Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1001427 keer)

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1175 Gepost op: 2008/08/04, 15:15:28 »
Welkom op het forum Daniël.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #1176 Gepost op: 2008/08/04, 15:55:05 »
Ook welkom.

Offline jabuca

• Lid
« Reactie #1177 Gepost op: 2008/08/11, 11:27:58 »
Hallo, ik ben geboren in de 1e maand van 1952, en ik ben sinds 1985 bezig met pc's. Mijn eerste pc was een Philips MSX met 2 diskettestations. het werkte met MS Dos en Basic.
nadien de meeste varianten van Windows doorlopen, en een jaar of 4 geleden voorzichtig begonnen met Suse Linux 8.5.
Ik heb nog verschillende andere variaties van Linux geprobeerd, en nu werk is een klein jaar met Ubuntu, heb nu 8.04. Hoe langer ik er mee werk, hoe mooier het wordt.

Vr.gr. jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Theo 5467

• Gast
« Reactie #1178 Gepost op: 2008/08/11, 15:11:44 »
Ik zie nu, dat je jezelf hier kunt voorstellen. Net in een andere rubriek al gedaan, maar zonder leeftijd.
Ik ben 53 jaar jong, met computers werkzaam sinds 1980.
Doe vooral veel met fotobewerking.
Dus even kijken hoe ik dat oplos met Ubuntu.
Photoshop CS is mijn meest gebruikte toepassing....

Groeten;
Theo

Offline eendje

• Lid
« Reactie #1179 Gepost op: 2008/08/11, 19:52:40 »
Citaat van: Theo 5467
Ik zie nu, dat je jezelf hier kunt voorstellen. Net in een andere rubriek al gedaan, maar zonder leeftijd.
Ik ben 53 jaar jong, met computers werkzaam sinds 1980.
Doe vooral veel met fotobewerking.
Dus even kijken hoe ik dat oplos met Ubuntu.
Photoshop CS is mijn meest gebruikte toepassing....

Groeten;
Theo
Welkom Theo, Jacuba!

@Theo

Als eens Wine gebrobeerd? Dit is een conversielaag bovenop Linux om Windows programma's te draaien. Volgens de database van WIne is CS2 nu redelijk werkbaar met WIne al zijn er nog welk wat probleempjes. http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=2631
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Theo 5467

• Gast
« Reactie #1180 Gepost op: 2008/08/12, 14:20:35 »
Ja, hartelijk bedankt voor je tip.

Wine heb ik gevonden, nadat ik alle zaken geregeld had,
die ik moest doen n

« Reactie #1181 Gepost op: 2008/08/12, 16:11:57 »
Hallo Allemaal,

29 jaren oud ben ik. op mn 18de een beetje gaan rommelen met Redhat. wat een (rpm) hel was overigens. En toen ik voor het eerst de quote las van de schrijver van mijn eerste linux phrasebook "linux go's out of his way to help the lazy people". Wist ik het zeker.
Nooit meer Windows. ben nu een jaar of 10 met linux, unix bezig en het afgelopen jaar maar is opzoek gegaan naar een makkelijke linux desktop versie ipv elke keer een hele slack machine in te richten voor gebruik als desktop.

Prima Forum om handige tips te geven en te krijgen

« Reactie #1182 Gepost op: 2008/08/12, 19:03:11 »
Ten eerste hartelijk welkom op het forum Karlhungus.
Leer je volgens mij wel een hoop van, met zo'n slackware machine.
Of vergis ik mij daar in?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Kev

• Lid
« Reactie #1183 Gepost op: 2008/08/12, 19:05:37 »
Zeker datte er zijn twee distro's waar ge echt leert wat linux echt is, Slackware en Gentoo, ik ga gentoo eens proberen later als ik meer tijd heb.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Offline frank7

• Lid
« Reactie #1184 Gepost op: 2008/08/31, 22:34:02 »
Ik ben nu 38 en sinds een jaar in aanraking gekomen met linux. Op een oude laptop heb ik verschillende distro's gehad om te proberen en uiteindelijk met ubuntu verder gegaan op mijn huidige laptop. Hier een dual boot van gemaakt en sinds kort gebruik ik eigenlijk alleen nog maar Ubuntu 8.04, de windows partitie al ingekort.

Gr. Frank
Ubuntu user #248431
linux user #480561

JimZ

• Gast
« Reactie #1185 Gepost op: 2008/08/31, 23:06:19 »
Nou, welkom bij de club!

Enne..... geregistreerd op 28-12-2007 en nu pas je tweede postje, linux gaat je blijkbaar behoorlijk goed af :) .

Gr,
Jim

« Reactie #1186 Gepost op: 2008/08/31, 23:21:36 »
Welkom allemaal! Ubuntu Linux is zeker een van de gemakkelijkste Linux-distro's die er te krijgen zijn. Niet dat ik veel ervaring heb met andere distro's (alleen Freespire en een beetje Mandrake), maar toch... :) Toen ik Ubuntu hoorde en probeerde, was ik verkocht :D
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline frank7

• Lid
« Reactie #1187 Gepost op: 2008/09/01, 00:43:09 »
Citaat van: JimZ
Nou, welkom bij de club!

Enne..... geregistreerd op 28-12-2007 en nu pas je tweede postje, linux gaat je blijkbaar behoorlijk goed af :) .

Gr,
Jim
hoi Jim,

ja zoals zovele heb ik eerst veel gebruik gemaakt van de zoekfunctie terwijl ik al geregistreerd stond. Ik maak nog steeds gebruik van deze functie.

Linux gaat steeds beter bij mij alleen zou ik nog meer willen werken met de commando regel. Als je veel leest op dit forum en andere forums/tutorials dan krijg vaak wel genoeg informatie om het een en ander te installeren of om meer te weten over Linux.

Frank
Ubuntu user #248431
linux user #480561

Offline jabuca

• Lid
« Reactie #1188 Gepost op: 2008/09/01, 08:04:42 »
Hallo, ik ben geboren in 1952, en ik werk nu een jaar of 5 met Linux.  Eerst met Suse Linux, en nu met Ubuntu. Tussentijd nog iets gestunteld met andere distibuties.

Vr.gr. jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

JimZ

• Gast
« Reactie #1189 Gepost op: 2008/09/01, 11:09:14 »
frank35nl:
Citaat
alleen zou ik nog meer willen werken met de commando regel
Mogelijk een nuttig linkje:

http://webtools.live2support.com/linux/

Gr,
Jim

Offline eendje

• Lid
« Reactie #1190 Gepost op: 2008/09/01, 18:58:47 »
Citaat van: JimZ
frank35nl:
Citaat
alleen zou ik nog meer willen werken met de commando regel
Mogelijk een nuttig linkje:

http://webtools.live2support.com/linux/

Gr,
Jim
Of onze eigen documentatie: http://wiki.ubuntu-nl.org/WerkenMetDeTerminal
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Offline chaos7

• Lid
« Reactie #1191 Gepost op: 2008/09/02, 21:28:23 »
zit mijzelf ff terug te lezen.
het lijkt wel of ik bij de AA ben gegaan.
ik ben .....
ik ben Windows verslaafde.
sinds halverwege juli ben ik ook thuis op ubuntu en dus clean.

nog steeds ben ik clean maar mijn werk maakt het mij wel erg moeilijk.
ik zal slagen in mijn proces om tot een beter persoon te komen.;)
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline leepesjee

• Lid
« Reactie #1192 Gepost op: 2008/09/02, 22:35:17 »
Citaat
Zeker datte er zijn twee distro's waar ge echt leert wat linux echt is, Slackware en Gentoo
Ik gebruik dit quote maar even als kapstop om me ook even voor te stellen.

Mijn ervaring met Linux gaat terug tot 1999, het boek "Linux in 24 uur' en een Red Hat 5.0 CD. Mijn ervaringen in die tijd waren nogal wisselend. Het was in de tijd dat het een zekerheidje was dat je grote problemen had om je hardware draaiend te krijgen. Verschillende distributies geprobeerd, maar altijd was er wel iets dat niet wilde werken (muis, geluid, internet) of het zag er allemaal heel beroerd uit met lelijke fonts of een grafische kaart/monitor die niet lekker ondersteund werd.
Van alles doorgeworsteld in manuals en Howto's en daar werd daar werd je soms wat wijzer van, maar vaak ook niet, omdat het ofwel verouderd was, te technisch, of precies jouw probleem niet besprak. Regelmatig werd gesproken over een 'steep learning curve'. Tsja, inderdaad. Het boek had ik inmiddels omgedoopt tot 'Linux in 24 jaar'.
Ben dus regelmatig afgehaakt en eigenlijk pas definitief aangehaakt, toen ik stuitte op Linux From Scratch (http://www.linuxfromscratch.org/). LFS is zeker niet makkelijk, maar je leert er ontzettend veel van. Stap voor stap bouw je een systeem en ontdek je hoe het linux-raderwerk in elkaar steekt. Ben je klaar, heb je een bash prompt, dus je moet ook nog B(eyond)LFS doen om X te bouwen en wat je daana verder maar wil eigenlijk. Een project waar je weken zoet mee ben. Maar dan ben je inmiddels wel zover dat je koning bent over je eigen systeem.

Voor mij was dat de weg om verslingerd te raken aan Linux. Heb jaren met (B)LFS gewerkt, 4 versies gebouwd, waarvan de laatste met gescripte builds, grotendeels los van de instructies uit het boek.
Ben recentelijk toch overgestapt op Ubuntu, met als belangrijkste reden dat het zoooo gemakkelijk is om nieuwe software te installeren. Het kostte me allemaal teveel tijd in LFS.
Naast heel blij daarover, was ik ook lichtjes teleurgesteld overigens, omdat ook onder Ubuntu niet alles zomaar werkte. Had problemen met de internet-verbinding en met het geluid. Inmiddels werkt ook dat allemaal.

Groeten, Leo.

Offline Roos

• Lid
« Reactie #1193 Gepost op: 2008/09/03, 11:54:09 »
Hallo,

Mijn naam is Wilco, en ik ben al met computers bezig sinds begin jaren 80. Van de Vic 20, C64, Atari ST, PC XT, AT en de hele verdere lijn. Ik ben ook jaren lang de Sysop geweest van het SAG BBS. Geboren 1960, dus niet de oudste hier ;-)
Al enige jaren geleden in contact gekomen met Linux, maar teveel problemen met de hardware ondersteuning om er blijvend mee te werken.
Een jaar geleden ben ik uit onvrede met MS en een diepe afkeer van Vista (na enig proberen) toch maar over gestapt naar Linux, heb een distro of 15 achter de kiezen en ben bij Kubuntu blijven hangen.
Mijn media centrum draait Kubuntu, mijn hoofdsysteem (triple boot) Kubuntu, Mandriva en XP (dat laatste voor de 3 programma's die ik niet aan de praat/vervangen krijg met linux :-( te weten de software voor mijn Nokia telefoon [N73] voor mijn Ipod Touch en de NIPO software )
en als laatste 2 een Asus EEE 900 (Xandros (bah)) en een oude Laptop die Xubuntu draait.

Offline Roos

• Lid
« Reactie #1194 Gepost op: 2008/09/03, 12:38:27 »
@arie Hi,

Ik weet het, maar Virtual boxes draaien (bij mij althans) niet altijd even vlekkeloos.
En ik heb een 8 GB SD kaartje erin gezet (de EEE) en daar Netbook remix op gezet, maar die overleed bij de update?? Aangezien het de PC is die mijn vrouw meeneemt naar school, kan ik er niet echt al te wild mee experimentere, mijn vingers jeuken om gewoon heel Xandros te vervangen..

Even heel wat anders, is er in Almere of in de omgeving van een computerclub danwel een LUG?

Groeten, Wilco

Offline frank7

• Lid
« Reactie #1195 Gepost op: 2008/09/03, 23:35:20 »
Jammer dat je de Ipod niet aan de praat hebt gekregen, ik zelf heb een Ipod nano 8gb en die werkt wel met ubuntu 8.04.

Frank
Ubuntu user #248431
linux user #480561

ali78

• Gast
« Reactie #1196 Gepost op: 2008/09/06, 09:03:19 »
ik ben ali. ik ben 30 jaar oud and kom uit amsterdam. goede tips/informatie in dit forum!

Offline Roos

• Lid
« Reactie #1197 Gepost op: 2008/09/06, 21:58:53 »
Virtual boxes, ok, dat zijn 'namaak' computers die dus een ander OS kunnen draaien, software die een complete pc emuleert ;-) Dan kun je dus bijvoorbeeld XP draaien in een virtuele doos binnen in linux, en met sommige van die virtuele OS boxen kun je dan de software draaien alsof het onder linux zelf loopt, dus exclusief die XP desktop.

http://www.virtualbox.org/

voor meer info, en je kunt hem gewoon met Adept installeren, hij zit in de repo.

Ook handig om 'even' aan een andere linux distro te snuffelen..

Groeten, Wilco

ArjanR

• Gast
« Reactie #1198 Gepost op: 2008/09/07, 08:58:31 »
Hallo allemaal;

Mijn naam is Arjan en ik heb wel eens met een cd Linux bekeken maar sinds een paar dagen heb ik een Acer minilaptop waar Linpus Linux op stond. Nu was het me al gelukt om DOS, Windows 95, 98, XP en Vista te laten crashen en weer aan het werk te krijgen en ik kan het ook met de Linpus Linux.

Nu staat Ubuntu er op met, wat mij betreft, veel te veel programma's want dit kleine laptopje is juist aangeschaft om makkelijk op vakantie mee te nemen, in een heel klein autootje, en daar op de belevenissen van ons bij te houden met de nodige foto's.

Het wil me ook nog niet lukken om een draadloze verbinding te maken met onze router dus heb ik voorlopig nog wat te stoeien.

O, ja mijn leeftijd is 46 en ik heb weinig verstand van computers :/

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1199 Gepost op: 2008/09/07, 11:45:19 »
Citaat van: ArjanR
Hallo allemaal;

Mijn naam is Arjan en ik heb wel eens met een cd Linux bekeken maar sinds een paar dagen heb ik een Acer minilaptop waar Linpus Linux op stond. Nu was het me al gelukt om DOS, Windows 95, 98, XP en Vista te laten crashen en weer aan het werk te krijgen en ik kan het ook met de Linpus Linux.

Nu staat Ubuntu er op met, wat mij betreft, veel te veel programma's want dit kleine laptopje is juist aangeschaft om makkelijk op vakantie mee te nemen, in een heel klein autootje, en daar op de belevenissen van ons bij te houden met de nodige foto's.

Het wil me ook nog niet lukken om een draadloze verbinding te maken met onze router dus heb ik voorlopig nog wat te stoeien.

O, ja mijn leeftijd is 46 en ik heb weinig verstand van computers :/
Welkom, Arjan!

Overigens verbaast het me, dat je Ubuntu hebt gezet op de Acer Aspire One. Als ik zo'n dingetje zou kopen, dan zou ik er gewoon de Linpus Linux op laten staan, die de fabriek erop heeft gezet..... Het dingetje werkt dan gegarandeerd goed, en het is toch alleen maar bestemd voor wat simpele werkzaamheden.

Ubuntu kun je beter installeren op een volwaardige computer. Daar is Ubuntu ook voor bedoeld. Er is wel een Ubuntu Netbook Remix in de maak, speciaal voor mini-flaptopjes, maar die is nog niet af.

Groet, Pjotr.