Beste medeforumleden,
Twee weken geleden ben ik dedicated overgestapt van Windows Vista naar Ubuntu 7.10. Ik word echt met de dag blijer sinds ik Ubuntu gebruik. Al m'n hardware werkt gewoon, Compiz werkt als een tierelier!
In 't begin nog een beetje zoeken, maar ik heb heel veel gehad aan de discussies en links naar howto's op dit forum.
Heb inmiddels als de nodige applicaties erop gezet (Banshee, Sbackup, Firestarter, K3B, K9, VMware Server, Wine, Bluefish, Thunderbird, Hellanzb, OpenFTD, LAMP server....werkt allemaal super!
Ik heb nog 1 ding dat niet werkt onder Ubuntu dat ik wel onder Windows kon en dat is CD's rippen via AAC met een vaste bitrate van 192kbs. Normaliter deed ik dit onder iTunes. Helaas krijg ik iTunes met geen mogelijkheid geïnstalleerd via Wine.
Weet iemand hoe ik m'n CD's kan rippen via AAC met een vaste bitrate van 192kbps? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Peter
P.S. Ik wil graag via AAC rippen omdat ik tot nu toe m'n hele CD verzameling zo heb gedaan en ik het veel te veel werk vind om alles weer opnieuw te rippen als mp3. Daarnaast klinkt AAC op m'n iPod een stuk beter.