Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pardon? Hoezo, Ubuntero van de maand?  (gelezen 180348 keer)

Re: Pardon? Hoezo, Ubuntero van de maand?
« Reactie #450 Gepost op: 2010/06/23, 12:42:12 »
Ik heb een tijd in een winkel gewerkt. Toen ik de koeling aan het bijvullen was kwam ik in gesprek met een mevrouw met twee kinderen met een behoorlijk laag verstandelijk niveau. Deze mevrouw gaf aan zelf ook niet al te slim te zijn. Maar, ik heb zelden zo'n wijs mens meegemaakt. Met haar zelfkennis van haar beperkingen, en de manier waarop ze met deze kennis haar leven, en dat van haar kinderen organiseerde, en waar nodig steun zocht zodat de beperking niet tot handicap leidde, daar heb ik veel respect voor. Een betere moeder hadden deze kinderen zich denk ik niet kunnen wensen. Wat ik maar wil zeggen.. wijsheid en verstand gaan niet altijd samen. En wat wijsheid betreft kon ik zeker veel leren van deze mooie mens met een wat lager verstandelijk niveau.
« Laatst bewerkt op: 2010/06/23, 12:44:17 door Thomas de Graaff »

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #451 Gepost op: 2010/06/23, 19:45:47 »
Ik heb een tijd in een winkel gewerkt. Toen ik de koeling aan het bijvullen was kwam ik in gesprek met een mevrouw met twee kinderen met een behoorlijk laag verstandelijk niveau. Deze mevrouw gaf aan zelf ook niet al te slim te zijn. Maar, ik heb zelden zo'n wijs mens meegemaakt. Met haar zelfkennis van haar beperkingen, en de manier waarop ze met deze kennis haar leven, en dat van haar kinderen organiseerde, en waar nodig steun zocht zodat de beperking niet tot handicap leidde, daar heb ik veel respect voor. Een betere moeder hadden deze kinderen zich denk ik niet kunnen wensen. Wat ik maar wil zeggen.. wijsheid en verstand gaan niet altijd samen. En wat wijsheid betreft kon ik zeker veel leren van deze mooie mens met een wat lager verstandelijk niveau.
+1

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #452 Gepost op: 2010/06/23, 20:43:56 »
Thomas, +1
Juist de mensen met "iets minder" kunnen ons iets leren, en hebben dus eigenlijk iets meer.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

« Reactie #453 Gepost op: 2010/06/30, 23:25:21 »
Beste mensen van het Ubuntu-forum,

Via het lidmaatschap van Reginald wil ik, Ines (vrouw van Reginald), jullie hartelijk danken voor alle lieve reacties die we hebben gekregen. Het heeft me regelmatig ontroerd hoe betrokken jullie hebben gereageerd. We hebben heel warme reacties ontvangen. Er zijn momenten waarop we wat harder moeten knokken in het leven en dan is het juist zo leuk om zulke positieve support te krijgen. Nogmaals dank!

Hartelijke groeten,

Ines

Ps: SUP (Ubuntero van de maand juli) heel veel succes en plezier gewenst!

"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #454 Gepost op: 2010/06/30, 23:41:04 »

Via het lidmaatschap van Reginald wil ik, Ines (vrouw van Reginald), jullie hartelijk danken voor alle lieve reacties die we hebben gekregen. Het heeft me regelmatig ontroerd hoe betrokken jullie hebben gereageerd. We hebben heel warme reacties ontvangen. Er zijn momenten waarop we wat harder moeten knokken in het leven en dan is het juist zo leuk om zulke positieve support te krijgen. Nogmaals dank!

Hartelijke groeten,

Ines

Wow, ik krijg even de krop in de keel door jouw schrijven. ...
(Ben even mijn kluts kwijt.  :))
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #455 Gepost op: 2010/06/30, 23:57:18 »
+1 heir4c :)

en Ines, ook alle respect voor jou natuurlijk, en bedankt voor je berichtje :)

Offline timosha

• Lid
« Reactie #456 Gepost op: 2010/07/01, 09:43:29 »
Dus liever niet meer spreken over "mongooltjes" of zeggen "dat het kind stom is". Dat is per definitie niet waar!!

Ik heb zelf twee kinderen met Trisomie 21 en weet dus waarover ik spreek. Mensen met dit syndroom (DS) mogen volgens het internationaal recht niet aangeduid worden met de benaming "mongool". Hierover is er een resolutie van de Verenigde Naties. Die resolutie is tot stand gekomen na een klacht van een Amerikaanse vereniging van Trisomie 21 patienten tesamen met de regering van de Republiek Mongolie.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #457 Gepost op: 2010/07/01, 10:51:47 »
Dus liever niet meer spreken over "mongooltjes" of zeggen "dat het kind stom is". Dat is per definitie niet waar!!

Ik heb zelf twee kinderen met Trisomie 21 en weet dus waarover ik spreek. Mensen met dit syndroom (DS) mogen volgens het internationaal recht niet aangeduid worden met de benaming "mongool". Hierover is er een resolutie van de Verenigde Naties. Die resolutie is tot stand gekomen na een klacht van een Amerikaanse vereniging van Trisomie 21 patienten tesamen met de regering van de Republiek Mongolie.
Ook denkend aan deze link wens ik je sterkte.

Offline timosha

• Lid
« Reactie #458 Gepost op: 2010/07/01, 11:35:48 »

Ook denkend aan deze link wens ik je sterkte.

Harteijk dank  ^-^ Maar het lukt allemaal opperbest, alhoewel de combinatie DS en Autisme niet altijd even makkelijk is  ;)
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.

Offline nomko

• Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
« Reactie #459 Gepost op: 2010/07/01, 11:41:11 »

Zo zie je maar weer. Reginald en ik zijn geen uitzonderingen wat onze kinderen betreft! Dat van die verdrag wist ik wel iets van en dat het ook te maken heeft met het land Mongolië. Maar zoals ik al zei, elke kind met een beperking kan nog steeds iets. Al is het heel summier en beperkt, ze kunnen nog steeds iets!
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
Linux user number 515471
----------------------

Offline nomko

• Lid
« Reactie #460 Gepost op: 2010/07/01, 11:44:37 »

Hartelijke groeten,

Ines

Ps: SUP (Ubuntero van de maand juli) heel veel succes en plezier gewenst!

Ines,

Misschien heb je al van Reginald vernomen over mijn dochtertje. Ik begrijp jullie situatie zeer goed. Ook voor ons is het moeilijk en zwaar om een kind met een verstandelijke beperking en een IQ van tussen de 55 a 60 te hebben. Nogmaals langs deze weg veel sterkte en geluk met jullie kinderen! En wat ik al tegen Reginald zei, ondanks de beperking van onze dochtertje is het wel genieten en lachen met haar! Ze is pienter, nieuwsgierig, leergierig en soms verschrikkelijk koppig, maar ik wil haar nooit ruilen!!! Zelfs niet voor al het geld en goud wat er op deze wereld te vinden is!

Geniet vooral van jullie kinderen!
Linux user number 515471
----------------------

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #461 Gepost op: 2010/07/04, 16:01:36 »
Inmiddels wachten we op de volgende: SUP.

Offline Double12

• Lid
« Reactie #462 Gepost op: 2010/07/04, 17:35:16 »
Klopt. Ik heb SUP pas gemaild, het bleek dat hij wat problemen had met Ubuntu en het dus van zijn computer had verwijderd. Hij gaat het nu nog eens proberen en krijgt wat uitstel voor het schrijven van de UvdM.

« Reactie #463 Gepost op: 2010/07/04, 20:54:54 »
LOL

Een Ubuntero van de Maand die geen Ubuntu meer gebruikt... XD

Enfin, hij gaat het nog eens proberen, dus winnen we weer een zieltje bij XD  XD
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #464 Gepost op: 2010/07/04, 21:19:44 »
Prosper -1+1=0 Een verloren ziel keert terug. :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #465 Gepost op: 2010/07/04, 21:33:39 »
Prosper -1+1=0 Een verloren ziel keert terug. :rolleyes:
te zien hoe je het bekijk iemand die niet opgeeft bij een tegenslag is een zieltje bij vind ik dan ....

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #466 Gepost op: 2010/07/04, 21:35:56 »
Zieltjes winnen...  ???

Het is maar een besturingssysteem, hoor.  :P

« Reactie #467 Gepost op: 2010/07/04, 21:44:20 »
Zieltjes winnen...  ???

voor de openheid van het systeem ... ;)

Offline nomko

• Lid
« Reactie #468 Gepost op: 2010/07/04, 21:53:02 »
Zieltjes winnen...  ???

voor de openheid van het systeem ... ;)

We dwalen af, gelieve on-topic blijven.
Linux user number 515471
----------------------

« Reactie #469 Gepost op: 2010/07/04, 23:39:23 »
Nu ben ik helemaal benieuwd naar zijn verhaal!
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #470 Gepost op: 2010/07/04, 23:46:04 »
Nu ben ik helemaal benieuwd naar zijn verhaal!

Ja, ik ook, een Ubuntero die ook vet teleurgesteld is geweest, dat is eens wat anders dan alleen maar hallelujah-verhalen...  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #471 Gepost op: 2010/07/05, 03:39:07 »
Zieltjes winnen...  ???

Het is inderdaad maar een besturingssysteem het zijn de programma's die het moeten doen  ;)

Offline Double12

• Lid
« Reactie #472 Gepost op: 2010/07/14, 22:32:42 »
Het is nog niet helemaal zeker of SUP doorkomt met zijn artikel. Mocht dat niet het geval zijn, dan houden we een kort zomerreces, en komt daarna een volgende Ubuntero van de maand aan de beurt.

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #473 Gepost op: 2010/07/15, 10:45:12 »
Klopt. Ik heb SUP pas gemaild, het bleek dat hij wat problemen had met Ubuntu en het dus van zijn computer had verwijderd. Hij gaat het nu nog eens proberen en krijgt wat uitstel voor het schrijven van de UvdM.
Hahahaha, een UvdM die Ubuntu van z'n computer verwijdert :D.
Wat houdt dat UvdM eigenlijk in? Het komt op mij neer op een voorstelrondje 2.0. Officieel is een Ubuntero toch iemand die de "Ubuntu Code of Conduct" heeft getekend? ;)
Magoed, het idee is verder leuk hoor, alleen de gekozen naam past er in mijn ogen niet echt bij.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Double12

• Lid
« Reactie #474 Gepost op: 2010/07/15, 15:10:00 »
"Ubuntero" is in dit geval een synoniem voor "Ubuntu-gebruiker". Alle suggesties voor een betere naam zijn welkom.