Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: suggesties volgende ubuntu...  (gelezen 36881 keer)

Offline JvH

• Lid
suggesties volgende ubuntu...
« Reactie #50 Gepost op: 2007/12/04, 09:21:17 »
Citaat van: "EljoPc"
Normale Nederlandse en begrijpelijke benamingen voor al bestaande items in het grafische menu. Zodat ook Windows klanten makkelijk kunnen en durven overstappen.
Welk menu bedoel je dan? Het hoofdmenu, boven je bureaublad? Dat is bij het installeren idd nog gedeeltelijk Engels, maar zodra het Nederlandse taalpakket is geïnstalleerd is dat wel goed en volledig vertaald.

Het is wel zo dat ik op aardig wat plaatsen half of krom vertaalde applicaties tegenkom. Ik had al een mailtje gestuurd naar Ubuntu NL dat ik graag mee zou willen helpen met vertalen, maar daar heb ik vooralsnog helaas nog niets van gehoord.

Offline Ruben

• Lid
« Reactie #51 Gepost op: 2007/12/04, 16:46:16 »
-Catchup van Kubuntu en Xubuntu.
-Snelheid optimaliseren
-Xubuntu weer een echte Xfce OS maken en de tools in Ubuntu/Gnome ook ontwikkelen voor Xfce, en niet de gnome versie in Xubuntu stoppen.
-Nieuwe tool ontwikkelen voor het makkelijk opzetten van een netwerk en delen van bestanden (tussen Ubuntu) in een. Vind de huidige app ervoor niet simpel en optimaal.
-Epiphany als standaart browser
-Brasero als standaart burningapp

« Reactie #52 Gepost op: 2007/12/06, 08:37:28 »
Citaat van: Sylvarant
Ik had graag een soort van backup-manager gezien, maar afgaand op de blueprints zal het niet voor deze keer zijn
net zoiets als 'Time Machine' op de Mac OS Leopard? Dat zou wel heel gaaf zijn. Dat is als het ware een soort tijdsmachine waarmee je dus terug kan gaan welke bestanden er in een bepaalde map stonden. Gewoon een stuk of 10 vensters van die map achter elkaar, en elk venster gaat weer een stukje 'terug in de tijd'.

« Reactie #53 Gepost op: 2007/12/06, 14:01:12 »
Citaat van: sonicflakes
Citaat van: Sylvarant
Ik had graag een soort van backup-manager gezien, maar afgaand op de blueprints zal het niet voor deze keer zijn
net zoiets als 'Time Machine' op de Mac OS Leopard? Dat zou wel heel gaaf zijn. Dat is als het ware een soort tijdsmachine waarmee je dus terug kan gaan welke bestanden er in een bepaalde map stonden. Gewoon een stuk of 10 vensters van die map achter elkaar, en elk venster gaat weer een stukje 'terug in de tijd'.
zo uitgebreid als time machine hoeft het allemaal niet, maar zou natuurlijk we leuk zijn :)

BroodjeUbuntu

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: 2007/12/19, 23:02:15 »
Ik hoop dat mijn geluidskaart het beter gaat doen in hardy want hij kraakt soms nog wel is met spelletjes. En dat firefox stabieler draait met flash sites zoals youtube.

« Reactie #55 Gepost op: 2008/01/02, 19:27:57 »
wat ik vervelend vind is het inlog muziekske bij het opstarten van de live cd...het volume staat dan op maxiimum en als ik snachts aan het werken ben is ineens het hele huis wakker...
eveneens de systeembel als ge de live sessie afsluit...

deze 2 dingen mogen toch wel weg voor mij!

Offline petervs

• Lid
« Reactie #56 Gepost op: 2008/01/02, 21:38:32 »
Betere ondersteuning van draadloze netwerkkaarten.Er worden steeds meer notebooks verkocht in vergelijking met desktops, dus draadloos is dan erg belangrijk.Maar om met bv. ndiswrapper aan de gang te gaan schrikt bij beginners wel af.
Ubuntu MATE 16.04

Quatroking

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: 2008/01/02, 22:05:50 »
de mogelijkheid om het bedraad netwerk te gebruiken terwijl de WiFi aan staat.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #58 Gepost op: 2008/01/02, 23:27:48 »
@Quatroking
Die bestaat toch al?
Je de zwervende modus van de vaste verbinding afzetten en deze permanent verbinden.

@Schiemanski
Als de leveranciers van deze kaartjes eens wat zouden meewerken zouden er geen problemen zijn.

Offline ubby

• Lid
« Reactie #59 Gepost op: 2008/01/03, 10:14:34 »
Ondersteuning voor EFI (http://nl.wikipedia.org/wiki/Extensible_Firmware_Interface).
Hiermee zullen in de toekomst de driver problemen ook grotendeels worden opgelost.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #60 Gepost op: 2008/01/03, 10:50:35 »
Citaat van: ubby
Ondersteuning voor EFI (http://nl.wikipedia.org/wiki/Extensible_Firmware_Interface).
Hiermee zullen in de toekomst de driver problemen ook grotendeels worden opgelost.
Het is niet allemaal rozenkleur en maneschijn met efi kijk ook eens op de engelse wiki. Ik weet niet of dit allemaal wel zo voordelig is.
Citaat van: wikipedia
According to Ron Minnich, the lead developer for LinuxBIOS, one of the stated goals of EFI is to “protect hardware vendors’ intellectual property� . This raises security concerns and notably makes creating a free software implementation impossible. EFI could be used to create a “DRM BIOS� , thus letting vendors build computers which limit what the user can do

Offline ubby

• Lid
« Reactie #61 Gepost op: 2008/01/03, 12:11:59 »
Dat klinkt weer wat negatiever maar ik denk dat het wel de toekomst is en dat Ubuntu hier ook op in moet spelen.

raidel

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: 2008/01/06, 14:59:59 »
een grafische manier onder systeem => beheer waar je kan bepalen welke programma's automatisch opstarten bij opstarten van pc zoals je kan doen met services.

Offline Rulus

• Lid
« Reactie #63 Gepost op: 2008/01/06, 15:14:34 »
Je bedoelt Systeem > Voorkeuren > Sessies?

raidel

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: 2008/01/06, 15:19:29 »
ja alleen dan makkelijker ik ben beginneling nu moet je er de opdracht bij gaan zoeken maar mij lijkt het makkelijker als je gewoon het programma uit kan zoeken uit een lijst geinstallerde programma's en klaar

« Reactie #65 Gepost op: 2008/01/06, 15:25:59 »
Citaat van: raidel
ja alleen dan makkelijker ik ben beginneling nu moet je er de opdracht bij gaan zoeken maar mij lijkt het makkelijker als je gewoon het programma uit kan zoeken uit een lijst geinstallerde programma's en klaar
kijk in de map /usr/bin voor programmas...

raidel

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: 2008/01/06, 15:31:33 »
ja het is me ook wel gelukt maar het is voor iemand die overstapt niet echt een makkelijk en logisch.
Als beginner weet je natuurlijk niet in welke map je moet zoeken dus lijkt mij dat het makkelijker moet kunnen voor mensen die net overstappen.
Ik hou wel van een beetje zoeken en aan prutsen maar ik ken zat mensen waar het heel makkelijk voor moet zijn anders geven ze het op

Offline Rulus

• Lid
« Reactie #67 Gepost op: 2008/01/06, 15:46:58 »
De 'Add' knop bij System > Preferences > Sessions zou inderdaad beter een menu tonen zoals getoond wordt bij Add to panel > Application launcher. Ik ga kijken wat er in die zin al gemeld is op Launchpad en zo nodig zelf melding maken.

Offline ubby

• Lid
« Reactie #68 Gepost op: 2008/01/06, 16:15:42 »
Ja, het zal wel iets makkelijker kunnen.
Ik denk dat wanneer je het eenmaal weet het heel makkelijk is maar als beginner moet het gelijk makkelijk zijn.

raidel

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: 2008/01/06, 16:29:01 »
Precies als je iets eenmaal weet is het altijd makkelijk maar als je het nog niet weet en je moet voor dat soort dingen al gaan zoeken dat schrikt een hoop mensen helaas af.
ik vind het persoonlijk wel leuk een beetje zoeken en prutsen.
ik heb ook gelijk heel windows de deur uit gegooid en draai alleen nog maar ubuntu moet nog veel leren maar kom er wel ;-)

Offline Jeroen

• Lid
« Reactie #70 Gepost op: 2008/01/29, 23:39:48 »
een Applicatie om uitsluitend voor Media apparaten de gebruikers rechten te wijzigen ( dan hoef je niet meer in Gksudo modus dingen te wijzigen)

Offline Mij

• Lid
« Reactie #71 Gepost op: 2008/01/30, 16:07:06 »
Citaat van: Quatroking
de mogelijkheid om het bedraad netwerk te gebruiken terwijl de WiFi aan staat.
en de mogelijkheid om meerdere wifi-kaarten te gebruiken (iig doet ndiswrapper het niet, ik weet niet hoe het normaal zit) en met meerdere te verbinden

kurosaki_ichigo

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: 2008/01/30, 16:15:41 »
Citaat van: SeySayux
Fantsoenlijk afgewerkte kde! (ach dat komt er toch niet van, want zij vinden gnome veel belangrijker)

- SeySayux
Mauw kde is in mijn ogen betere af gewerkt dan ubuntu alleen kde krijg sommige dingen niet wat eigenlijk maar goed is ook standaard compiz zou niet echt fijn zijn.

En verder heb ik er vertrouwen in de dat ze van kubuntu 8.04 een complete kde4 distro van maken met opvullen van kde3 apps.

« Reactie #73 Gepost op: 2008/01/30, 16:46:03 »
Citaat van: kurosaki_ichigo
Citaat van: SeySayux
Fantsoenlijk afgewerkte kde! (ach dat komt er toch niet van, want zij vinden gnome veel belangrijker)

- SeySayux
Mauw kde is in mijn ogen betere af gewerkt dan ubuntu alleen kde krijg sommige dingen niet wat eigenlijk maar goed is ook standaard compiz zou niet echt fijn zijn.

En verder heb ik er vertrouwen in de dat ze van kubuntu 8.04 een complete kde4 distro van maken met opvullen van kde3 apps.
Aargh nee! Dan ga ik Gnome gebruiken...
KDE 4 is nog lang niet in een stadium gekomen dat het geschikt is voor de gebruiker. Het is wel al stabiel, dus ontwikkelaars kunnen software schrijven/porten naar KDE 4 en KDE 4 verbeteren. Als je in de eerste RC nog niet eens de achtergrond kon veranderen, en in de release nog niet kan bepalen waar je taakbalk staat, ja... :(

En ze mochten wel eens wat meer moeite doen om Compiz goed te integreren in KDE (wat ze trouwens ook met Gnome gedaan hadden).

Geloof mij: ik heb Gnome en KDE op openSUSE en op Ubuntu/Kubuntu gebruikt. KDE is ongeveer hetzelfde, Gnome is stukken beter in Ubuntu. Conclusie: Suse gebruikt standaardinstallaties van Gnome en KDE, Ubuntu verbetert Gnome sterk en bied alleen KDE aan voor de gebruikers die absoluut, kost wat het kost KDE én Ubuntu willen hebben, maar meestal gebruiken echte KDE-freaks Mandriva of Suse...

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

« Reactie #74 Gepost op: 2008/01/30, 17:50:26 »
Ik zou het bijzonder prettig vinden als er meer rekening
gehouden zou worden met Ubuntu gebruikers zonder internetaansluiting,
want ik kan heel veel dingen niet in Ubuntu puur omdat
je voor het installeren van de meeste progs internet nodig hebt.
Dat is jammer.
Momenteel kan ik namelijk niet volledig er uit halen wat erin zit,
enkel omdat ik geen internet op m'n laptopje heb.