Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hardy Heron beta. Support en Ondersteuning  (gelezen 81408 keer)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Hardy Heron beta. Support en Ondersteuning
« Reactie #75 Gepost op: 2008/03/23, 18:51:41 »
Welke documentatie? Wat heb je precies gedaan en wat lukte er niet?

Offline Tom

• Lid
« Reactie #76 Gepost op: 2008/03/23, 19:54:18 »
sudo cp /etc/apt/sources.list /etc/apt/sources.oldgksudo gedit /etc/apt/sources.list

Dan Uw text er bij gepast.wget -q http://packages.medibuntu.org/medibuntu-key.gpg -O- | sudo apt-key add -sudo apt-get updatesudo apt-get install libdvdcss2

Geen pakket beschikbaar of zo iets.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #77 Gepost op: 2008/03/23, 19:57:42 »
Heb je ook al het commando sudo apt-get update gedaan?
Anders "ziet" hij de nieuwe pakketten in de nieuwe bronnen niet.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #78 Gepost op: 2008/03/23, 20:21:12 »
Citaat van: Johanvd
Ja heb ik .
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #79 Gepost op: 2008/03/23, 20:23:25 »
Citaat van: wandarooze
Citaat van: Johanvd
Ja heb ik .
Zal wel een maandje wachten dan zal de documentatie ook aangepast zijn aan Hardy denk ik.
Draaien we even geen DVD voorlopig.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #80 Gepost op: 2008/03/23, 21:21:31 »
Had nog één vraagje hoe bekom ik Firefox in het NL.
Talen pakketen  NL staan er allemaal op.
Al de andere zijn verwijdert.

« Reactie #81 Gepost op: 2008/03/23, 22:22:06 »
wandarooze,ik ben daar ook benieuwd naar.
Ook alle talen pakketten geïnstalleerd.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #82 Gepost op: 2008/03/23, 22:45:57 »
Citaat van: Gijsbert

Met vriendelijke groet,

Gijs
En die rotte libdvdcss2 lukt ook niet denk dat ik morgen Gutsy er weer op zet .
Voor de rest gaat het prima , maar nog een maand geen film zien neen danke.
vriendelijke groet tom.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #83 Gepost op: 2008/03/23, 23:05:48 »
Citaat van: arie
Citaat van: wandarooze

Met vriendelijke groet,

Gijs
En die rotte libdvdcss2 lukt ook niet denk dat ik morgen Gutsy er weer op zet .
Voor de rest gaat het prima , maar nog een maand geen film zien neen danke.
vriendelijke groet tom.
jij weet ook niet wat je wilt :) een paar uur geleden schreef je nog dan maar een maandje geen dvd :)
maar ik snap het wel, ben zelf ook pas teruggegaan van Hardy naar Gutsy om vuescan aan de gang te krijgen
Foutje in mijn karakter ONGEDULD.
Ga nu Gutsy er op zetten.
Groetjes Arie .

« Reactie #84 Gepost op: 2008/03/24, 10:51:09 »

Met vriendelijke groet,

Gijs
28,29% van Hardy is nog niet in het nederlands vertaald. Er is dus nog werk aan de winkel. Touwens, deze vertalingen vertrouwen grotendeels op vrijwiligers. Anders stel ik voor dat je help.

Zie hier voor de laatste status: https://translations.launchpad.net/ubuntu/hardy/+lang/nl/+index?start=0&batch=75

Offline Tom

• Lid
« Reactie #85 Gepost op: 2008/03/24, 11:13:12 »
Citaat van: Dadio

Met vriendelijke groet,

Gijs
28,29% van Hardy is nog niet in het nederlands vertaald. Er is dus nog werk aan de winkel. Touwens, deze vertalingen vertrouwen grotendeels op vrijwiligers. Anders stel ik voor dat je help.

Zie hier voor de laatste status: https://translations.launchpad.net/ubuntu/hardy/+lang/nl/+index?start=0&batch=75
Mijn grote probleem is ik kan geen Engels , alleen NL en Duits.
Grtz Tom.

snurpy

• Gast
« Reactie #86 Gepost op: 2008/03/24, 12:40:08 »
Heb de beta ff geprobeerd alleen na het installeren van de updates deed men draadloos internet het niet meer. :( Dus heb hem er maar weer afgehaald maar weet iemand miss welke package daar voor zorgt? want dan kan ik hem uit vinken ;)

« Reactie #87 Gepost op: 2008/03/24, 13:13:32 »
Citaat van: snurpy
Heb de beta ff geprobeerd alleen na het installeren van de updates deed men draadloos internet het niet meer. :( Dus heb hem er maar weer afgehaald maar weet iemand miss welke package daar voor zorgt? want dan kan ik hem uit vinken ;)
Er zijn heel veel problemen met draadloos en met de networkmanager, hopelijk wordt het de komende dagen opgelost.
OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #88 Gepost op: 2008/03/24, 14:44:14 »
Citaat van: maasnet
Er zijn heel veel problemen met draadloos en met de networkmanager, hopelijk wordt het de komende dagen opgelost.
Bij de updates van vandaag zat een nieuwe Network Manager. Nu werkt het weer als vanouds!  :-)

Offline eendje

• Lid
« Reactie #89 Gepost op: 2008/03/24, 14:53:51 »

Met vriendelijke groet,

Gijs

Wow dan gaan ze best wel hard, want 2 dagen geleden stonden ze nog op 33% (1% is 3381 regels). (Er moeten nog 112.234 regels vertaald worden...)
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #90 Gepost op: 2008/03/24, 15:20:40 »
Niet alle vertalingen staan geregistreerd in Launchpad. Veel vertalingen gebeuren "upstream" via Gnome of KDE.
Het kan dus best zijn dat je in Launchpad iets vertaalt wat al gedaan is door andere mensen.
Dit is iets wat ze moeten verbeteren, want het is niet echt handig...

Als je op IRC zit, moet je het maar eens vragen aan Balaams_Miracle of JanC, die hebben meer verstand van hoe de vertalingen werken.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #91 Gepost op: 2008/03/24, 15:25:06 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: maasnet
Bij de updates van vandaag zat een nieuwe Network Manager. Nu werkt het weer als vanouds!  :-)
Hoe kun je zien dat er Updates zijn ik zie er geen binnenkomen.
Grtz Tom.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #92 Gepost op: 2008/03/24, 15:46:28 »
Bij een bèta loont het de moeite om af en toe (paar keer per dag) eens handmatig Systeem - Beheer - Update Manager te doen.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #93 Gepost op: 2008/03/24, 16:36:03 »
Citaat van: pjotr123
Bij een bèta loont het de moeite om af en toe (paar keer per dag) eens handmatig Systeem - Beheer - Update Manager te doen.
Bedankt voor de tip.
Grtz Tom.

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #94 Gepost op: 2008/03/24, 17:33:52 »
Voor /home en /usr heb ik een eigen partitie. Na de upgrade van 7.10 naar Hardy Heron beta starte ubuntu NIET meer op. De extra partities werden niet meer gezien. Nadat ik via "recovery mode" in bestand /etc/fstab de naam /dev/hdaX gewijzigd had in /dev/sdaX werkte het weer.
Het gebuik van UUID in plaats van harde devicenamen kan dit waarschijnlijk voorkomen.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline patrick

• Lid
« Reactie #95 Gepost op: 2008/03/24, 17:45:40 »
Ik heb daarstraks eerst een image genomen van mijn ubuntu.
Heb dan hardy beta geinstalleerd en mijn home laten staan en / geformateerd voor de installatie.
Sorry maar mijn fx5200 video kaart werkt niet goed onder hardy.
Als ik beperkt ondersteunde stuurprogramma's aanzet krijg ik als in herstart en inlog een scherm met resolutie van 640x480 dus onbruikbaar.
Hem dan maar mijn image teruggezet en alles werkt terug. Sorry maar dit is toch echt vervelend voor een beta dat zo een standaard kaart niet werkt.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

« Reactie #96 Gepost op: 2008/03/24, 21:18:17 »

Met vriendelijke groet,

Gijs

Dadio mijn typevaardigheid ligt erg laag (kan het maar met 1 vinger) en de Engelse taal ben ik ook niet zo machtig dat bij elkaar genomen lijkt mij dat de vertaling snelheid niet erg hoog zou liggen. :(

Met vriendelijke groet,

Gijs

Offline Tom

• Lid
« Reactie #97 Gepost op: 2008/03/25, 08:12:36 »
179 Updates deze morgen er word hard gewerkt.

« Reactie #98 Gepost op: 2008/03/25, 08:52:57 »
Kan hier zelf nog niet testen, wegens aanschaf "foute" harde schijf, en op m'n werk-laptop doe ik het niet.
Maar ik heb een vraagje:
Heeft er iemand met een Bluetooth-telefoon of zo, al eens het programmake Blueproximity uitgetest. Zou in de universe repositories van Hardy moeten komen.  Ik heb daar de GUI voor vertaald, maar vermits ik niet alleen Hardy nog niet draai, maar ook geen enkel Bluetooth-toestel heb, kan ik zelf niet beoordelen hoe ik het er vanaf heb gebracht. En of het programma ook wel doet, wat het belooft (zal wel, anders geraakte het niet in deuniverse): je scherm afzetten als je te ver weg loop t met bvb je telefoon.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #99 Gepost op: 2008/03/25, 16:39:15 »
De installatie van Hardy ging prima, kreeg alleen een mededeling over HOME$ .dmrc.
Tevens kan ik niet normaal inloggen op Gutsy dan krijg ik een zwart scherm met een knipperende cursor, ik moet via de recovery mode inloggen.
Daar krijg ik op een gegeven moment de tekst om in te loggen met mijn wachtwoord, als ik dit doe dan geeft die aan dat het wachtwoord niet goed is als ik vervolgens verder ga met Ctrl+d in te toetsen krijg ik vanzelf het inlog scherm. Ook mijn firefox die in het nederlands was in Gutsy is engels geworden. Die foutjes kunnen misschien komen doordat ik de zelfde /home partitie gebruik, ik dacht dat dat geen probleem mocht zijn met dezelfde distrubitie. Of is dat niet zo?

Met vriendelijke groet,

Gijs