Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hardy Heron beta. Support en Ondersteuning  (gelezen 81243 keer)

Offline Tom

• Lid
Hardy Heron beta. Support en Ondersteuning
« Reactie #175 Gepost op: 2008/04/06, 20:16:27 »
Citaat van: maasnet
Citaat van: wandarooze
Citaat van: pjotr123
Opstarten met de vorige kernel? Maak desnoods Grubmenu even zichtbaar door direct na het BIOS-scherm, op Escape te drukken.
Ik had het zelfde is dat een bug  of gaat dat in de stable versie  wel goed gaan.
Grtz Tom
Op het Engelse Forum hebben ze  ook last van deze bug: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=746420
Moet ik dan nu altijd met esc starten of verandert dat later nog ?.
Grtz Tom
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

dedafmonteur

• Gast
« Reactie #176 Gepost op: 2008/04/06, 22:27:14 »
ik heb nu ook de beta en heb ook wat problemen:

1: mn WLAn werkt niet

2: gnome app installer doet het niet na updaten of geeft een eror

3: HAL werkt niet na updaten en geeft een eror

4: firefox wil NIET flashplayer installeren

« Reactie #177 Gepost op: 2008/04/07, 15:17:44 »
Heb net 2 testjes met de live cd's van zowel Kubuntu als Ubuntu op de Mac gedaan...
- Scanjet G3010 HP, gevonden en werkt
- Printer HP Deskkjet 5940 gevonden
- Wireless, geen probleem. De rest zal wel loslopen.
- Geluid is ook ok
Moet nu nog kiezen tussen de Kubuntu of Ubuntu desktop, Ubuntu is wel heel mooi erop, had het niet verwacht. Ubuntu is wel ietsje makkelijker dan Kubuntu voor een begin op de Mac. Ga hem morgen installeren, zo kan ik nog een aantal dagen zien als alles goed en naar behoren werkt.
Op de andere pc's heb ik tot nu toe geen problemen, upodates komen goed binnen en na herstart is alles nog ok... Heb dus geen klagen, integendeel.
Groet,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

« Reactie #178 Gepost op: 2008/04/07, 19:38:51 »
En voila, Ubuntu draait op de Mac, doch nog niet vlot. Op mijn tekenaarstempo er eens aan werken en ik hoop dat ik slaag.
Een kennis zegt, jouw appel zal kapot gaan van Ubuntu erop te draaien... T'ja, bij hem is micro en soft hé.
Freddy

Offline Georingo

• Lid
    • Bellen voor het goede doel
« Reactie #179 Gepost op: 2008/04/07, 19:57:33 »
Citaat van: maasnet
Ik had het zelfde is dat een bug  of gaat dat in de stable versie  wel goed gaan.
Grtz Tom
Op het Engelse Forum hebben ze  ook last van deze bug: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=746420
Moet ik dan nu altijd met esc starten of verandert dat later nog ?.
Grtz Tom
Bij mij werkt de kernel .... .15 nog steeds niet.

In plaats van bij het opstarten op esc te drukken en te kiezen voor een oudere kernel, kan je dit ook onder "systeem>Beheer" instellen via de Opstart-Manager (mogelijk eerst installeren via Installeren/Verwijderen)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #180 Gepost op: 2008/04/07, 21:33:02 »
Bedankt voor de tip heb hem opgeschreven.
Maar wil toch eerst nog wat wachten komen zeker nog meer updates , ook een kernel update.
grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

gekky29

• Gast
« Reactie #181 Gepost op: 2008/04/08, 00:07:01 »
ik krijg compiz niet helemaal werkend
de onderste optie bij visuele effecten is er niet na de instalatie van Advanced Desktop Effects Settings  :(
en de laatste kernel werkt ook niet

Offline Tom

• Lid
« Reactie #182 Gepost op: 2008/04/08, 11:24:35 »
Bij mij werkt de laatste kernel ook nog niet ? ..afwachten.

« Reactie #183 Gepost op: 2008/04/08, 11:36:31 »
das gek die kernel problemen, ik heb nog niks raars opgemerkt sinds de upgrade naar -15. alles werkt hier nog.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #184 Gepost op: 2008/04/08, 13:06:57 »
Op de laptop tot nu toe alles ok , maar de desktop klo... .
Kreeg van morgen 59 updates op de lap weer prtima.
Op de desk twee gebroken pakk; heb ze verwijdert en handmatig terug geinstall; ging goed.
Alleen die kernel 15 maakt mij langzaam zorgen.
Als dat zo blijft is het niks Hardy ?.

Maar ik hoop dat de andere mensen die ook problemen hebben het dan ook melden met een error rapport aan launchpad Bugs.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #185 Gepost op: 2008/04/08, 14:30:16 »
Als dat zo blijft is het niks Hardy ?
Zorgen maken kun je beter niet doen; daar is het veel te mooi weer voor.  :-)

Je hebt gedaan wat je kon, inclusief foutrapport op Launchpad. Het is nog maar een bèta, Tom. Tussen nu en de finale versie, komen nog honderden Megabytes aan updates. En in het onwaarschijnlijke geval dat HAL nog steeds niet wil werken op jouw PC: in juli komt Service Pack 1 al (8.04.1).

Dus geef je vrouw een kus, pak een schuimende pint en ga eens heerlijk in de zon zitten....  :-)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #186 Gepost op: 2008/04/08, 16:11:00 »
Citaat van: pjotr123
Als dat zo blijft is het niks Hardy ?
Zorgen maken kun je beter niet doen; daar is het veel te mooi weer voor.  :-)

Je hebt gedaan wat je kon, inclusief foutrapport op Launchpad. Het is nog maar een bèta, Tom. Tussen nu en de finale versie, komen nog honderden Megabytes aan updates. En in het onwaarschijnlijke geval dat HAL nog steeds niet wil werken op jouw PC: in juli komt Service Pack 1 al (8.04.1).

Dus geef je vrouw een kus, pak een schuimende pint en ga eens heerlijk in de zon zitten....  :-)
Dat hebben we met deze dan ook gedaan.
Bedankt voor de  oppeppende woorden.
Grtz Tom.

dedafmonteur

• Gast
« Reactie #187 Gepost op: 2008/04/08, 17:29:55 »
ben een beetje aan het kloten met de beta en heb wat bugs gevonden DENK ik.

- ik heb EINDELIJK na 8 keer proberen flashplayer op firefox gekregen. en als ik nu op youtube een filmpje laad gaat hij spontaan naar het einde van het flimpje. Dus ik krijg niks te zien.

- als je vensters opent blijven ze boven hangen aan de taakbalk.

- als ik sommige uopdates installeer ben ik spontaan dingen kwijt zoals: internet en muziek speelt hij niet meer af.
en hij geeft ook een handje vol erors aan.

ik weet niet of dit bugs zijn ik probeer gewoon een beetje te helpen
zoniet kan iemand mij uitleggen hoe ik dit weer goed krijg?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #188 Gepost op: 2008/04/08, 17:35:38 »
Heb je Adobe Flash Player of Gnash in Firefox geïnstalleerd? Die laatste (ofschoon een sympathiek initiatief) werkt meestal voor geen meter. Gnash weggooien en Adobe Flash Player installeren, dus.

Volg deze handleiding eens:
http://computertip.googlepages.com/multimediainubuntulinux

dedafmonteur

• Gast
« Reactie #189 Gepost op: 2008/04/08, 19:47:51 »
ik ben er net ook achtergekomen dat mijn scherm soms een keer flitst.
wat zou dat kunnen zijn?

Offline Georingo

• Lid
    • Bellen voor het goede doel
« Reactie #190 Gepost op: 2008/04/08, 19:51:00 »
een vreemd bugje. Na 15 minuten inactiviteit logt hij automatisch af! Nu blijkt dat mijn schermbeschermer het triggert (staat bij mij op "afbeeldingenmap"). Als ik een adere kies is er niets aan de hand...

« Reactie #191 Gepost op: 2008/04/09, 08:47:28 »
Als ik F-spot gebruik en daar de slideshow aanzet, flikkert het beeldscherm. Op de Mac hé. Denk dat na een paar updates de zaak wel goed komt.
Toch maar crashrapport verstuurd. Anders werkt alles goed tot nu toe. Voor alle zekerheis vandaag nog alles eens nazien en overlopen.
Op de andere pc's is alles ok.
Freddy

Offline Kees3

• Lid
« Reactie #192 Gepost op: 2008/04/09, 08:55:58 »
Ik heb tot nu toe alpha 6, de beta en een aantal daily builds van Hardy geprobeerd, maar blijkbaar wordt mijn videokaart niet goed herkend door de nieuwe xorg, want de resolutie kan niet hoger dan 800x600. (weet het niet zeker meer, volgens mij was het in de alpha 640x480) In Gutsy kan ik zelfs op de liveCD tot 1600x1200. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen? Hoop dat de final het wel goed doet, zo niet dan blijf ik voorlopig nog gewoon bij Gutsy.

Offline tabasco

• Lid
« Reactie #193 Gepost op: 2008/04/09, 09:12:43 »
Om de paar uur zijn er updates en af en toe zelfs nog vaker. Blijf dus updaten...!

Offline Tom

• Lid
« Reactie #194 Gepost op: 2008/04/09, 12:13:13 »
Heb op Lapie 187 updates bekomen , loopt alles nog als een trein.

Offline tabasco

• Lid
« Reactie #195 Gepost op: 2008/04/09, 12:19:16 »
Om in Hardy de custom Compiz instellingen te wijzigen heb ik het volgende gedaan:
simple-ccsm geinstalleerd
In appearance custom aangevinkt
En met de normale Compizsettings manager instellingen wijzigen zoals voorheen.

Nu kom ik een probleem tegen. Voorheen kon ik:
in- en uitzoomen met super+scrollwheel
direct volledig uitzoomen met super+rechtermuisknop

volledig uitzoomen werkt niet meer, wie herkent dit probleem?

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #196 Gepost op: 2008/04/09, 12:31:14 »
Heb je wel alle updates binnen gehaald ?
De resolutie zou dan vanzelf goed moeten komen...........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #197 Gepost op: 2008/04/09, 12:39:05 »
Ik heb sedert deze week Heron geïnstalleeed => FEILLOOS ....
Upgrade vanuit feisty naar heron...

Van harte bedankt aan elkeen die welk steentje dan ook bijdroeg.
Wie niets doet met de kennis die hij heeft,
weet eigenlijk niets.
Cicero

Offline tabasco

• Lid
« Reactie #198 Gepost op: 2008/04/09, 12:44:16 »
Citaat van: r0n.
Heb je wel alle updates binnen gehaald ?
De resolutie zou dan vanzelf goed moeten komen...........
Mocht je mijn probleem bedoelen:
Alle updates zijn binnen. Het is geen resolutie probleem, in en uitzoomen werkt perfect via Compiz.
Het probleem is dat ik versnelt (direct) volledig wil naar origineel formaat (uitzoomen) zonder het scrollwheeltje.
Dit deed ik voorheen met Super+rechtermuisknop. Nu moet dat met Super+scrollwheel.

Mocht je niet mijn probleem bedoelen, tsja, dan heb ik het voor niets herhaald ;)

[EDIT]
Haha laatste regel klopt dan toch... :) Lekker verwarrend hè, 81 onderwerpen door elkaar...

« Reactie #199 Gepost op: 2008/04/09, 12:48:53 »
Ik heb  nu een week geleden deze nieuwe versie (8.04)van Ubuntu op mijn laptop HP/Compaq nc6000, 1Gib intern geheugen 1,6Mhz staan en ik ben er heel tevreden over. Ik heb echt helemaal géén enkel probleem. Niet met installeren en ook niet met aansluiten van mijn randapparaten. GEWELDIG. Ik haal elke dag de updates binnen en installeer gewoon alles. Het systeem is lekker snel, ik moet er wel bij vermelden dat ik totaal geen gebruik maak van al die toeters en bellen zoals compiz en meer van die eyecandies want dat gebruik ik niet en ik heb daar ook geen behoefte aan. Dus gewoon zakelijk ingesteld en dan draait het als een tierelier. Ik heb een ATI grafische kaart waarvoor ik wel de speciale ATI driver heb aangezet.

Ik ga nog wel, wanneer de officiële versie wordt gelanceerd een nieuwe iso binnen halen en op een cd branden zodat ik een up to date systeem kan installeren mocht het mis gaan als ik weer te veel heb zitten rommelen en prutsen met het systeem.

Nogmaals, een fantastisch OS Ubuntu.
Ik ga binnenkort een demonstratie geven van mijn systeem waarmee ik hoop nog meer mensen enthousiast te maken voor Ubuntu.

Groetjes, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)