57 »
Heb juist de zelfde problemen zins ik gisteren om 23.54 een update kreeg.
Dacht eerst door mijn fout al had ik geen idee van wat.
Heb dan maar een nieuw install gedaan van morgen .
Als ik het NL talan pakket wil install voor OOo wil die ganz het OOo verwijderen ?
Dus laten we het maar in het Engels.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #151 Gepost op: 2008/04/03, 11:12:04 »
Als je niet op Gedeeltelijk klikt maar op Sluiten, dan kun je daarna wel gedeeltelijk opwaarderen. Wie het snapt mag het zeggen, maar het is zo....  :-)

Offline Mij

• Lid
« Reactie #152 Gepost op: 2008/04/03, 13:34:16 »
Ah nu updatet hij gewoon ! :)  125,6 MB!

Offline Tom

• Lid
« Reactie #153 Gepost op: 2008/04/03, 15:30:57 »
Citaat van: doan
Ah nu updatet hij gewoon ! :)  125,6 MB!
Bij mij ook want ik heb hem er af gegooid draai weer Gutsy haaaa wat ontspannend.
Maar ja ik was gewaarschuwd  vond het mooi om te beleven , maar was sinds gisteren avond het gekooi toch spuugzat.
Wacht tot eind mei en dan Misschien een cleane install.
Nu start mijn PC weer op in 43 sec.
En (nog) voor mij leve Firefox 2.!!!
Grtz Tom
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #154 Gepost op: 2008/04/03, 15:43:42 »
Citaat van: wandarooze
Grtz Tom
Ik vind firefox 3 wel cool maar spijtig genoeg werken er nog niet veel van mijn favoriete addons.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #155 Gepost op: 2008/04/03, 16:01:57 »
Citaat van: siegi
Grtz Tom
Ik vind firefox 3 wel cool maar spijtig genoeg werken er nog niet veel van mijn favoriete addons.
Zal ook wel niet slecht zijn , maar ik vind hem te zwaar.
Met de  FF2 vlieg ik ,  en geen freeze gehad ook niet na 8 flash filmpjes.
Ik  wacht misschien zelfs nog langer met hardy tot die eerste juni update daar is.
Dan zal misschien ook de  stabiele FF 3 klaar zijn ?.

Offline Mij

• Lid
« Reactie #156 Gepost op: 2008/04/03, 16:56:39 »
Yes, hebben de problemen toch nog iets opgeleverd, mijn (Sitecom) draadloze kaartje werkt nu out-of-the-box. Geen moeite dus meer wet ndiswrapper :) (en ook iets sneller werkend internet, minder latency naar mijn idee). Ook was het met ndiswrapper veel minder stabiel dan nu. Nu nog die vervelende NetworkManager bug eruit dat hij twee minuten blijft hangen voor je kan inloggen en Hardy is supergoed voor mij!

Offline Mij

• Lid
« Reactie #157 Gepost op: 2008/04/03, 19:10:43 »
De fout schijnt heel altijd voor te komen als je de facebrowser gebruikt
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/ubuntu-gdm-themes/+bug/210538
nog even een dagje of een paar wachten dan :)

Offline Mij

• Lid
« Reactie #158 Gepost op: 2008/04/03, 21:52:01 »
Wauw hoe snel ze bugs fixen :) het is weer gefixed hoor!
Murrine hebben ze weer toegevoegd, met een paar wijzigingen (die ik zeer goed vind, de oranje streep is uit het menubar weg, de vensterselecties zijn niet meer zo glimmend enzo. Zou leuk zijn als ze deze default maken.
Geweldig :)

edit: hmmm nu werkt mn draadloze kaart weer niet zonder ndiswrapper... nuja, over enkele dagen weer eens proberen

Offline Nassara

• Lid
« Reactie #159 Gepost op: 2008/04/04, 16:55:58 »
Ik kan bij Hardy Heron geen radiostream beluisteren - nochtans heb ik de "Multimedia ondersteuning" geimstalleerd. Bij het opstaren van een radiostream zoekt-ie naar connectie, maar start geen muziek op. Dit zowel in Firefox als in Amarok... Hoe kan ik radiostream activeren?

« Reactie #160 Gepost op: 2008/04/05, 19:31:45 »
Hier draait alles vlot. Ondertussen is de bug in F-Spot ook opgelost voor ons Monique.
Met Kubuntu heb ik geen problemen di"e echt noemenswaardig zijn. Beide Hardy's lopen goed, (K)Ubuntu en Canonical kunnen echt fier zijn op de H.H.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline Tom

• Lid
« Reactie #161 Gepost op: 2008/04/05, 20:55:43 »
Na een kernel update (2.6.24-15 ) krijg ik de melding........Internal Error...Failed to initialize Hal.

En uit was het liedje op de Lap.
Heb het toch nog een keer op de desk geprobeert en.IDEM.
Einde van Ubuntu ??? op mijn PC s .

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #162 Gepost op: 2008/04/05, 21:04:06 »
Nou ben ik ineens Firefox kwijt.... na installatie van een update-pakketje genaamd xulrunner huppelepup.

FF 3 laat zich ook niet meer terugzetten. Tja, gelukkig heb ik Opera nog...

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #163 Gepost op: 2008/04/05, 21:07:51 »
..... en daar heb ik Firefox ineens weer terug: liet zich nu weer wel installeren. Nieuwere versie meteen: bèta 5 i.p.v. bèta 4.

Offline Georingo

• Lid
    • Bellen voor het goede doel
« Reactie #164 Gepost op: 2008/04/05, 21:08:50 »
Bij mij ook problemen na de laatste update. "Failed to initiate HAL". Verder geen internet verbinding en geen CD-roms die mounten. Nieuwe updates ophalen werkt logischer wijze ook niet. Nochtans liep Hardy al een goede week werkelijk foutloos!!
Via Ctrl-Alt-F2 kan ik nog wel niet grafisch werken, maar ik heb geen idee wat nu te doen? Iemand een goede suggestie??.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #165 Gepost op: 2008/04/05, 21:11:44 »
Opstarten met de vorige kernel? Maak desnoods Grubmenu even zichtbaar door direct na het BIOS-scherm, op Escape te drukken.

Offline Georingo

• Lid
« Reactie #166 Gepost op: 2008/04/05, 21:15:48 »
pjotr123 ... als jij er niet was! thx!! Zo leer je weer elke keer iets bij.
De kernel terug gezet naar de vorige en nu werkt weer alles picobello!
G.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #167 Gepost op: 2008/04/05, 21:16:39 »
Firefox 3 bèta 5: geen enkele add-on die nog werkt..... Zelfs Adblock Plus niet. Zucht.

« Reactie #168 Gepost op: 2008/04/05, 21:20:22 »
Ja, dat vind ik ook lastig. Blijkbaar worden de add-ons niet samen met FF geupgrade. Foutje

Offline Georingo

• Lid
« Reactie #169 Gepost op: 2008/04/05, 21:23:41 »
Ik heb maar 1 belangrijke add-on: "Noscript", en die werkt nog prima.

wandarooze: Ik had waarschijnljk hetzelfde probleem. Bij het opstarten "escape" en de kernel terugzetten naar 2.6.24-14

Offline Tom

• Lid
« Reactie #170 Gepost op: 2008/04/05, 21:52:46 »
Citaat van: pjotr123
Opstarten met de vorige kernel? Maak desnoods Grubmenu even zichtbaar door direct na het BIOS-scherm, op Escape te drukken.
Ik had het zelfde is dat een bug  of gaat dat in de stable versie  wel goed gaan.
Grtz Tom

« Reactie #171 Gepost op: 2008/04/05, 22:32:29 »
Citaat van: pjotr123
Ik had het zelfde is dat een bug  of gaat dat in de stable versie  wel goed gaan.
Grtz Tom
Op het Engelse Forum hebben ze  ook last van deze bug: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=746420
OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline emargen

• Lid
« Reactie #172 Gepost op: 2008/04/06, 12:49:40 »
Emerald probleempje!
Al eerder gemeld: emerald werkt wel en als ik met Alt F2 emerald --replace geef wordt ook netjes het geslecteerde thema actief. Maar na elke herstart is het vervolgens weer weg! Hoe kan ik dit vastzetten??

M.vr.gr.! Erik

« Reactie #173 Gepost op: 2008/04/06, 13:55:48 »
Ja kan eens proberen om compiz-fusion en emerald te verwijderen met 'volledig verwijderen' (dus inclusief instellingen); En dan terug te installeren.

Ik heb op die manier een gebroken pakket moeten in orde krijgen. Kan bij jou ook lukken.

Offline Dirk Tas

• Lid
« Reactie #174 Gepost op: 2008/04/06, 18:45:38 »
Citaat van: emargen
Emerald probleempje!
Al eerder gemeld: emerald werkt wel en als ik met Alt F2 emerald --replace geef wordt ook netjes het geslecteerde thema actief. Maar na elke herstart is het vervolgens weer weg! Hoe kan ik dit vastzetten??

M.vr.gr.! Erik
Instaleer er anders eens compiz-fusion-icon bij, daar kun je dan kiezen welke windows decorator je wil, je kunt het programmatje dan vervolgens elke keer laten opstarten.
Ubuntu User #14670