Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1001706 keer)

koentje1970

• Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1275 Gepost op: 2008/10/31, 21:31:34 »
Geboren in 1970
Zo'n jaar of 6 met Pc's bezig als hobby. Al 4 jaar zelfstandig en kan me dus geen problemen permitteren.
Waarom ubuntu ?   Op een halfuurtje heb je een compleet lege PC omgetoverd in een bruikbare en veilige machine voor al het dagelijks werk.  En met het EXT2 systeem (ja ik neem risico als het maar sneller gaat) blaf ik een giga per minuut van HD naar HD.  Probeer maar eens 20 gig van je bedrijf naar een schijfje te zetten als je dringend weg moet.
En ja, de command line gaat vlugger voor zaken waar je anders een minuut voor zit te klikken.
En tot slot: alleen ROOT kan de boel verkloten, en mijn vriendin en de kinderen dus niet, wat ze ook klikken.

emarco11

• Gast
« Reactie #1276 Gepost op: 2008/11/08, 19:54:15 »
Zo is het maar net Koentje1970. Ik begrijp niet dat veel ondernemers (en thuis gebruikers) zo terughoudend zijn om over te stappen van jeweetwel naar Linux en Openoffice. Je krijgt er stabielere, veiligere en duidelijkere computers door en het kost geen cent.

Op de onderwijs instelling waar ik werk leiden we o.a. jonge ondernemers op en ik zet mijzelf in om ze hiervan bewust te maken.

39 Jaar.
Sinds een jaar of twee draai ik een ftp server onder Linux en gebruik Ubuntu als dual boot op mijn werkp(c)aard thuis. Sinds kort ben ik thuis helemaal overgestapt op Ubuntu 8.04 en ben er zachtjes gezegd erg tevreden over. Vooral over het feit dat het zo gebruikersvriendelijk en veelzijdig is dat iedere gebruiker, van digibeet tot nerd, er zijn ei of pinguïn ei in kwijt kan.

Nu heb ik alleen op mijn werk nog last van bills Windows...

« Reactie #1277 Gepost op: 2008/11/09, 12:59:48 »
Ik ben 53 en was 46 toen ik voor het eerst van Linux hoorde. Dat was toen ik een tijdje gewerkt heb bij een internetprovider. Ik ben in 1980 begonnen me een Commodore Vic 20 en heb heel wat computers gehad. Met Linux heb ik een haat/liefde verhouding en kan Linux soms maanden niet aankijken.
Intel i5-6400 cpu 2.70 GHz - Samsung SSD 850 EVO 500 gb

Offline lex63

• Lid
« Reactie #1278 Gepost op: 2008/11/09, 15:53:42 »
Hoi Allemaal.

Ben Lex  46 jaar oud.  

Al sinds 1984 ben ik met computers bezig. Mijn eerste computer was een Goldstar MSX1 computer.  Tot 2002 ben ik actief bezig geweest met de msx.  Toen deed de PC zijn intreden. Eerste besturingssysteem was Windows 98,  Windows ME,  Windows 2000 en als laatste XP.

Ben nu 2 weken aan het stoeien met Ubuntu en moet toegeven dat ik mij meteen thuis voelde. Net als de meeste Windows gebruikers liep ik tegen een geheel andere interface en methode van installatie van software en drivers aan.

Het duurde echt uren voordat ik doorhad hoe je een programma moest instaleren. Des niet te min heb ik nog steeds 2 bluetooht muizen die niet werken. Kortom Ubuntu heeft voor mij nog heel veel ogen en haken.

Wilde wat software downloaden, na het instaleren van geselecteerde download’s kreeg ik een melding dat pakketen niet compleet waren. Heb toch doorgezet, gevolg een wit scherm over het bureaublad wat niet meer weg ging.

Bij het opstarten maar een recovery gedaan, broken packets repair en de boel werkt weer in scherm resolutie 800x600 type stekeblind. Moet dus weer de ATI software/drivers installeren Slik.

Tja hoe ging dat ook al weer, weer dat geklooi in de terminal, tjong jonge die aantekeningen heb ik weg gegooid. Ik hoop dat de boel weer goed draaiend krijg.

Het wordt tijd dat fabrikanten in gaan zien dat linux steeds populairder aan het worden is. Ze de boot missen als ze niet snel ondersteuning voor linux gaan bieden voor hun producten. De klant kan dan wel eens een ander merk gaan kopen dat wel ondersteuning bied voor Linux.

hbos

• Gast
« Reactie #1279 Gepost op: 2008/11/12, 09:32:19 »
nou vooruit.

Ik ben nu 25. Ik ben in de tijd van slackware 8.0 full time aan de linux geraakt. Dat was in 2001.

Toen warty uitkwam ben ik van slackware naar Ubuntu overgestapt voor mijn desktop.

Overigens voel je je best lui als je van slackware naar Ubuntu/Debian overstapt. Alles wordt voor je gedaan (zelfs al bij warty).

Ik gebruik trouwens in de meeste gevallen Debian aan de server kant. Maar dat is ook een minor difference.

Ben dagelijks met open source/linux/it/etc bezig met osso.nl

johan_tre

• Gast
« Reactie #1280 Gepost op: 2008/11/12, 10:15:49 »
Hoi

ik ben er 35 en werk ondertussen al een tijdje in de software ontwikkeling, en blijf het interessant vinden.
Tot hiertoe werkte uitsluitend ik op windows systemen, met uitzondering van een jaartje Unix in een ver verleden.
Na verschillende pogingen in het verleden die gestrand waren op zowel gebrek aan kennis, als gebrek aan gebruiksvriendelijkheid van toenmalig Linux.

Om verschillende redenen wou ik de draad terug opnemen:
* Ik ontwikkel in Java: ik wil mijn code ook testen op linux
* Men beweert dat Linux zoveel stabieler is dan Windows; ik doe heel veel op XP ondervind eigenlijk zelden stabiliteitsproblemen, en wil graag de eerlijke vergelijking kunnen maken, in plaats van voort te moeten gaan op een zoveelste hype of flame war. En uiteraard kan je dat niet doen zonder de aard van beide beestjes te leren kennen :)

Tot hiertoe gebruik ik KDE4, en hier ben ik heel positief over. Ik moet toegeven dat het ergonomisch een pak beter aanvoeld dan vroeger.
Stabiliteit is daarintegen heb ik al rare spikes gezien.  Allicht is dit wel te verklaren aan mijn leercurve.
« Laatst bewerkt op: 2008/11/12, 10:19:59 door DrTre »

Marnix01

• Gast
« Reactie #1281 Gepost op: 2008/11/13, 18:54:42 »
Hallo ik ben 50 jaar ,ben begonnen,ongeveer 10 jaar geleden met redhat 6 ,dan fedora dan effen Suse en nu al een hele tijd Ubuntu
Ubuntu draait probleemloos hier op mijn 2 pc's  en windows xp staat op een kleine interne schijf voor het geval van ...maar wordt nog héél zelden gebruikt

« Reactie #1282 Gepost op: 2008/11/13, 19:09:43 »
Hoi

ik ben er 35 en werk ondertussen al een tijdje in de software ontwikkeling, en blijf het interessant vinden.
Tot hiertoe werkte uitsluitend ik op windows systemen, met uitzondering van een jaartje Unix in een ver verleden.
Na verschillende pogingen in het verleden die gestrand waren op zowel gebrek aan kennis, als gebrek aan gebruiksvriendelijkheid van toenmalig Linux.

Om verschillende redenen wou ik de draad terug opnemen:
* Ik ontwikkel in Java: ik wil mijn code ook testen op linux
* Men beweert dat Linux zoveel stabieler is dan Windows; ik doe heel veel op XP ondervind eigenlijk zelden stabiliteitsproblemen, en wil graag de eerlijke vergelijking kunnen maken, in plaats van voort te moeten gaan op een zoveelste hype of flame war. En uiteraard kan je dat niet doen zonder de aard van beide beestjes te leren kennen :)

Tot hiertoe gebruik ik KDE4, en hier ben ik heel positief over. Ik moet toegeven dat het ergonomisch een pak beter aanvoeld dan vroeger.
Stabiliteit is daarintegen heb ik al rare spikes gezien.  Allicht is dit wel te verklaren aan mijn leercurve.

KDE 4 is inderdaad niet erg stabiel, ik heb zelf al 20 crasches gehad en Dolphin met Nepomuk is ontzettend traag. Ik hoop dat hier snel verandering in komt.

En Linux-kernel is zeker stabiel, het wordt alleen minder stabiel wanneer je er Gnome of KDE op gaat draaien ;)

zagevent

• Gast
« Reactie #1283 Gepost op: 2008/11/16, 19:37:27 »
hallo, ik ben michel en ben 31 jaar, ik gebruik al 1 jaar ubuntu en soms ook opensuse en fedora, overlaatst ben ik volledig overgestapt op linux en heb mijn windows installatie weg gedaan en heb er nog geen spijt van

Duno

• Gast
« Reactie #1284 Gepost op: 2008/11/16, 19:51:49 »
Hoi

Ik ben 48 jaar en ben in de jaren pfff     met dos gestart  , alles gewoon via een computer clubje   netwerk op zetten , Dat waren nog eens tijden eer dat we dat werkende hadden in dos , en dan gamen verders  gewoon alles  bijgespijkerd , daarna gewoon alle versies van win gevolgd  , en nu gestart  met Ubuntu  naast winxp   , geen behoefte om vista te kopen maar sluit niks uit natuurlijk met een nieuwe pc .
wat ik tot nu toe van Ubuntu vindt : gister er mee gestart

Is wennen  natuurlijk een heel andere interface , verders het wennen aan progs te installeren en de weg te vinden in Ubuntu  maar het bevalt me goed , verders  ben ik nog op zoek naar een computerclubje bij mij in de buurt , woon hier namelijk nog niet zo lang , en om te leren is het het beste om over andermans schouders mee te kijken als een ander problemen heeft .

verders

Greets   Duno
« Laatst bewerkt op: 2008/11/16, 19:55:07 door Duno »

Offline landfiets

• Lid
    • Toets en Stem
« Reactie #1285 Gepost op: 2008/11/18, 11:18:28 »
Hoi ik ben 40 jaar en sinds een jaar bezig met ubuntu met tussenpozen. ik mis nog wel van alles in ubuntu maar ben positief dat dat ook zal komen. voor mijn werk heb ik een agenda nodig als outlook. al van alles geprobeerd maar outlook blijft de beste. wanneer komt er zoiets opensource bij ubuntu in? of misschien via openoffice. verder heb ik veel music software van steinberg die totaal niet op linux draait dus ik zal de komende jaren voor muziek nog wel windows moeten blijven draaien. maar ik hoop ooit volledig over te kunnen stappen.

ik wil mensen enthousiast maken voor ubuntu omdat ik helemaal voor opensource ben en merk dat er nog veel goodwill gekweekt moet worden bij anderen
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline eendje

• Lid
« Reactie #1286 Gepost op: 2008/11/18, 19:33:10 »
Hoi Landfiets,

Wat de agenda betreft. Heb je Evolution al geprobeerd, dat lijkt toch veel op Outlook?

Welk programma van Steinberg werkt er niet? Er is een programma dat heet wine en daarmee kun je Windows programmaś op Linux draaien. Volgens de application database zou Cubase en Wavelab moeten werken (http://appdb.winehq.org/objectManager.php?bIsQueue=false&bIsRejected=false&sClass=vendor&iId=708&sAction=view&sTitle=View+Vendor ). Beter is het echter om naar alternatieven te zoeken. Het lid .zamorano is nogal actief met muziek maken. Kijk ook eens naar het draadje http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,34238.msg331468/topicseen.html#new of zoek eens onder zijn naam.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Offline Paben

• Lid
« Reactie #1287 Gepost op: 2008/11/18, 20:27:35 »
Dag Allemaal,

Ik ben 58 jaar en gebruik Ubuntu nu twee maanden (mede dankzij dit forum) met heel veel plezier.
Het gebruik van de computer is voor mij een hobby, echte kennis op dit gebied heb ik niet.

Groeten

Offline Sepp2

• Lid
« Reactie #1288 Gepost op: 2008/11/18, 21:59:54 »
OK Ik ben 56 en sinds 2 dagen met UBUNTU 8,10 bezig.
Windows radicaal gewist en UBU erop gezet.
Moet nog veel leren en lezen !
Gr. Sepp

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #1289 Gepost op: 2008/11/18, 22:32:44 »
Welkom allen, en veel plezier op het forum en met ubuntu :)

Offline Mous

• Lid
« Reactie #1290 Gepost op: 2008/11/21, 10:02:56 »
Hya iedereen. Ik ben Mous (Marcel,  O0 43 jaar) en heb vorig weekend Ubuntu 8.10  naast Windows Vista geïnstalleerd. Heb een aantal jaren geleden al eens met Knoppix en Suse gewerkt. Ubuntu werkt bijna feilloos bij mij. Mijn geluid is waarschijnlijk sinds gisteren opeens verdwenen in Ubuntu. Maar ik heb al wat probeersels op dit forum gelezen om dat misschien weer voor mekaar te krijgen.

Groet.

« Reactie #1291 Gepost op: 2008/11/21, 17:55:27 »
Ik dacht dat ik een van de oudste zou zijn, een zonderling tussen die jonge mensen, maar het valt me reuze mee... Leuk om te lezen dat ook mensen van mijn leeftijd (50+) met Linux bezig zijn.
Intel i5-6400 cpu 2.70 GHz - Samsung SSD 850 EVO 500 gb

Offline Dave

• Lid
« Reactie #1292 Gepost op: 2008/11/21, 18:42:37 »
ja ik blijf maar bij de jongsten horen hier als broekie van 56  =D

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #1293 Gepost op: 2008/11/21, 23:59:19 »

+1

« Reactie #1294 Gepost op: 2008/11/23, 00:03:06 »

+1
Dan ben ik helemaal een jonkie met 50, en laten we het maar niet over Arie hebben. ;)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

stargate10

• Gast
« Reactie #1295 Gepost op: 2008/11/23, 01:28:49 »
Ik heet Ben. Ben 59 Jaar. Ben begonnen in 1980. Mijn éérste PC was een Z80 van Tandy. Daarna MSX1; 1,5; 2; 2+. Daarna win 3.11; 95; 98; 98SE;98 ME; 2000; XP; XP+Vista; Nu twee weken bezig met Ubuntu. In mijn ogen veel fijnder werken mits men de elementaire zaken onder de knie krijgt. Ik bestuur zelf graag. Dit bied o.a Ubuntu.

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #1296 Gepost op: 2008/11/24, 23:37:41 »
Van harte welkom op het forum en hopen nog vaak van je te horen.
 gelukkig weer een jong persoon erbij. =D

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #1297 Gepost op: 2008/11/25, 10:08:27 »
stargate en mous welkom!

Offline Ivy

• Lid
« Reactie #1298 Gepost op: 2008/11/25, 19:45:37 »
Hallo Allemaal !

Ik ben Ivy 49 jaar en heb nu ongeveer 3 kwart jaar Ubuntu Linux. Heb er alleen heel weinig verstand van en hoop hier wat hulp te kunnen krijgen  :)
« Laatst bewerkt op: 2008/11/26, 00:51:29 door Ivy »

« Reactie #1299 Gepost op: 2008/11/25, 20:29:18 »
hallo,

ben lennert, 20 jaar (blijkbaar heel jong op dit forum :-) ) en ik gebruik nu ruim een jaar UBUNTU, waarvan 8 à 9 maanden fulltime.
Ik ben begonnen met 7.10, en werk nu met 8.10.
Ik heb kort geëxperimenteerd met fedora, maar ik was toen al een tijdje bezig met UBUNTU en had toen niet de zin om 2 besturingssystemen te leren kennen.

Als ik mn laptop gekocht heb zal ik op deze desktop meer kunnen experimenteren. Plannen: fedora 10, Xubuntu om xfce uit te testen, en OpenSolaris (is wel geen linux maar wil het toch eens testen...)