Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1000989 keer)

Offline dude

• Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #750 Gepost op: 2007/09/07, 12:02:27 »
Hallo allemaal,

Vooruit, een aantal zinnen die beginnen met "ik":

- Ik ben 30 jaar, mijn eerste grijze haren dank ik zonder twijfel aan de tijd dat ik windows gebruikte.
- Ik heb een achtergrond binnen maatschappelijke organisaties maar ik ben zeker niet vies van techniek. Zo heb ik eerder met behulp van open source software enkele websites gebouwd.
- Ik gebruik Ubuntu sinds deze zomer.
- Ik begon met twee dual boots (één computer met Vista en één computer met XP) maar vanwege de betere prestaties merk ik dat ik praktisch alleen nog maar ubuntu gebruik.

Groeten, dude

Cornholio

• Gast
« Reactie #751 Gepost op: 2007/09/08, 20:37:50 »
Hallo allemaal!

Ik ben Cornholio, ik kom uit Utrecht en ben 30 jaar.
Ubuntu is vrij nieuw voor me, ik hoop dat ik veel van jullie kan leren!

GreetS,

Cornholio :P

RobV

• Gast
« Reactie #752 Gepost op: 2007/09/09, 23:06:09 »
Hola!

Ook maar even voorstellen dan. :)

Ik ben Robert, 21 jaar en woon momenteel in Dublin, Ierland.
Ik werk inmiddels een aantal jaren met linux, waaronder; Fedora Core 4, Red Hat 8, SuSE, Debian Woody, en sinds een jaartje Ubuntu af en aan.
Een maandje geleden uiteindelijk maar weer besloten om Windows eraf te gooien, en Ubuntu weer te installeren (wegens verhuizing naar Ierland hier even geen tijd voor gehad).
Inmiddels draai ik een vrij standaard Kubuntu setup met wat leuke gimmicks. :)

That's all! Bij vragen; ik zit meestal wel op IRC in #ubuntu-nl onder de nickname "robg`" of "RobV". :)

« Reactie #753 Gepost op: 2007/09/10, 19:21:24 »
Hallo,

ik ben 27 jaar, sinds ongeveer februari 2007 bezig met Linux. Mijn vriend, Ted op dit forum, is bijna 34 jaar en ook sinds februari bezig met Linux. Nu hebben we allebei de versie 7.04 Feisty fawn (Ubuntu). Mijn vriend werkt als gsm-technieker, ik doe tuinonderhoud. We zijn van Oud-Turnhout. We zijn er allebei ongelofelijk tevreden met Linux. Met spanning kijken we uit naar de nieuwe versie.

Groetjes,

Els

palahubog

• Gast
« Reactie #754 Gepost op: 2007/09/12, 18:11:27 »
Kumusta tanan

ik ben inmiddels 43 jaar en ge(mis)bruik linux sinds 2000, begonnen met Corellinux en via omzwervingen als Redhat,Mandrake,Fedora,VectorLinux en nog wat distro's beland
bij Ubuntu.
In het begin behoorlijk wat afgetobd met linux(was toen absoluut niet gebruikersvriendelijk of ik te microsoft minded)
maar door volharding wijzer geworden zou ik geen Microsoft meer willen gebruiken.
De mogelijkheden met linux zijn dusdanig divers dat het ingezet kan worden zoals men
het wil gebruiken en dat gratis!

En dan niet te vergeten dit topforum,geloof me mede Ubunteros op menig andere linux
fora ligt de kwaliteit en de support lang niet zo hoog.

« Reactie #755 Gepost op: 2007/09/13, 09:19:23 »
Hallo,

welke slimmerik heeft nu al een gemiddelde leeftijd kunnen berekenen van de Linuxgebruiker? Ik zie wel dat de leeftijden erg uit elkaar liggen en dat is wel plezant.

Ik ben ook wel benieuwd wat voor werk of studies de mensen doen die met Linux werken. Het lijken mij zo 'n slimme bollen dat ik me maar een dommerik voel daartussen. Ik moet geregeld hulp vragen op het forum voor iets en ik ben niet zo bekend in computertaal. Herkent iemand zich daar nog in? Ik heb het gevoel dat het niveau nogal hoog ligt bij mensen die Linux gebruiken.

Zelf heb ik een diploma A2. Ik heb nog hogeschool geprobeerd maar dat ging niet. Ik werk nu bij mensen thuis in de tuin.
Mijn vriend heeft zijn middelbaar nooit afgemaakt en werkt nu als gsm-technieker.

Ik ben benieuwd of er nog mensen zijn die zich voelen zoals ik bij Linux. Ik ben er ongelofelijk tevreden mee maar het hoge niveau van mensen die mij helpen doet mij mezelf soms ongelofelijk klein voelen.

Groetjes,

Els

« Reactie #756 Gepost op: 2007/09/13, 09:46:26 »
Citaat van: Els1980
Hallo,

welke slimmerik heeft nu al een gemiddelde leeftijd kunnen berekenen van de Linuxgebruiker? Ik zie wel dat de leeftijden erg uit elkaar liggen en dat is wel plezant.

Ik ben ook wel benieuwd wat voor werk of studies de mensen doen die met Linux werken. Het lijken mij zo 'n slimme bollen dat ik me maar een dommerik voel daartussen. Ik moet geregeld hulp vragen op het forum voor iets en ik ben niet zo bekend in computertaal. Herkent iemand zich daar nog in? Ik heb het gevoel dat het niveau nogal hoog ligt bij mensen die Linux gebruiken.

Zelf heb ik een diploma A2. Ik heb nog hogeschool geprobeerd maar dat ging niet. Ik werk nu bij mensen thuis in de tuin.
Mijn vriend heeft zijn middelbaar nooit afgemaakt en werkt nu als gsm-technieker.

Ik ben benieuwd of er nog mensen zijn die zich voelen zoals ik bij Linux. Ik ben er ongelofelijk tevreden mee maar het hoge niveau van mensen die mij helpen doet mij mezelf soms ongelofelijk klein voelen.

Groetjes,

Els
Ik ben ook niet zo technisch onderlegd en heb nog niet veel tijd gestoken in het bestuderen van de werking van Linux.  Ik ben landschapsarchitect en verkeersdeskundige, maar ben nooit de grootste bolleboos geweest in informatica.  Ik heb op school bijvoorbeeld ook nooit leren programmeren, in tegenstelling tot mijn broer die vijf jaar jonger is.  Alleen al op dat vlak heb ik een achterstand ten opzichte van de nieuwe generatie gebruikers.  Ik voel me niet echt dom, maar ik weet dat Linux nog veel geheimen voor me heeft.  En dat zal waarschijnlijk zo blijven zolang ik geen tijd investeer in experimenteren, leren, puzzelen, enz.  Zo lang het systeem werkt heb ik daar voorlopig ook weinig nood aan en Ubuntu werkt meestal perfect bij mij.

« Reactie #757 Gepost op: 2007/09/13, 15:40:43 »
Hallo,

Groetjes,

Els
Het is me wat he, al die ridders op de terminal.
Moet zeggen dat ik ook zelf met enige regelmaat zwaar onder de indruk ben. Maar goed, wie weet kunnen deze mensen thuis nog geen goed brood bakken of een spijker recht in de muur slaan....

En ja, het gaat natuurlijk uiteindelijk niet om wat je zoal op de computer kunt, maar het gaat er vooral om wat voor mens je bent en wat voor mens je voor andere mensen wilt zijn.
Dat soort dingen hebben gelukkig weinig met intelligentie te maken.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #758 Gepost op: 2007/09/13, 17:32:28 »
Als het een kwestie is van het één ÓF het ander kan ik begrijpen waarom ik er ook niks van bak, bahalve in de keuken.

Laacque: In welk blad heb jij je column?

« Reactie #759 Gepost op: 2007/09/13, 23:11:06 »
Het Ubuntu Magazine....... Ha!
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

jaspers

• Gast
« Reactie #760 Gepost op: 2007/09/16, 17:58:57 »
Hallo, ik ben Niki Jaspers en ben 23 jaar.

Ik ben via een forum hier gekomen doordat ze daar vertelden dat Ubuntu een goed alternatief is voor Windows XP. Ik ben net zoals velen hierzo Windows XP beu en wil niet overstappen naar Vista. Nu het forum en de screenshots bekeken heb, heb ik besloten om mij te storten op Ubuntu (wat me wel zal lukken hopelijk).

Ik merk wel dat de mensen hier op het forum een echte band met elkaar hebben en elkaar ook zoveel mogelijk proberen te helpen waar mogelijk is. Ik zou zeggen, ga zo door..... want dan komen jullie, maar ook Ubuntu er wel.

Groeten,
Niki

« Reactie #761 Gepost op: 2007/09/16, 23:48:53 »
Hoi allemaal,
abraham is ook hier!
Volgende maand wordt ik 51. Sinds 1980 met computers bezig. Mijn eerste thuis computer was een vic 20 (voorloper van commodore 64). Op computergebied heb ik van alles gedaan. Van het schrijven van drivers onder OS9 (op een motorola 6809) tot het assisteren van verkopers. Momenteel doe ik bijna alleen nog functioneel beheer. (als echter straks een programma niet doet wat ik wil, zullen de handen wel gaan jeuken...) Een jaar of 6 geleden ben ik voor het eerst met Linux in aanraking gekomen (suse 6.4) Na een poosje weer opgegeven. Sinds dec 2006 thuis nagenoeg alleen nog maar met Ubuntu (op advies van een Duitse collega, na een akkefietje met windows media player).
mvg
Gert
Er is al veel uitgezocht. Je moet het alleen weten te vinden.
Ubuntu 9.10/ASUS M2N-VM DVI AMD 64X2 Dual Core 6400+/22" NEOVO (Arnos Instruments H-W22 DVI)+17" AOC LM725

Offline Freek2

• Lid
    • fvb 1.0 /begin
« Reactie #762 Gepost op: 2007/09/17, 02:39:26 »
Hoi,

Freek .. vandaag 47 geworden (felicitatie .. dank U) ..

Ernstig in de weer met mijn computer sinds .. eh .. heel lang geleden (internet moest nog uitgevonden worden .. ;) ..) .. uiteraart met MS producten in de weer .. altijd gelukt om dit zo te configureren dat het veilig en naar mijn smaak werkte .. linux afgelopen jaren wel interressant gevonden maar na wat kortdurende expirimenteren toch steeds retour WindowsXP .. nu helemaal om dankzij Damn Small Linux .. klein, snel en flexibel .. kortom heerlijke distro .. mogelijk toch enige beperkingen, expiriment verwacht met Debian (Etch of Lenny) en BSD (FreeDBS)
there's no business like .. your own business ..

« Reactie #763 Gepost op: 2007/09/17, 07:47:22 »
Dag Freek,

van harte proficiat met je gelukkige verjaardag, ik hoop dat het een plezante dag is.

Ik ben ook al met de computer aan 't werken sinds 1996. Wij hadden thuis al internet helemaal in de beginperiode toen, alleen deed ik er niet veel mee omdat het wat futuristisch leek. In 1999 heb ik mijn eerste eigen computer gekocht en een jaartje daarvoor ben ik veel meer gebruik gaan maken van internet en de computer. Ik gebruik hem het meeste voor het internet (mail, dingen opzoeken), foto 's erop te zetten en de officeprogramma 's. In Windows heb ik ook gewerkt met leohost, om zelf websites te maken.
Ondertussen heb ik mijn tweede computer al 4,5 jaar, 't is geen snelheidsmonster maar het is rap genoeg voor mij. Met Linux (Ubuntu) ben ik bezig sinds februari of maart 2007, op aanraden van mijn broer (DaSaint op dit forum). Hij heeft in 't begin wel wat moeten helpen met de installatie en de partities maar alles werkt intussen heel goed. Dit ook wel dankzij al die lieve Linuxmensen op dit forum die mij al enorm goed geholpen hebben met een paar problemen.
Ik ben zo tevreden van Linux dat mijn Windows er nog maar voor de sier op staat en ik zou hem eraf willen, hij dient toch maar voor niks. Mijn broer zei dat ik dat best kan doen volgende maand als de nieuwe Linux er is.

Ik heb mijn vriend, een neef, een nonkel en een aangetrouwde neef van mijn vriend al aan Linux geholpen. Nu kijk ik vooral uit naar de nieuwe versie in oktober en naar de meeting in Turnhout van de Linuxgroep NoKeLu. Van computertaal ken ik weinig, zeker niet van alle ingewikkelde dingen van Linux. Ze gaan in oktober daar in verstaanbare uitleg meer vertellen over beveiliging enzo bij Linux, wat mij al lang erg interesseert.

Ik hoop nog veel plezier te hebben met Linux en dat het allemaal zo goed mag blijven gaan. Ik ben een zéér tevreden Linuxgebruiker.

Groetjes,

Els

fossil

• Gast
« Reactie #764 Gepost op: 2007/09/18, 23:16:40 »
Beste Forumleden,

Zal me even voorstellen,ben Fabian en 22 jaar en wil graag de overstap van Windows XP naar UBUNTU aangaan.

Mijn kastje op dit moment:

Mobo: Via epia mii6000eg 600mhz (itx moederbord) met compactflash en pcmi module erop.
DDR 1gb ram geheugen
Hardeschijf:160 gb 2.5inch

Bedoeling is dat ik het ga gebruiken voor een server/Mp3/films <--- als de 600mhz processor het trekt.
Vraag ik me onder andere af of UBUNTU op dit kleine systeem zal draaien?Xp werkt goed... op de 600mhz.
Ik heb echt totaal geen ervaring over linux.
Is Utorrent ook te draaien op UBUNTU.

Tips zijn welkom en ik ga nu onder andere het forum door spitten.

Groet,

Fabian

« Reactie #765 Gepost op: 2007/09/18, 23:52:44 »
Citaat van: fossil
Beste Forumleden,

Zal me even voorstellen,ben Fabian en 22 jaar en wil graag de overstap van Windows XP naar UBUNTU aangaan.

Mijn kastje op dit moment:

Mobo: Via epia mii6000eg 600mhz (itx moederbord) met compactflash en pcmi module erop.
DDR 1gb ram geheugen
Hardeschijf:160 gb 2.5inch

Bedoeling is dat ik het ga gebruiken voor een server/Mp3/films <--- als de 600mhz processor het trekt.
Vraag ik me onder andere af of UBUNTU op dit kleine systeem zal draaien?Xp werkt goed... op de 600mhz.
Ik heb echt totaal geen ervaring over linux.
Is Utorrent ook te draaien op UBUNTU.

Tips zijn welkom en ik ga nu onder andere het forum door spitten.

Groet,

Fabian
Ik draaide Ubuntu tot voor kort op een pc met een AMD Duron 800 Mhz processor en 256 Mb RAM geheugen.  Nu heb ik een AMD Athlon 600 Mhz (na het overlijden van het moederbord) en 512 Mb RAM.  Ubuntu draait hier nog steeds soepel.  Ik verschiet er telkens weer van hoe weinig Ubuntu van je systeem vraagt.

« Reactie #766 Gepost op: 2007/09/19, 07:20:11 »
Dag fossil,

bedankt om je voor te stellen. Ik hoop dat je Ubuntu op je computer kan krijgen en dat alles goed zal werken. Als je vragen hebt, stel ze op dit forum, ik doe dat ook altijd en word telkens heel snel en enorm vriendelijk geholpen.

Mijn computer is nu 4,5 jaar oud, 't is een AMD 2200 en hij heeft 512 MB RAM geheugen. Ik weet niet of dat nu eigenlijk al "oud" is voor een computer, of dat dat al prehistorisch genoemd word maar bij mij werkt alles heel goed en snel. Ik moet geen vliegmachien hebben.

Ik heb op het forum nog een goeie uitleg gevonden om firefox (internet) te versnellen en daar ben ik heel blij mee. Het duurde op sommige pagina 's lang voor het klaar was. En mijn schermresolutie kon ik ook aanpassen voor mijn nieuwe scherm. De kleine boxen van Trust voor de laptop die Trust volgens eigen zeggen niet ondersteunt voor Linux, werken nu wel dankzij een genie op dit forum.

Voor elk probleem is er wel een oplossing. Ik ben alvast héél blij met alweer een nieuwe persoon die Linux wil proberen. Geef de moed niet te snel op zou ik zeggen want sommige dingen lijken moeilijk of lukken niet direct, maar dan is het forum dé plaats om je vragen te stellen.

En aan alle anderen: ik hoop dat iedereen zo tevreden is met Linux als ik en als de mensen uit mijn omgeving die met Linux werken. Had ik dit maar jaren eerder ontdekt.

Groetjes,

Els

Offline Kev

• Lid
« Reactie #767 Gepost op: 2007/09/19, 13:22:30 »
Ik kan beter mijn pc is zes jaar oud en slaat een dual-core met windows xp derop tot pulp in een snelheidsrace.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Offline koen_92

• Lid
« Reactie #768 Gepost op: 2007/09/19, 19:10:37 »
Hoi,

Ik ben Koen en ben 15 jaar (logisch door mijn nickname)

Ik ben een week geleden serieus begonnen (dus newbie...), hiervoor al enkele maanden getest in vmware, maar nu een echte dualboot.

Offline hello

• Lid
« Reactie #769 Gepost op: 2007/09/22, 16:31:40 »
Ik ben vandaag 13 geworden :D

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #770 Gepost op: 2007/09/22, 16:37:29 »
Gefeliciteerd :)

Offline hello

• Lid
« Reactie #771 Gepost op: 2007/09/22, 17:31:29 »
Dank u

« Reactie #772 Gepost op: 2007/09/23, 09:02:25 »
Dag hello,

gefeliciteerd met je 13de verjaardag gisteren. Sorry, ik had de computer niet eerder opgezet.

Je hebt een goed onderschrift, ik ga volgende maand als de nieuwe Linux er is, de Windows ook verdelgen op mijne computer, hij staat er toch maar plaats in te nemen die beter besteed kan worden aan Linux.

Groetjes,

Els

stampertje

• Gast
« Reactie #773 Gepost op: 2007/09/24, 22:36:12 »
zal mij ook maar eens voorstellen.

ben kevin, 20 jaar en studeer 2de jaar industrieel productie ontwerp aan de hogeschool te kortrijk.
ben geboren te izegem op 1 sep 1987 maar nu woonachtig te kortrijk.

eerste pc was in 1997. samengestoken spul door locale pc boer. windows 95 leren ken dan ook overgestapt op 98se. intensief bezig geweest op pc en zo ook windows erg goed leren kennen.
februari 2005 nieuwe pc gekocht (in sig) met xp mij verdiept in xp, webdesign en 3d rendering. Op dit punt begon ik echt wel windows van buiten te kennen (uitvoeren werd meest gebruikt).
jaar later laptop moeten kopen voor school (ook in sig) maar wegens teveel windows only proggramma's terug xp.
Ben iemand die wil blijven bij leren/kenne/ontdekken dus deze zomer linux maar eens geprobeert. was meteen verliefd :$ 3 weken dualboot en de pracht van virtualbox ontdekt. nu al 2 weken ubuntu only.

dit is het zo beetje :)

Exteris

• Gast
« Reactie #774 Gepost op: 2007/09/26, 20:55:05 »
Hallo,

Ik ben Daan van Vugt uit Oss, ik gebruik nu al een half jaar Ubuntu, ik was XP gewoon zat.
Deze pc:
Pentium 3  733
384 MB ram
Geforce MX440 64 MB
10 GB schijfje

Binnenkort komt er een nieuwe pc, een stuk beter, maar dat komt wel in mn sig

Leeftijd: 16
dit jaar in 5 Gymnasium, ervaring met programmeren in PHP (en TI84+ Basic :D)

Op school heb ik al enkele mensen overtuigd van het nut van open-source, en het gemak van ubuntu

klaar :)

Dag fossil,
Ik heb op het forum nog een goeie uitleg gevonden om firefox (internet) te versnellen en daar ben ik heel blij mee. Het duurde op sommige pagina 's lang voor het klaar was.
Je zou ook epiphany kunnen gebruiken, heerlijk met die mouse gestures