Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 1000959 keer)

tim250

• Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #725 Gepost op: 2007/08/14, 10:39:28 »
Nadat ik gisteren Ubuntu voor het eerste geïnstalleerd heb op men pc thuis, heb ik me hier ook eens geregistreerd. Op het eerste zicht zal ik alle info die ik (ooit) nodig zal hebben, hier wel kunnen vinden...

Naam: Tim
Plaats: Zottegem (B)
Leeftijd: 23 (volgende maand 24)
Passies: men moto'kes & circuitrijden, motorsport
Hobbies: moutainbiken & fotografie - bij voorkeur van (motor)sport.

Grtz
t.

Cobuntu

• Gast
« Reactie #726 Gepost op: 2007/08/14, 14:05:37 »
Welkom op het leukste Ubuntu forum Tim :D

Offline shappie

• Lid
« Reactie #727 Gepost op: 2007/08/14, 17:37:22 »
Ik ben 14 en sinds 2 weken tevreden ubuntu/xubuntu gebruiker.

Het begon allemaal met oude apple computers.
Eerst zo'n classic (bak met scherm en floppy) en daarna wat grijze grote bakken van apple. Veel simpele spellen gespeeld en tekenen. Daarna de Windows pc's eerst
- PI (133, 166 en 200 mHz)
- PII (250, 333 mHz)
- P3 (500, 933 mHz)
- P4 (2400, 2800 mHz)

En ik hoop binnenkort een AMD 64 X2 te kopen (4000 +). En tevreden ubuntu gebruiker sinds 2 weken. Helaas werkt mijn downloaden via nieuwsgroepen nog niet goed onder linux (moet ik nog even naar kijken) dus zit ik nog regelmatig in windows. Wel jammer want het moet alleen omdat ik anders niets kan downloaden. Bijv. nu moet ik nog 19 uur wachten :(.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Lambert58

• Gast
« Reactie #728 Gepost op: 2007/08/14, 19:37:47 »
Ik ben van het bouwjaar 1958, mijn leeftijd is nu 49 en ben begonnen met computers toen windows versie 3.11 net uitkwam, dus ook nog met dos gewerkt. Verder heb ik nog met een zx81 computertje zitten stoeien en de welbekende commodore 64.
Sinds een aantal maanden ben ik overgestapt van windows naar linux wat mij tot nu toe goed bevalt.
Ben aan het stoeien met verschillende distros waaronder ook ubuntu. Ubuntu staat nu op mijn laptop en desktop. Ik zoek alleen nog een goed genealogie progie!!!

Groeten uut Drenthe

Offline frits1954

• Lid
« Reactie #729 Gepost op: 2007/08/14, 20:09:41 »
Geboren in 1954 dus nu nog 52 maar in des 53

Ben een comp diegiebeet maar geloof in linux en ubuntu is het gebruiks friendelijkte

gebruik al 2 jaar ubuntu 5.10 maar zins het overleide van mijn oude comp  =(  ( siemens pen 3 900gb ) probeer ik
ubuntu 7.4 op en nieuwe comp te zetten
Hobbies fotografie 6 bij 6 en het rode kruis eerste hulp

Frits
Linux ook voor morgen
ik ben leesblind 
Mvg
Frits1954

Offline eendje

• Lid
« Reactie #730 Gepost op: 2007/08/14, 20:12:41 »
Citaat van: Lambert58
Ik ben van het bouwjaar 1958, mijn leeftijd is nu 49 en ben begonnen met computers toen windows versie 3.11 net uitkwam, dus ook nog met dos gewerkt. Verder heb ik nog met een zx81 computertje zitten stoeien en de welbekende commodore 64.
Sinds een aantal maanden ben ik overgestapt van windows naar linux wat mij tot nu toe goed bevalt.
Ben aan het stoeien met verschillende distros waaronder ook ubuntu. Ubuntu staat nu op mijn laptop en desktop. Ik zoek alleen nog een goed genealogie progie!!!

Groeten uut Drenthe
Hoi Lambert,

Kijk voor genealogie eens in het fullcirclemagazine issue 1# (http://fullcirclemagazine.org/?page_id=36) op blz 29.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

« Reactie #731 Gepost op: 2007/08/14, 20:20:07 »
Citaat van: Lambert58
Ik zoek alleen nog een goed genealogie progie!!!
Of kijk binnenkort hier eens: http://www.cnr.com/productGrid.seam
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Mr_Martin

• Gast
« Reactie #732 Gepost op: 2007/08/16, 23:55:46 »
Hallo,

25 jaar ben ik en gebruik ubuntu nu 1,5 jaar.
En na ook 1,5 jaar regelmatig het forum bezocht te hebben (ook ik heb regelmatig problemen gehad) vandaag maar eens geregistreerd op dit forum.
Ben 5 jaar geleden (jaja, ik was een beetje laat) begonnen met windows XP.
Uit nieuwsgierigheid een keer fedora geïnstalleerd, later Suse en zo'n anderhalf jaar geleden dus ubuntu.
En ubuntu bevalt mij zo goed dat wij het samen nog wel even uithouden.  :)
Heb het sinds een jaar dan ook als enige besturings-systeem op zowel de laptop als de desktop draaien.
De laptop en de desktop zitten hier dan ook samen in een netwerkje, de een draadloos en de ander bedraad.

Verder mag ik graag motorrijden (yamaha yzf-r6) en sleutelen aan motorfietsen.

Groetjes

Sledd

• Gast
« Reactie #733 Gepost op: 2007/08/17, 10:37:13 »
Hey,

Mijn naam is Edwin, ik ben 22 jaar en student bedrijfskundige informatica aan de haagse hogeschool. Ik dool al enkele dagen rond op dit forum totdat ik dacht van 'hé, laat ik mezelf is voorstellen!', dus bij deze.

Sinds een dag of 5 heb ik ubuntu dual boot geinstalleerd, naast xp, op mijn IBM Thinkpad R51. De eerste dagen waren echt mooi, beetje spelen met alles wat ik tegen kwam, uitproberen wat er allemaal mogelijk was en hoe dat ging. Openoffice had ik onder windows al regelmatig in gebruik dus de werking daarvan wist ik wel een beetje en ook firefox had ik al onder de knie.

Het basis gebruik sprak allemaal voor zich, alleen toen ik wat aanpassingen wilde verrichten werd het wat lastiger. Installatie van programma's als aMSN, Google Earth en Openftd waren zo gepiept, echter na het kunnen bekijken wat er op de nieuwsgroepen staat wil je het ook downloaden en dat ging dus niet. Ik heb hellanzb geinstalleerd via de pakketbeheerder, maar nadat ik het geinstalleerde programma niet zag heb ik het erbij neergelegd in de gedachte er wel een keer mee verder te gaan als ik tijd(lees: zin) had.

Een skin installeren voor aMSN, 'makkie' dacht ik. Maar dat had ik mis, na het downloaden en uitpakken wilde ik het verplaatsen naar de skin map van aMSN dat beveiligd bleek te zijn. Nu had ik al ergens gelezen met sudo acties te kunnen verrichten met de juiste rechten, maar het kopieren van die map ging mij toch niet goed af. Die skin heb ik dus ook even laten zitten, en later ook het veranderen van een splash image voor grub. Ik vroeg mij toen wel af of het niet mogelijk was om zonder de terminal iets te kopieren en het root wachtwoord erbij te geven zodat je wel de rechten hebt.

Dat soort kleine dingetjes vind ik toch best irritant, nu moet ik mij daar waarschijnlijk ff doorheen slaan en lach ik er later om. Maar als ik niet echt gemotiveerd was had ik hier af kunnen haken. Het is dus nu tijd om te zorgen dat ik het installeren en configureren onder de knie ga krijgen. Als jullie daar tips of links voor hebben hoor ik die graag :)

Ik blijf het forum goed in de gaten houden want ik leer er veel van, en terzijnertijd zal ik ook mijn vragen stellen/bijdrage leveren.

Groeten,

Edwin

« Reactie #734 Gepost op: 2007/08/17, 11:13:59 »
Hoi, leuk dat je er bent. In het begin zie je misschien even de bomen niet meer door het bos, maar als je even doorzet valt het best mee.
Vooral de wiki lezen, de zoekfunctie van het forum en als je er dan nog niet uit komt gewoon een vraag stellen. Het je hier iets aan ivm je grub?
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/12549
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #735 Gepost op: 2007/08/17, 11:36:42 »
Citaat van: Sledd
Dat soort kleine dingetjes vind ik toch best irritant, nu moet ik mij daar waarschijnlijk ff doorheen slaan en lach ik er later om.
Dat weet ik wel zeker. Was mijn installatiestappenplan voor Breezy (5.10) nog 4 A4-tjes, tegenwoordig (Feisty) is dat teruggelopen naar een half A4. Dus wel goed, maar soms vind ik het wel al te gemakkelijk ten opzichte van die avonden uitzoekwerk. Toch is deze pionierskennis niet overbodig. Het blijkt dat ik daarmee mensen op dit forum best wel kan helpen, dus het heeft toch wel zin gehad.

Doorzetten dus...

Offline reekje

• Lid
    • http://www.reekje.nl
« Reactie #736 Gepost op: 2007/08/17, 13:37:38 »
Ik ben  nu 36, hoe lang ik precies bezig ben met linux weet ik niet precies, Ik wilde linux van af dat het niet meer mogelijk was om op mijn laatste computer Win98 te zetten. AMD atlon xp  processor, een auder type hadden ze toen niet meer bij de winkel.

daar voor was mijn gepruts met linux vooral nieuwschierigheid en frustratie mbt MS, marketingbeleid.

wel vaak knoppix gebruikt om het www op te kunnen voor hulp met mijn comp problemen.

van ubentu heb ik ongeveer een anderhalf jaar geleden gehoord, sins dien met vlagen mee bezig geweest
Met de afgelopen vacantie ben ik er pas goed mee bezig gegaan.

het werkt inmiddels al op die AMD xp computer, die ruim een, die ongeveer anderhalf jaar ongebruikt heeft gestaan met een half geinstaleerde vendura er op, er moest zelfs een nieuw batterijtje voor de bios instellingen op het moederbord.

ook op een veel audere computer, die ik ooit gekocht had om hem als server tegebruiken, maar die steeds weer door omstandigheden werk computer werd.

Ik ben met die computer een eindje met de instellingen, de andere moet ik nog instellen, en ondermeer allerhanden proggramma's installeren.

reekje

Sledd

• Gast
« Reactie #737 Gepost op: 2007/08/17, 16:04:24 »
Citaat van: laacque
Hoi, leuk dat je er bent. In het begin zie je misschien even de bomen niet meer door het bos, maar als je even doorzet valt het best mee.
Vooral de wiki lezen, de zoekfunctie van het forum en als je er dan nog niet uit komt gewoon een vraag stellen. Het je hier iets aan ivm je grub?
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/12549
Bedankt! Die site waarnaa gelinkt wordt in dat topic staat bordevol met informatie over grub, daarmee moet het zeker gaan lukken. Ik ga van het weekend is proberen, als het niet lukt horen jullie het zeker.

Offline Anco

• Lid
« Reactie #738 Gepost op: 2007/08/29, 18:29:24 »
Hey,
ik ben anco, net nieuw hier, dus zal me ook maar ff voorstellen.
Ben 19 jaar oud, woon ergens in het hoge noorden, niet zo creatief met nicknamen enzo, afgelopen schooljaar leuk papiertje gehaald.
Toen ik de oude comp mocht gebruiken kreeg ik meer en meer interesse in computers. Toen ik die keertje ging upgraden besloot ik om zelf te proberen alles erin te zetten en prutsen (achteraf bleek het allemaal vrij simpel te zijn) dus toen is me angst voor iets mollen of verkeerd deon ook sterk afgenomen en sindsdien vind wel leuk om af te wat te proberen en te kloten.
Eerste ervaring  met linux was niet geweldig, kreeg het of niet geinstaleerd of neit aan gang, maar dat is al tijdje geleden.
Maar altijd interesse gehouden, en toen later weer eens probeerde (toen er live cd's waren) was ik eigenlijk vrij snel om.
Alleen had ik foute draadloze netwerkkaart. Op me verjaardag een goeie gekregen, toen nog ff afgewacht tot examens afgelopen waren. En toen eigenlijk de overstap gemaakt. Eerste die ik echt gebruikte was Pardus (heb nog steeds achtergrond van). En nu sinds 2 weken ofzo ubuntu, omdat die toch wat completer/makkelijker vind.

Ondertussen ook al een vriend op ubuntu gekregen. Die kreeg zijn computer gemaakt terug, en tjaa, ik zei probeer eens linux, en hij had buik ook wel beetje vol van windows dus omschakeling was snel een feit, was alleen beetej huiverig ervoor, maar dat heb ik eruit kunnen praten :P

Owjah, naast computeren voetbal ik nog, en ben ik muziek verslaafd (metal/rock (goed voor je frustraties, dus met ubuntu minder nodig dan met windows)) en vind rondhangen met vrienden altijd wel geslaagd.
En over waarom ik precies ben overstapt zal nog ff in waarom overgestapt forum zetten (pag 9 word denk ik).

Anco
Linux user #485563

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #739 Gepost op: 2007/08/29, 18:42:17 »
anco, zeer welkom op het forum. goed dat je je even hebt voorgesteld. succes met UBUNTU.:)

Offline Anco

• Lid
« Reactie #740 Gepost op: 2007/08/29, 18:56:51 »
Dankje, zal wel lukken denk ik, alles wat ik belangrijk vind werkt eigenlijk al, (internet, muziek, externe hdd, mp3-speler) Veel meer heb ik niet nodig ;P en owjah, msn natuurlijk
Linux user #485563

Offline anko

• Lid
« Reactie #741 Gepost op: 2007/08/29, 19:11:18 »
Hoi Anco, ik ben al ruim 53 jaar geleden ook in het hoge noorden uit de klei getrokken in Godlinze. (voor de andere mensen, dit is geen vloek). Tegenwoordig woon ik in Noord-Brabant.
Mijn naam schrijf je met een k of heb jij de jouwe aangepast omdat ik er al was?
Succes met Ubuntu. Zal wel lukken.
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

Offline Anco

• Lid
« Reactie #742 Gepost op: 2007/08/29, 19:23:54 »
Heey
neehoor, mijn naam is gewoon met een c. Stond eerst wel ff te kijken toen voor de post anko zag staan, dacht he, hier klopt iets niet, voordat zag dat ik het niet zelf was.

Dankje, denk ook wel dat het zal lukken :)
Linux user #485563

« Reactie #743 Gepost op: 2007/08/30, 13:30:41 »
Hallo,
Ik ben 15 jaar en ik word er op 30 december 16. Ik werk nu zo'n half jaar met Linux.
Ubuntu 8.04 "Hardy Heron"
Mac OS X Leopard

lordwodan

• Gast
« Reactie #744 Gepost op: 2007/09/01, 20:24:08 »
30 jaar. (29 toen ik dit topic ging lezen... haha)

Ik ben nu ruim een half jaar bezig met Linux. Een vriend van mij wees mij op Debian omdat ik een Webservertje wilde maken. Vandaar uit heb ik een aantal pc's in elkaar geschroefd om te spelen met een aantal distro's. Leuk om te zien dat oudere pc's nog prima kunnen presteren.

Onder X K -ubuntu draait nu een webserver, fileserver en een mediapc.

Mijn hoofdpc is nog steeds een XP machine, draait goed en nooit klachten... Dat ding moet het gewoon doen en linux vind ik fantastisch experimenteren. Alleen de Mediapc draait stabiel. De overige systemen haal ik geregeld overhoop (bewust, geen fout van linux)

ps: leuk om te zien dat de leeftijden zo varieren. En (het mag gezegd worden), allemaal gewoon, doodnormaal nederlands... Geen MSN of Turbotaal zoals je op veel fora ziet.

Gonaz

• Gast
« Reactie #745 Gepost op: 2007/09/01, 22:58:55 »
Hey

Ik ben 17 jaar en werk nu ongeveer 2 weken met Ubuntu (dus ik ben nog een beginnelingetje). Ik gebruik enkel Windows XP (Vista wil ik niet) nog voor iTunes (iTunes via Wine werkt slecht) en voor mijn GSM. Ik zou nog eens durven teruggrijpen naar Visual Basic.Net en Visual C++ maar ik probeer al zoveel mogelijk met Mono te werken. Ook heb ik mijn Dreamweaver via Wine geïnstalleerd en die werkt perfect.

Ik wil eens iedereen bedanken van dit forum, jullie reageren altijd zo snel en gedetailleerd. Echt schitterend!
Keep up the good work guys, en ik hoop dat ik na een tijdje ook mensen zal kunnen helpen zoals jullie dat kunnen.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #746 Gepost op: 2007/09/01, 23:03:35 »
Citaat van: lordwodan
30 jaar. (29 toen ik dit topic ging lezen... haha)

Ik ben nu ruim een half jaar bezig met Linux. Een vriend van mij wees mij op Debian omdat ik een Webservertje wilde maken. Vandaar uit heb ik een aantal pc's in elkaar geschroefd om te spelen met een aantal distro's. Leuk om te zien dat oudere pc's nog prima kunnen presteren.

Onder X K -ubuntu draait nu een webserver, fileserver en een mediapc.

Mijn hoofdpc is nog steeds een XP machine, draait goed en nooit klachten... Dat ding moet het gewoon doen en linux vind ik fantastisch experimenteren. Alleen de Mediapc draait stabiel. De overige systemen haal ik geregeld overhoop (bewust, geen fout van linux)

ps: leuk om te zien dat de leeftijden zo varieren. En (het mag gezegd worden), allemaal gewoon, doodnormaal nederlands... Geen MSN of Turbotaal zoals je op veel fora ziet.

Leuk dat je je voorstelt!

Overigens: ik heb juist gemerkt, dat *Ubuntu* altijd maar doordieselt en het altijd doet, hoeveel ik 'm ook op z'n lazer geef....  Windows daarentegen, die moest ik vroeger (vroegâh) elke paar maanden schoon herinstalleren (image terugzetten), want dan liep-ie al voor geen meter meer.....  :-)

Overigens herinstalleer ik Ubuntu eigenlijk elk half jaar, want ik fiets met de nieuwste versies mee... en die komen iedere zes maanden! Maar dat stelt niks voor, die gooi ik soepel in een half uurtje op de schijf, en gaan met die banaan!  :-)

« Reactie #747 Gepost op: 2007/09/02, 11:11:07 »
Citaat van: Gonaz
Ik gebruik enkel Windows XP (Vista wil ik niet) nog voor iTunes (iTunes via Wine werkt slecht)
Allereerst welkom !!

Voor je ipod kan je ook gtkpod nemen, kan je al je muziek ook me synchroniseren :)

« Reactie #748 Gepost op: 2007/09/02, 13:00:38 »
voor je ipod kun je dat toch ook doen via amarok?
homemade HTPC

Gonaz

• Gast
« Reactie #749 Gepost op: 2007/09/02, 14:36:36 »
Ik wil mijn iTunes behouden, mijn bibliotheek is nu schitterend (mijn mp3-bestanden staan op meerder partities en harde schijven gezaaid, dus ik zou een paar dagen werk hebben om een goede bibliotheek te maken onder gtkpod of amarok). Ik sluit mijn ipod aan en beluister de muziek ervan via Rhythmbox, zo heb ik ook mijn volledige itunes bibliotheek.