Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1000534 keer)

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2550 Gepost op: 2010/12/30, 23:08:57 »
Weinig mensen weten waar Laacque woont. :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #2551 Gepost op: 2010/12/31, 01:50:25 »
Voor de ssd-schijfkes wel voor ext2 gekozen ivm de levensduur. Gaat als een speer hoor.
Welkom.

Gaat als een speer maar wat is de levensduur van je ssd met ext4? Ook tientallen jaren? Ext2 kent een zwaardere schijfcontrole. Het is kiezen tussen 2 kwaden? Lood om oud ijzer?

Maak ook een account op de wiki (nog geen open-id helaas) en help af en toe mee met artikelen zoals:

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/SSD

En check http://ubuntu-apeldoorn.nl/2010/09/11/geen-swap-of-een-journaling-filesystem-op-een-ssd/
Klik links bovenin op Documentatie

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #2552 Gepost op: 2010/12/31, 13:15:40 »

Gelukkig maar XD

Welkom MrLeeJohn :-)
Zijn SSD's echt sneller dan HDD's met ubuntu?

jesse2314

• Gast
« Reactie #2553 Gepost op: 2010/12/31, 13:21:22 »

Ietsje maar, er is echt geen groot verschil ;)

Offline MrLeeJohn

• Lid
    • MrLeeJohn, sinds 1997
« Reactie #2554 Gepost op: 2010/12/31, 14:59:27 »
Welkom MrLeeJohn :-)
Lezen (o.a. opstarten) wel. Schrijven is trager. SSD's zijn ideaal op een netbookje (gebruik al een soort webos). Wil je extra voordeel halen, dan moet je echt een snelle SSD schijf kopen. De standaard SSD's zijn niet heel erg snel.

Ik hoop wel dat SSD's tzt ook in servers gemeengoed worden. Ik heb een tijd MeeGo gebruikt... na de boot gebruikt de gui dan ongeveer 70Mb ram. Dat startte echt binnen 10 seconden. Heerlijk.

Offline Caledonia

• Lid
« Reactie #2555 Gepost op: 2011/01/12, 09:22:25 »
Ik ben 55 en heb nu precies 10 jaar geleden kennis gemaakt met Linux. Ik werkte toen voor een internet provider die zo'n 300 klanten had. Toen ik er begon was die net overgenomen door een grotere hier in Brabant (om een of andere reden mochten ze zelfstandig doorwerken). Er werkten er eerst 3 personen en daarna zijn er 3 bijgekomen waaronder ik. Waarom dit bedrijfje zelfstandig bleef werken terwijl het overgenomen was, was me een raadsel. Een eerste blik in de boekhouding deed me schrikken en een tweede blik deed me besluiten maar stilletjes verder te gaan kijken voor een andere baan, maar dat vertelde ik ze maar niet.

Mijn kennismaking met Linux was dus daar. Ze gebruikte Debian op hun servers. Een grafische linux stond toen nog in de kinderschoenen en stelde nog niet veel voor. Maar voor een internetprovider was Debian ideaal. Mijn eerste kritische opmerking betreffende Linux was helemaal niet in goede aarde gevallen; Waarom zitten jullie met Windows 98 te werken als Debian zo geweldig is? (De systeembeheerder en zijn assistent werkten via iets dat op Putty leek aan hun servers).

Veel meer is er niet meer te vertellen over dat internetbedrijfje. De vorige eigenaar had het voor 1 miljoen verkocht aan die grotere provider, want dat kon toen nog, de zeepbel internetaandelen was toen nog niet gebarsten. Met een rap tempo heb ik facturen verstuurd, want dat waren die hobbyisten maanden vergeten. Maar het was al te laat en een injectie van 100.000 gulden door het moederbedrijf hielp ook niet veel meer, het schip was zinkende.

Het was een gouden tijd, het was te vergelijken met de bloembollenhandel in de gouden eeuw; je kon veel geld verdienen, maar je moest er wel op tijd uitstappen.

Offline Brumm3l

• Lid
« Reactie #2556 Gepost op: 2011/01/12, 09:25:08 »
Welkom op het forum!

Offline Dakey

• Lid
« Reactie #2557 Gepost op: 2011/01/12, 14:06:50 »

*knip*

Je werkte bij IAE?  ;D

Ik zal me ook eens voorstellen, heb stiekum al wat gepost zo links er rechts... schandalig  =D

33 jaar, ik was werkzaam in de ICT vanaf mn 19e (had toen enige linux ervaring) en heb zo in de loop der jaren mn kennis opgeschroefd destijds oa. door het redhat trainings programma (rhce), vervolgens mijn grenzen verlegt naar sun solaris en hp-ux. (ik zat voornamelijk bij klanten met dergelijke systemen)

Een aantal jaren geleden heb ik besloten om een switch te maken in mijn carrière, ik werk momenteel voor een grote expediteur waar ik verder niets met ICT te maken heb ...... tot voor kort. De kennis die ik toen had combineer ik nu perfect met mn huidige werkzaamheden (deeltijdfunctie: APCO, mn applicaties draaien op linux machines  O0)

Thuis ben ik voornamelijk bezig met het onder de knie krijgen van PHP en voor wat de (besturings-) systemen betreft, windows draait alleen nog op mn vriendin der laptop (ideaal voor spellen), de rest draait op: Ubuntu, Fedora, Slackware en Free- en NetBSD.

cheers

Offline Brumm3l

• Lid
« Reactie #2558 Gepost op: 2011/01/12, 14:27:01 »
Ook Dakey: welkom op het forum!

Offline Vifit

• Lid
« Reactie #2559 Gepost op: 2011/01/12, 22:46:08 »
hallo allemaal ik ben een nieuwe gebruiker ben 30 jaar oud en sinds een week pas begonnen met Linux ondertussen al wel iets wijzer geworden en t systeem bevalt me stukken beter dan m'n windows tijd

Offline elendil

• Lid
« Reactie #2560 Gepost op: 2011/01/12, 23:17:13 »
Welkom Vifit, er zal een geheel nieuwe wereld voor je open gaan!

-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline Vifit

• Lid
« Reactie #2561 Gepost op: 2011/01/13, 00:01:19 »
daar twijfel ik geheel niet aan haha ben nu de basis codes voor de terminal aan het bestuderen zodat alles wat vlotter gaat verlopen :) en daarna zal ik play on Linux moeten gaan configureren aangezien ik m'n game wel mis nu :)

Offline Brumm3l

• Lid
« Reactie #2562 Gepost op: 2011/01/13, 09:27:41 »
Welkom op het forum!

Offline pootje

• Lid
« Reactie #2563 Gepost op: 2011/01/22, 13:27:26 »
Nou   ;D zal me na al die tijd meelezen ook maar eens voorstellen. Zag pas net dit topic.  Ik ben 46 en ben via mijn pa in contact gekomen met linux. Ik ben erg tevreden! De reden om Ubuntu te proberen waren voor mij een steeds maar flippend beeldscherm bij Vista. Helaas ook al hier last gehad. Maar niet zo vaak als bij vista gelukkig. het zal dus wel aan mijn laptop liggen.

« Reactie #2564 Gepost op: 2011/01/22, 13:41:49 »
Welkom op het forum :)
Het zal inderdaad aan je laptop liggen, maar gelukkig maar dat het bij Ubuntu veel minder vaak voorkomt, dan kun je tenminste weer lekker werken :)

« Reactie #2565 Gepost op: 2011/01/22, 14:16:29 »
Hoe oud is je pa dan ? En wat doet/deed die dan voor de kost als hij je op jouw leeftijd (ongeveer de mijne overigens) "aan de Linux heeft geholpen" ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline pootje

• Lid
« Reactie #2566 Gepost op: 2011/01/22, 15:14:31 »
Dik in de 70, en is na zijn pensioen maar computers gaan bouwen.  Dus hobbyist zeg maar. Maar wel makkelijk. Ik kan met bijna alle vragen bij hem terecht.

Offline elendil

• Lid
« Reactie #2567 Gepost op: 2011/01/22, 15:52:45 »
Verrekt handig zo'n bijdehandse pa!

-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline houe

• Lid
« Reactie #2568 Gepost op: 2011/01/22, 18:02:58 »
Hallo allemaal, Dit is al een aardig draadje aan het worden jeetje wat een club enthausiastelingen zeg
maar even voorstellen dan ben 46 jaar en nu 2 maanden bezig met linux ubuntu 10.10
In middels al wat probleempjes gehad maar via het forum opgelost zie draadjes , Heb ook maar
een abonnement genomen op linux magazine.
Mijn reden om over te stappen was de lange wachttijden binnen windows veroorzaakt door de gebruikelijke
virus scanners ed, en als een echte hollander zag ik het ook niet zitten om overal maar voor te betalen.
Was ook al enige tijd op afstand naar linux aan het rond kijken en het open source trekt mij wel aan.
Ben inmiddels helemaal om en gebruik alleen nog maar Ubuntu mijn kinderen willen het inmiddels ook wel eens proberen.
Ben zeker nog een beginner maar al doende leert men en met een dergelijke groep linux gebruikers wordt volgens mij elk probleem opgelost.
groet Erik

« Reactie #2569 Gepost op: 2011/01/22, 18:41:36 »
Nooit te laat om het licht te zien. Ik was nauwelijks vier jaar jonger toen ik het CD-tje erinfloepte en koos voor "gebruik de hele schijf".  Wat een verademing...  Welkom !
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #2570 Gepost op: 2011/01/22, 19:09:16 »
Ik was verlicht en verlost van vele zorgen  :) :) :)

« Reactie #2571 Gepost op: 2011/01/26, 11:26:10 »
 =D Hoi, Ik kom mezelf hier even 'pluggen'  =D

Een 36 jaar oude MCSE gecertificeerde netwerk administrator, die in ieder geval prive wel graag een snelle en makkelijke oplossing wilde. Ervaring in het verleden met Red Hat en Open suse 6 t/m 9 opgedaan en over Meerkat 'gestruikeld'.
Dat duurde maar twee dagen en de zakelijke laptop was dual boot met windows en de weer een week later was de 2003 home server (die daarvoor een hackintosh was, 2003 home server heeft nog geen 3 weken gedraaid) ook omgekat naar Ubuntu. En ik ben er zo enthousiast over dat ik er een dagboek over bij hou. Ik heb al een screencast gemaakt over een wubi install en nog wat meer dingen. http://Blog.Mcvries.Net
Ik zal eens op dit forum gaan rondstruinen, kan ik ws nog een hoop van leren!

Houdoe!

http://www.mcvries.nl

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #2572 Gepost op: 2011/01/26, 11:46:52 »
Welkom McVries!  :)

Aan je "houdoe" te zien, ben je een Brabander. Misschien leuk om te weten: de HCC heeft in Brabant, o.a. in Tilburg en Eindhoven, actieve Linuxwerkgroepen. Die komen een paar keer per maand bijeen. Je steekt er altijd wel wat van op en het is sowieso gezellig, natuurlijk.

« Reactie #2573 Gepost op: 2011/01/26, 11:50:15 »
Welkom McVries!  :)

Aan je "houdoe" te zien, ben je een Brabander. .....

Dank Pjotr! Ik ben Import, maar pas me graag aan   ;)
Ik zit idd in de kop van brabant, ik zal de werkgroepen in de gaten houden, misschien kom ik er nog een keer terecht.

Jij toevallig ook in zachte G gebied beland/Afkomstig?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #2574 Gepost op: 2011/01/26, 11:57:14 »
Jij toevallig ook in zachte G gebied beland/Afkomstig?

Beland, net als jij.  :)