Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 990876 keer)

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #275 Gepost op: 2006/10/23, 10:35:41 »
@Eendje jij woont ook naast de deur, Zwolle.. Daar ga ik naar school :D is maar iets van 10KM fietsen of zo. Lekker over de IJsselbrug (ja, ik ben een echte brugpieper, ik kom zelfs over de brug naar school :D )

Offline eendje

• Lid
« Reactie #276 Gepost op: 2006/10/23, 10:41:34 »
@Florian

Ik ben al uitgestudeerd (ben nu 30 jaar), woon in Zwolle-Zuid en werk op de Hessenpoort (9,5 km), dus ik denk dat ik dat ik je niet dagelijks tegen kom op de fiets :) Misschien als ik naar m'n broer en schoonzus ga in Hatten op vrijdagmiddag..., maar dan moet je wel zorgen dat je vrijdag middag nog les hebt tot het allerlaatste uur ;)

P.S. op welk school zit je?
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Offline wim2

• Lid
« Reactie #277 Gepost op: 2006/10/23, 12:26:27 »
Hee Ubuntu NL

Ik ben Wim (25jaar). Zit vanaf vandaag 11 uur op Ubuntu. Dus een newbie :D

Had voor Ubuntu 4 maanden gentoo, maar daar wou ik vanaf. Kreeg niet alles aan de praat, en wou toch iets meer gebruiksvriendelijkheid. Moest wel even een forum bekijken, want Ubuntu op een HP nx6125 laptop was nog best moelijk. Hij liep zo traag, maar na een reinstal met "noapic nolapic" en de live cd was ik zo klaar. Hij gaat als een zonnetje :D Nu nog mijn wireless. Zijn ook zat forums voor.

Verder ben ik nu student. HTS elektrotechniek en aan het afstuderen.

Mvg, Wim
Linux... nice!

Laptop HP NX6125: Ubuntu 8.04 - the Hardy Heron
Linux user #432388

« Reactie #278 Gepost op: 2006/10/24, 10:02:22 »
Hehe :lol: ik ben de allerjongste! Wedden dat er niemand anders van 12 jaar is die afstand durft te doen van z'n vermaledijde Microsoft Windows?
(p.s. is er iemand die mij kan vertellen hoe lang een ShipIt vracht naar Nederland ongeveer duurt?)
groet, Florian

« Reactie #279 Gepost op: 2006/10/24, 10:09:19 »
@eendje Thorbecke Scholengemeenschap (bij het Sophia) klas 1A1 (eerste klas Atheneum). Ben van plan na het halen van mijn diploma naar de TU Delft te gaan (bacheloropleiding Technische Informatica) en ik wil in ongeveer de 4e klas (ofwel; zodra dat kan) Informatica in mijn vakkenpakket doen. Leuke lestijden trouwens.. Normaal gesproken heb ik tot het zesde uur les (14.20u) en op woensdag heb ik tot het 8e uur les (16.05u) :D

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #280 Gepost op: 2006/10/24, 10:20:33 »
Citaat van: Florian
@eendje Thorbecke Scholengemeenschap (bij het Sophia) klas 1A1 (eerste klas Atheneum). Ben van plan na het halen van mijn diploma naar de TU Delft te gaan (bacheloropleiding Technische Informatica) en ik wil in ongeveer de 4e klas (ofwel; zodra dat kan) Informatica in mijn vakkenpakket doen. Leuke lestijden trouwens.. Normaal gesproken heb ik tot het zesde uur les (14.20u) en op woensdag heb ik tot het 8e uur les (16.05u) :D
Als ik jou was, Florian, dan zou ik toch een beetje uitkijken met het vrijgeven van je identiteit op een internetforum. Dat is in elk geval iets wat ik mijn eigen kinderen, die ongeveer jouw leeftijd hebben, altijd sterk afraad.

@eendje: niet om vervelend te doen, maar het lijkt me ook beter als we niet gaan vragen naar de identiteit van jongeren van de leeftijd van Florian.

Groet, Pjotr.

budster

• Gast
« Reactie #281 Gepost op: 2006/10/24, 10:54:41 »
Pjotr ik ben het op zich helemaal met je eens, al lijkt mij dat op dit forum nogal harmless ... lijkt me nu niet echt de hang-out voor kinderlokkers. Daarbij welke info krijg je hierdoor? je weet dat er een of ander linux freakje ergens op een bepaalde school zit.

Maar Pjotr, wat zou je dan vinden als er een linux meeting in Zwolle zou zijn?...  (ik weet het antwoord niet hoor, toen ik die leeftijd had bestond het internet niet) .... ik zou mij zo voor kunnen stellen dat Florian daar dan wel heen zou willen gaan.

rowanb

• Gast
« Reactie #282 Gepost op: 2006/10/24, 10:59:27 »
ik ben bijna 14 en werk al een tijdje met ubuntu ik experimenteer er ook mee op een club de djo

budster

• Gast
« Reactie #283 Gepost op: 2006/10/24, 11:15:07 »
was da? club de djo?

« Reactie #284 Gepost op: 2006/10/24, 11:35:28 »
@rowanb nog nooi van gehoord.. wat is die 'djo' als ik vragen mag?

@pjot123 don't worry, be happy :D mijn school heeft 4 gebouwen en duizenden leerlingen, wat heb je nou aan die wetenschap?

@budster helemaal mee eens, dit lijkt me eerder een hang-out voor linuxliefhebbers. En ik zie 'eendje' nou niet echt aan voor een kinderlokker :lol:

Gast

• Gast
« Reactie #285 Gepost op: 2006/10/24, 15:37:00 »
Ben 20 nu, ben ooit begonnen met mandrake en red hat en het beviel me allebei niet echt heb toen een tijdje niks met linux gedaan en 2 jaar geleden heb ik gentoo geinstalleerd en dat veranderde mijn mening over linux enigzins.
Ik werd alleen een beetje moe van gentoo omdat het compilen e.d. nogal veel tijd in beslag kan nemen en zocht dus naar een alternatief. Heb toen ubuntu geprobeerd, maar vond het niet echt wat, dat kwam vooral door gnome.
Een aantal maanden later heb ik kubuntu op mijn desktop gezet, hier was ik op zich wel tevreden over,  best gebruiksvriendelijk maar draai nu gewoon weer windows xp want linux als desktop is nog steeds een no-go voor mij.
Ik gebruik te veel software die niet of niet goed in linux werkt. Helaas voor linux maar dat is het enige wat me tegenhoud op dit moment. Misschien als ooit de nieuwe KDE 4 uitkomt maar ik verwacht op het moment veel meer van Windows Vista.

Overigens gebruik ik nog steeds linux op al mijn servers want er is in mijn ogen niets beter dan linux voor servers. Ik heb nu 1 server draaien met Ubuntu en 1 met Debian Sarge, maar zodra de nieuwe Debian versie uitkomt (dec of zo) installeer ik dat op beide servers.

Ik vind (K)ubuntu wel een van de gebruiksvriendelijkste en best ondersteunde linux distributies die er bestaan.
Enige minpunt eraan is natuurlijk dat een soort van pseudo-veilig gevoel wordt gecreeerd.. bij windows weet je tenminste zeker dat je onveilig bezig bent en ik ben bang dat een gemiddelde *ubuntu gebruiker (te) weinig verstand heeft van de werking van een linux systeem om het veilig te laten zijn.

Offline eendje

• Lid
« Reactie #286 Gepost op: 2006/10/24, 15:44:54 »
@pjotr123,

goed punt... In principe ben ik ook beetje terughoudend met vragen en verstrekken van info, maar het kwam meer omdat hij dicht in de buurt woont. We zijn allebei aardig scheutig met info op't moment :D. Met zijn leeftijd erbij denken mensen er direct andere dingen erbij (dat realiseerde ik me pas na jouw post).

P.S. geldt ook voor Monstroxus in onderstaande post
http://forum.ubuntu-nl.org/message/41867#p41867
Ik blog dus ik besta!

Offline Tukcedo

• Lid
    • http://www.tukcedo.nl
« Reactie #287 Gepost op: 2006/10/24, 16:02:07 »
Is het niet treurig dat je tegenwoordig al voorzichtig moet zijn met welke persoonlijke informatie je deelt opdat zieke geesten er geen misbruik van maken ... pfffffff

Gelukkig hebben we hier een schitterend forumpie waar jong en oud zich perfect met elkaar op hun hobby storten. Zo hoort het!
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

« Reactie #288 Gepost op: 2006/10/24, 16:26:43 »
@tukcedo helemaal mee eens. tevens, als je mensen met dezelf hobby/professie al niet meer kunt vertrouwen, wi kun je dan nog wel vertrouwen? Ik ben niet actief op netwerksites, gebruik geen MSN of Hyves, maar dit forum bevalt me reuze goed :D
Nee, ik vertrouw wel op de goedheid van de gebruikers van dit forum.

Offline bandit

• Lid
« Reactie #289 Gepost op: 2006/10/24, 21:23:29 »
ik ben bandit (richard)  en ben 40 herfsten jong

ik ben begonnen met computers in de tijd van de COMODORE,
daarna ben ik verder gegaan met een kleine pc met ms dos,win95,nieuwe pc 98,me, nieuwe pc win200,
met linux ben ik inaanraking gekomen dankzij LINDOWS(ik weet nu is dat linspire)dat werkte perfect voor mij,maar je moet er jaarlijks voor betalen,dus na 1 jaar deed ik format c:    alles weg  (updates,mijn progamma`s) linspire einde)
mijn computter nu is een dual boot   win2000prof/ubuntu dapper met 2 losse schijven,
ik heb vaker andere distro`s geprobeerd ,suse,drake,redhate,suse is ook makkelijk)maar ubuntu is voor mij de winnaar (mede dankzij dit forum)
ik gebruik ubuntu nu voor 99,9 % ,ik gebruik nu win alleen nog om te scannen/printen (ik vind dat beter)

vriendelijke groeten uit limburg

bandit

« Reactie #290 Gepost op: 2006/10/24, 22:37:19 »
@bandit tjonge de commodore.. Ken je per toeval ook nog computers als de ZX Spectrum, IBM PC AT 5170 etc.? Sowieso, kijk eens naar het topic "Oud?", daar kun jij zeker weten je steentje bijdragen! :D
vriendelijke groeten uit gelderland terug,
Florian

rowanb

• Gast
« Reactie #291 Gepost op: 2006/10/25, 10:30:01 »
kijk maar es op djoamersfoort.nl

Offline siegi

• Lid
« Reactie #292 Gepost op: 2006/10/25, 11:18:57 »
Citaat van: bandit
ik ben bandit (richard)  en ben 40 herfsten jong

ik ben begonnen met computers in de tijd van de COMODORE,
daarna ben ik verder gegaan met een kleine pc met ms dos,win95,nieuwe pc 98,me, nieuwe pc win200,
met linux ben ik inaanraking gekomen dankzij LINDOWS(ik weet nu is dat linspire)dat werkte perfect voor mij,maar je moet er jaarlijks voor betalen,dus na 1 jaar deed ik format c:    alles weg  (updates,mijn progamma`s) linspire einde)
mijn computter nu is een dual boot   win2000prof/ubuntu dapper met 2 losse schijven,
ik heb vaker andere distro`s geprobeerd ,suse,drake,redhate,suse is ook makkelijk)maar ubuntu is voor mij de winnaar (mede dankzij dit forum)
ik gebruik ubuntu nu voor 99,9 % ,ik gebruik nu win alleen nog om te scannen/printen (ik vind dat beter)

vriendelijke groeten uit limburg

bandit
welke printer scanner heb je?

« Reactie #293 Gepost op: 2006/10/25, 16:08:58 »
@rowanb Ziet er leuk uit hoor, stichting "De Jonge Onderzoekers" Amersfoort. Alhoewel ik mij toch eerder aangetrokken voel tot de Ubuntu Community.

Groet,
Florian (12jr. bijna 13)

Offline bandit

• Lid
« Reactie #294 Gepost op: 2006/10/25, 18:11:19 »
canon ip3000(printer)
canon  canoscan n650u (scanner dus)

ik vind het geen probleem om ff windowws te draaien voor te printen enzo.

hebben jullie al eens 2 comodore`s op 1 drive aangesloten????

het werkt net zolang totdat je met ze allebijde tegelijk  gaat laden (POEF)

ik heb nu nog 1 comodore  :-00

groetjes
bandit

Firebird

• Gast
« Reactie #295 Gepost op: 2006/10/25, 20:18:37 »
allebijde? :D *hartaanval*

budster

• Gast
« Reactie #296 Gepost op: 2006/10/25, 20:32:30 »
Citaat van: bandit
canon ip3000(printer)
canon  canoscan n650u (scanner dus)

ik vind het geen probleem om ff windowws te draaien voor te printen enzo.

hebben jullie al eens 2 comodore`s op 1 drive aangesloten????

het werkt net zolang totdat je met ze allebijde tegelijk  gaat laden (POEF)

ik heb nu nog 1 comodore  :-00

groetjes
bandit
Mijn ex-huisgenoot had een externe scsi schijf aangelosten op zijn PC, amiga en atari. ging ook goed ... zolang je ze inderdaad maar niet gelijktijdig aanspreekt.

Offline bandit

• Lid
« Reactie #297 Gepost op: 2006/10/25, 21:24:08 »
we wijken af van het topic

..................!

« Reactie #298 Gepost op: 2006/10/25, 22:13:29 »
@bandit tja, maar je kunt toch moeilijk het houden bij jezelf voorstellen :D

Offline eendje

• Lid
« Reactie #299 Gepost op: 2006/10/25, 22:23:02 »
Als we over (oude) computers gaan ouwehoeren kunnen we ook ff in offtopic een topic openen... toch? Dan blijft dit topic een beetje clean.
Ik blog dus ik besta!