Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1003027 keer)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1650 Gepost op: 2009/07/19, 10:56:14 »
Rob, welkom bij de blije gemeenschap van gelukkige PC gebruikers :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1651 Gepost op: 2009/07/19, 10:59:45 »
de blije gemeenschap van gelukkige PC gebruikers :lol:

Dat klinkt een beetje griezelig, Ron...  :-)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #1652 Gepost op: 2009/07/19, 11:15:51 »
Hoe willen jullie dan community vertalen naar het Nederlands ?
Wij zijn allemaal blij met Ubuntu of een variant hier van,
wij zitten allemaal blij te zijn achter de PC en dragen dit uit, omdat wij denken dat dit het beste zou zijn voor vele anderen.

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #1653 Gepost op: 2009/07/19, 11:18:20 »
wij zitten allemaal blij te zijn achter de PC en dragen dit uit, omdat wij denken dat dit het beste zou zijn voor vele anderen.

Oei, scary.
Ik zou dit een Ubuntu forum willen noemen.
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

« Reactie #1654 Gepost op: 2009/07/19, 12:37:05 »
omdat wij denken dat dit het beste zou zijn voor vele anderen.
dit is precies hetzelfde als wat al die enge sektes denken
MS een enge sekte ???
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #1655 Gepost op: 2009/07/19, 13:07:49 »
Nee, natuurlijk niet, de mediamarkt.

« Reactie #1656 Gepost op: 2009/07/19, 22:58:05 »
Na 3 dagen geleden me te hebben voorgesteld en geworsteld te hebben met Ubuntu ga ik toch weer terug naar windows.

De reden is dat het instaleren van programma's erg omslachtig is met teveel instellingen en gedoe, het instaleren zelf van ubuntu ging echter wel erg fijn.

Gegroet, Ator.
Dus alleen om 1 reden die het tegendeel is van jouw mening houd je het voor gezien?
Ik bedoel, je hebt meer tijd nodig dan 3 dagen om Ubuntu te verruilen voor Windows.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1657 Gepost op: 2009/07/19, 23:06:25 »
Datum van registratie:     2009/07/13

http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/stel-jezelf-voor-(leeftijd)/msg445799/#msg445799

Getuigd niet qua doorzettings vermogen.
Hoop dat die in Uw beroeps leven groter is.
Succes. :)
« Laatst bewerkt op: 2009/07/19, 23:08:27 door Wanda Rooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
« Reactie #1658 Gepost op: 2009/07/20, 00:15:08 »
Ik zit nu in mn 2e dag en heb reeds 3 install's gedaan de eerste was het ergste dat was cd draaien onder windows en dan kiezen voor de 2e optie.
En het dan raar vinden dat alles niet helemaal naar behoren draaide, lees ruimte gebrek.
2e install was aardig alleen onder windows mn partitie ingedeeld met als resultaat dat ook dat niet helemaal de bedoeling was qua ruimte.
Nu alles gedaan met Ubuntu en net klaar was wel met een 20 min echt klaar das handig als je het een paar keer gedaan hebt hahaha. en nu is alles zoals ik het wil.

Zoals ik al geschreven heb, zit ik echt al jaren op ms en behoor bij het beta team van ms, maar vind dit helemaal top wel even nadenken maar het werkt als een trein verder.
Zo sterk zelfs dat ik win xp gedag heb gezegd en daar nu Ubuntu voor gebruik, natuurlijk wel windows7 nog draaien voor test werkzaamheden de RTM versie, maar das werk prive ga ik zeker meer hier energie in stoppen.

Ik snap dan ook niet dat mensen er na 3 dagen de brui aan geven, om dit goed onder de knie te krijgen heb je zeker wel wat langer nodig dan 3 dagen. Mensen moeten het niet zien als een vervanger van Windows maar gewoon zien als iets nieuws en leer van de dingen das het leuke van nieuwe dingen ;)
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1659 Gepost op: 2009/07/20, 00:27:39 »
@welrob: Goed zo, dat is de goede Linuxmentaliteit!  :-)

Overigens is Ubuntu voor mij wel degelijk de complete Windowsvervanger geworden. Op één ding na: het bijwerken van m'n TomTom, omdat de firma TT helaas geen Linuxversie uitbrengt van TT Home.

Maar goed, dat is dan ook het resultaat van een paar jaar intensief werken met Ubuntu. Er is niks mis met een tweevoudig opstartbare computer, waar ook nog een Windows op staat. Waarom zou je jezelf beperken? Je hebt immers betaald voor die Windowslicentie. Het is juist goed om jezelf rustig de tijd te gunnen om aan Linux te wennen. En Ubuntu is de makkelijkste Linux, dus een prima instapper.

« Reactie #1660 Gepost op: 2009/07/20, 10:52:18 »
Bij mij is Linux nu ook mijn enige OS geworden, wat als nadeel geeft, dat ik op mijn Action Replay DS handmatig mijn codes moet intoetsen. XD
Maar voor het echte werk (NDSTool, NarcTool, SDATTool, NSBMD, PokeSav) voldoet VirtualBox voldoende.
Maar met 1 ding ben ik niet eens met Pjotr.
In het algemeen is Ubuntu de makkelijkste, maar Windows gebruikers bewijzen me steeds dat Linux Mint nog makkelijker is.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/20, 21:50:59 door David Blaszyk »

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #1661 Gepost op: 2009/07/20, 10:57:25 »
Voor mij geldt eigenlijk hetzelfde.
Ik heb sinds een half jaartje nu ubuntu op 2 pc's staan (dualboot met XP) en 9 van de 10 keer draait ubuntu.

Ik heb echter 1 medisch programma wat speciaal voor windows is geschreven en misschien in een virtuele doos zou werken, maar die moeite neem ik niet.
Programma heeft in windows al bugs genoeg...

Tot vorige week kon ik ook alleen nog maar mijn declaraties middels IE doorvoeren, doordat die alleen hun certificaat lustte, deze kan nu ook in Firefox, dus het schiet op.

En nu, na een half jaar, blijf je met vragen zitten, die hier, meestal heel prettig en vooral, heel snel worden opgelost.

Dus, carry on!

« Reactie #1662 Gepost op: 2009/07/20, 16:24:03 »
Bij mij is Linux nu ook mijn enige OS geworden, wat als nadeel geeft, dat ik op mijn Action Replay DS handmatig mijjn codes moet intoetsen. XD
Maar voor het echte werk (NDSTool, NarcTool, SDATTool, NSBMD, PokeSav) voldoet VirtualBox voldoende.
Maar met 1 ding ben ik niet eens met Pjotr.
In het algemeen is Ubuntu de makkelijkste, maar Windows gebruikers bewijzen me steeds dat Linux Mint nog makkelijker is.
Linux Mint is absoluut niet makkelijker.. De programma's die voor Mint zijn geschreven, zijn niet goed doordacht voor de gebruiker. De UI zit niet instinctief in elkaar, wat bij Ubuntu wel het geval is. Daarbij kun je Ubuntu net zo "goed" maken door Ubuntu Restricted Extras te installeren ;)

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
« Reactie #1663 Gepost op: 2009/07/20, 22:46:12 »
Ik heb nog een vraagje, welke versie stellen jullie voor ik heb nu versie Ubuntu 8.04 de Hardy Heron volgens Systeem | Over ubuntu maar als ik kijk op het forum zie ik volgens mij al nieuwere versies?

Hoe ik hier op kom komt door dat ik Firefox 3.5 wilde hebben maar deze ondersteund dat niet terwijl er wel versies zijn die dit wel hebben en nu ben ik dus even de weg kwijt "dus heren of dames welke versie mok nu hebben".

Alvast bedankt

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
« Reactie #1664 Gepost op: 2009/07/20, 22:59:08 »
als je tevreden bent met 8.04 gewoon houden. alleen upgraden voor FF3.5 zou ik niet doen. het is wel mogelijk ( dacht ik ) om FF3.5 ook in 8.04 te installeren.

de nieuwere Ubuntu's zijn 8.10 en 9.04

heb jij enig idee waar ik dat kan vinden of hoe te doen om naar ff3.5 te upgraden ik heb hier op het forum al lopen zoeken en ook wel dingen gevonden maar die stoppen allemaal bij een nieuwe ubuntu versie ipv de gouden tip om hem werkend te krijgen in deze versie.

sorry zag het telaat inmiddels eigen lijntje gestart
« Laatst bewerkt op: 2009/07/20, 23:07:46 door welrob »

« Reactie #1665 Gepost op: 2009/07/20, 23:00:18 »
als je tevreden bent met 8.04 gewoon houden. alleen upgraden voor FF3.5 zou ik niet doen. het is wel mogelijk ( dacht ik ) om FF3.5 ook in 8.04 te installeren.

de nieuwere Ubuntu's zijn 8.10 en 9.04

heb jij enig idee waar ik dat kan vinden of hoe te doen om naar ff3.5 te upgraden ik heb hier op het forum al lopen zoeken en ook wel dingen gevonden maar die stoppen allemaal bij een nieuwe ubuntu versie ipv de gouden tip om hem werkend te krijgen in deze versie.
Graag nieuw topic openen,zie reactie femke.
Kubuntu 20.04

Ciska

• Gast
« Reactie #1666 Gepost op: 2009/07/20, 23:17:49 »
Voor alle nieuwkomers.......... heel veel plezier met ubuntu............ maar dat moet vast lukken.  ;)

« Reactie #1667 Gepost op: 2009/07/21, 14:18:11 »
Ik hoop dat ik dit in het goede sub-forum zet en dat het oké is om er aan apart topic over te openen.

Ik wilde mij even voorstellen. Ik ben "Meneer Jansen". Mij werd in een topic hier gevraagd of ik dezelfde Meneer Jansen ben als op het Nedlinux en Alleslinux forum. Dat ben ik dus. :) Ik ben sedert een aantal jaar enthousiast Linux gebruiker. Ik ben helemaal over op Linux en gebruik nauwelijks nog andere besturingssystemen. Voor sommige software en games kom je daar niet omheen dus heb ik triple boot WinXP, Suse en Ubuntu. Ik heb het idee dat vanwege de populariteit van Ubuntu dit forum ietsje drukker bezocht is dan het Nedlinux forum, vandaar dat ik dacht: kom, laat ik daar eens een kijkje nemen. Vooral omdat ik sinds kort Ubuntu 9 heb geïnstalleerd voor mijn Mediacenter met het prachtige XBMC (xbox mediacenter).

Mijn voornaamste reden om over te gaan op Linux was de leus destijds: "Let's put the fun back into computing". Het puzzelen met- en naar de hand zetten van Linux vind ik "ouderwets" leuk en lekker technisch. Omdat Linux "open" is kun je veel leren van computers door het puzzelen met Linux (lees: *NIX). Met andere besturingssystemen heb ik dat niet. Die interesseren me niet meer. Multimedia en Linux interesseert me het meest. Dat sub-topic houd ik dan ook het meest in de gaten hier.

Ik hoop hier veel te leren en wat nieuwe Linuxers te zien die ik nog niet zag op Nedlinux en Alleslinux. Wordt alleen wel een beetje moeilijk om 3 fora tegelijk in de gaten te houden.... Hi hi.

Groetjes, "Jansen"
http://forum.nedlinux.nl | http://www.alleslinux.com/forum
Linux interesse gebieden: mulitmedia en configuratie.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #1668 Gepost op: 2009/07/21, 14:39:12 »
Ik hoop hier veel te leren
Hopelijk komt het van 2 kanten en kunnen we ook iets van jou leren .......
Welkom !

« Reactie #1669 Gepost op: 2009/07/21, 15:10:24 »
"Wordt alleen wel een beetje moeilijk om 3 fora tegelijk in de gaten te houden.... Hi hi."

Luxe probleem. ;) Op dit forum is een brede kennis van andere besturings systemen en hardware. Ik leer elke dag. Ik kom uit de Unix en VMS hoek. Na jaren Windows ervaring is Linux, met name Ubuntu, inderdaad weer een uitdaging.
 :)

« Reactie #1670 Gepost op: 2009/07/21, 20:57:17 »
Wordt alleen wel een beetje moeilijk om 3 fora tegelijk in de gaten te houden.... Hi hi.
Moeilijk is het niet.
Ik zit zelf bij Nintenlord Forum, DSHack.org Forum, GameFAQs Forum, Ubuntu-NL Forum en soms op InvisionModding Forum.
Met de eerste 2 is het zowiezo niet moeilijk bij te houden (tenminste, ik hoop binnenkort verandering te kunnen zien, ik ben namelijk verandwoordelijk voor die 2).
Op alle andere fora ben ik veel minder actief, of was meer actief.
O ja, en welkom.

« Reactie #1671 Gepost op: 2009/07/21, 22:33:13 »
Hartelijk welkom :)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1672 Gepost op: 2009/07/21, 22:41:36 »
Hardy Heron 8.04.1 Server Edition.

Is dat niet de punt 3 nu.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #1674 Gepost op: 2009/07/22, 10:34:06 »
XBMC ziet er gelikt uit! Jammer genoeg werkt het ding bij mij niet goed... Als ik een video afspeel, deelt ie hem in vieren. Rechtsboven is degene waar de video afgespeeld wordt, de andere drie hokjes hebben allemaal gare strepen enzo... Misschien heb jij de oplossing hiervoor?
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."