Die Kooldock staat ook in de repo's. Maar dan wel maar versie 0.3.1, dat is dus ongeveer van in april 2007. Er is een 0.4.5-versie waarvan een .deb bestaat (en die noemen ze dan 0.4.6.1). Die heeft het grote voordeel dat hij automatisch geïnstalleerd wordt met gDebi Package Manager. Maar de laatste tar-ball is versie 0.4.7 en dateert van eind september. Ik kan moeilijk inschatten wat de verbeteringen zijn tov de vorige versies. Probleem is dat ik het zelf niet kan downloaden en installeren, omdat ik geen KDE heb...
Daarom een (generieke) poging om wat aanduidingen te geven. Ik meen uit je vorige post begrepen te hebben dat je de bestanden hebt uitgepakt in een directory /home/ftu/kooldock (een map in je persoonlijke map dus) Wanneer je (in een terminal) met cd kooldock in die directory zit, doe dan eerst eens
ls -l
Dat is dus LS -L maar dan met kleine letters... (Linux is hoofdlettergevoelig.) en post de uitkomst hier als je er verder niet uitkomt.
Ergens zou er wel een .bin bestandje moeten tussenstaan. Kijk dan eerst of er executierechten zijn (is het bestand uitvoerbaar) dat wordt aangeduid met een x op de vierde plaats in die opeenvolging van -rw-r--r-- die er bij de meeste bestanden zal staan. Staat die er niet dan moet je invoeren
chmod +x naam_van_het_bestand.bin
Vervolgens zou je moeten kunnen installeren met
sudo ./naam_van_het_bestand.bin
PS: ik ga er wel effe van uit dat je bestand al is uitgepakt. Heb je enkel nog maar gedownload, en heet je file nog .tar.bz2 vanachter (als je de laatste versie hebt gekozen), zorg dan dat ie in die directory kooldock staat. (je kan dat gewoon in Nautilus doen: ttz open Locaties en knip en plak die file waar ie moet komen)
Vervolgens doe je in een terminal (als je weer naar die directory kooldock bent gegaan) eerst
tar -xvzf gedownloadbestand.tar.bz2
eventueel met sudo ervoor als hij het niet van de eerste keer doet. (Normaal gezien zou uitpakken moeten kunnen zonder rootrechten, want je verandert niets aan je systeem). Je ziet dan vanalles over je scherm lopen (omwille van die v in de opties -xvzf, dat betekent "verbose" en de computer "vertelt" je dus wat hij doet). Wanneer hij daarmee klaar is, begin je met wat hierboven staat.
Succes