En weer een nieuwe enthousiasteling erbij,
Laat ik mij even voorstellen, mijn naam is Adrie, 46 jaar en ben vader van twee tiener dochters.
Voor het hele gezin staat er in de woonkamer een windows pc, maar het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan. Een poos geleden kreeg ik van een kennis een oude laptop, 192 Mb geheugen en een 700 Mhz processor, met een illegale windows XP erop. Updaten kon niet (illegaal) en dus op zoek naar wat anders. Eerst Xubuntu wat goed werkte, maar na enkele updates kon het oude beestje het niet meer bij houden, Toen Absolute Linux wat het zelfde verhaal opleverde en ik eindigde bij Puppy Linux. Ik heb een hekel aan honden, maar deze heeft van af het begin mijn hart gestolen. Alles zit er op en eraan en hij laat mij nooit in de steek. Nu heb ik een oude HP 5100 gekocht met een 3.0 Mhz processor en 1 Gb geheugen en hier staat nu Ubuntu op. Ondanks het feit dat ik in 1985 computerkunde gestudeerd heb (niet afgemaakt) ben ik op het gebied van Linux nog een aardige leek. Ik hoop dat ik hier een boel op kan steken en meehelpen om de vrije software gedachte uit te dragen. Dat was in het kort de story of my life.
Oh ja en mochten jullie je afvragen hoe ik aan de naam en de avatar kom; Als je in Assen rondrijdt en je ziet zo'n garagedeur dan weet je waar ik woon.