Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1001015 keer)

Offline ds500ss

• Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #800 Gepost op: 2007/10/25, 22:40:07 »
ik ben Marcel, 22 jaar, heb autisme met een licht verstandelijke beperking.
ben in 1997 begonnen met de computer mvan een oom,een XT-je met DOS Versie ??? :)
een jaar later , tegen het eind kregen we thuis nieuwe pc
specs: processor IDT Winchip-2A (geen pentium) 4 GB HD 32 MB RAM, en 95 van een bekende firma. :)
sinds 2001, net na de linux hype begonnen met slackware 3.1 (de zipslack versie voor die in c:\linux uitgepakt,en die via dos te starten was ), daarna suse 7.3
in 2004 LFS gebouwd, maar dan alles via CVS,o.a. X server Xgl (jawel bestond toen al, kreeg zwart beeld meer niet), hiermee een halfjaar bezig geweest.
daarop nog gentoo versie 2005.1 tm 2006.1, reden voor de overschakeling naar ubuntu
1. zij gebruikte de laatste tijd enkel patches van ubuntu en waren dus te laks om (!) hun problemen te fixen. :(
2. updaten was onmogelijk door vele pakket-breuken in het softwarebeheer.
3. de ontwikkelaars vochten erop los,ze vechten nog zie deze site http://distrowatch.com/dwres.php?resource=major , dan bij gentoo kijken onder tegens.
hierna nog een tegenvaller gehad met Edgy, maar sinds feisty draait alles hier goed,deze is nu moeiteloos geúpgrade naar Gutsy.

Werk: 5 dagen in de dagbesteding, 3 dagen op een sociale werkplaats,2 dagen bij een regulier bedrijf.
nu is alles verder goed.

Offline thierrz

• Lid
« Reactie #801 Gepost op: 2007/10/26, 07:22:46 »
Citaat van: Cobuntu
Citaat van: schoappied
Citaat van: mossie
Ik ben 14. Ik werk ongeveer van februari met Xubuntu. En het werkt veel beter dan die MS zooi.
Ben je niet wat te jong voor Ubuntu?
Te jong? Ik ben 13. Maar hoe bedoel je te jong? Zo moeilijk is het gebruiken van Ubuntu niet. Ik snap niks van Xorg, en root, swap etc, maar het gebruiken van Ubuntu is niet moeilijk. En je leert op een behoorlijk jonge leeftijd omgaan met Linux.
Inderdaad ik ben ook 13 te jong? Echt niet..
Ubuntu is helemaal niet zo moeilijk en veeeeeel beter dan Windows.
Waarom zou ik bij Windows blijven als er zo iets goeds is als Ubuntu.
Als ik iets niet snap is er nog een forum en zo niet dan kom ik er altijd wel uit..

The only virus you can buy is WINDOWS..

« Reactie #802 Gepost op: 2007/10/26, 12:22:47 »
Ook ff voorstellen. Ben Crashit, 24 jaar (goed, ben het nog niet, maar over een weekje wel...). Experimenteer met linux sinds een jaartje. Daarvoor ooit eens Win4Lin ofzo gedownload. Linux onder windows. Viel vies tegen.

Daarna is mijn vader gaan experimenteren met het opzetten van een server voor thuisgebruik. Heeft daar Mandriva Linux opstaan. Dat bracht mij ook aan de linux. Op mijn vorige pc installeerde ik in dual boot een vriendje van Ubuntu: freespire. Vond ik wel aardig, maar de prestaties van het systeem vielen een beetje tegen.

Via via kwam ik terecht bij ubuntu. Intussen een laptop gekregen. Daar heb ik rond deze tijd Ubuntu 6.10 op geïnstalleerd. Daarna opgewaardeerd naar 7.04. Daar ben ik inmiddels een trouwe gebruiker van geworden. Het systeem is zeer stabiel, heeft alles wat ik nodig heb en af en toe nog wat meer. Heb 7.04 wel opnieuw geïnstalleerd aan het eind van de zomer, want ik had een beetje staan rommelen met Compiz-Fusion en dat liep niet goed af. Systeem was niet zo stabiel meer. De nieuwe installatie was een tussenoplossing, want ik wilde wachten op 7.10. Vandaar dat ik wederom een clean install heb gedaan.

Begin dit jaar kreeg ik een servertje, waar 7.04 nu al een tijdje op draait. Wel halverwege dit jaar een clean install gedaan, want ik kreeg een nog wat beter systeem / harde schijf. Inmiddels draait het servertje al de hele zomer zonder noemenswaardige problemen.

Door al die herinstallaties en problemen die ik tegenkwam, heb ik veel geleerd over Ubuntu. Werkt fantastisch! Dual boot, maar ik mis XP totaal niet. Dat systeem werkte alleen maar trager en trager, ookal onderhield ik het erg goed. Kortom, Ubuntu rocks!
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

« Reactie #803 Gepost op: 2007/10/27, 21:35:33 »
hallo,ben dellkubuntu,41 jaar.Mijn 1e pc was een highscreen van vobis met win 3.1 erop.
Volgende pc een pb platinum met win 98(pc werkt momenteel nog steeds maar nu met puppy 2.16)daarna dell dimension 4550 met winxp en dell 3100 met kubuntu 7.10(heb winxp helemaal van deze pc verwijderd.Eerste ervaring met linux was knoppix op floppy,toen knoppix op cd,suse 9.3,suse 10.1(bagger) en op mń oude pc damn small linux en verschillende versies van puppy.Duik graag inwendig in pc om te kijken wat ik er nog meer aan kan versleutelen maar maak het niet te bont.Windows gebruik ik maar zelden,ben in linux gaan verdiepen omdat je er constant van bii leert.Mac trekt me niet zo vanwege het feit dat je aan apple vastzit.Zo dit was het dan in het kort ;)
Kubuntu 20.04

Offline Asperger

• Lid
« Reactie #804 Gepost op: 2007/10/28, 17:28:36 »
Citaat van: ds500ss
ik ben Marcel, 22 jaar, heb autisme met een licht verstandelijke beperking.
Hoi ds50Oss,

Leuk om een bondgenoot te vinden op dit forum.
Zit je toevallig in Oss? (Je skipname)
Ik zit er 12 kilometer vandaan, misschien kunnen we wel wat met elkaar met Linux Ubuntu G.G. en autisme???
Groetjes,

Martie.

Offline reekje

• Lid
    • http://www.reekje.nl
« Reactie #805 Gepost op: 2007/10/28, 20:08:06 »
Ik ben hier al langer bekend ruim een maand, en heb me ook al een beetje voorgesteld.
Maar dat behoeft een kleine aanvulling.
Ook ik heb een stoorins in het autistiche spectrum, namelijk de stoornis van asperger, ben slechtziend, en onofficeel een beetje dislectiche(waarschijnlijk, gezien me vele spelfouten).
Ik ben tussen de 30 en de 40.
verder ben ik slechtziend, ik zie vier tiende met een oog..
De rest heb ik dacht ik al eens eerder geschreven

reekje

« Reactie #806 Gepost op: 2007/10/29, 08:38:33 »
Citaat van: reekje
Ik ben tussen de 30 en de 40.
LOL!

Nooit een dame naar haar leeftijd vragen!   ;)

Ik ben overigens  tussen de 32 en de 34 jaar  ;)

Groet,
Reginald
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

« Reactie #807 Gepost op: 2007/10/29, 09:49:51 »
Ik wordt op 15 april 60 jaartjes, werk graag op de computer. Begonnen met Windows 98, dan XP, Vista éénmaal geprobeerd en bij Linux blijven hangen.
Teken veel, en in mijn vrije uurtjes test ik graag andere Linux-Distros, fiets graag, wandel graag in de Hoge Venen en andere natuurgebieden, en doe nog steeds aan lichaamstraining. Motorijden met de Harley heb ik moeten laten.
Hou ook van lekker uit-eten, wijntje, lekker tv kijken, muziek beluisteren, wat reizen als het kan... En nog een paar zaken die ik hier niet noem... ( Ook zaken als ik mag en kan. )    ;)  
Kortom, heb steeds tijd te kort ! Ah, ik vergeet nog onze hobby, warmwatervissen... Kleiner aquarium wordt vervangen door groot aquarium ( 270 liter inhoud ) waar toch wat onderhoud aan is. Als deze barst is het dweilen met de kraan open hoor !
En met mijn kleinkinderen een uitje maken... Dus vervelen doen we ons niet.
Groetjes,
Freddy

Had me wel al voorgesteld, doch niet zo grondig. Bij deze.
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline bram103

• Lid
« Reactie #808 Gepost op: 2007/10/29, 21:19:03 »
Ha, ik zie nog diverse wat 'oudere jongeren' valt me weer helemaal mee.
Zelf ben ik 50 (net) en heb nu al weer ongeveer 4 jaar helemaal niets anders meer dan Linux op m'n desktop. En daar voor had ik al jaren 'dual boot'.
Heb al die jaren tevreden met diverse SuSE versie's gewerkt, 2 weken geleden heb ik geheel nieuwe 'harde waren' aangeschaft en daar SuSE 10.3 x64 opgezet dat wilde niet helemaal lekker draaien en ben ik nu voor de verandering met Ubuntu bezig (7.10 32bits). Evaringen tot nu toe zijn positief.

Ik ben niet echt een doorgewinterde Linux expert, ik houd me voornamelijk bezig met ontwikkelen van websites en programeren met Java, dit en het overige 'huis tuin en keuken' gebruik gaat prima met Linux.

Bram

« Reactie #809 Gepost op: 2007/10/30, 09:21:39 »
Citaat van: bram103
Ha, ik zie nog diverse wat 'oudere jongeren' valt me weer helemaal mee.
Zelf ben ik 50 (net) en heb nu al weer ongeveer 4 jaar helemaal niets anders meer dan Linux op m'n desktop. En daar voor had ik al jaren 'dual boot'.
Heb al die jaren tevreden met diverse SuSE versie's gewerkt, 2 weken geleden heb ik geheel nieuwe 'harde waren' aangeschaft en daar SuSE 10.3 x64 opgezet dat wilde niet helemaal lekker draaien en ben ik nu voor de verandering met Ubuntu bezig (7.10 32bits). Evaringen tot nu toe zijn positief.

Ik ben niet echt een doorgewinterde Linux expert, ik houd me voornamelijk bezig met ontwikkelen van websites en programeren met Java, dit en het overige 'huis tuin en keuken' gebruik gaat prima met Linux.

Bram
Tuurlijk zijn we er ook, kijk tegenwwordig maar eens rond je hoeveel oudere " Jongeren" zich niet met vanalles onledig laten, t'is niet meer zoals vroeger hé, we doen mee, ook al is het wat trager... Traag kan ook beter zijn hoor, op sommige vlakken.
Groet,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

nicdm

• Gast
« Reactie #810 Gepost op: 2007/11/01, 19:57:33 »
Ik ben 25 ( bijna 26) , 2.5 jaar geleden begonnen met Linux en nu full-time ubuntu sinds een jaar :-)

adri

• Gast
« Reactie #811 Gepost op: 2007/11/01, 21:02:46 »
ik ben 15 en gisteren begonnen met ubuntu 7.10 en nog altijd aan het sukkelen met internetconnectie.

Offline Ruben

• Lid
« Reactie #812 Gepost op: 2007/11/01, 21:23:30 »
Doorzetten adri! Ik ben ook 15, nog 15 dagen :P als alles op een gegeven moment werkt, wil je niet meer terug! (tenzij je hardcore-gamer bent)

Tom

• Gast
« Reactie #813 Gepost op: 2007/11/01, 21:53:59 »
Ben 62 jaar en ben begonnen met Dos. Leuke tijd, veel proberen.
Ook nog zx 81 gehad, veel plezier aan beleeft. Toen kwam OS/2, geweldig!
Eigenlijk altijd gebruikt, nieuwe computer, windows er af gesloopt en draaien maar met OS/2
Ook nog een laptop gehad met OS/2 (486) 850 Mb harddisk draait nog steeds!!
Daarna linux met wisselend succes op de desktop..
Maar op mijn nieuwe HP laptop geen succes wil niet installeren zelf geen live cd ( met Ubuntu)
Alleen Sabayon draait met de live cd , zelfs draadloos internet!!
Heb nu Ubuntu op de desktop en xandros. Op mijn laptop windows ,helaas.
Ik speel weinig spelletjes alleen die op Ubuntu geïnstalleerd worden.
Dat was het groeten Tom

Offline maarten_c

• Lid
« Reactie #814 Gepost op: 2007/11/02, 19:25:33 »
Ik ben 42 jaar en heb al een computer vanaf mijn 16. Ben begonnen met een zx-spectrum. Later heb ik nog met een atari-st, een amiga en met apple-mac's gestoeit.
In de jaren 90 is daar een pc met ms-dos en later windows bij gekomen.  Ik heb lang zowel met windows als met macos X gewerkt.

Mijn linux ervaring is begonnen in 1995. Heb toen mijn eerste slackware cd-tje gekocht. En wat vond ik linux toen moeilijk.  In 1998 heb ik Suse linux gedraaid. Later over gestapt naar Redhat. Op mijn mac heb ik lang met yellowdog linux gestoeit. Dus zowel op x86 als op een powerpc.

Nu heb ik eigenlijk niet zoveel computers meer in huis. Eigenlijk alleen een pentium4 als server en mijn hp dv9000 laptop.
Mijn laptop is nu dualboot windows xp en ubuntu 7.10.
Windows gebruik ik eigenlijk alleen maar om spelletjes op te spelen. Waarom moeilijk doen met wine als windows het allemaal ondersteunt.
Linux gebruik ik voornamelijk om mee over het net te browsen, te emailen en al het andere serieuze werk. Want linux vindt ik een stuk veiliger.

In mijn oger is Ubuntu op dit moment gewoon de makkelijkste linux-distro.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan is mijn motto.

deadheron

• Gast
« Reactie #815 Gepost op: 2007/11/02, 21:26:34 »
Ben vanmiddag aangemeld :D
Ben 15. Eerste ervaring met linux was ik (believe it or not) 10. Met zo'n knoppix live CD :) Toen een tijdje een Macintosh G2/G3 gehad (sja was het nou G2 of G3. Zo'n ding met MacOS 8.6). Heb ik toen yellowdog op geprobeerd te installeren, maar dat ging toen voor geen meter. Toen een PC gekocht, en niet heel lang erna ubuntu geinstalleerd. Eerste keer dat ik ubuntu installeerde was bij versie 5.04. dus zon twee jaar geleden (5.04 was al een tijdje uit).Ik had echt serieus geen idee hoe repositories werkten enzo. Elke keer als ik iets wou installeren downloadde ik een .deb (zo vast kun je dus zitten aan windows) :P Toen nog tijdje SuSE linux gehad. Toen heb ik steeds gewisseld tussen ubuntu en windows, nog een tijd dualboot gedraaid, en nu sinds een half jaar heb ik alleen nog maar ubuntu :D

Offline Tom4

• Lid
« Reactie #816 Gepost op: 2007/11/04, 20:49:42 »
Citaat van: JimZ
Nou vooruit:

Mijn bouwjaar is 1950, sinds 1972 bij de organisatie waar ik voor werkte (zijdelings) in aanraking gekomen met computers. Dat betekende toen nog een grote zaal waar ponskaarten langs alle wanden met enorm kabaal door sorteermachines raasden en waar horen en zien je verging. En ook een regiment ponstypistes. Dat was een Univac systeem meen ik.

zo rond 1977 verscheen daar de eerste echte "minicomputer", een MAI Basic Four (die dus geprogrammeerd kon worden in Basic in plaats van ponskaarten) en magnetische opslag. Toen kwamen ook de eerste terminals op de bureaus.

Plaatje:

http://users.tmok.com/~tumble/compute/basic4.jpg

En zo zagen harde schijven en toen uit:

http://users.tmok.com/~tumble/compute/xbasic4_.jpg

die dingen hadden de destijds gigantische capaciteit van ik meen 20MB!!

Nou, een beetje opschieten maar. In 1987 m'n eerste kennismaking met de pc (een 8086 op 25 MHz) en met vallen en opstaan DOS onder de knie gekregen. Daarna via Windows 3.1, 95, 98, en XP het heden ingedobberd en nog maar sinds kort een beetje met linux aan het experimenteren geslagen (meer vrije tijd en zo.....).

Ik had een paar jaar geleden ook al eens een poging gewaagd maar ja, die linux commandoregel hè...... Inmiddels heeft de linuxgemeenschap (en Ubuntu in het bijzonder) de achterstand in hoog tempo weggewerkt en dat helpt. Maar misschien moet ik me toch maar eens wat meer verdiepen in dat commandoregelverhaal en configuratiescripts en zo. Al was het maar om het systeem beter te leren begrijpen. Nou ja, ik kan hopelijk nog wel een poosje mee dus wie weet.

En vandaar dus ook m'n aanwezigheid op dit forum.

En ter afsluiting: Heeft iemand nou die gemiddelde leeftijd waar het allemaal om begonnen was al eens uitgerekend? Of moeten we dat maar zelf doen. Een soort ieder voor zich verhaal of zo. Dat moet met computers toch eigenlijk niet nodig zijn.

Gr,
Jim
Die harde schijven lijken wel DJ-tables :)
Ongelooflijk hoe snel het gaat.

magiki

• Gast
« Reactie #817 Gepost op: 2007/11/09, 09:13:50 »
Na mezelf aangemeld te hebben als steunpunt, zal ik mezelf hier ook maar even voorstellen.
Ik ben Kirsti, 38 jaar, ICT ontwikkelaar en al zo'n 20 jaar bezig met computers (DOS/Win95/Win98/WinME/WinXP). Sinds 4.10 uit is heb ik Ubuntu naast Windows gedraaid. Mijn server draait sinds 3 jaar op Ubuntu (daarvoor op FreeBSD) en mijn desktop pc is een dual boot Ubuntu/Windows. Zodra ik alle software werkend heb onder Ubuntu gaat Windows eraf.
Ik ben een groot voorstander van open-source software en probeer dit zo veel mogelijk te promoten.

Groeten, Kirsti

« Reactie #818 Gepost op: 2007/11/09, 09:32:41 »
Welkom Kirsti!

Ik heb zo'n vermoeden dat jij heel veel hulp kan bieden aan de nieuwelingen binnen linux (ubuntu)!  

;)
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

magiki

• Gast
« Reactie #819 Gepost op: 2007/11/09, 09:53:06 »
@Reginald: niet meteen zo veel verwachten, ik ben maar een vrouw ;)
Ik werk zelf meestal met de terminal, dus beginners helpen met GUI vragen kan nog knap lastig worden. Maar ik ga in ieder geval m'n best doen.

Kirsti

Offline Tom

• Lid
« Reactie #820 Gepost op: 2007/11/10, 13:11:31 »
Citaat van: magiki
Ik werk zelf meestal met de terminal, dus beginners helpen met GUI vragen kan nog knap lastig worden. Maar ik ga in ieder geval m'n best doen.

Kirsti
Vrouwen zijn zeer zeker Niet dommer als mannen in tegendeel ik vind ze slimmer.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #821 Gepost op: 2007/11/10, 14:17:50 »
Kijk, dat soort dingen hoor ik nou graag, ook al heb ik soms zo mijn twijfels........
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Kev

• Lid
« Reactie #822 Gepost op: 2007/11/10, 14:26:23 »
Ik ben nu 23 maar niet voor lang meer, ik ben hyperactief en heb een vorm van autisme en ik gebruik nu al lekker 1 jaar Ubuntu.
Heb ooit zelfs nog met pure Unix gewerkt, toen ik daarmee in contact kwam via een kennis die toen aan de unief van Leuven informatica dosseerde. Ik was toen denk ik 9 jaartjes oud en ik was er vlugger mee weg dan zijn studenten.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

« Reactie #823 Gepost op: 2007/11/10, 15:19:43 »
Citaat van: wandarooze
Citaat van: magiki

Kirsti
Vrouwen zijn zeer zeker Niet dommer als mannen in tegendeel ik vind ze slimmer.
Onder maatschappijleer werd verteld dat over het algemeen vrouwen hoger afgestudeerd zijn dan mannen, en dat ze vaak een man zoeken die gelijk of hoger is afgestudeerd. Nou ga ik niet echt in op die sprookjes, maar er zit misschien wel een kern van waarheid in.

Hoeveel vrouwen spoken nu eigenlijk al rond hier op het forum ? :)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #824 Gepost op: 2007/11/10, 15:46:04 »
Citaat van: laacque
Kijk, dat soort dingen hoor ik nou graag, ook al heb ik soms zo mijn twijfels........
Een vrouw moet even glimlachen plus een lichte twinkeling in de ogen eventueel een lief woordje ...en ze krijgt twee bakstenen aan het vechten. (lol).
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.