Dag Freek,
van harte proficiat met je gelukkige verjaardag, ik hoop dat het een plezante dag is.
Ik ben ook al met de computer aan 't werken sinds 1996. Wij hadden thuis al internet helemaal in de beginperiode toen, alleen deed ik er niet veel mee omdat het wat futuristisch leek. In 1999 heb ik mijn eerste eigen computer gekocht en een jaartje daarvoor ben ik veel meer gebruik gaan maken van internet en de computer. Ik gebruik hem het meeste voor het internet (mail, dingen opzoeken), foto 's erop te zetten en de officeprogramma 's. In Windows heb ik ook gewerkt met leohost, om zelf websites te maken.
Ondertussen heb ik mijn tweede computer al 4,5 jaar, 't is geen snelheidsmonster maar het is rap genoeg voor mij. Met Linux (Ubuntu) ben ik bezig sinds februari of maart 2007, op aanraden van mijn broer (DaSaint op dit forum). Hij heeft in 't begin wel wat moeten helpen met de installatie en de partities maar alles werkt intussen heel goed. Dit ook wel dankzij al die lieve Linuxmensen op dit forum die mij al enorm goed geholpen hebben met een paar problemen.
Ik ben zo tevreden van Linux dat mijn Windows er nog maar voor de sier op staat en ik zou hem eraf willen, hij dient toch maar voor niks. Mijn broer zei dat ik dat best kan doen volgende maand als de nieuwe Linux er is.
Ik heb mijn vriend, een neef, een nonkel en een aangetrouwde neef van mijn vriend al aan Linux geholpen. Nu kijk ik vooral uit naar de nieuwe versie in oktober en naar de meeting in Turnhout van de Linuxgroep NoKeLu. Van computertaal ken ik weinig, zeker niet van alle ingewikkelde dingen van Linux. Ze gaan in oktober daar in verstaanbare uitleg meer vertellen over beveiliging enzo bij Linux, wat mij al lang erg interesseert.
Ik hoop nog veel plezier te hebben met Linux en dat het allemaal zo goed mag blijven gaan. Ik ben een zéér tevreden Linuxgebruiker.
Groetjes,
Els