ik heb nu uiteindelijk een linux only huis netwerkje opgezet en het werkt allemaal perfect op wat kleine dingetjes na...
als ik een map wil delen met nfs kan ik niet bij mappen die ik in mijn folders heb gemount..
bv:
ik heb op mijn desktop mijn grootste partitie gemount op /home/socialdefect/storage , nou wil ik enkel mijn download folder hierop delen.
wanneer ik deze via de grafische interface wil configureren dan word in /etc/exports weergegeven dat ik /home/socialdefect/storage wil delen , het handmatig aanpassen hiervan levert ook niets op.
Hetzelfde probleem heb ik ook met mijn verwisselbare schijf , deze krijg ik ook met geen mogelijkheid via nfs gemount op een andere pc.
bijde zijn wel fat32 geformatteerd , zou dat mischien uitmaken ?? , ik gebruik nu dan wel geen Windows meer maar zin om 120 gig en 150 gig te gaan verslepen om te herformatteren gaat me nou ook weer net iets te ver...
hopelijk heeft iemand een oplossing want dan is mijn ideaalplaatje uiteindelijk helemaal compleet.
(mijn ideaalplaatje voor de nieuwschierigen:.... kantoor: laptop dell latitude cpx , 500mhz 256mb ram , 6gig hdd , debian etch met icewm voor mijn administratie, HP pavilion slimline , 1.6ghz dual core , 1024 ram , 320 hdd , ubuntustudio 7.10 / pclinuxos 2007 om mee te spelen , de pc van mijn vriendin 1.6 ghz 64bit , 512ram , 160gig hdd , ubuntu 7.10 en een zwaar verouderde sabayon, Globe goldline 200mhz 64mb ram en 6gig hdd , ubuntu 7.10 zonder gui , dell poweredge 500 SC server met 850ghz , 256ram , 20gig hdd , ubuntu 7.10 server met torrentflux , kplaylist , joomla , verder dan nog in de huiskamer een oude compaq 400mhz , 128 mb ram met ubuntu icewm als jukebox en een acer travelmate 3050 laptopje met 1.3ghz , 256ram , 40gig hdd met (x)(k)(u)buntu 7.10 in de slaapkamer, alles heeft een shared folder en aan de server moet de externe schijf gekoppeld gaan worden zodat ik vanaf alle pc's op het netwerk bij al mijn media kan, ook heb ik de muziek die we het meest luisteren op de server staan zodat deze met kplaylist overal op het netwerk en mogelijk ook vanaf een externe locatie beluisterd kunnen worden)