Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1000161 keer)

osc4r

• Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #175 Gepost op: 2006/09/20, 23:47:07 »
Ben ik toch niet helemaal met je eens budster, ik ben zelf pas begonnen met de search functie beginnen nadat ik het als tip heb gekregen van een mede forum gebruiker.
Ik denk dat jongeren juist snel een post maken in de hoop zo snel mogelijk antwoord te hebben en weer van het forum weg te zijn. Dit is het meest bekend, aangezien niet alle fora ook een zoek functie hebben.

Moet ik er wel bij zeggen dat ik geen echt bedreven forum bezoeker ben, dus wellicht dat andere jongeren het wel doen :) (ben overigens niet meer weg te slaan van het forum, ontdek zoveel leuke dingen zoals compiz/glx etc, jammer genoeg draait mijn laptop dit niet :(!)

budster

• Gast
« Reactie #176 Gepost op: 2006/09/21, 00:02:15 »
Dit geld natuurlijk niet per definitie voor iedereen, kijk maar uit fora kunnen verslavend werken. voor je het weet zit je over de 1800 posts ;)

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #177 Gepost op: 2006/09/21, 00:04:15 »
Budster heeft inderdaad ongelijk wat het lezen van veel dingen betreft. Ik lees normaal gezien alle posts op dit forum ;) dus pas maar op wat je zegt over mij :D :P

osc4r: ook geen aiglx? wat voor grafische kaart heb je precies? lspci | grep VGA
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

osc4r

• Gast
« Reactie #178 Gepost op: 2006/09/21, 00:14:11 »
0000:01:00.0 VGA compatible controller: Silicon Integrated Systems [SiS] 661/741/760/761 PCI/AGP VGA Display AdapterIk zit op een laptop op het moment, welke ik binnenkort aan mijn familie ga geven (zonder windows, hehe, ze leren Ubuntu maar!) en dan zit ik gebakken met mijn nieuwe AMD64 en 19" breedbeeld TFT scherm met 4ms!

Drivers voor deze videokaart zijn in ieder geval schaars, ook de support is eigenlijk bagger, en ik moet nog uitzoeken hoe en wat ik kan doen met enige hulp die ik gekregen heb van GooZ iirc, i'll let you know!

Saamelainen

• Gast
« Reactie #179 Gepost op: 2006/09/21, 00:21:31 »
Citaat van: budster
Dit geld natuurlijk niet per definitie voor iedereen, kijk maar uit fora kunnen verslavend werken. voor je het weet zit je over de 1800 posts ;)
Verslavend? Neuhhh...Helemaal niet...:D

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #180 Gepost op: 2006/09/21, 00:23:42 »
osc4r: oei, een sis kaart, da's inderdaad niet zo erg simpel :) die worden niet echt supergoed ondersteund onder linux :)

als je een nieuwe pc koopt: momenteel is het beste voor linux een nvidia grafische kaart volgens mij

En nu weer on topic :) ik ben nog steeds 17 :P

Saamelainen

• Gast
« Reactie #181 Gepost op: 2006/09/21, 00:34:11 »
Hallo,

Ik ben Ankie en net begonnen met Lunix.  :cool:  Mijn vader heeft Moeboentoe er voor mij opgezet. :) Ik vind het best wel cool en tof, alleen weet ik nog niet goed hoe ik moet inloggen, want als ik bij zo'n scherm kom staat er ineens kubuntu en dat heb ik helemaal niet.

Ik ben 13 jaar. :cool:
Ankie :P

budster

• Gast
« Reactie #182 Gepost op: 2006/09/21, 00:38:35 »
Citaat van: profoX
Budster heeft inderdaad ongelijk wat het lezen van veel dingen betreft. Ik lees normaal gezien alle posts op dit forum ;) dus pas maar op wat je zegt over mij :D :P

osc4r: ook geen aiglx? wat voor grafische kaart heb je precies? lspci | grep VGA
Ok, dit forum ... ik had al door dat je zo een beetje alle posts las. :) Mare op andere sites ... zeg eens eerlijk begin je daar van voor af aan te lezen totdat jij je info hebt gevonden? Of heb jij zo je methodes om in drie klikken aan je info te komen.

Net zoals het grep commando dat je gebruikt.... met het juiste keywoord heb je snel je informatie die je nodig hebt. Zo ben ik en mijn en oudere leeftijdsgenoten niet opgegroeit. wij zoeken hooguit naar een index. :P

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #183 Gepost op: 2006/09/21, 00:41:02 »
Het is wel een kunst om gericht naar informatie te zoeken ja ;) maar dat kan iedereen leren, heeft opzich niet veel te maken met leeftijd, volgens mij. En als een site boeiend is, dan lees ik die wel helemaal door :) maar als ik snel ff wat informatie nodig heb, dan heb ik inderdaad zo mijn methodes om de nodige informatie te vinden.

Sami: nu komt je ware aard pas naar boven :P

budster

• Gast
« Reactie #184 Gepost op: 2006/09/21, 00:56:37 »
Natuurlijk kan iedereen dat leren, maar hoe ouder je wordt hoe moeilijker je kan leren, vooral zodra mensen stoppen met leren, ik heb laatst een artikel op slashdot hierover gelezen. Het schijnt dat als je continu blijft leren dat het wel relatief makkelijk blijft. Maar dat het weer andere problemen geeft, je gaat dan geen echt verantwoordelijkheids gevoel ontwikkelen.

En als ik niet zo een 'ouwe lul' was geweest had ik even dit artikel voor je opgezocht maar ik kan dit natuurlijk nooit meer terug vinden ;)

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #185 Gepost op: 2006/09/21, 09:34:24 »
@budster

je lijkt wel een gerontoloog. geriater haast, je weet zo veel over "de ouderen". snel afstuderen zou ik zeggen.
titel proefschrift: "hoe de oudere zijn weg vindt op het wereld wijde web."
dr. budster. (pas op de usa heb dr phil!) :cool:

« Reactie #186 Gepost op: 2006/09/21, 14:27:19 »
Citaat van: r0n.
Citaat van: Saamelainen
Ron, ik zit daar net een jaartje onder. Baaaaah... :P  :P
In 1998 begonnen met Win95,
Haha, ben ik lekker de oudste .....
Maar ik begon in 1971 met een eigenbouw (computer ?) die ik alleen HEX kon benaderen.....
Vanaf 1979 CP/M op een Z80, daarna DOS en Windows, totdat ik het licht mocht aanschouwen :-)

Mijn PC doet wat ik wil, zoals ik het wil !
Ron
Ha nee h
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #187 Gepost op: 2006/09/21, 18:41:05 »
Citaat van: profoX
Budster heeft inderdaad ongelijk wat het lezen van veel dingen betreft. Ik lees normaal gezien alle posts op dit forum ;) dus pas maar op wat je zegt over mij
Ben jij dan de oma van Budster?

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #188 Gepost op: 2006/09/21, 18:48:53 »
opa dan wel :)

Dutchie

• Gast
« Reactie #189 Gepost op: 2006/09/21, 18:52:22 »
ik ben 16... wordt in juli pas 17 -_-
gebruik sinds vandaag ubuntu, heb het eigenlijk leren kennen via school. ik heb eerder wel fedora core gedraait maar ik snapte er toen echt geen **** van dus had hem verwijderd. en aangezien ik steeds gekker wordt van windows(microsoft he :P) ben ik vandaag toch maar even ubuntu gaan installeren en ga er flink mee experimenteren...

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #190 Gepost op: 2006/09/21, 19:16:32 »
Citaat van: Dutchie
gebruik sinds vandaag ubuntu, heb het eigenlijk leren kennen via school.
Welkom, hopelijk raak je zwaar verslaafd aan Ubuntu :lol:
Wat voor opleiding doe je eigenlijk, dat ze je met een Linux versie laten werken, en gezond afwijken van "de rest" die alleen Bill Gates sponseren ?
Je hebt me nieuwsgierig gemaakt !

Benieuwde groeten,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Dutchie

• Gast
« Reactie #191 Gepost op: 2006/09/21, 19:21:42 »
kben nu al verslaafd aan ubuntu, en dat komt omdat windows zo dom is :p
en ik doe gewoon een ict opleiding, maar we moesten een folder maken(kzit bij die speedfreak die vandaag hier ook heeft gepost in de klas) over verschillende besturings systemen. windows xp, 2003 server, mac os x en ubuntu linux. en toen dat ik dat ik maar weer is ging proberen :p

en volgens mij krijgen we later wel wat meer info over ubuntu enzo tijdens de os workshops...

budster

• Gast
« Reactie #192 Gepost op: 2006/09/21, 19:31:00 »
Wacht maar tot je de kracht van de terminal gaat ontdekken, als je dat een beetje onder de knie hebt ben je pas echt verkocht.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #193 Gepost op: 2006/09/21, 19:41:18 »
hm cool.. bij mij op school is ms windows verplicht :(

maar ik draai toch gewoon linux op school.. leraars zijn dat ondertussen gewoon van mij :)

alleen voor informatica heb ik MS Office nodig, maar daarvoor doe ik straks gewoon een WinXP installatie in VMWare.

budster

• Gast
« Reactie #194 Gepost op: 2006/09/21, 19:59:00 »
Je moet eens vragen of je een keer een workshop mag geven, zooitje live-CD's mee en je klasgenoten bekend maken met ubuntu.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #195 Gepost op: 2006/09/21, 21:02:56 »
Ze zijn er al bekend mee hoor :) 3 mensen hebben het al geprobeerd, maar ondertussen zijn ze allemaal weer terug aan de windows :( ze vinden mijn ubuntu install wel leuk.. en ik blijf gewoon lekker linux'en :) ze zullen zichzelf wel overtuigen als ze zien hoe mooi en hoe stabiel alles draait. (mooi = Aiglx/Compiz)

Deze week op school alweer 2 windows laptops kapot :) een of ander system32 bestandje dat *verdwenen* was --> herinstallatie (hoewel volgens mij recovery mode slimmer was geweest, achja)

`GooZ

• Gast
« Reactie #196 Gepost op: 2006/09/21, 22:27:10 »
Saami: Ik WIST het!
r0n: Ik heb vandaag introductiedag gehad op de Uhasselt (universiteit in Belgisch Limburg), en wat bleek? We gaan een hele hoop Linux zien in ons eerste jaar, inclusief scripting! :D
Nadeel is: We zien evenveel Powerpoint, Excel, Word en Windows in dat vak. Gelukkig telt dit vak slechts 4 studiepunten. Merendeel is programmeren in Java/C en WISKUNDE!

Offline Darell

• Lid
    • http://launchpad.net/~darell
« Reactie #197 Gepost op: 2006/09/21, 23:57:05 »
zal mezelf ook eens voorstellen.
Mijn naam is Darell (goh :P) en ben 17 jaar oud. Gebruik Ubuntu sinds juni dit jaar en het bevalt me super! ik dualboot alleen nog met XP omdat mn telefoon niet op ubuntu werkt :(
Open Source = Freedom = Power !!

Luca

• Gast
« Reactie #198 Gepost op: 2006/09/24, 16:47:17 »
ik ben van 52 en zal het bij deze ook maar proberen
ik ben de Microsoft beu , op een laptop met HD van 20GIG heeft microsnot bijna de helft nodig , en dan nog met alles netjes opgekuist

Offline geronimo

• Lid
« Reactie #199 Gepost op: 2006/09/24, 20:07:06 »
Zal me ook maar is voorstellen
'k ben ook 1 van de oudjes hier (1950)
met ubuntu bezig van Warthy al was het maar 1 maand
voor upgrade naar Hoary en nog altijd bij ubuntu.
en nog maar een goeie 3jaar pc gebruiker dus vrij vlug overgestapt
van windows. (waar ik weinig van afweet)
heb xp nog wel nodig voor weerbarstige hardware ( lexmark)
wil ook niet beweren van linux wel iets af teweten hoor
als pc noob.