Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB uitlezen  (gelezen 2293 keer)

Fijs

• Gast
USB uitlezen
« Gepost op: 2008/01/03, 15:17:12 »
Voor een project moet ik data kunnen uitlezen van een usb-poort. Aan die poort hangt een microcontroller die constant "Hello World" stuurt. Aangezien Windows mij al helemaal in de steek liet (problemen met het openen en sluiten van de poort) wil ik het nu in Linux wagen.
Dit is jammer genoeg mijn eerste programmeeropdracht in Linux.
Is dit mogelijk? Zo ja, welke taal/IDE gebruik ik best?

Alvast bedankt!

Offline Tukcedo

• Lid
    • http://www.tukcedo.nl
USB uitlezen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/03, 16:53:33 »
Hmmm lastige vraag! Persoonlijk zou ik er Perl op loslaten vanwege het feit dat je data die je uit die port peutert makkelijk kan analyseren. Tevens heeft Perl een goede IO. Er bestaat op CPAN mogelijk al een module voor low-level USB toegang. Perl is syntactisch in de stijl van C en Java, dus als je wat van die talen weet is 't meegenomen. Aan de andere kant hoef je het niet zo heel moeilijk te maken, afhankelijk van wat de applicatie moet doen natuurlijk.

Als je Eclipse als IDE installeert, dan kun je daarbinnen weer Perl als module installeren. Heb er zelf nog niet veel ervaring mee opgedaan, maar ik ben dan ook nog zo'n vi aficionado ...
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

Fijs

• Gast
USB uitlezen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/03, 23:37:23 »
Bedankt voor de tip. Ik heb inderdaad de nodige ervaring in Java en C(#), maar wel nog nooit met perl gewerkt. Even rondgekeken op CPAN, er zitten op het eerste zicht veel interessante modules bij!

Fijs

• Gast
USB uitlezen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/05, 18:13:57 »
Vandaag mijn eerst perl-programmatjes geschreven. Loopt zeer vlot ;)
Mijn eerste vraag ivm de USB-toepassing: Naar ik meen is het één der tty-bestanden die ik moet uitlezen in /dev. Hoe kan ik weten welk bestand dit is?