Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 991211 keer)

Offline Catharina

• Lid
    • http://www.mingos.nl
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #150 Gepost op: 2006/09/15, 23:42:05 »
Hoi,

Ik heb dit bericht nu dubbel gepost maar ik kreeg het advies om mij hier voor te stellen dus vandaar.. Ik ben trouwens 44 en ik ben zo rond mijn 40-ste voor het eerst met Linux begonnen.

Maar hier dan het originele bericht:

Ik zal mij eerst even netjes voorstellen want ik ben nieuw hier. Ik ben dus Catharina en ik ben al wat langer bezig met open source software maar nog maar pas met Ubuntu. Sinds een paar dagen draait het namelijk op mijn Mac.

Ik ben zelf totaal geen techneut en moet bijvoorbeeld ook niks hebben van een console of zo maar ik was op een gegeven moment zo flauw van Windows door de spyware en de virussen, de blauwe schermen, het herinstalleren en weet ik wat dat ik ben overgestapt naar toen nog Mandrake. Ik kon daar prima mee werken behalve dat mijn draadloos het niet deed op mijn laptop. Toen mijn laptop dan ook gestolen was, heb ik mij een Mac aangeschaft waar ik met veel plezier tot nu toe op heb gewerkt.

Ik was van plan om op een volgende laptop weer Linux te gaan draaien omdat het draadloos probleem inmiddels weer is opgelost maar vond toch dat nu mijn vriend met wie ik samen werk,  pas een webwinkel is begonnen met Ubuntu laptops, ik er ook aan moest geloven en tot nu toe bevalt het op een paar kleinigheden na, prima. Deze kleinigheden liggen overigens meer aan de Mac dan aan Ubuntu.

Wat ik leuk zou vinden om eens van mensen hier te horen wat zij vinden van onze webwinkel op http://www.mingos.nl. Wat vinden jullie als Ubuntu kenners van de site als geheel. de presentatie van Ubuntu, de uitstraling, heb aanbod, kortom roep maar... Alle reacties en tips zijn welkom!

Meer over mijn eigen  Ubuntu ervaringen kun je lezen op mijn weblog op  http://www.kletskous.com.

Offline woteb

• Lid
« Reactie #151 Gepost op: 2006/09/15, 23:58:12 »
Bijna 46.

Ik heb mijn eerste computerervaringen met een Headstart Explorer, een XT. Daarna een 386 die ik later het geupgrade naar een 486.
In die tijd draaide ik DOS en OS/2 Warp, een prachtig OS, zeker als je een BBS draaide (jawel), want OS/2 was heel stabiel, zeker voor die tijd.
Naderhand steeds meer systeempjes erbij. Momenteel 3 werkstations (2x Mepis, 1x Ubuntu) en een Debian server. Op mijn laptop staat Ubuntu, en dan heb ik nog twee oude laptopjes met W98 voor wat printerdoeleinden, niet echt om mee te werken.
Linux draai ik al een paar jaar op mijn server (en zijn voorgangers). Eerst Redhat 6, later Trustix en nu Debian.
Ubuntu voor desktopgebruik eigenlijk pas anderhalf jaar. Begonnen met Hoary en heb Breezy eigenlijk overgeslagen, vond ik wat buggy i.t.t. Hoary. Maar Dapper bevalt mij prima.

Waar ik woon? Op de Veluwe, om precies te zijn, in Bennekom (tussen Ede en Wageningen).

Willem
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline gercokees

• Lid
« Reactie #152 Gepost op: 2006/09/16, 10:04:12 »
Ik is van 1971, Ben ooit begonnen op een 8086 met een Groen scherm. Wordperfect 3.nogwat enzovoorts. Ik heb ook nog wel eens iets gedaan met een zx spectrum, en op school hadden we computers waar nog een cassettebandje inmoest om je data op te slaan. Lachu...

Thuis heb ik 3 computers, waarvan 1 Laptop, dual boot met XP naast Dappar, een ouwetje met alleen Dappar en een partitie met Edgy, en een bak met alleen Windows ME (die door mijn vrouw wordt gebruikt...)

Ik woon in het Noorden van Zuid-Holland
Groet,
Gerco-Kees
<><

Phaldmmor

• Gast
« Reactie #153 Gepost op: 2006/09/16, 10:37:44 »
Ik ben 30 lentes jong en werk in het dagelijkse leven als systeembeheerder bij een internationaal software bedrijf. Ik ben al redelijk vroeg in aanraking gekomen met computers, ook nog in de tijd dat cassettebandjes gebruikt werden om data op te slaan. Eigenlijk ben ik altijd een fanatieke windows gebruiker geweest, met name omdat dit ook op mijn werkplek word gebruikt. Onlang heb ik thuis de overstap gedaan naar Ubuntu en ik ben er zeer te vreden over, ik wil niet meer eens terug naar Windows omdat ik Ubuntu gewoon vele malen beter vind. Ik heb wel al eerder pogin gedaan om linux te gaan gebruiken, zo ben ik een paar keer met suse in de weer geweest, maar toen der tijd vond ik het installeren en gebrek aan ondersteuning een te groot nadeel. Zeker omdat ik me zeer goed thuis voel op het windows platform was de overstap voor mij natuurlijk wel even wennen, je moet toch weer heel veel opnieuw leren. Maar in Ubuntu wijzen zich heel veel dingen vanzef, waardoor je snel vertrouwd en thuis raakt in het systeem. Daarnaast is er dit geweldige forum waarop men mij al een aantal keer heel erg goed heeft geholpen. Persoonlijk vind ik dit forum en de wiki echt hele krachtige middelen om ondersteuning te geven en vind het dan ook iedereen een compliment geven die hier met regelmaat iemand anders uit de problemen probeert te helpen.

Een zeeeeer te vreden ubuntu gebruiker :D

Saamelainen

• Gast
« Reactie #154 Gepost op: 2006/09/20, 08:46:04 »
Kort samengevat is dit de uitkomst op dit moment:

Aantal Leeftijd

14 x   10 t/m 19 jaar
15 x   20 t/m 29
17 x   30 t/m 39
 8 x     40 t/m 49
10 x   50 t/m 59
 2 x     60 t/m 69

:)

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #155 Gepost op: 2006/09/20, 09:41:21 »
Ik ben vooral blij met de jeugd, die 14 tieners ... dat moeten er meer worden.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

budster

• Gast
« Reactie #156 Gepost op: 2006/09/20, 10:08:55 »
Alle leeftijdsgroepen moeten meer worden, maar dit lijstje is natuurlijk niet helemaal representatief. geduld is iets wat tieners niet hebben en ik denk dat ze verwachten dat het wel even duurt als ze een vraag hier op het forum posten... ik denk dat ze snel ergens online hun antwoord zoeken en vervolgens weer weg zijn. Ik denk ook dat het er meer zijn dat het tabelletje doet vermoeden.

Saamelainen

• Gast
« Reactie #157 Gepost op: 2006/09/20, 10:15:35 »
Het aantal tieners zal zeker meer zijn. Dat geldt voor alle leeftijden hier. Niet iedereen zal zin hebben om aan dit voorsteltopic mee te doen. Ik vind het wel erg leuk om te zien dat de ouderen goed vertegenwoordigd zijn. Er is zelfs een lid van 79. Die heeft zich hier niet voorgesteld, maar vertelde dat ergens anders.

Het geeft wel een heel goed beeld dat Ubuntu door mensen van alle leeftijden gebruikt wordt. :)

cad4linux

• Gast
« Reactie #158 Gepost op: 2006/09/20, 10:40:22 »
Ik zal me ook maar eens voorstellen.
Ik Ben Emiel van Rossum aka Cad4linux, 24 jaar oud/jong. Ik ben een paar jaar geleden met linux begonnen, weet niet precies wanneer maar het was rond de introductie van Suse 8.2
Hobby's Skeeleren, Brandpreventie(ook mijn beroep), Linux, Hardware, Cad programma's onder linux ;) en mijn lieve vriendinnetje.
Ik ben ooit begonnen op een 286 12mhz (was een 8mhz overgeklokt door leverancier) 40mb harddisk en 16kleuren vga monitor. Ben van msdos, met windows 1.0, 2.0 , 3.11 naar windows 95 gegaan (met uistapjes naar OS2) Vervolgens 98 waarna ik best een tijd w2k naar tevredenheid heb gebruikt. In die tijd ben ik me gaan intereseren in Linux omdat mijn vader het sinds Suse 7.2 gebruikt. Ik heb een tijd Suse 8.2 naast w2k gebruikt, maar toen ik echt overging naar single boot linux ben ik meteen overgegaan naar slackware 9.1 en 10.0. Dit was toendertijd best een fijne distro (voor dat Patrick Volkerding ziek werd). van slackware 10.0 ben ik overgestapt naar Archlinux 7.0, dit had de opbouw van slackware (maar dan nog iets kisser) en was sneller en had een beter package management. Het duurde wel een paar dagen voordat je alles had geconfigureerd zoals je wilde, maar dan had je ook een bloedsnelle desktop. Ik heb toen een keer breezy op mijn pc geinstalleerd om de toen net uitgekomen gnome versie eens uit te proberen. En die breezy versie is er per ongelijk een tijdje op blijven staan. En ja Dat ubuntu (ookal was het zo lelijk) beviel me toch wel omdat veel dingen het uit de doos deden. Een printer installeren, automount van usb sticks, het installeren van een grafisch aanmeldscherm en al dat soort dingen koste toch wel wat werk bij Archlinux. Toen zat er in Archlinux 7.1 ook nog een vervelende Bug waardoor installeren heel lastig werd. Dus zodoende ben ik bij ubuntu blijven hangen.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #159 Gepost op: 2006/09/20, 11:28:34 »
Archlinux 0.7.1 bedoel je ;) ik heb die ook nog gedraaid, en nu draai ik nog Archlinux 0.7.2 op een andere desktop. Wel leuke distro :) maar niet echt aan te raden voor beginners. Is wel wat prutswerk mee gemoeid. -- en af en toe wat problemen door dat rolling releases systeem he -- elke dag zijn er nieuwe updates aan pakketten -- super bleeding edge dus
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

cad4linux

• Gast
« Reactie #160 Gepost op: 2006/09/20, 11:45:15 »
Ik heb ook een jaar naar tevredenheid met Arch gewerkt. Het is supersnel en bleeding edge, dus op zich heel leuk. Maar af en toe duiken er rottige probleempjes op. Ik heb ook in die tijd Veel fluxbox en xfce4 gebruikt.
En ik bedoel idd 0.7 en 0.7.1, ik heb samen met Marco louter toen ook een review geschreven voor Linux-box.

En idd de rolling release zorgt af en toe voor problemen. Om de zoveel tijd stond er op de website dat je een update beter niet kan installeren of met speciale maatregelen moet installeren.
Ik heb nog een tijdje getwijfeld of ik het op de 500mhz van mijn vriendin zou zetten omdat het zo snel en slank is, maar uiteindelijk is het toch xubuntu geworden. Ze vind Xubunto ook wel heel fijn werken omdat ze ubuntu gewent is.

`GooZ

• Gast
« Reactie #161 Gepost op: 2006/09/20, 11:46:57 »
Ja ik ben een jongere, ja ik ben ongeduldig, en net d

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #162 Gepost op: 2006/09/20, 11:58:44 »
budster: leuk dat je zo over ons denkt :P

`GooZ

• Gast
« Reactie #163 Gepost op: 2006/09/20, 12:09:01 »
We zijn dan ook een bende ADHD'ertjes he profoX ;) Gecre

osc4r

• Gast
« Reactie #164 Gepost op: 2006/09/20, 13:22:24 »
Hehe, zal dan toch ook maar eens iets over mij vermelden :)

Ben 18 jaar oud, en gebruik nu ongeveer sinds 3 weken Ubuntu. Was het weer eens helemaal zat, moest mijn Windows weer eens Genuine maken en laat ik nou net WPA_KILL gedraait hebben :D 200 euro vind ik dan ook weer zowat voor een nieuwe Windows key dus zodoende, Ubuntu!

Moet zeggen dat ik wel sinds dat 2 (de eerste dag lag de laptop bijna via het raam in de tuin) verliefd ben geworden op het gemak, de super grafische vormgeving (terminal linux is niets voor mij) en het sterk verminderde hardware gebruik (ben snelheids freak!)

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #165 Gepost op: 2006/09/20, 13:29:15 »
In het begin is het wennen :) en er zijn nog veel dingen die verbeterd kunnen worden, maarja, binnen de maand komt Edgy Eft uit :) met allerlei nieuwe bleeding edge spulletjes erop en eraan :)

osc4r

• Gast
« Reactie #166 Gepost op: 2006/09/20, 13:40:23 »
**OFFtopic:
Ik hoor meer mensen over dat Bleeding Edge etc... Wat moet ik me daar bij voorstellen, dat het gewoon 'cutting edge' software is of?

Offline bartek

• Lid
« Reactie #167 Gepost op: 2006/09/20, 13:50:28 »
@ Oscar:
Citaat
Definities van bleeding edge op het Internet in het Engels:

(General industry usage) Synonym for "cutting edge," with an added implication of the pioneer's vulnerability. Ex: "We're really on the bleeding edge with this product. Hope it sells through." Being "edgy" is still, however, a desirable Microsoft quality. [Ken Barnes et. al., Microsoft Lexicon, 1995-1998] http://www.cinepad.com/mslex.htm
www.genomicglossaries.com/content/research_genomics.asp

In computer science, bleeding edge is a term that refers to technology that is so new (and thus, presumably, not perfected) that the user is required to risk reductions in stability and productivity in order to use it. It also refers to the nature of the latest technology to be extremely expensive.
en.wikipedia.org/wiki/Bleeding_edge
:D Vooral die eerste is leuk :D

Dapper is LTS wat wil zeggen dat deze de laatste versie is in een reeks beginnende met Warthy Wartthog-> Hoary Hedgehog->Breezy Badger en dan Dapper Drake. Edgy eft is de eerste in een nieuwe reeks die zal uiteindelijk moeten uitmonden in een stabiele versie binnen een jaar of 2. Vandaar Bleeding Edge ... Je zal wat moeten inboeten op stabiliteit en dergelijke om de nieuwste snufjes te krijgen.

Offline dumble

• Lid
« Reactie #168 Gepost op: 2006/09/20, 14:01:17 »
Citaat van: bartek
Nog een tiener erbij dan ;)
Ik ben 17, werk nog niet zo lang met ubuntu, weet er dus ook nog niet zoveel van, maar ik ben aan het experimenteren :)

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #169 Gepost op: 2006/09/20, 14:39:50 »
Citaat van: dumble
Citaat van: bartek
Nog een tiener erbij dan ;)
Ik ben 17, werk nog niet zo lang met ubuntu, weet er dus ook nog niet zoveel van, maar ik ben aan het experimenteren :)
@bartek
waarom eigenlijk?

Offline siegi

• Lid
« Reactie #170 Gepost op: 2006/09/20, 14:45:06 »
Ik zal mezelf ook eens voorstellen.
Ik ben 19 jaar,  Ik ben ergens begonnen met linux rond mijn 9 a 10 jaar met redhat linux.  
daarna ben ik naar debian patato gegaan.  (mijn broer heeft wel in die tijd de installatie en het onderhoud gedaan)
Sinds een 5 jaar doe ik alles zelf.  
Ik ben begonnen met ubuntu vanaf breezy, maar na een half jaar ben ik dan terug naar debian testing gegaan.  
Ik ben terug op de boot gesprongen van ubuntu bij de release van dapper.  
In de tussentijd heb ik wel enkele distro's getest zoals archlinux, freespire, suse, fedora maar dat heeft altijd maar heel kort geduurd.

Offline bartek

• Lid
« Reactie #171 Gepost op: 2006/09/20, 15:26:39 »
@ Leoquant: De jeugd die nu leert omgaan met Linux zal ook makkelijkker volk kunnen overhalen om ook Linux te gebruiken wegens grotere sociale contacten. Wij hebben in onze jeugd deze kansen niet gekregen wegens de grote gebruiksonvriendelijkheid van Linux 15 jaar geleden.

Hoe groter de groep jeugd die nu met Linux werkt hoe groter de groep zal zijn binnen 5-10 jaar, enz ...

Glenn

• Gast
« Reactie #172 Gepost op: 2006/09/20, 18:08:40 »
Ik ben 23 jaar. Ik ben nog maar een goede twee weken bezig met Ubuntu en ben er totnogtoe zeer tevreden over. Dit was meteen ook mijn eerste kennismaking met Linux. Mijn eerste stapjes op de computer heb ik gezet op een school-pc onder MS-DOS. Vanaf mijn zestiende had ik thuis een pc met Windows 95 en daarna Windows 98. Vervolgens ben ik naar Windows XP gegaan en nu gebruik ik Windows XP en Ubuntu (Dapper).

rikus

• Gast
« Reactie #173 Gepost op: 2006/09/20, 23:25:12 »
ben nog maar 56 met red hat  begonnen en vanalles geprobeerd.
Laatse jaar alleen nog ubuntu.
grootste problemen bij andere dist. tovoegen van pakketten.
bij ubuntu fluitje van een euro

budster

• Gast
« Reactie #174 Gepost op: 2006/09/20, 23:39:32 »
Citaat van: profoX
budster: leuk dat je zo over ons denkt :P
Niet naar bedoelt hoor. maar precies zoals Gooz zegt, jongeren gaan heel anders met media om, veel sneller... ik heb wel eens gelezen dat jongeren binnen twee seconden hebben besloten of een site waardevol is of niet, ouderen gaan eerst de hele site lezen. Ik zie het aan mijn oma heel sterk die leest alles wat door haar brievenbus komt. Als ze een email adres zou hebben dan zou ze zelfs de spam helemaal lezen. Ik vind het positief .... overgens de reden waardoor jongeren zo zijn geworden, overkill aan media en vooral reklame, vind ik minder positief.

Bijvoorbeeld ik zie vooral oudere gebruikers vragen stellen die al ergens beantwoord zijn, ik vermoed dat jongeren meteen de search funktie gebruiken, en daarbij ook nog handiger zijn met invoeren van keywords.