Het lijkt me toch netjes als ik me even voorstel.
Ik ben Nicky, 29... euh 39 (zucht) jaar en woon in Brabant. Daar ben ik ongeveer 3,5 jaar geleden samen gaan wonen met een enorme Linuxfreak die mij ook besmet heeft. Sinds zijn overlijden in 2007 hebben meerdere malen mensen aangegeven dat het misschien handiger was om over te stappen op Windows, maar de trouble die ik ondertussen heb ondervonden (legale cd, maar schijnbaar te vaak geïnstalleerd dus zou het wel een illegale versie zijn), zorgen er alleen maar voor dat ik mezelf harder in Linux bijt.
Eerste tijd in Gentoo (dat was het systeem waarop onze pc's draaiden), maar dat is voor een newbie echt te complex. Aangezien ik al met KDE had gewerkt, heb ik voor Kubuntu gekozen. Nu begin ik ondertussen steeds enthousiaster te worden en probeer het voor mij meest perfecte systeem te bouwen. Natuurlijk kan het altijd beter, maar ik heb er plezier in.
Ik hoop hier meer kennis te kunnen vergaren. Mijn lief gaf mij als tip mee: lezen, lezen, lezen en als je het niet meer weet, duidelijk vragen. Ook daarin zal ik vast nog veel te leren hebben, maar ik weet zeker dat het op een gegeven moment wel zal lukken.
Greetz,
Nicky