Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1001626 keer)

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1225 Gepost op: 2008/09/29, 23:25:36 »
Citaat van: arie
Citaat van: Pattattezak
Van zodra je Linux ziet als een vervanger voor Windows, is Linux minderwaardig.
op dit soort onzin ga ik dus verder niet in
Eronder geef ik de argumenten weer waarom dit mijn visie is. Ofwel toont u aan dat mijn perceptie niet juist is, ofwel keldert u mijn argumenten. Moest mijn pc voor linux gebouwd zijn, had ik geen Winmodem maar een faxmodem die kon aangetsuurd worden via efax-gtk. Ook voor de FM-kaart zou er een andere gekozen zijn. U vindt dit onzin? Dit is niet eens een argument ... Ik dank u alvast van harte voor de zeer respectvolle omgang. :P

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1226 Gepost op: 2008/09/29, 23:42:01 »
Van zodra je Linux ziet als een vervanger voor Windows, is Linux minderwaardig. Waarom? Omdat een windowssysteempje meer mogelijkheden bied aan Windows dan aan Linux.
Er bestaan geen Windowssysteempjes. Er bestaat alleen maar hardware. Dus je primaire onderbouwing klopt al niet.

Linux laat mijn hardware (drie bureaucomputers en een flaptop) draaien als een zonnetje. Soepel, veilig, stabiel en ik kan er alles mee doen wat ik wil. Mijn gezinsleden zijn er even tevreden mee als ik. Mijn eigen ervaring is, dat ik met Linux juist meer kan met mijn hardware, dan met Windows. Daarom vind ik Linux *meerderwaardig*. Dat jij die ervaring niet hebt, zegt waarschijnlijk meer over jou (respectievelijk over jouw kennis van Linux), dan over de waarde van Linux.

Overigens: heb je je weleens afgevraagd, waarom 's werelds snelste supercomputer (IBM Roadrunner) en de Large Hadron Collider van CERN op Linux draaien? Omdat ze geen Windowslicentie konden betalen, of omdat ze Linux beter / meerderwaardig vinden?

WillemM

• Gast
« Reactie #1227 Gepost op: 2008/09/29, 23:57:18 »
arie,
Ik heb mijn vorig post aangepast zodat u duidelijker de juiste splitsing ziet?
Van zodra je Linux ziet als een vervanger voor Windows, is Linux minderwaardig.
Ik denk dat het woord minderwaardig een beetje verkeerd gekozen is.
Als je Linux een Windows systeem wil laten vervangen dan zal je dat ook met de daarbij behorende Linux programmas moeten doen en niet een Linux pc willen draaien met Windows programmas, andersom gaat dat namelijk ook niet.
Als je stelt dat er voor Windows veel meer keuze is (als je de knip maar trekken wil) dan heb je volkomen gelijk.
Maar ook Linux heeft enkele zeer sterke kanten en ik denk dan ook dat de beide systemen meer zouden moeten uitgaan van hun eigen kracht ipv de hakken in het zand te zetten en beide de beste te willen zijn in het hele spectrum, er zijn gebieden waarin de beide OSen elkaar overlappenen concurrentie in dat gebied is gezond en zal alleen maar leiden tot betere programmas.

Linux is een goed besturingssysteem, maar een vergelijking met Windows gaat niet op. Dit zal ik hieronder nogmaals aantonen.
Je stelt het zelf eigenlijk al een vergelijking is eigenlijk niet mogelijk, ik kan ook de vergelijking erbij halen van de Nasschijf met web- en ftp server die ik al 3 jaar heb draaien op Linux en ik weet geen ene moer van Linux wel heeft dat ding me gedurende de afgelopen 3 jaar nooit in de steek gelaten, ik zie een windows machine dit nog niet doen.

Degelijk: beide besturingssytemen zijn degelijk. Ik kan even gemakkelijk Linux doen crashen als Windows.
Ik denk dat Linux als bestuuringsysteem wat stabieler is in ieder geval start het stukken sneller op en ook werkt het in ieder geval op mijn pc een stuk soepeler de degelijkheid van zeker Windows Vista durf ik ten zeerste te betwijfelen, maar ik ben geen goed voorbeeld omdat ik me tot nu toe niet heb laten verleiden tot een upgrade alleen al om alle klachten die ik hoor en zie.
Of Linux ooit zo groot zal worden op de desktop als Windows is betwijfel ik, en als dat wel het geval zal zijn betwijfel ik of de mensen die nu achter Linux staan er dan nog achter zullen staan.

Mvrgr

Willem

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1228 Gepost op: 2008/09/30, 00:01:42 »
Citaat van: WillemM
Of Linux ooit zo groot zal worden op de desktop als Windows is betwijfel ik, en als dat wel het geval zal zijn betwijfel ik of de mensen die nu achter Linux staan er dan nog achter zullen staan.
Ik blijf er dan vast wel achter staan, maar in ieder geval gaat de heldenstatus er dan wel vanaf..... En dat is natuurlijk wel weer jammer.   :-)

WillemM

• Gast
« Reactie #1229 Gepost op: 2008/09/30, 00:09:17 »
Citaat van: pjotr123
Linux laat mijn hardware (drie bureaucomputers en een flaptop) draaien als een zonnetje. Soepel, veilig, stabiel en ik kan er alles mee doen wat ik wil.
Maar kunnen anderen ook dat met een Linux pc, dat doen wat zij willen? Zijn de behoefte van een windows gebruiker afgestemd op de programmas die voor dat betreffende bestuuringssyteem beschikbaar zijn en visaversa voor Linux?

Mijn gezinsleden zijn er even tevreden mee als ik. Mijn eigen ervaring is, dat ik met Linux juist meer kan met mijn hardware, dan met Windows. Daarom vind ik Linux *meerderwaardig*. Dat jij die ervaring niet hebt, zegt waarschijnlijk meer over jou (respectievelijk over jouw kennis van Linux), dan over de waarde van Linux.
En misschien iets over jou kennis van Windows, weer zie ik hier iets dat steeds weer lijkt te gebeuren mensen proberen hun eigen systeem supereur te verkopen ipv de systemen elkaar aan te laten vullen.

Overigens: heb je je weleens afgevraagd, waarom 's werelds snelste supercomputer (IBM Roadrunner) en de Large Hadron Collider van CERN op Linux draaien? Omdat ze geen Windowslicentie konden betalen, of omdat ze Linux beter / meerderwaardig vinden?
Dit vind ik het domste argument wat ik ooit heb gehoort al verdediging van Linux, welke doorsnee gebruiker heeft er een supercomputer onder zijn bureau staan?

Mvrgr

Willem

WillemM

• Gast
« Reactie #1230 Gepost op: 2008/09/30, 00:11:51 »
Ik blijf er dan vast wel achter staan, maar in ieder geval gaat de heldenstatus er dan wel vanaf..... En dat is natuurlijk wel weer jammer.   :-)
Misschien dat Gates er ook zo over denkt. :-)

Mvrgr

Willem

« Reactie #1231 Gepost op: 2008/09/30, 09:37:54 »
Er bestaan geen Windowssysteempjes. Er bestaat alleen maar hardware. Dus je primaire onderbouwing klopt al niet.
Daarin heeft u volkomen gelijk. Helaas voorziet Pinnacle drivers voor Windows (32 bit versie) en niet voor Linux. De genieën van Linux zullen er ongetwijfeld in slagen om zelf een driver te bouwen, maar zolang deze er niet is, kan ik mijn fm-kaartje niet gebruiken. Bijgevolg is Linux geen volwaardige "Windowsvervanger"?
Linux laat mijn hardware (drie bureaucomputers en een flaptop) draaien als een zonnetje. Soepel, veilig, stabiel en ik kan er alles mee doen wat ik wil. Mijn gezinsleden zijn er even tevreden mee als ik. Mijn eigen ervaring is, dat ik met Linux juist meer kan met mijn hardware, dan met Windows. Daarom vind ik Linux *meerderwaardig*. Dat jij die ervaring niet hebt, zegt waarschijnlijk meer over jou (respectievelijk over jouw kennis van Linux), dan over de waarde van Linux.
Dan zijn alle drivers voor handen in linux voor uw hardware? Van zodra dit zo is, ben ik bereid te aanvaarden dat Linux een beter besturingsysteem is. Maar dan is Linux geen vervanger van Windows, maar een op zichzelf staand besturingsysteem?
Unix/Linux is de moeder der alle besturingsystemen. De templates van Vista zijn duidelijk op een linuxmachientje geschreven en ook OS X kan er niet zonder. Ook hier (bij supercomputers) is Linux een op zichzelf staan besturingsysteem en geen "Windowsvervanger". Linux en Windows zijn beide op zichzelf staande besturingssystemen? Van zodra de éne een "vervanger" wordt voor de ander, wordt ie "ondergeschikt". Linux is geen volwaardige "vervanger" voor Windows als niet alle drivers voor handen zijn en Windows is geen volwaardige vervanger voor Linux door zijn grote vatbaarheid voor malware. Tot nu toe lees ik hier geen enkel argument die deze stelling onder uit haalt. Dit komt gewoon omdat beide op zichzelf staande besturingssystemen zijn en geen vergelijking verdragen.

Alvast van harte bedankt voor uw "menselijker" antwoord. :D

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1232 Gepost op: 2008/09/30, 11:07:25 »
Citaat van: WillemM
Linux laat mijn hardware (drie bureaucomputers en een flaptop) draaien als een zonnetje. Soepel, veilig, stabiel en ik kan er alles mee doen wat ik wil.
Maar kunnen anderen ook dat met een Linux pc, dat doen wat zij willen? Zijn de behoefte van een windows gebruiker afgestemd op de programmas die voor dat betreffende bestuuringssyteem beschikbaar zijn en visaversa voor Linux?

Mijn gezinsleden zijn er even tevreden mee als ik. Mijn eigen ervaring is, dat ik met Linux juist meer kan met mijn hardware, dan met Windows. Daarom vind ik Linux *meerderwaardig*. Dat jij die ervaring niet hebt, zegt waarschijnlijk meer over jou (respectievelijk over jouw kennis van Linux), dan over de waarde van Linux.
En misschien iets over jou kennis van Windows, weer zie ik hier iets dat steeds weer lijkt te gebeuren mensen proberen hun eigen systeem supereur te verkopen ipv de systemen elkaar aan te laten vullen.

Dit vind ik het domste argument wat ik ooit heb gehoort al verdediging van Linux, welke doorsnee gebruiker heeft er een supercomputer onder zijn bureau staan?

Mvrgr

Willem
Allereerst: de discussie was niet vooraf beperkt tot doorsnee thuisgebruikers, dat doe jij nu. Het ging over L. versus W. in het algemeen. Dus beledigende termen als "het domste argument wat je ooit hebt gehoord" hou je maar bij je, want dat pik ik niet. Zoek je soms ruzie of zo?

Mijn kennis van Windows is wat aan het vervagen, maar voordat ik met Linux begon, kende ik Windows van haver tot gort. Dus je kunt van mij aannemen, dat als ik zeg dat ik Linux meerderwaardig vind t.o.v. Windows, dat ik niet zomaar wat roep.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #1233 Gepost op: 2008/09/30, 11:18:08 »
heren/dames dit is een stel-jezelf-voor draadje. voor interessante discussies graag===>offtopic.

WillemM

• Gast
« Reactie #1234 Gepost op: 2008/09/30, 11:31:51 »
Mijn kennis van Windows is wat aan het vervagen, maar voordat ik met Linux begon, kende ik Windows van haver tot gort. Dus je kunt van mij aannemen, dat als ik zeg dat ik Linux meerderwaardig vind t.o.v. Windows, dat ik niet zomaar wat roep.
Als jij een opmerking van mijn kant zoals ik die maakte als ruzie zoeken ziet enkel en alleen omdat ik de vergelijking supercomputer versus desktop een domme vind dan denk ik dat je wel erg lange tenen hebt.
En als je denkt dat omdat jij het zegt dat Linux superieur aan windows is iedereen dit maar voor zoete koek aan moet nemen en daar vooral niet tegenin mag gaan kan ik iet anders dan alleen vinden dat je inderdaad dom bezig ben.

Overigens zoek ik allesbehalve ruzie, wel dacht ik dat dit een forum was dat een democratisch gehalte heeft en waar over zaken gediscuseerd kan worden en niet dat stellingen van de een als voor waar door anderen aangenomen moeten worden.

Mvrgr

Willem

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #1235 Gepost op: 2008/09/30, 11:43:27 »
Citaat
Overigens zoek ik allesbehalve ruzie, wel dacht ik dat dit een forum was dat een democratisch gehalte heeft en waar over zaken gediscuseerd kan worden en niet dat stellingen van de een als voor waar door anderen aangenomen moeten worden.
niemand zoekt ruzie, en idd hier op dit forum mag best stevig gesproken over allerlei zaken. echter WillemM graag in offtopic verder. immers dit draadje gaat allang niet meer over: stel-jezelf-voor. mee eens allen?

WillemM

• Gast
« Reactie #1236 Gepost op: 2008/09/30, 12:19:42 »
Citaat van: leoquant
Citaat
niemand zoekt ruzie, en idd hier op dit forum mag best stevig gesproken over allerlei zaken. echter WillemM graag in offtopic verder. immers dit draadje gaat allang niet meer over: stel-jezelf-voor. mee eens allen?
Eens

jeroen_vd

• Gast
« Reactie #1237 Gepost op: 2008/09/30, 12:46:43 »
Na mijn berichtje op het forum over VMware zal ik me eigen hier ook maar even gaan voorstellen.
(hopend dat ik me eigen hier nog steeds gewoon kan voorstellen aan de NL ubuntu -community)

Ik ben dus Jeroen en momenteel nog woonachtig bij mn ouders in het westfriese-plattelands dorpje Dirkshorn (Ligt ergens tussen Alkmaar en Den Helder in:P)
Ben 21 jaar en doe een studie ICT op het Horizon College in Alkmaar. Maar vanaf 1 Januari ben ik definitief werkzaam bij Spaansen BV wat een transport bedrijf is, hier ga ik werken in een gezellig ICT team van 5 man.

Naast mijn studie en zometeen werk heb ik nog een eigen bedrijfje waarvoor ik webdesign mee doe. Mijn bedrijfje heb ik sinds 1 Januari 20007 en draait nu aardig goed moet ik zeggen (info : www.pchulpje.net). Uiteraard is (bijna) alle software voor mn bedrijfje ook open-source (Joomla cms. Debian webserver, en een groot aantal open-source utilities op de desktop)

In mijn vrije tijd ben ik ook veel bezig met computers en alles wat daarom om heen hangt. Ubuntu linux ben ik gaan gebruiken omdat ik me keer op keer begon te vervellen in Window$ na een aantal Linux distro's te hebben uitgeprobeerd (debian,fedora,redhat,Suse,) ben ik toch blijven hangen bij Ubuntu waar ik nu met volle tevredenheid en plezier in werk!

Nja dit was het zo'n beetje mochten er nog vragen zijn stel deze gerust!

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #1238 Gepost op: 2008/09/30, 13:58:46 »
jeroen_vd zeer welkom op het forum.

Mauk

• Gast
« Reactie #1239 Gepost op: 2008/10/03, 09:35:51 »
ik ben 17 jaar en een halfjaar geleden ben ik begonnen met het gebruiken van xubuntu
windows was ik helemaal zat omdat het te traag was
en gewoon te saai

jamy015

• Gast
« Reactie #1240 Gepost op: 2008/10/04, 16:19:40 »
Ik ben 11 (ik ben lekker de jongste :P) en toen ik voor het eerst met een computer aan de slag ging, was dat Win 95 of 98 (weet het niet meer). Later overgestapt naar XP, verder hebben we nog een ME laptop en Vista laptop (kapot), op de XP heb ik Ubuntu geïnstalleerd (helemaal zelf, mn moeder weet toch niks van computers :P)(dualboot), zodra de Vista gemaakt is ga ik daar ook Ubuntu op dualbooten. Ubuntu of Xubuntu installeren op de ME lukt niet (denk dat het aan de CD-drive ligt), als ik niet meer zo lui ben ga ik dat met de Alternate xubuntu cd proberen.

« Reactie #1241 Gepost op: 2008/10/05, 18:36:09 »
Crap ;)
Jullie zoeken het lekker zelf maar uit ;)

Offline frank5

• Lid
    • www.eforyou.nl
« Reactie #1242 Gepost op: 2008/10/07, 22:19:14 »
ik ben nu 14 bijna 15 gebruik ubuntu al zins mijn 12e heb daarvoor ook met linux gewerkt maar andere distro's. ik heb ook een mac <3.
en heb totale windows haat! ennuh, ik programeer in java  :)
system specs: thuisserver
pentium IV 3Ghz, 1,5GB DDR2 @ 667mhz, 3,25TB

« Reactie #1243 Gepost op: 2008/10/07, 23:20:16 »
Heren allemaal welkom op het forum en veel plezier met Ubuntu
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #1244 Gepost op: 2008/10/08, 10:23:38 »
Sorry, had wat te veel Alfa's op.
Maar Google is your friend ;)

Quatroking

• Gast
« Reactie #1245 Gepost op: 2008/10/08, 15:40:51 »
Ik ben blij dat er steeds meer jongeren Ubuntu en Linux gebruiken, zo groeit het hastikke mooi uit :)

« Reactie #1246 Gepost op: 2008/10/10, 12:06:43 »
IK ben 50 jaar en werk sinds kort met Ubuntu. Sinds 2003 gebruikte ik fedora (core). hier was ik erg over te spreken, maar het feit dat er absoluut geen programma's werden geleverd die licentieproblemen konden veroorzaken heeft mij doen besluiten om over te stappen naar Ubuntu. ik heb nu weer wat andere minpuntjes waar ik mee moet leren leven, maar over het algemeen ben ik dik tevreden.

JimZ

• Gast
« Reactie #1247 Gepost op: 2008/10/10, 12:27:09 »
knarfus:
Citaat
ik heb nu weer wat andere minpuntjes waar ik mee moet leren leven
Laat es horen......... :) .

En welkom bij de club natuurlijk!

Gr,
Jim

« Reactie #1248 Gepost op: 2008/10/10, 12:53:22 »
Ik wordt eerstvolgende Januari 62 jaar, en ben zo'n 6 jaar geleden pas begonnen met pc's, kende er toen nog niéts van, Win98' Win2000 prof, XP Prof, Vista, de laatste twee draaien nog, elk op hun eigen laptop, en met Linux ben ik zo'n twee jaar geleden beginnen experimenteren, Redhat 7, Fedora Core 6, dan Fedora 9, en nu op een derde laptop (zie onderschrift) Ubuntu Hardy Heron LTS.

Ik tracht vooral zoveel mogelijk te leren over de commandline-opdrachten, omdat ik heb ervaren dat men daar soms niet buiten kan voor het oplossen van bepaalde problemen en ook voor beheerstaken voor Linux. Verder ben ik mij aan het verdiepen in programmeren op Linux, 'Python en Delphi (FreePascal/Lazarus), daar ik op mijn Windows XP nog twee ontwikkelomgevingen in gebruik heb, (Delphi 2 en Turbo Explorer (Delphi 6).
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

« Reactie #1249 Gepost op: 2008/10/10, 14:54:46 »
Citaat van: Progger
Ik wordt eerstvolgende Januari 62 jaar, en ben zo'n 6 jaar geleden pas begonnen met pc's, kende er toen nog niéts van, Win98' Win2000 prof, XP Prof, Vista, de laatste twee draaien nog, elk op hun eigen laptop, en met Linux ben ik zo'n twee jaar geleden beginnen experimenteren, Redhat 7, Fedora Core 6, dan Fedora 9, en nu op een derde laptop (zie onderschrift) Ubuntu Hardy Heron LTS.
Tjonge, wat bijzonder!
Kijk er hangt hier nogal wat volk rond dat bijna met de laptop is geboren. Dat degelijke jonge mensen uiteindelijk bij Ubuntu terecht komt, spreekt natuurlijk vanzelf ;)
Maar als je wat ouder bent en dan met de computer begint en dan er zoveel lol in hebt of zo nieuwsgierig bent dat je bij Ubuntu terecht komt...... heel bijzonder.
Welkom bij de club. Ik hoop dat dit een goede plek voor je zal zijn.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?