Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Compiz Settings / Compiz instellingen  (gelezen 68027 keer)

Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #175 Gepost op: 2008/07/03, 18:40:25 »
Iemand een advies hoe ik mijn video kaart onder ubuntu kan identificeren? Ik vind het nergens onder beheer.

Atheros is inderdaad voor draadloos internet en voor hardware acces layer (hal)
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

« Reactie #176 Gepost op: 2008/07/03, 18:56:27 »
open eens de terminal (toepassingen=>hulpmiddelen=>terminalvenster) en kopieer/plak deze regel in de terminal:
lspci | grep VGA

« Reactie #177 Gepost op: 2008/07/03, 19:53:56 »
nou wel een intel dus, weet ik dan ook weer. Bedankt! Zou hier the cube mee moeten kunnen denk je?

weiland@weiland-laptop:~$ lspci | grep VGA
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile 945GM/GMS, 943/940GML Express Integrated Graphics Controller (rev 03)
weiland@weiland-laptop:~$

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #178 Gepost op: 2008/07/03, 19:56:42 »
Ja, dat moet wel lukken.

« Reactie #179 Gepost op: 2008/07/03, 20:15:04 »
heb het net nog maar weer eens geprobeerd. Helaas weer het zelfde effect. Zodra ik de cube inschakel verspringt het beeld naar kleinere maat (lijkt me logisch, anders kan je de kubus niet maken, maar alle knoppen zitten niet meer op plek waar ze zichtbaar zijn. Ik laat het maar zo. Ik kan ook zonder kubus animatie leven. Verder werkt alles naar wens. Bedankt voor de adviezen overigens!

« Reactie #180 Gepost op: 2008/07/03, 20:27:31 »
Citaat van: weiland
Leuk al die verhalen over cubes. Ik heb er ook een filmpje van gezien op you tube. Ik heb het ook geprobeerd, cube aangezet onder advanced desktop settings en wat geprobeerd....... maar helaas, geen cubes bij mij, maar hardy liep wel volledig vast. Mijn desktop werd zo'n 20% kleiner, terwijl het klikken van buttons op de oude plaatsen moest plaatsvinden. Ben uren aan het puzzelen geweest om het weer in oude glorie te herstellen.
Ligt dat aan mij?  Doe ik iets verkeerds? Ik heb ook geen cube gezien. Iemand een idee?

Toshiba laptopbreedbeeld dual core (2x 1666 mhz intel 500 mb ram, 79 gb schijfruimte
kan aan mij ligge, maar ik 500 mb ram een beetje vreemd getal. meestal is het dan toch 512?
Ik begrijp er weer eens geen zak van. Maar da maak ni uit.. trek in een koekje:P:P

Acer aspire 3620: ubuntu hardy- Windows xp home

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

« Reactie #181 Gepost op: 2008/07/03, 21:09:33 »
moet erg lachen om je motto..... En ja, klopt 512

Offline hps58

• Lid
« Reactie #182 Gepost op: 2008/07/14, 21:38:29 »
Ik heb Ubuntu 8.04 geinstalleerd in VirtualBox, nu is mijn vraag of dan ook Compiz gewoon werkt in een VirtualBox of niet.?

Groeten
HPS58
Desktop: Ubuntu 8.04.
Laptop: Windows XP
Linux user # 501016

« Reactie #183 Gepost op: 2008/07/15, 09:08:47 »
Citaat van: hps58
Ik heb Ubuntu 8.04 geinstalleerd in VirtualBox, nu is mijn vraag of dan ook Compiz gewoon werkt in een VirtualBox of niet.?
nee zal niet werken. compiz heeft 3d-ondersteuning nodig, en dat heeft virtualbox niet.

Offline hps58

• Lid
« Reactie #184 Gepost op: 2008/07/15, 21:50:09 »
Citaat van: Nunslaughter
Citaat van: hps58
nee zal niet werken. compiz heeft 3d-ondersteuning nodig, en dat heeft virtualbox niet.
Jammer maar helaas, in elk geval bedankt, scheelt mij een hoop uitzoekwerk...dan eerst maar eens stoeien zonder deze gadget en als het mij goed bevalt de boel maar eens andersom doen of weer terug naar een dualboot...

Groeten
HPS58
Desktop: Ubuntu 8.04.
Laptop: Windows XP
Linux user # 501016

« Reactie #185 Gepost op: 2008/07/18, 14:57:56 »
Hoi,

Ik heb het volgende probleem: iedere keer als ik iets verander in compizConfig settings manager verdwijnen de 'virutual effects'. De basis effecten werken, 'wiebelende' vensters, maximaliseren, minimaliseren, maar zodra ik bijvoorbeeld de Kubus probeer, crashed Compiz weer. Ik word er zo langzamerhand helemaal gek van. Mijn grafische kaart is een Geforce Fx 5200 van het merk XFX.

« Reactie #186 Gepost op: 2008/07/19, 14:13:27 »
Citaat van: indianajoost
Mijn grafische kaart is een Geforce Fx 5200 van het merk XFX.
? Niet van Nvidia? Post anders je xorg.conf misschien dat een van ons wat vreemds ziet.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #187 Gepost op: 2008/07/19, 14:21:20 »
XFX is ook een merk.

« Reactie #188 Gepost op: 2008/07/19, 18:17:42 »
Mijn xorg.conf schijnt leeg te zijn (als ik het open is het een leeg bestand) ??
Ik heb trouwens ook op het IRC kanaal van ubuntu om hulp gevraagd en daar was de mening dat mijn computer niet aan de juiste eisen voldoet om compiz goed te laten draaien (nl. AMD Athlon 1,22 ghz processor en 896 mb geheugen).

« Reactie #189 Gepost op: 2008/07/19, 19:24:07 »
Een lege xorg.conf klopt niet. Start eens op in de recovery mode en kies dan fix the X-server. Ik denk eerder dat het niet functioneren van Compiz aan een grafische kaart ligt. Als die van jou een Nvidia Gforce 5200 FX zou het gewoon moeten functioneren mijn inziens. Voor je hardware type in de terminal lshw  nu krijg je een lijst van je hardware, waaronder je kaart.
Als het niet zo snel wilt lukken kan je beter een nieuw topic starten, anders sneeuwt het hier een beetje onder.

Met vriendelijke groet,

Gijs

« Reactie #190 Gepost op: 2008/07/19, 19:30:19 »
Citaat van: Gijsbert
Een lege xorg.conf klopt niet.
Het kan ook een gewone typfout zijn. Als ge een klein foutje maakt in het pad, vind hij de file niet en krijgt ge een gewoon leeg bestand. Vooral de X in het pad voor xorg.conf is vaak fout.

Dus kopieer en plak deze lijn in de terminal, dan zijt ge zeker dat ge het juist hebt:
sudo gedit /etc/X11/xorg.conf

« Reactie #191 Gepost op: 2008/07/19, 19:36:39 »
Citaat van: indianajoost
Mijn xorg.conf schijnt leeg te zijn (als ik het open is het een leeg bestand) ??
Ik heb trouwens ook op het IRC kanaal van ubuntu om hulp gevraagd en daar was de mening dat mijn computer niet aan de juiste eisen voldoet om compiz goed te laten draaien (nl. AMD Athlon 1,22 ghz processor en 896 mb geheugen).
Voorlopig ben ik daar niet mee eens. Meestal is de enige beperking voor compiz de grafische kaart... Als u direct rendering werkt, moet compiz ook werken.

Rune

• Gast
« Reactie #192 Gepost op: 2008/07/22, 11:00:19 »
Geen zin om alle pagina's door te bladeren om te zien of dit al gezegd is:

'apt-get install compizconfig-settings-manager'

opnieuw inloggen, en nu kun je gewoon je compiz configgen via je preferences.

jody

• Gast
« Reactie #193 Gepost op: 2008/08/17, 19:17:58 »
Bestaat er binnen Compiz de mogelijkheid om vensters automatisch te scalen, zodat ze mekaar nooit overlappen? Als je bijvoorbeeld verschillende mappen open hebt in Naut., dat je een mooi overzicht blijft behouden?

Bedankt,
J

« Reactie #194 Gepost op: 2008/11/08, 21:25:02 »
heb nu de cube naar een sphere omgezet: zoo gaaf :D
maar nou las ik ergens dat je de vier kanten van je cube andere achtergronden kon geven. dat lijkt mij erg tof! dat was me al eens gelukt, maar niet echt cool, aangezien dat met een irritant programma was, wat ze pas veranderde als je op je andere desktop was zeg maar....
heeft er iemand een link naar een tutorial over hoe dat moet, vier verschillende achtergronden op een toffe manier?

« Reactie #196 Gepost op: 2008/11/09, 14:27:44 »
werkt niet :(

Re: Compiz Settings / Compiz instellingen
« Reactie #197 Gepost op: 2008/11/18, 21:31:27 »
Iemand een idee hoe ik uit de binnenkant van de kubus geraak??? Voel me een beetje opgesloten tussen die vier muren  :D

Verder leuk aan't experimenteren in mijn nieuw bakske.

« Reactie #198 Gepost op: 2008/11/18, 21:44:33 »
werkt niet :(
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,23581.0.html dit misschien? Je kan alleen geen pictogrammen meer kwijt op je bureaublad, dus alles op de werkbalkzetten. Ik heb zelf alleen het symbool (Ubuntu) er op staan vandaar uit doe ik en start ik alles op.

Met vriendelijke groet,

Gijs

« Reactie #199 Gepost op: 2008/11/18, 21:57:23 »
Iemand een idee hoe ik uit de binnenkant van de kubus geraak??? Voel me een beetje opgesloten tussen die vier muren  :D

Verder leuk aan't experimenteren in mijn nieuw bakske.

Heb je soms Atlantis en reflectie in geschakeld?

Met vriendelijke groet,

Gijs