Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1001275 keer)

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1000 Gepost op: 2008/04/11, 09:03:06 »
Citaat van: ludieke
Hoi ik ben 51 en vrouw, ben wel benieuwd hoeveel meiskes van mijn leeftijd Linux gebruiken. Meestal krijg ik verbaasde reacties: ofwel ze hebben nog nooit van Linux gehoord ofwel ze zien me als een soort bezienswaardigheid,
Hoi ludieke, nog een vrouw hier, wat leuk en maar twee jaar ouder dan ik ben.
Hier in de buurt denken ze dat ik geniaal ben omdat ik Ubuntu draai.....
Zolang mensen niet echt geinteresseerd zijn in Ubuntu laat ik ze mooi in die waan.

Er zijn wel meer vrouwen met Ubuntu bezig hoor.
Misschien dat je dit nog een leuk groepje vindt?
http://ubuntu-women.org/
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

« Reactie #1001 Gepost op: 2008/04/11, 14:29:10 »
Ik ben een jogie van 14 jaar en gebruik sinds een half jaar ubuntu enne t bevalt me uitstekend.
heb nou me ouders ook over kunne hale en ga morge xp bij hun er af gooien en alleen ubuntu erop sette.
ik gebruik nog wel dual boot vanwege mp3, game ens, maar zit voornamelijk op ubuntu
Ik begrijp er weer eens geen zak van. Maar da maak ni uit.. trek in een koekje:P:P

Acer aspire 3620: ubuntu hardy- Windows xp home

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #1002 Gepost op: 2008/04/11, 18:24:17 »
Waarom heb je voor mp3 Windows nodig? Werkt toch ook prima op Ubuntu... wat games betreft heb je wel een punt.. jammer genoeg
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

« Reactie #1003 Gepost op: 2008/04/11, 18:43:46 »
anders heb je voor mp3 support hier wel een heel fool-proof videotje':
http://www.youtube.com/watch?v=go8UKsd4cQI
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1004 Gepost op: 2008/04/11, 21:25:21 »
Citaat van: slorg
anders heb je voor mp3 support hier wel een heel fool-proof videotje':
http://www.youtube.com/watch?v=go8UKsd4cQI
Leuk proefje als ik ga kijken Freeze mijn Firefox incl error rapport van 21 MB.
De eerste keer dat dat gebeurt met youtube.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #1005 Gepost op: 2008/04/11, 21:56:19 »
Doet het hier prima hoor...
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

« Reactie #1006 Gepost op: 2008/04/12, 09:32:48 »
Er zijn opzich voldoende games voor Linux..
Wat dacht je van Quake? Of America's Army, hoewel
ik die uit principe nooit zou nemen..
Of SecondLife (niet mijn stijl, overigens)..
En zo zullen er wel meer zijn, maar goed, ik ben geen gamer ;)

« Reactie #1007 Gepost op: 2008/04/13, 13:26:20 »
Citaat van: Florian
Er zijn opzich voldoende games voor Linux..
Wat dacht je van Quake? Of America's Army, hoewel
ik die uit principe nooit zou nemen..
Of SecondLife (niet mijn stijl, overigens)..
En zo zullen er wel meer zijn, maar goed, ik ben geen gamer ;)
Voor echte gamers zijn uw voorbeelden niet meer actueel. Dat is het probleem van linux games. Er zijn bijzonder weinig nieuwe spellen die uit komen op linux.

janloeckx

• Gast
« Reactie #1008 Gepost op: 2008/04/19, 19:03:42 »
ik ben jan 22 student verpleegkunde in brussel
ik werk nu iets langer dan 1en 4 maand met ubuntu ik heb nooit een andere linux gebruikt ik heb wel ervaring gehad met windows 98 en mac
Ik gebruik nu ubuntu studio voor de grafische en muziek toepassingen ook omdat ik het uiterlijk mooier vind
er zijn nog steeds enkele problemen met ubuntu maar het verbeterd zienderogen

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #1009 Gepost op: 2008/04/19, 23:55:16 »
Welkom Jan :)

Offline Roel1963

• Lid
« Reactie #1010 Gepost op: 2008/04/21, 16:01:44 »
Ik ben Roel, 45 jaar en ondernemer (financial)

Opgegroeid in MS-Dos, eerste PC uit een privé project (1985), later naar Windows overgestapt (95) en sinds november 2007 flink aan de gang met Gutsy.

Inmiddels gebruik ik Windows alleen nog voor administratieve en fiscale pakketten.

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #1011 Gepost op: 2008/04/21, 18:07:24 »
Welkom Roel :)

Offline gijsisok

• Lid
« Reactie #1012 Gepost op: 2008/04/21, 18:49:11 »
Citaat van: Ninosquak
Citaat van: gijsisok
Inmiddels ben ik 13 jaar, en ik heb Windows maar de deur uitgedaan (Letterlijk, CD is van het dakraam de weg opgevlogen, en overreden door een auto :P)
Haha, is dat dan niet zonde van je geld? Je kunt die cdtjes nog voor aardig wat de deur uit doen
Beetje laat, maar ik denk niet dat iemand interesse had in een mooie illegale CD-R, met een aangepaste ISO van Windows XP, eentje met een lading cracks :P Trouwens, best handig dat je die dingen nu alleen nog nodig hebt voor een aantal games in Wine, vanwege de kopiërbeveiliging.

Offline britjes

• Lid
« Reactie #1013 Gepost op: 2008/04/21, 21:47:46 »
Ik ben 46 en heb vandaag de Ubuntu 8.04 geïnstalleerd op een nieuwe computer. Dit is zonder tegenslag gelukt. Mijn1e ervaring met deze Ubuntu is positief en dit zal dan ook mijn besturingssysteem blijven. Ik was al vertrouwd met Firefox. Hier werk ik al ca.3 maanden op het werk mee. Ik ben pas sinds 6 maanden op de hoogte van het bestaan van open source besturing en ben geholpen door een oude klasgenoot die erg ervaren is (Markba)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #1014 Gepost op: 2008/04/21, 22:04:51 »
Citaat van: britjes
ben geholpen door een oude klasgenoot die erg ervaren is (Markba)
De beste reclame is mond tot mond reclame.
Dat is maar weer bewezen :lol:

Mocht je vragen hebben, je weet het forum te vinden ...............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline 3cHeLoN

• Lid
« Reactie #1015 Gepost op: 2008/04/21, 23:19:02 »
--removed--

Offline eendje

• Lid
« Reactie #1016 Gepost op: 2008/04/22, 20:05:28 »
Citaat van: 3cHeLoN
Ik ben man, 21 jaar oud en ik studeer toegepaste wiskunde. Mijn eerste aanraking met linux was op de unversiteit, daar draaiden ze Solaris (nu CentOS). Mijn interesse was meteen gewekt en vanaf dat moment ben ik ubuntu Warty Warthog gaan gebruiken. Daarna ben ik steeds geswitched tussen windows xp en ubuntu en heb nog een dozijn andere distro's uitgeprobeerd. Het sterkste punt van ubuntu vind ik het gebruikersgemak. Maar ik denk dat de echte kracht van linux in de vele command-line programma's zit, daarom probeer ik me daar nu in te verdiepen. Ook vindt ik het interessant om me te verdiepen in de source code van de linux-kernel, om zo een beter beeld te krijgen hoe een OS eigenlijk is opgebouwd.
Ik denk dat ubuntu, zeker met de switch van 32 bit naar 64 bit computing, een goede concurrent van windows kan worden, mits ze de stabiliteit en de performance goed in de gaten houden.
Welkom! Er beste wel leuke Linux programma's op Wiskunde gebied. Octave (MAtlab vervanger en bijna 100% compatible), R (Vervanger voor S). Kijk eens voor een lijst op : https://help.ubuntu.com/community/UbuntuScience#head-e224ad6a3dc289e0f1b3b00f1618e2b67dc1cd2e
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Offline 3cHeLoN

• Lid
« Reactie #1017 Gepost op: 2008/04/22, 21:46:16 »
Citaat
Welkom! Er beste wel leuke Linux programma's op Wiskunde gebied
bedankt voor de tip!

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #1018 Gepost op: 2008/04/22, 21:57:09 »
Citaat van: 3cHeLoN
een goede concurrent van windows kan worden, mits ze de stabiliteit en de performance goed in de gaten houden.
worden ?
Volgens mij is Hardy (8.04) beter dan fietstas !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

neorejdv

• Gast
« Reactie #1019 Gepost op: 2008/04/23, 09:54:32 »
Hallo,

Ik post hier ook al een tijdje maar heb me nog nooit voorgesteld.
Mijn naam is Jeroen,31jaar,woon in Schiedam
Ik ken Ubuntu sinds versie 5XX
Maar ik grbuik het echt intensief sinds versie 7.04.
Leer elke dag nog steeds een hoop over Linux.
Ik moet zeggen wat ik niet goed begrijp waarom mensen zo'n afschrik reaktie hebben van Linux.
Peroonlijk denk ik dat heel veel mensen die alleen een beetje internet hebben en een beetje office doen thuis, beter af zijn met een distributie als Ubuntu.

Offline bram103

• Lid
« Reactie #1020 Gepost op: 2008/04/23, 19:46:02 »
Citaat van: neorejdv
Ik moet zeggen wat ik niet goed begrijp waarom mensen zo'n afschrik reaktie hebben van Linux.
Peroonlijk denk ik dat heel veel mensen die alleen een beetje internet hebben en een beetje office doen thuis, beter af zijn met een distributie als Ubuntu.
Daar sluit ik me helemaal bij aan.

Het probleem is dat juist die mensen een kant en klare PC kopen, stekker in het stopcontanct en computeren maar. En op een kant en klare PC's staat standaard altijd windows. Deze groep mensen zal alleen overwegen met Linux te gaan werken als ze bij aanschaf van een PC het besturingssysteem kunnen kiezen, thuis gewoon de stekker in het stopcontact kunnen steken, 'computeren maar'.

Volgens mij is de dominate positie van Windows deels bereikt door deze koppelverkoop.

Offline patrick

• Lid
« Reactie #1021 Gepost op: 2008/04/24, 07:43:26 »
Ik ben Patrick 46 jaar en woon te Sint-Niklaas in Belgie.
Ben met ubuntu begonnen bij versie 5, maar ben het pas als hoofd OS beginnen gebruiken vanaf versie 7.04.
In het begin is het altijd even wennen, zeker als je al met windows werkt vanaf versie 3.11 enz.
Had geen andere keuze want wij werken met windows op het werk.
Hebben hier wel een jaar of 10 een server gehad die draaide op AIX een unix versie samen met oracle.
Daarom wist ik wel een beetje van unix, en kon ik mijn plan wat trekken in linux.
Zelf vind ik linux beter dan windows, probeer maar eens een HD met windows in een volledig andere pc te plaatsen en ermee op te starten. Heb dit gehad met een pc waar het moederbord van defect was, en er een ander moest geplaatst worden samen met een netwerkkaart en grafische kaart. Vergeet het maar windows geeft het gekend blauwe scherm.
Heb dit al eens getest met ubuntu en deze start dus wel op , enkel hier en daar wat aanpassen nadien.
Thuis werk ik voor 98% met ubuntu in dual boot met XP.
Xp enkel nog voor tomtom home en gsm software.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Skilltone

• Gast
« Reactie #1022 Gepost op: 2008/04/26, 22:00:17 »
nvt
« Laatst bewerkt op: 2008/11/16, 22:42:11 door SkillStone »

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #1023 Gepost op: 2008/04/26, 22:23:58 »
Ik zei eerder al dat ik dacht dat je een forumlid zou worden. :) Wees welkom en blijf kritisch, we kunnen er alleen maar beter van worden.

stephanievandenengel

• Gast
« Reactie #1024 Gepost op: 2008/04/27, 01:07:48 »
Eerst even kort voorstellen, stephanie is mijn naam, 29 jaar en een Rotterdamse in hart en nieren.

Kortgeleden de cd besteld en vandaag ontvangen. Eigenlijk met de bedoeling om het te installeren op mijn Asus EEE, Dit is een hele kleine laptop die volgens verschillende fora, geen moeite zou moeten hebben met Ubuntu.

Maar daar ben ik nog niet aan toegekomen want ben nu bezig om op mijn packard bell DESKTOP pc met vista  enkel en alleen ubuntu te zetten.

Geen enkele twijfel, ik heb de cd geplaatst en eerst even gekeken of het mij beviel, en direct besloten om de vista os te vervangen.

Sinds de aanschaf van deze pc in oktober 2007 ergerde ik mij elke keer als ik er mee aan de slag ging aan de lange opstart tijd, onduidelijke menu structuur vervelende meldingen enz.

En ik ben zeker geen beginner op pc gebied, ben         nog uit het dos tijdperk, maar vista is gewoon niet mijn "cup of tea". Omdat mijn interesse voor ubuntu dus al was gewekt ben ik overstag gegaan.

Nu ga ik waarschijnlijk volgende week ubuntu of een aangepaste versie daarvan op mijn minilaptop werkende zien te krijgen, maar daar heb ik alle vertrouwen in. Zeker met alle aardige mensen op dit forum.

De groetjes Stephanie, enne jullie hebben er een nieuw zeer positief meber bij