Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1003114 keer)

Offline Tom

• Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1675 Gepost op: 2009/07/22, 12:52:27 »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #1676 Gepost op: 2009/07/22, 15:14:20 »
Allemaal superbedankt voor de verwelkomingen!  O0

[off topic] Crashit: misschien kun je er een apart topic over openen hier. Of de vraag stellen op het Xbmc forum. Van te voren kan ik in ieder geval zeggen dat het heel misschien met videokaart/driver te maken heeft. Heb je Ati of Nvidia? Xbmc werkt niet zonder dat openGL (ook vaak gebruikt voor 3D spellen) vlekkeloos werkt. Lang verhaal...
http://forum.nedlinux.nl | http://www.alleslinux.com/forum
Linux interesse gebieden: mulitmedia en configuratie.

« Reactie #1677 Gepost op: 2009/07/22, 23:59:44 »
Is goed :D
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

« Reactie #1678 Gepost op: 2009/07/23, 02:35:28 »
Nou welkom meneer Jansen

Ik heb zelf een tijdje geleden (maandje of 3 geleden) veel tijd gestokken in het zoeken naar een gelikte linux media center versie. Uit eindelijk kwam ik op XMBC al vind ik het wel jammer dat ze die alleen hebben voor xbox -_-!..

Ik heb namelijk een PS3 en juist die heeft het dringend nodig en XMBC is ideaal voor zo iets je wilt natuurlijk wel alles afspelen wat je op je media server hebt staan in plaats van vast te zitten met codec gedoe dat niet ondersteund wordt omdat de film industrie problemen mee heeft.

« Reactie #1679 Gepost op: 2009/07/23, 15:11:43 »
Shinger: is Yellowdog Linux dan wellicht iets voor je?  :)

« Reactie #1680 Gepost op: 2009/07/23, 15:16:57 »
Shinger: is Yellowdog Linux dan wellicht iets voor je?  :)

Ik heb alles zo een beetje toen bekeken, van zowel Ubuntu versie op de PS3 als yellowdog linux die speciaal voor PS3 is.

Maar de XMB van PS3 is duidelijk en simpel enige probleem is dat je dus niet veel mee kan afspelen de XMBC is ook bijna te vergelijken simpel en makkelijk te gebruiken.
Dat wil niet zeggen dat ik niet met de yellowdog linux om zal kunnen gaan maar de interface voor een Playstation wil je niet al te uit gebreid hebben. Je wilt het klein en grafisch houden zonder al te veel moeite in te steken.

edit: Je wlt alles kunnen bedienen met Joystick als het kan XD

Offline SLH

• Lid
    • Sweetlikehoney's blog
« Reactie #1681 Gepost op: 2009/07/23, 21:40:57 »
Het lijkt me toch netjes als ik me even voorstel.

Ik ben Nicky, 29... euh 39 (zucht) jaar en woon in Brabant. Daar ben ik ongeveer 3,5 jaar geleden samen gaan wonen met een enorme Linuxfreak die mij ook besmet heeft. Sinds zijn overlijden in 2007 hebben meerdere malen mensen aangegeven dat het misschien handiger was om over te stappen op Windows, maar de trouble die ik ondertussen heb ondervonden (legale cd, maar schijnbaar te vaak geïnstalleerd dus zou het wel een illegale versie zijn), zorgen er alleen maar voor dat ik mezelf harder in Linux bijt.

Eerste tijd in Gentoo (dat was het systeem waarop onze pc's draaiden), maar dat is voor een newbie echt te complex. Aangezien ik al met KDE had gewerkt, heb ik voor Kubuntu gekozen. Nu begin ik ondertussen steeds enthousiaster te worden en probeer het voor mij meest perfecte systeem te bouwen. Natuurlijk kan het altijd beter, maar ik heb er plezier in.

Ik hoop hier meer kennis te kunnen vergaren. Mijn lief gaf mij als tip mee: lezen, lezen, lezen en als je het niet meer weet, duidelijk vragen. Ook daarin zal ik vast nog veel te leren hebben, maar ik weet zeker dat het op een gegeven moment wel zal lukken.

Greetz,

Nicky
And if de-elevator tries 2 bring u down
Go crazy - punch a higher floor

« Reactie #1682 Gepost op: 2009/07/23, 21:43:46 »
Welkom op het forum!

Hier zijn mensen met heel veel kennis (ik niet  XD) die zeker al jouw moeilijkheden gaan oplossen. ;)

Offline SLH

• Lid
    • Sweetlikehoney's blog
« Reactie #1683 Gepost op: 2009/07/23, 21:48:14 »
Hier zijn mensen met heel veel kennis (ik niet  XD) die zeker al jouw moeilijkheden gaan oplossen. ;)

Dank je wel voor je vriendelijke welkom, maar ik vermoed dat ze hier niet alles kunnen oplossen. ;)  Gelukkig heb ik het merendeel van de kleine probleempjes (x-server die niet werkte, beeldscherm-trouble) zelf kunnen oplossen. Af en toe een beetje hulp is echter best wel prettig. Enneh.... ik heb gemerkt dat je juist heeeeel veel leert van die probleempjes.

« Reactie #1684 Gepost op: 2009/07/23, 21:57:14 »
Ẁelkom welkom :)

Voor het compleet maken van Kubuntu of voor tips mbt Kubuntu, zie mijn website:

http://www.ubukuntu.nl.ae

Veel plezier met Kubuntu en hier op het forum :)

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #1685 Gepost op: 2009/07/23, 22:25:17 »
Hoi Nicky, die zomaar even tussendoor een groot verlies meedeelt...
Welkom!
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1686 Gepost op: 2009/07/23, 22:36:30 »
Nicky ten eerste  mijn deelneming .
Ten tweede groot respect voor het doorbijten , en het zal niet gemakkelijk zijn geweest.
En fijn dat U kubuntu gebruikt , het zou (zal) de Linuxfreak enorm verblijden en Zij of Hij zou trots op U zijn.
Zeker weten.
Welkom hier. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Hawk

• Lid
« Reactie #1687 Gepost op: 2009/07/23, 23:54:29 »
Welkom Nicky. :)

« Reactie #1688 Gepost op: 2009/07/25, 12:58:05 »
Welkom Nicky! Als je een X server probleem op hebt gelost ben je wat mij betreft een door de wol geverfd Linuxer en is er geen weg terug meer. Hi hi. De kans dat we jou hier wat leren is dan wellicht klein, maar de kans dat jij anderen iets leert juist weer groot. :)

Offline SLH

• Lid
    • Sweetlikehoney's blog
« Reactie #1689 Gepost op: 2009/07/25, 21:37:35 »
Welkom Nicky! Als je een X server probleem op hebt gelost ben je wat mij betreft een door de wol geverfd Linuxer en is er geen weg terug meer. Hi hi. De kans dat we jou hier wat leren is dan wellicht klein, maar de kans dat jij anderen iets leert juist weer groot. :)
Hahahaha, ik ben bang dat ik nog niet zover ben om anderen te helpen, hoewel ik redelijk ben in zoeken op Internet (was vroeger ook dol op De Nationale Krakerscompetitie). Heb overigens nu toch weer een flink probleempje. Grub is vervelend aan het wezen, maar goed, ik vermoed dat dat ook wel op te lossen is. En terug mocht ik toch al niet meer, mijn lief heeft beloofd dat hij bij me zou komen spoken als ik Windows als hoofd OS zou installeren (ja, we hadden een vaag soort humor).
« Laatst bewerkt op: 2009/07/25, 21:42:17 door SLH »

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #1690 Gepost op: 2009/07/25, 21:41:43 »
Maar hij had wel een punt. =D

Offline SLH

• Lid
    • Sweetlikehoney's blog
« Reactie #1691 Gepost op: 2009/07/25, 21:43:25 »
Maar hij had wel een punt. =D

Is dat zo? Ik ging van foutmelding naar foutmelding, steeds een stapje verder en zo totdat hij netjes opstartte. Heb ik misschien geluk gehad?

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1692 Gepost op: 2009/07/25, 22:29:44 »
Neen maar je verstand gebruikt , top !. :)

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #1693 Gepost op: 2009/07/25, 22:59:13 »
Zo veel moeite mee gehad om het aan de praat te krijgen dan?

Offline SLH

• Lid
    • Sweetlikehoney's blog
« Reactie #1694 Gepost op: 2009/07/25, 23:49:59 »
Zo veel moeite mee gehad om het aan de praat te krijgen dan?

Neuh, het waren drie dingetjes (vraag me niet meer welke, ik ben af en toe een vergiet). Had per ongeluk -beginnersfout- een xserver-update gedraaid zonder backup en zonder opstarten via xinit --:2. Het is allemaal redelijk snel gegaan. Maar goed, ik heb nu 9.04 draaien en -geen idee wat ik weer gedaan heb- een grub-error. Dus we gaan over naar installatie. ;) (ik vermaak me prima op een zaterdagavond: zou ik geen date moeten hebben? ).

Dank je Wanda. Soms gebruik ik dat wel eens. :D (maar ik blijf een vrouw, dus meestal niet)

Offline Hawk

• Lid
« Reactie #1695 Gepost op: 2009/07/31, 12:45:29 »
Kansas via NWOBHM

Kansas is mijn ding en hoort toch zeker niet bij de New Wave Of British Heavy Metal of NWOBHM ???

Hey Ploffie ik zie nu je reactie pas. Nee Kansas heeft niets met de NWOBHM te maken. Waarschijnlijk heb ik het wat vreemd beschreven. Wat ik bedoelde is dat mijn muziek smaak zich heeft ontwikkeld van Kansas en Rush via de NWOBHM naar de hardere vormen van metal zoals thrash, en black metal. 

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #1696 Gepost op: 2009/07/31, 12:52:57 »
Ja, haha, nu zie ik het ook.
Kun je 2 manieren opvatten.

Schrijf je stukjes voor Aardschok? Dat blad bestaat al lang.

Ik wist niet dat dat nog bestond, zag het vroeger wel eens liggen, was toen (nog?) niet zo glossy geloof ik.

Leek wat op een blaadje dat voor en door liefhebbers werd gemaakt, maar dat zal heden ten dage wel anders zijn...

Offline Hawk

• Lid
« Reactie #1697 Gepost op: 2009/07/31, 13:08:13 »
Ja, haha, nu zie ik het ook.
Kun je 2 manieren opvatten.

Schrijf je stukjes voor Aardschok? Dat blad bestaat al lang.

Ik wist niet dat dat nog bestond, zag het vroeger wel eens liggen, was toen (nog?) niet zo glossy geloof ik.

Leek wat op een blaadje dat voor en door liefhebbers werd gemaakt, maar dat zal heden ten dage wel anders zijn...

Ja in de begin tijd schreef ik ook voor Aardschok. Ik heb de eerste 5 nummers nog ergens liggen. Tegenwoordige ziet het er wel beter uit ja. En het wordt nog steeds door liefhebbers gemaakt. :)

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #1698 Gepost op: 2009/07/31, 13:32:52 »
Heb net jullie site even bezocht.
Stukje gelezen over Jason Becker... :(

Site is wel mooi maar laadt wel langzaam of ligt dat aan mij?

« Reactie #1699 Gepost op: 2009/07/31, 13:49:46 »
Toevallig in de week ook nog een stapeltje Aardschok gevonden tijdens het opruimen. Deelden ze vroeger vaak gratis uit op Graspop.