Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1003497 keer)

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1950 Gepost op: 2009/11/23, 18:52:06 »
Hallo allen,
Ik ben Rik, 43 jaar oud en Rotterdammer die nu vijf jaar in Westfriesland (nee, dat is niet het westen van Friesland maar een streek in Noord Holland) woont. Sinds ik eens over Ubuntu las kreeg ik de kriebels, en heb ik dit op een van de twee pc's geinstalleerd. De snelheid van opstarten en afsluiten bevalt prima, en het internet loopt ook heerlijk. Voor de rest zoek ik nog mijn weg in Ubuntu.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1951 Gepost op: 2009/11/23, 18:59:34 »
Welkom, Rik!  :)

Online Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #1952 Gepost op: 2009/11/23, 19:25:09 »
Voor de rest zoek ik nog mijn weg in Ubuntu.
Allereerst welkom Rik, leuk ook eens iemand uit de omgeving Hoorn/Enkhuizen te hebben.
Maar die weg ....... achteraf vind ik dat Ubuntu logisch werkt en zoals ik vroeger met dat andere OS werkte, daar heb ik nu problemen mee, het is onlogisch geworden :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #1953 Gepost op: 2009/11/25, 20:29:50 »
Ik ben 18 jaar, en enkele weken bezig met linux. Buiten enkele toepassingen voor school lukt het me best goed om me te distantiëren van wind en comm.. ub is goed, meer zelfs. Wel zou ik ket kub willen experimenteren, maar te druk nu  :| Hopelijk in de vakanties....

Thx voor de leuke community  :)

Een vraagje, kent iemand het merk (niet voor de zoveelste keer lachen) BMx? Het is een belgisch computer merk 
« Laatst bewerkt op: 2009/11/25, 20:53:23 door eclipse____ »

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1954 Gepost op: 2009/11/25, 22:07:00 »
Ik ben 18 jaar, en enkele weken bezig met linux. Buiten enkele toepassingen voor school lukt het me best goed om me te distantiëren van wind en comm.. ub is goed, meer zelfs. Wel zou ik ket kub willen experimenteren, maar te druk nu  :| Hopelijk in de vakanties....

Een vraagje, kent iemand het merk (niet voor de zoveelste keer lachen) BMx? Het is een belgisch computer merk  
http://www.google.be/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=1&ved=0CAsQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.bmx.be%2F&rct=j&q=BMx+computer&ei=ApwNS7WvD4mB4Qa4teCGBA&usg=AFQjCNE1Q0Gxv3XDYrfMBPrxFq15_Rn7SA
En ook welkom hier. :)
« Laatst bewerkt op: 2009/11/25, 22:08:52 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #1955 Gepost op: 2009/11/25, 22:17:11 »

http://www.google.be/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=1&ved=0CAsQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.bmx.be%2F&rct=j&q=BMx+computer&ei=ApwNS7WvD4mB4Qa4teCGBA&usg=AFQjCNE1Q0Gxv3XDYrfMBPrxFq15_Rn7SA
En ook welkom hier. :)

Hartelijk dank voor het google werk Wanda  :D

Maar het punt is dat ik zo een laptop heb, maar nog noooooit iemand anders heb gezien met dit merk en ik begon me stilletjes af te vragen of ik anders ben dan andere... (Wat zéker het geval is  :D )

« Reactie #1956 Gepost op: 2009/11/26, 22:58:16 »
ik begon me stilletjes af te vragen of ik anders ben dan andere... (Wat zéker het geval is  :D )
dan lijken we op elkaar  ;)

leuk om te weten, maar als er teveel mensen zo zijn, zijn we het weer net niet meer :p

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #1957 Gepost op: 2009/11/27, 08:51:04 »
Ik heb hier ook een compje gehad van BMx, Een Desktop Pen lll, een oudje dus. (Moederbord naar de vaantjes nu.)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

« Reactie #1958 Gepost op: 2009/11/27, 10:12:47 »
Ik heb hier ook een compje gehad van BMx, Een Desktop Pen lll, een oudje dus. (Moederbord naar de vaantjes nu.)

Dan ben ik dus niet de enigste  :D

Offline 80b.baron

• Lid
« Reactie #1959 Gepost op: 2009/11/27, 11:44:16 »
Hallo,

Mijn naam is 80b, ben een veertiger. Uit nieuwsgierigheid en vanwege dat ellendige Windows XP ben ik sinds een weekje overgeschakeld (8.10). Op zich ben ik tevreden maar heb nog veel te leren, Ubuntu verplicht je om te proberen. Windows stompte je mind wat af. Toch al wat frustraties voelen opborrelen! Ik wil niet meer terug naar XP of Vista maar zal waarschijnlijk toch XP in 'Dual Boot' installeren al was het maar om mijn Iphone te kunnen beheren of om de functie 'Save As' te kunnen gebruiken zodat ik gestreamde muziek onmiddellijk op de harde schijf kan bewaren. Waarom w muziek in hemelsnaam gedownload naar het bureaublad?!

Totem is niet mijn ding.
Vlc player nog minder (is echt chinees voor mij).
Firefox doet regelmatig in samenwerking met Totem of rythembox of Vlc het syteem bevriezen,dan rest er niets anders op om te resetten!?
Bestaat er dan niets zoals ALT-CTRL-DEL?

1x geïnstalleerd op een oude Compaq van 1998. Hier lijkt alles redelijk stabiel; enkele vastlopers sinds de start.

1x op een Asus laptop van 2005.
Kernel Linux 2.6.27-11-generic
Gnome 2.24.1
Geheugen 1.5 GiB
Intel(R) Pentium(R) M processor 1.86GHz
79.8 GiB vrije schijfruimte

Dagelijks meerdere vastlopers:

Firefox
Wisseling van gebruikers
Etc....

Ik ga nog even volhouden of downgraden naar 8.04.
Voor het gewone huis-tuin en keuken gebruik had ik eerlijk gezegd toch meer plug & play verwacht van dit overigens verfrissende Ubuntu verhaal.
Het is niet omdat iets niet direct werkt dat het als slecht gequoteerd moet worden. Zelfstudie, hulp vragen/krijgen  & geduld zijn voor mij toch de sleutelwoorden.

p.s. Feedback is zeer welkom.

Met vriendelijke groeten,

80b.

Hallo Ubuntisten,

We zijn 9 maanden verder en ben nu zeer blij dat ik heb volgehouden. Mijn zoon gebruikt nog Windows XP vanwege school. Dat Ubuntu gratis en op termijn veel interessanter is voor de leerlingen, daar heeft onze Minister blijkbaar wel aangedacht maar niet durven zeggen aan Bill  ;-)
Helaas om mijn iphone te beheren moet ik nog steeds bij Gates langs. Aan een dual-boot wil ik mij niet wagen want na veel experimenteren is nu alles stabiel. Eventuele suggesties zijn steeds welkom ivm iphone.
Ook dj programma's als TRAKTOR, ABLETON, PACEMAKER TONIUM (geweldig apparaat) etc.... zijn niet te gebruiken.

Vraagje toch: Hoe kan ik het Buroblad opschonen op Type ipv op naam want in het rechtsklik menu verschijnt enkel "opschonen op naam"?

Verder zeer tevreden en op het oude Compaq-je van 1998 van de dochter blijft alles stabiel (zonder upgraden)

Nogmaals  :-* :-* :-* :-* voor dit geweldige forum.

Met vriendelijke groeten

Bob

« Laatst bewerkt op: 2009/11/27, 11:50:01 door 80b.baron »

Offline shutz`

• Lid
« Reactie #1960 Gepost op: 2009/12/01, 20:26:50 »
Hallo, ik ben 21 jaar, sinds een klein maandje ubuntu gebruiker.
Voordien altijd Windows gebruikt, eerst even wat informatie opgedaan over ubuntu dan maar geinstalleerd.
Ik ben er zeer tevreden over, ik heb wel nog altijd winxp in dual boot staan maar ik gebruik het enkel nog voor tomtom updates.
Elke dag probeer ik wel iets nieuws bij te leren over linux/ubuntu door wat te googlen, mee te lezen op irc in de ubuntu en ubuntu-nl channel... etc!
Dus bij deze -> Hallo!  ;)

« Reactie #1961 Gepost op: 2009/12/01, 20:37:53 »
Ik ben 51 en sinds augustus 2009 volledig aan de Ubuntu (9.04),
Nog wel in dual boot met Windows maar die gebruik ik eigenlijk bijna niet meer, hooguit om de xp computer van mijn moeder over te nemen als ze problemen heeft (met cross-loop)
en om accountview te kunnen draaien voor mijn opleiding.
Mijn vrouw gebruikt sinds september Ubuntu (8.04)

Asus Vivobook Ryzen7   Debian 12 Gnome.

Haastige spoed is alleen maar goed om vlooien te vangen.

Offline track

• Lid
« Reactie #1962 Gepost op: 2009/12/01, 20:54:20 »
Dat klinkt net alsof je je moet schamen dat je nog een Win.. hebt !

Nee zeg, vaak is het echt handiger als je even een echte Win.. beschikbaar hebt.
In die zin zal ik het zelf ook zeker niet wissen.
(zo veel rumte vreet dat ook weer niet op een moderne harde schijf !)

Shutz en RobertPeter:  hallo, en welkom hier !

track

« Reactie #1963 Gepost op: 2009/12/01, 21:03:09 »
Dat klinkt net alsof je je moet schamen dat je nog een Win.. hebt !

Nee zeg, vaak is het echt handiger als je even een echte Win.. beschikbaar hebt.
In die zin zal ik het zelf ook zeker niet wissen.
(zo veel rumte vreet dat ook weer niet op een moderne harde schijf !)

Shutz en RobertPeter:  hallo, en welkom hier !

track

Dank je,
Ik vind het ook niet erg dat xp er nog opstaat, en laat dat voorlopig ook nog wel.
Hoewel ik op dit moment werk met een in verhouding kleine harde schijf (40 Gig) waarvan ongeveer de helft voor xp en de andere helft voor linux.
Asus Vivobook Ryzen7   Debian 12 Gnome.

Haastige spoed is alleen maar goed om vlooien te vangen.

Offline shutz`

• Lid
« Reactie #1964 Gepost op: 2009/12/01, 21:07:32 »
Bedankt track.
Net zoals RobertPeter is mijn hdd ook maar 40GB, ook 1x20(WINXP), 1x20(UBUNTU).
Heb wel nog een externe hdd voor al mijn data, ik laat windows nog wat staan, je weet maar nooit dat ik het nog nodig heb voor het één of het andere.

« Reactie #1965 Gepost op: 2009/12/01, 22:03:06 »
Windows laten staan kan enorm leuk zijn, ik heb het ook (gebruik het eigenlijk nooit). En ook een HD van 40 Gib is nog voldoende voor dagelijks gebruik, maar als je windows enkel gebruikt om Tomtom updates te ontvangen is 20 Gib enorm veel en voor dagelijks gebruik met Ubuntu is 20 Gib bijna extreem weinig. Dit is aan te passen, maar zolang je geen problemen ondervindt is het natuurlijk geen enkel probleem :).

Offline Olrik4U

• Lid
« Reactie #1966 Gepost op: 2009/12/01, 23:34:15 »
Hallo Allen,

Ik ben Olrik4U, 44 jaar, en gebruik op m'n werk en prive Apple.
Op m'n MacBook Pro 13" heb ik naast Snow Leopard m.b.v. Boot Camp een partitie met Windows 7 i.v.m. m'n belangstelling voor Flight Simulators.
Ook heb ik d.m.v. Sun's VirtualBox, Windows XP en Ubuntu 9.10 64-bit draaien.

Sinds afgelopen week kreeg ik een oudere iBook G4, 933 MHz in m'n schoot geworpen. Hierop heb ik de 32-bit PPC versie van Ubuntu's 9.10 geinstalleerd en sinds vandaag 1GB werkgeheugen bijgeplaatst.
Ik type op dit moment vanaf de iBook en een Hotmail account en WLan is operationeel.
Linux heeft een aantrekkingskracht op mij, ik ben er echter totaal niet bekend mee...wel nieuwsgierig en krijg een kick als iets naar behoren werkt. Java installeren lukt me op dit moment van geen kant, ondanks de uitgebreide info hier en onder de Ubuntu community via Google.

Het forum hier is uitstekend en hoop nog veel te leren over Ubuntu en zodoende hopelijk de iBook volledig werkzaam te krijgen. Shutdown en Java houden me voorlopig wel bezig...

Met dank,

Olrik4U

« Laatst bewerkt op: 2009/12/01, 23:56:57 door Olrik4U »
HeadStart Intel P4 630 (2005)
Pentium 4 / 3GHz / 1GB PC3200 DDR SDRAM / 200GB SATA 150 7200 RPM HD / DVD+/-R/RW / FoxxConn Motherboard 915
NVidia 8500GT 256MB
Linksys Wireless-G 2.4GHz PCI Adapter WMP54G
First Life Windows XP
Second Life Kubuntu 10.04 LTS Lucid Lynx

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1967 Gepost op: 2009/12/01, 23:37:30 »

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1968 Gepost op: 2009/12/01, 23:40:28 »
Zet via Synaptic Openjdk en Icedtea plugin er op die werken goed op de 9.10
En welkom natuurlijk. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Olrik4U

• Lid
« Reactie #1969 Gepost op: 2009/12/02, 00:10:31 »
@Pjotr

Dank, ook hier heb ik door jou hiervan gebruik gemaakt. Krijg echter ondanks de letterlijke opvolging toch geen installatie...na de "yes" gaat het mis, er gebeurt een hoop, alleen krijg toch een of meerdere foutmeldingen...

@Wanda

Dank, heb ik uiteindelijk ook gedaan maar ook geen succes.

Heb zelfs bij IBM een account aangemaakt voor IBM's Java verhaal....nop lukt me ook niet. Tijdens uitpakken gaat het al mis...

Er gaat natuurlijk iets fout, maar ik ben in deze een leek. (Voorlopig dan...)
Pentium 4 / 3GHz / 1GB PC3200 DDR SDRAM / 200GB SATA 150 7200 RPM HD / DVD+/-R/RW / FoxxConn Motherboard 915
NVidia 8500GT 256MB
First Life Windows XP

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1970 Gepost op: 2009/12/02, 00:14:27 »
@Pjotr

Dank, ook hier heb ik door jou hiervan gebruik gemaakt. Krijg echter ondanks de letterlijke opvolging toch geen installatie...na de "yes" gaat het mis, er gebeurt een hoop, alleen krijg toch een of meerdere foutmeldingen...

Zal waarschijnlijk een corrupt installatiebestand zijn. Komt vaker voor. De server van Sun draait zeker op Solaris...  XD

Oplossing: verwijder de bestaande boel en haal het bestand opnieuw binnen. Daarna de procedure herhalen.

Offline putor

• Lid
    • barbellphysics
« Reactie #1971 Gepost op: 2009/12/03, 12:28:01 »
ik zit ondertussen al een jaartje of twee, maar me nooit formeel voorgesteld  :-[

Ik heet eigenlijk Bart en ben in beroep, hart en nieren vakbondsman. Ik leid miilitanten van het ABVV op. In discussies die een politieke dimensie hebben of krijgen valt dat soms op. Een beetje een droomjob voor mij waarin ik syndicale interesse combineer met pedagogiek, didactiek en groepsdynamica.

Werken doe ik maar 35u/week, dus ik heb nog wel wat over. Als hobby doe ik aan Aikido en gewichtheffen (niet het olympische, maar krachttraining). Daarnaast ben ik ook al 2 jaar bezig aan een enorme verbouwing. Gelukkig begint die nu op zijn einde te lopen.

Verder kijk ik graag een filmpje en lees ik regelmatig wat (ben een echte Welsh-fan).
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #1972 Gepost op: 2009/12/03, 15:06:28 »
Alle nieuwe leden, mag ik jullie van harte {ff de vlinders weg gejaagd} heten?

Veel lees, leer en schrijf typplezier!

« Reactie #1973 Gepost op: 2009/12/03, 15:50:25 »
Alle nieuwe leden, mag ik jullie van harte {ff de vlinders weg gejaagd} heten?

Veel lees, leer en schrijf typplezier!

Geen Wacom tablet ???
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Olrik4U

• Lid
« Reactie #1974 Gepost op: 2009/12/03, 18:19:56 »
@femke98,

Dankjewel, er wordt snel en veel hulp geboden, en inderdaad ik leer gelijk. Ik was lang geleden (de tijd van IBM's OS2Warp) eens begonnen met Linux Red Hat op een PC. Maar ik ben nu al verder met jullie!

Fijne avond.
NVidia 8500GT 256MB
First Life Windows XP