Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1001825 keer)

Offline Bobbie

• Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1325 Gepost op: 2008/12/16, 15:29:17 »
net 15....

Gefeliciteert, en...natuurlijk van harte welkom op het forum.

« Reactie #1326 Gepost op: 2008/12/16, 23:37:02 »
Ik zal mezelf eens voorstellen aangezien dit op meeste fora een vereiste is  :)

Ben 23, studeer in Tilburg, woon vlakbij Eindhoven en ben 10 min bezig geweest met Ubuntu :P. (stuur dit bericht via Vista ;))

Ben op het idee gekomen om Linux te draaien omdat ik af en toe zat ben van die kleine foutjes die in windows voorkomen. Via forum van mijn andere hobbie (Honda, en voornamelijk Civic) heb ik het advies gekregen op een Ubuntu (dual drive) te draaien. Net even Ubuntu via cd gedraaid, donderdag ga ik het installeren. Ben benieuwd en hoop hier veel te leren!

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1327 Gepost op: 2008/12/16, 23:44:17 »
Ik zal mezelf eens voorstellen aangezien dit op meeste fora een vereiste is  :)

Ben 23, studeer in Tilburg, woon vlakbij Eindhoven en ben 10 min bezig geweest met Ubuntu :P. (stuur dit bericht via Vista ;))

Ben op het idee gekomen om Linux te draaien omdat ik af en toe zat ben van die kleine foutjes die in windows voorkomen. Via forum van mijn andere hobbie (Honda, en voornamelijk Civic) heb ik het advies gekregen op een Ubuntu (dual drive) te draaien. Net even Ubuntu via cd gedraaid, donderdag ga ik het installeren. Ben benieuwd en hoop hier veel te leren!

Welkom! Een tip voor je: de HCC Eindhoven heeft een actieve Linuxwerkgroep. Vooral goed thuis in Ubuntu, Mandriva, openSUSE en Debian.

Dus kom gerust 's een avondje langs:
http://www.dse.nl/~linuxhcc/

« Reactie #1328 Gepost op: 2008/12/17, 18:03:42 »
Thnx, zal onthouden.  ^-^

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #1329 Gepost op: 2008/12/19, 04:18:13 »
Ook ik zal mij even voorstellen, mijn naan is Rik en mijn nickname is Modelengeneer (is een afkorting in modelbouwgebied) Ik ben op dit forum terechtgekomen door een zoektoch op internet via de officiele website van Ubuntu. Ik ben inmiddels al 2 jaar (bijna 3) gebruiker van Linux. Dit doordat ik een tweedehands laptop heb gekocht in een winkel die helaas niet meer bestaat in Utrecht DSPS genaamd, de eerste Linux laptop had. Deze is destijds aangeschaft voor het uitwerken van verslagen voor mijn studie. Ik ben op latere leeftijd gaan leren en ben nu 35 jaar. Na deze studie dus een andere begonnen en daarvoor was Windows echt vereist ivm inloggen op school (dit zo verboden moeten worden). Na een half jaar gestopt met de opleiding omdat ik in de knel kwam te zitten met mijn werk. Na vele virussen en ongemakken is het fat32 aangevreten door een Belgisch virus weer lekker terug gekomen op het Linux systeem. Let hierbij wel dat alle andere laptops, 5 stuks hier in huis altijd hebben mogen draaien op volledig Linux vanaf 8.04. Ik was niet te vreden over het o zo dure Xp van Microsoft. Zeker niet omdat ik hier alleen maar mee inlogt om voor school mijn huiswerk te doen en verder helemaal niets ermee deed, ivm de dualboot die ik had.

Kortom ik ben een fan van Linux al heb ik er alleen maar als zijnde gebruiker van gebruik gemaakt en kan dus (nog) niet programeren. Maar heb er al zeker een jaar wel hobby in. Vandaar mijn aanmelding hier op dit forum Ook is mijn intentie om mij te gaan scholen en ben al tegen een school in Utrecht gestuit die Linux les geeft. Zie daar ook erg naar uit, maar dat is voor volgend jaar.

Ik hoop hier veel plezier te gaan hebben en ook veel te mogen leren op het gebied van Linux. Dit omdat ik toch ondanks mijn grote plezier met Linux wel hier en daar tegen een soort van muur aan loop. Zoals het gebruik van mijn telefoon die mp3 kan afspelen maar niet geaccepteerd word door Linux.

Even nog mijn complimenten voor dit forum. Ik heb er al veel aan gehad door alleen al de topic´s door te lopen en wil dan ook in de verre toekomst mijn steentje bijdragen. Ik schrijf in de verre toekomst omdat het nu nog moeilijk is vanwege het gebrek aan kennis om mensen echt te helpen.

Met vriendelijke groet.

Rik alias Modelengeneer.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

KOEN81

• Gast
« Reactie #1330 Gepost op: 2008/12/19, 11:58:28 »
In januari 2009 word ik 82. Windows XP liep weer eens vast, daarom naar UBUNTU gegaan. werkt prima.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1331 Gepost op: 2008/12/19, 12:20:15 »
In januari 2009 word ik 82. Windows XP liep weer eens vast, daarom naar UBUNTU gegaan. werkt prima.
Vind ik weer geweldig , niet alleen jongere maar ook Oudere personen gaan  meer en meer Ubuntu gebruiken.
Van harte welkom  en nog zeer vele jaren Ubuntu plezier.

Edit: Ben ook een januari kind , is een goede bouw maand.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/19, 12:22:07 door wandarooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline BMF

• Lid
    • The Rock Temple
« Reactie #1332 Gepost op: 2008/12/19, 18:16:03 »
R.E.S.P.E.C.T.

Zo zie je dus maar weer, nooit te oud om te leren.
Van harte welkom....
Ubuntu user#: 24352

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #1333 Gepost op: 2008/12/21, 22:54:33 »
R.E.S.P.E.C.T.

Zo zie je dus maar weer, nooit te oud om te leren.
Van harte welkom....

ik kan niet anders dan me hierbij aansluiten,,

en trouwens late but not to late i hope,,

ik ben dus chrisje met een luttele 33 jaar levenservaring  waavan een jaar of 10 MS en na een paar probeerseltjes nu sinds een half jaar entousiast ubuntu en zelfs andere linux distro's gebruiker ben.

ik heb één main systeem,, een amd +3800 dual core met +3gig ram en nvidea [gelukkig] gpu,

verder een amd+1800 met 1024ramm en ook nvidea gpu en een intel 2gh met intel onboard  gpu,, ik heb soms geluk,,alles in mn win tijd aangeschaft.

verder twee toshiba lappies ,,een sattelite 4600 met tripleboot ubu/xubu/mint die via lan/wlan/nokia alles doet wat ik wil en een sattelite s1800 die als bedtime lappie dienst doet onder ubu 7.10.

and last but not least een aser aspire one 120gig win xp versie van mijn meisje die ik dualboot heb mogen maken met hardy en die gebruikt ze zo af en toe al geheel vrijwillig,,, dus ook daar zit hoop in :P

maf112

• Gast
« Reactie #1334 Gepost op: 2008/12/22, 13:39:09 »
Hoi.
ik ben Niels (13 jaar)
ik werk al een tijdje op mijn apple imac intel 17 inch met macosx 10.5.
heb sinds kort een oude windows laptop gekregen waar windows vista home premium op stond.  (erg traag)
ik wilde altijd al Linux uitproberen en weet dat Ubuntu een vriendelijk vorm van Linux is zonder al die commando´s.
ik werk er nu een week mee en ontdek steeds meer.
ik moet zeggen het werkt fantastisch ook die grafische effect super !

Toosje

• Gast
« Reactie #1335 Gepost op: 2008/12/23, 12:40:12 »
Gepensioneerd IT-er (71). Vroeger veel C programma's geschreven voor MS-DOS met FreeBSD servers, nu sinds kort aan het afkicken van Windows met Ubuntu Hardy. Gebruik voornamelijk PHP/MySQL voor website ontwikkeling, maar ga binnenkort eens kijken naar Python. Ben eventueel bereid te helpen met vertalen en documenteren.

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #1336 Gepost op: 2008/12/23, 13:44:04 »
Toosje. Ik denk dat er wel veel mensen blij zullen zijn. Ik heb daar nog geen kaas van gegeten.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

univers11

• Gast
« Reactie #1337 Gepost op: 2008/12/23, 16:48:22 »
ik ben jesse bosch, 17 jaar. ergens rond april dit jaar ben ik helemaal geflipt op me windows bak en heb ik een iMac 24" gekocht.
dat werkte erg lekker en toen ben ik me maar gaan verdiepe in linux, en kwam uit bij ubuntu. eerst eens onder VMware getest en daarna meteen alle windows pc's een nieuwe ubuntu instalatie opgezet. en sinds dien tevreden gebruiker :)

ik ben amateuristische webmaster (www.jessebosch.nl en www.drsf.nl) en ben nu sinds een maand wat aan het programeren voor OS X, voor ubuntu wil ik ook wat gaan doen maar eerst wat handighid krijgen voor OS X.

timmy

• Gast
« Reactie #1338 Gepost op: 2008/12/26, 21:27:45 »
Ik ben 12 jaar. Ben zo ongeveer direct na vrijgeving met 8.04 begonnen. Ik ben absoluut niet van plan ooit nog een andere OS te gaan gebruiken.

tomaat

• Gast
« Reactie #1339 Gepost op: 2008/12/27, 11:03:31 »
18 geworden in november. Sinds ik begonnen ben aan mijn eerste Bachelor Informatica aan de Ugent kwam ik in contact met andere besturingssystemen. Toen we ook UNIX: het standaard besturingssysteem te zien kregen in de lessen Computergebruik (ja 't is écht een vak :) ) wou ik wel eens de moderne versie zien. Linux wou ik sowieso hebben, en via de handige Linux Distribution Picker (google maar eens) kwam ik uit op Ubuntu. Ik moet eerlijk zeggen: het is loads of fun en je kan je eigen smooth omgeving aanpassen net zoals je wil. En dat vind ik nog een van de leukste dingen die er zijn :)

En ook het feit dat je die heerlijke shellscriptjes kan maken

angela

• Gast
« Reactie #1340 Gepost op: 2009/01/02, 11:47:19 »
hallo ikben angela ik ben nieuw op dit forum ik ben een vrouw van 58 jaar

« Reactie #1341 Gepost op: 2009/01/02, 23:27:02 »
hallo ikben angela ik ben nieuw op dit forum ik ben een vrouw van 58 jaar

Hey Angela, welkom! Ben je voor het eerst bezig met Ubuntu of heb je al wat ervaring met Ubuntu/Linux?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

« Reactie #1342 Gepost op: 2009/01/06, 04:42:31 »
henkiepanie

Hoe mensen ben zelf nu 47.
Heb nog met win 95 gewerkt en iets daar voor weet niet meer wel systeem.
Heb 95/98/me/xp en vista gehad,
Zit nu sins 02-01-2009 te werken met ubuntu 8 bevald me goed
even veder kijken voor ik mijn eind oordeel geef maar tot nu toe perfect systeem.

veel plezier mensen en geef niet te snel op.

crimson

• Gast
« Reactie #1343 Gepost op: 2009/01/07, 19:53:06 »
ik ben luc en 44 jaar oud en sinds een 4tal weken overgeschakeld van vista naar ubuntu
en dit op een hp laptop die echter een vliegmachine is geworden.................

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #1344 Gepost op: 2009/01/07, 19:56:19 »
ik ben luc en 44 jaar oud en sinds een 4tal weken overgeschakeld van vista naar ubuntu
en dit op een hp laptop die echter een vliegmachine is geworden.................

welkom luc! is je computer zo snel geworden? of is je fan heftig aan het blazen?

crimson

• Gast
« Reactie #1345 Gepost op: 2009/01/07, 20:16:34 »
Lol vooral geen  fan probleem    ;)

rpoppel

• Gast
« Reactie #1346 Gepost op: 2009/01/07, 21:26:33 »
Vind nu pas dit topic. Zal me ook even voorstellen.
Ik ben Richard 35 jaar uit Eindhoven.
Heb al een paar keer Ubuntu voor een paar dagen op de pc gehad maar nu sinds 2 dagen serieus overgeschakeld op Ubuntu.
Merk wel dat het iedere keer steeds makkelijker gaat. Vraag me alleen af hoe jullie al die codes onthouden  XD
Maar tot nu toe bevalt het me meer als goed en zoals ik er nu over denk is het goodbye Windows!
Zal af en toe nog wat hulp nodig hebben maar dat zal hier geen probleem zijn.  ;)

« Reactie #1347 Gepost op: 2009/01/07, 22:15:46 »
Vind nu pas dit topic. Zal me ook even voorstellen.
Ik ben Richard 35 jaar uit Eindhoven.
Heb al een paar keer Ubuntu voor een paar dagen op de pc gehad maar nu sinds 2 dagen serieus overgeschakeld op Ubuntu.
Merk wel dat het iedere keer steeds makkelijker gaat. Vraag me alleen af hoe jullie al die codes onthouden  XD
Maar tot nu toe bevalt het me meer als goed en zoals ik er nu over denk is het goodbye Windows!
Zal af en toe nog wat hulp nodig hebben maar dat zal hier geen probleem zijn.  ;)
Ten eerste welkom op het forum. En codes onthouden ben ik geen ster in, ja veel gebruikte codes onthoud je wel. En verder zijn hier op het forum echte "terminal tijgers" te vinden. En wat hulp betreft, dat is hier inderdaad geen probleem.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #1348 Gepost op: 2009/01/07, 22:46:08 »
. Vraag me alleen af hoe jullie al die codes onthouden  XD

Ik onthou van nature al weinig en codes helemaal niet. Een heleboel dingen kun je nl. zonder enge toestanden in de terminal doen. Heb ik ze toch ergens voor nodig, een zeldzaamheid dus, dan google ik hier even en copy paste ik alles in de terminal en hopla!
Moet wel zeggen dat ik mijn computer gewoon gebruik als typemachine en surfbeest, verder niks spectaculairs.
Een beetje nerd duikt wel in de terminal. Maar ja, die hebben vermoedelijk een heel ander hersenpannetje dan ik heb.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #1349 Gepost op: 2009/01/08, 10:30:37 »
Met codes, daar heb ik een documentje voor mijzelf aangelegd op he bureaublad, ondhouden lukt mij ook niet.